leuke liedjes voor band
vrijdag 26 oktober 2012 om 15:52
Sinds mei zing ik in een band. Ik ben er eigenlijk een beetje ingerold, eerst als achtergrond-/tweede stem zangeres. Sinds september ben ik alleen over voor de zang
Ik moet er nog een beetje aan wennen. Wist wel dat ik aardig kan zingen, maar ben door anderen overgehaald om bij die band te gaan. Gelukkig hebben we pas volgend jaar weer een optreden, haha.
We zijn bezig met een nieuw repertoire en zoeken leuke liedjes. Het liefst liedjes met veel blaasinstrumenten, omdat de blazende bandleden dat wel erg kunnen waarderen. Maar toch ook wel liedjes die een beetje bekend zijn, zodat mensen kunnen meezingen en gaan dansen.
Ons lijstje tot nu toe:
Blues brothers - Soul man & Gimme some lovin'
Curtis Mayfield - Move on up
Golden Earring - Radar love
The Four Tops - Loco in Acapulco
De Dijk - Laat het vanavond gebeuren
De bandleden zijn van allerlei verschillende nationaliteiten (o.a. Engels, Noors, Pools), maar vinden Nederlandstalige muziek wel leuk. Ons publiek is ook voornamelijk Nederlands. Het mag oudere muziek zijn, maar ook modern (leuk juist!).
Zelf ben ik erg slecht in namen van artiesten en titels van liedjes, dus ik heb jullie hulp nodig. Van welke muziek gaan jouw voetjes van de vloer?
Ik moet er nog een beetje aan wennen. Wist wel dat ik aardig kan zingen, maar ben door anderen overgehaald om bij die band te gaan. Gelukkig hebben we pas volgend jaar weer een optreden, haha.
We zijn bezig met een nieuw repertoire en zoeken leuke liedjes. Het liefst liedjes met veel blaasinstrumenten, omdat de blazende bandleden dat wel erg kunnen waarderen. Maar toch ook wel liedjes die een beetje bekend zijn, zodat mensen kunnen meezingen en gaan dansen.
Ons lijstje tot nu toe:
Blues brothers - Soul man & Gimme some lovin'
Curtis Mayfield - Move on up
Golden Earring - Radar love
The Four Tops - Loco in Acapulco
De Dijk - Laat het vanavond gebeuren
De bandleden zijn van allerlei verschillende nationaliteiten (o.a. Engels, Noors, Pools), maar vinden Nederlandstalige muziek wel leuk. Ons publiek is ook voornamelijk Nederlands. Het mag oudere muziek zijn, maar ook modern (leuk juist!).
Zelf ben ik erg slecht in namen van artiesten en titels van liedjes, dus ik heb jullie hulp nodig. Van welke muziek gaan jouw voetjes van de vloer?
zaterdag 27 oktober 2012 om 04:58
quote:MissMartine schreef op 26 oktober 2012 @ 16:48:
Enne, niet handig om een topic te openen als je meteen weer offline gaat joh!
Oh, ik wist niet dat daar regels voor waren, joh.
En dat heb ik bewust gedaan, joh.
Als ik eerder op de dag een topic open, zijn er veel minder mensen online. Door het later te openen, heb ik dus veel meer kans op reacties. Wanneer het hier vroeg 's morgens is, is het in Nederland laat 's avonds en kan ik alsnog een reactie geven.
Enne, niet handig om een topic te openen als je meteen weer offline gaat joh!
Oh, ik wist niet dat daar regels voor waren, joh.
En dat heb ik bewust gedaan, joh.
Als ik eerder op de dag een topic open, zijn er veel minder mensen online. Door het later te openen, heb ik dus veel meer kans op reacties. Wanneer het hier vroeg 's morgens is, is het in Nederland laat 's avonds en kan ik alsnog een reactie geven.
zaterdag 27 oktober 2012 om 16:29
Play that funky music - Wild Cherry
Get up [feel like being a sexmachine] - James Brown
Pick up the pieces - Avarage White Band
Je kunt er ook een medley van maken
Verder;
Bill Haley - Rock around the clock
Little Richard - Tutti Frutti
Will and the people - Lion in the morning sun
Amy Winehouse - Valerie
Voor iedereen wat wils; dansbaar, blazers, oud en nieuw.
Succes met de band!
Get up [feel like being a sexmachine] - James Brown
Pick up the pieces - Avarage White Band
Je kunt er ook een medley van maken
Verder;
Bill Haley - Rock around the clock
Little Richard - Tutti Frutti
Will and the people - Lion in the morning sun
Amy Winehouse - Valerie
Voor iedereen wat wils; dansbaar, blazers, oud en nieuw.
Succes met de band!