Entertainment alle pijlers

leuke liedjes voor band

26-10-2012 15:52 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds mei zing ik in een band. Ik ben er eigenlijk een beetje ingerold, eerst als achtergrond-/tweede stem zangeres. Sinds september ben ik alleen over voor de zang

Ik moet er nog een beetje aan wennen. Wist wel dat ik aardig kan zingen, maar ben door anderen overgehaald om bij die band te gaan. Gelukkig hebben we pas volgend jaar weer een optreden, haha.

We zijn bezig met een nieuw repertoire en zoeken leuke liedjes. Het liefst liedjes met veel blaasinstrumenten, omdat de blazende bandleden dat wel erg kunnen waarderen. Maar toch ook wel liedjes die een beetje bekend zijn, zodat mensen kunnen meezingen en gaan dansen.

Ons lijstje tot nu toe:

Blues brothers - Soul man & Gimme some lovin'

Curtis Mayfield - Move on up

Golden Earring - Radar love

The Four Tops - Loco in Acapulco

De Dijk - Laat het vanavond gebeuren

De bandleden zijn van allerlei verschillende nationaliteiten (o.a. Engels, Noors, Pools), maar vinden Nederlandstalige muziek wel leuk. Ons publiek is ook voornamelijk Nederlands. Het mag oudere muziek zijn, maar ook modern (leuk juist!).

Zelf ben ik erg slecht in namen van artiesten en titels van liedjes, dus ik heb jullie hulp nodig. Van welke muziek gaan jouw voetjes van de vloer?
Iets van Amy Winehouse of...

Stevie Wonder

Paloma Faith ( bijv. Stone Cold Sober)

Sharon Jones and the Dap Kings (bijv. The game gets old)

Otis Redding

Aretha Franklin
Leuk hoor, in een band zingen. Succes!
U2, Stones, Discohits van de jaren 70, Hazes, Soulhits kunnen altijd. Van deze tijd weet ik het niet. Misschien dat nummer van die Koreaan wat nu zo populair is en dan wat eigen tekst gebruiken?
Dankjulliewel! Ik ga morgen youtubefilmpjes zoeken. Ik ga trouwens zo naar bed, ik woon in het buitenland en het is hier al laat.

Maar kom maar door hoor met die ideeen :-)
Ik vind de 'Love actually' versie van 'All you need is love' zo mooi, juist door de blaasinstrumenten.
Enne, niet handig om een topic te openen als je meteen weer offline gaat joh!
Crazy little thing called love van Queen, vind ik zelf heerlijk om op de sax te tetteren
Dankjulliewel voor de ideeen!
quote:MissMartine schreef op 26 oktober 2012 @ 16:48:

Enne, niet handig om een topic te openen als je meteen weer offline gaat joh!

Oh, ik wist niet dat daar regels voor waren, joh.

En dat heb ik bewust gedaan, joh.

Als ik eerder op de dag een topic open, zijn er veel minder mensen online. Door het later te openen, heb ik dus veel meer kans op reacties. Wanneer het hier vroeg 's morgens is, is het in Nederland laat 's avonds en kan ik alsnog een reactie geven.
Play that funky music - Wild Cherry

Get up [feel like being a sexmachine] - James Brown

Pick up the pieces - Avarage White Band

Je kunt er ook een medley van maken

Verder;

Bill Haley - Rock around the clock

Little Richard - Tutti Frutti

Will and the people - Lion in the morning sun

Amy Winehouse - Valerie

Voor iedereen wat wils; dansbaar, blazers, oud en nieuw.

Succes met de band!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven