MAFS Zonder Spoilers
woensdag 14 mei 2025 om 18:14
Peter, zonder iets te eten daar.Calamitycat schreef: ↑14-05-2025 17:47O, en Peter en Mariska hebben hand in hand over het strand gelopen![]()
Everything you see I owe to spaghetti!
woensdag 14 mei 2025 om 18:34

Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
woensdag 14 mei 2025 om 20:16
Dennis komt op bezoek bij Lennart die hem vraagt of hij begrijpt dat de mededeling voor Stephan kwam als donderslag bij heldere hemel. Lastige vraag voor Dennis die op die manier wordt gevraagd om zich in te leven in de ander. Je ziet hem verward kijken! Prachtig! Vervolgens vindt hij dat Stephan hèm dan niet goed “heeft gelezen” en niet heeft begrepen. Kortom hij draait het weer om. Wat moest hij doen? Achter Stephan aanlopen? “Dan ging het wéér om Stephan”. Hij had daar binnen in huis alles al weer aan “die meiden” verteld. En dat is voor Dennis nog een teken dat Stephan “het” niet begrijpt.Calamitycat schreef: ↑14-05-2025 17:44Bjorn en Marcella zijn gescheiden.
De rest is nog aan het samenwonen/leert de schoonouders kennen en de mannen komen volgens mij vanavond pas weer in beeld na het grote verwijtgebeuren van Dennis gisterenavond wat we nog hebben meegekregen.
Verder waren er een hele berg leuke katten te zien![]()
Aanvullingen anyone?
Dan vraagt Eveline aan Dennis waarom hij dan niet een tussenstap heeft gemaakt door Stephan eerst uit te leggen dat hij twijfels heeft gekregen.
Dennis weet het antwoord niet en zegt daar wel over te hebben nagedacht maar hij denkt dat Stephan dan sowieso ook “zo” zou hebben gereageerd. Hij kan zo niet met Stephan omgaan want die maakt hem zo helemaal stuk. Hij vindt Stephan emotioneel onderontwikkeld.
In een gesprek met de deskundigen heeft Stephan verteld dat Dennis hem had gezegd dat hij hem 100% vertrouwde en dat hij dan niet begrijpt waarom Dennis hem niet in een eerder stadium heeft verteld twijfels te hebben over de relatie en hem van het ene op het andere moment vertelde het huwelijk te willen ontbinden. Stephan voelt zich een stuk speelgoed dat je de ene dag in de hoek kunt zetten en de andere dag weer kunt pakken omdat het toch wel leuk is. Stephan kiest dan liever voor zichzelf.
Wat mij opvalt in de gesprekken die Stephan en Dennis afzonderlijk met de deskundigen voeren, is dat Stephan het bij zichzelf houdt en Dennis het vooral bij Stephan legt.
Sven en Joey pakken de huwelijkscadeaus uit en Peter laat voor Maris het bad vol lopen nadat ze zich vol hebben gegeten.
Hinke en Gio wonen samen waarbij Hinke het voortouw neemt en alles regelt.
En dan het ongemakkelijke scheidingsgesprek van Bjōrn en Marcella. Björn blijft zo respectvol naar haar dat ik me afvraag of ze er geen spijt van heeft dat ze zichzelf ook niet meer heeft opengesteld. De samenvatting van de beelden vindt ze prachtig. Björn geeft eerlijk toe gevoelens voor haar te hebben gehad en zijn afscheidsbrief is ontroerend. Hij geeft toe dat hij meer initiatieven had moeten nemen maar dat hij ook meer bevestiging van haar nodig had. Hij zet de deur zelfs nog op een kiertje. Marcella concludeert dat er in hem toch meer zat dan ze dacht. Op reis had ze al haar twijfels maar heeft ze niet laten merken. In haar brief staat verder dat ze vindt dat ze bij het samenwonen in Tilburg alles op alles heeft gezet om het nog een kans te geven. (Persoonlijk is mij dat niet opgevallen….)
De deskundigen noemen het liefdevol loslaten.
In de vooruitblik beelden van de heftige scheiding van Stephan en Dennis.
urbanmom wijzigde dit bericht op 14-05-2025 20:27
3.72% gewijzigd
woensdag 14 mei 2025 om 20:19
Carlo, ben jij het?Urbanmom schreef: ↑14-05-2025 20:16Dennis komt op bezoek bij Lennart die hem vraagt of hij begrijpt dat de mededeling voor Stephan kwam als donderslag bij heldere hemel. Lastige vraag voor Dennis die op die manier wordt gevraagd om zich in te leven in de ander. Je ziet hem verward kijken! Prachtig! Vervolgens vindt hij dat Stephan hèm dan niet goed “heeft gelezen” en niet heeft begrepen. Kortom hij draait het weer om. Wat moest hij doen? Achter Stephan aanlopen? “Dan ging het wéér om Stephan”. Hij had daar binnen in huis alles al weer aan “die meiden” verteld. En dat is voor Dennis nog een teken dat Stephan “het” niet begrijpt.
Dan vraagt Eveline aan Dennis waarom hij dan niet een tussenstap heeft gemaakt door Stephan eerst uit te leggen dat hij twijfels heeft gekregen.
Dennis weet het antwoord niet en zegt daar wel over te hebben nagedacht maar hij denkt dat Stephan dan sowieso ook “zo” zou hebben gereageerd. Hij kan zo niet met Stephan omgaan want die maakt hem zo helemaal stuk. Hij vindt Stephan emotioneel onderontwikkeld.
In een gesprek met de deskundigen heeft Stephan verteld dat Dennis hem had gezegd dat hij hem 100% vertrouwde en dat hij dan niet begrijpt waarom Dennis hem niet in een eerder stadium heeft verteld twijfels te hebben over de relatie en hem van het ene op het andere moment vertelde het huwelijk te willen ontbinden. Stephan voelt zich een stuk speelgoed dat je de ene dag in de hoek kunt zetten en de andere dag weer kunt pakken omdat het toch wel leuk is. Stephan kiest dan liever voor zichzelf.
Sven en Joey pakken de huwelijkscadeaus uit en Peter laat voor Maris het bad vol lopen nadat ze zich vol hebben gegeten.
Hinke en Gio wonen samen waarbij Hinke het voortouw neemt en alles regelt.
En dan het ongemakkelijke scheidingsgesprek van Bjōrn en Marcella. Björn blijft zo respectvol naar haar dat ik me afvraag of ze er geen spijt van heeft dat ze zichzelf ook niet meer heeft opengesteld. De samenvatting van de beelden vindt ze prachtig. Björn geeft eerlijk toe gevoelens voor haar te hebben gehad en zijn afscheidsbrief is ontroerend. Hij geeft toe dat hij meer initiatieven had moeten nemen maar dat hij ook meer bevestiging van haar nodig had. Hij zet de deur zelfs nog op een kiertje. Marcella concludeert dat er in hem toch meer zat dan ze dacht. Op reis had ze al haar twijfels maar heeft ze niet laten merken. In haar brief staat verder dat ze vindt dat ze bij het samenwonen in Tilburg alles op alles heeft gezet om het nog een kans te geven. De deskundigen noemen het liefdevol loslaten.
In de vooruitblik beelden van de heftige scheiding van Stephan en Dennis.

woensdag 14 mei 2025 om 20:22
Hahahaha nee!
Ik heb er dit nog aan toegevoegd:
“Wat mij opvalt in de gesprekken die Stephan en Dennis afzonderlijk met de deskundigen voeren, is dat Stephan het bij zichzelf houdt en Dennis het vooral bij Stephan legt”.
woensdag 14 mei 2025 om 20:37
Ik heb een frisje ingeschonken en die staat nu geduldig te wachten totdat de scene komt waarin Dennis en Stefan in dezelfde ruimte verblijven. Ik schat namelijk zo in dat de ijsblokjes dan als vanzelf uit de lucht komen vallen. Heb ik straks een lekker koud drankje.
woensdag 14 mei 2025 om 20:38
Ik vind 'em briljant

woensdag 14 mei 2025 om 20:39
Koppige kip.
woensdag 14 mei 2025 om 20:41
Jawel, hoor.
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
woensdag 14 mei 2025 om 20:42
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
woensdag 14 mei 2025 om 20:43
Ik baseer het op haar eigen woorden en haar gedrag. Ze doet echt haar best, dat kan je van een aantal andere dames totaal niet zeggen. Maar ik geloof echt niet dat Gio voor haar aantrekkelijk is.
woensdag 14 mei 2025 om 20:49
Doe ik ook mee: een mensch kan niet genoeg hugs krijgen !Sabeltandcavia schreef: ↑14-05-2025 20:43Ik weet niet wat er gebeurd is, maar je krijgt er van mij ook één.![]()
woensdag 14 mei 2025 om 20:50
Ja, tenenkrommend.Sabeltandcavia schreef: ↑14-05-2025 20:47Is er dan niemand in die kamer die Dennis eens flink de waarheid zegt?
Daar moet een mattenklopper overheen!
woensdag 14 mei 2025 om 20:52

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in