Entertainment alle pijlers

Mijn tent is top!

31-01-2008 08:27 632 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na de eerste succesvolle reeks van ‘Mijn Tent Is Top’, komt RTL 4 vanaf dinsdag 5 februari met een nieuwe editie: vier nieuwe koppels, vier nieuwe horecadromen en een nieuwe strijd.

In de vier verschillende steden gaan de koppels aan de slag. Allemaal hebben ze een origineel concept voor hun onderneming en de taak hier een succes van te maken.

In Den Haag gaan Jacqueline en Stephan aan de slag. Dit jonge stel, met een dochter van anderhalf, verhuist voor dit avontuur van Tilburg naar de Hofstad waar zij hun droom willen gaan verwezenlijken. Oorspronkelijk afkomstig uit Zoetermeer en Wassenaar, voelt het voor dit koppel als terug naar de kust gaan en thuiskomen. Hun tent wordt een restaurant met een open keuken waar dagvers wordt gekookt. Dat wat die dag op de kaart staat is wat die dag vers in huis is gehaald. Is er op de visafslag een mooie partij vis, dan is het vis wat de pot schaft. Hun tent moet voor eerlijk, ambachtelijk en goed komen te staan.

Max en Gina strijken neer in Enschede. Nadat zij vijf jaar op wereldreis zijn geweest, zijn ze klaar voor een nieuw avontuur. Tijdens hun reis en hun verblijf op de Dominicaanse Republiek hebben ze gewerkt in een restaurant waar Gina in de keuken stond. De typische gerechten van daar werden door haar verwesterd en komen nu op de kaart te staan van hun tent. Enschede wordt een restaurant rijker met tropische invloeden en live-muziek. Max en Gina hebben veel affiniteit met het oosten van ons land. Zij leerden elkaar daar kennen en hebben in Almelo en Twello gewoond.

‘Een restaurant voor tweeverdieners met kinderen in Groningen’ is het concept van Sandra en Bart Willem. De boerendochter en de typische student leerden elkaar kennen tijdens hun studententijd in de noordelijke provinciestad en werkten samen in de horeca. Het pasgetrouwde stel met twee dochters denkt dat de studentenstad klaar is voor een restaurant waar je met je kinderen naartoe kunt gaan en vervolgens goed kunt eten.

Jasper en Rene bundelen hun ervaring in de horeca voor hun avontuur in Breda. Als journalist is Jasper iemand die goed in concepten kan denken en Rene is de kok. Het restaurant van de vrienden past zich aan aan de gemoedstoestand van de gasten: het licht en de muziek veranderen naarmate de avond vordert.

Of Breda, Groningen, Enschede en Den Haag klaar zijn voor deze horecaondernemingen is te zien vanaf dinsdag 5 februari bij RTL 4 (21.30). Worden deze tenten een succes en hoe verloopt de weg daarnaartoe. Wie wint uiteindelijk zijn tent?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
ElleMichelle schreef op 19 maart 2008 @ 14:55:

Hoe vinden jullie het personeel van Mangu?

Ik vind het om te huilen van wat ik heb gezien.Een knap brutale blonde krullebol die Gina voor de camera's de les zat te lezen.Een jongen die het rollenspel en de ingestuurdeerde teksten allemaal maar niets vond.Een serveerster die een glas wijn omkieperde op het dienblad.Zaten ze op de hotelschool?

Toen die ene serveerster zich voorstelde bij dat rollenspel dacht ik.praat eens ABN. Dat personeel vind ik een zwaar minpunt voor Mangu
Je kunt het het personeel niet echt kwalijk nemen he, als Max zelf al niet de glazen spoelt als hij moet tappen......
Het meest benieuwd ben ik of Den Haag de volgende week wel een positief saldo heeft.Ze moeten de personeelskosten terug brengen,ze hebben de kleinste zaak en als enigste alles begane grond dus ze moeten de minste personeelskosten hebben van alle deelnemers...
Ja ik heb eigenlijk alleen maar een redelijk beeld bij het personeel van Mangu, zwaar k.t.

Hoe die serveerster zei tegen Gina dat ze de volgende keer erop moest letten dacht ik, wie denk je wel wie je bent.

De rest is ook niets. Maar ook denk door de schuld van hun zelf. Toen met die dubbele reserveringen, Max hoort daar toch het overzicht over te houden. En ik zag het personeel eens op de krukken zitten, met witte gympjes, ja dan denk ik, als je zogenaamd op de puntjes let, let daar ook op.

Verder zie ik veel meiden allemaal met los haar, het lijkt mij niet hychienisch, er kunnen altijd haren in het eten vallen. Zelfs bij mijzelf thuis bind ik mijn haar bij elkaar als ik ga koken.

Waar zou ik willen eten?

Breda. In het begin vond ik het namelijk niets omdat het leek of je in een soort kinderachtig discolicht zat te eten. Nu zie ik het haast niet meer. Voorheen ging het van groen,blauw, rood, geel, ik zei in het begin hier, ik zou er gek van worden. Nu lijkt het wel gewoon 1 kleur en het wisselen van de beelden op de muur is ook niet zo nadrukkelijk aanwezig. Ja ik ben om en zou heel graag daar willen eten. Helaas woon ik aan de andere kant van nederland.

Den Haag zou ik ook wel willen eten maar zou voor mij niet geschikt zijn, ik moet een half uur kunnen turen in een kaart want ik lust zoveel niet. Dus eten wat de pot schaft is niets voor mij.

Enschede zou ik gratis wel willen eten. Maar als ik al het negatieve ook op het andere forum lees van mensen die er geweest zijn zal ik er niet mijn geld aan uitgeven.

Groningen hoeft van mij niet, koters die er rondrennen enzo, brasserie, nee dank je.
Gaat niet eens om de werkzaamheden draaiorgel maar om hun manier van doen en denken.Zoals die blonde serveerster tegen Gina sprak,hun instelling bij het rollenspel ed
In Enschede praat je geen ABN, maar de taal die iedereen daar spreekt X-D Haske plat Twentsch dus. Haha, ik had echt last van plaatsvervangende schaamte. Ooit vroegah, praatte ik ook zo :-$
Ik denk dat Groningen eruit gaat omdat hun concept nog zwevende is.Ik denk dat ze in de gevarenzone staan met Den Haag,die nog geen goede begroting hebben gezien hun personeelsuitgaven en negatief saldo.

Ik denk dat de jury van hen 2 Groningen er dan uitstuurt omdat die het wel zouden redden en Den Haag nog niet.Als Den Haag er nu al uit zou liggen zie ik het zwaar voor hen in en een sluiting van de zomer,alleen in het diepe springen kunnen ze nog niet aan gezien hun negatieve saldo,hopelijk is dat volgende keer beter,ik zie hun wel als tweede vertrekken of ze moeten er hard tegenaan.Maar ja Breda is ook keihard teruggekomen,dus het kan wel.
ElleMichelle schreef op 19 maart 2008 @ 13:28:

Ze KUNNEN een kindermenu nemen maar het MOET niet.

Maar goed,ik heb geen zin meer om erover te vertellen,dat jullie het niets vinden is prima,maar mijn man verdient er zijn geld mee,waarom zou ik daarover liegen...

Maar kan ik er als kindvrije nou ook terecht of is het alleen voor gezinnen? En betaal ik dan ook de hoofdprijs?

Ik vind het jammer dat je niets meer wil vertellen. Ik snap het ook niet eigenlijk, je komt uit jezelf met de informatie en daar wordt natuurlijk op gereageerd. Het gaat er ook niet om of wij het niets vinden, het is gewoon niet mogelijk en dat is ook onderbouwd door deze en gene. En jij hebt echt nog niets gezegd waaruit blijkt dat het wél mogelijk is.

En waarom wil iedereen zo graag dat we weer ontopic gaan? Of zijn dat vriendinnetjes? Ik vraag het maar even omdat ik er geen ruk van begrijp waarom er niet over gesproken zou mogen worden.
ElleMichelle schreef op 19 maart 2008 @ 15:06:

Gaat niet eens om de werkzaamheden draaiorgel maar om hun manier van doen en denken.Zoals die blonde serveerster tegen Gina sprak,hun instelling bij het rollenspel ed
Ja dat snap ik, maar Max en Gina hebben deze mensen toch zelf aangenomen. En volgens mij neem je mensen aan, die je aanspreken, of die hetzelfde denken, of die hart voor de zaak hebben. Dus in die zin verbaast het me dus niet dat dit personeel bij Max en Gina loopt, als ik zie hoe ze zelf werken.
Evidenza schreef op 19 maart 2008 @ 15:16:

[...]

En waarom wil iedereen zo graag dat we weer ontopic gaan? Of zijn dat vriendinnetjes? Ik vraag het maar even omdat ik er geen ruk van begrijp waarom er niet over gesproken zou mogen worden.

Ik ken EM helemaal niet. Ik ken haar van dit topic en voorheen van dit topic deel 1 en van andere herman topics. Ik weet niet eens waar ze wel of niet post. Ik kom heeeeel veel op de eten pijler maar daar heb ik haar nog nooit gezien. Dus een rare conclusie.

Dat ik graag wilde of het weer ontopic ging is omdat ik dit topic geopend heb voor discussies over mijn tent is top. Nu ben ik niet vies van even offtopic gaan. Maar doordrammen en hengelen naar de naam van het restaurant heeft geen zin want dat zal ze toch niet geven. Dan had ze het wel gedaan. En wat maakt het uit ................. haar vriend zit in een ander segment restaurant en bij hun werkt het concept wel. Soit.
Evidenza schreef op 19 maart 2008 @ 15:16:

[...]

Omdat het me niet interesseert wat voor restaurant de man van EM heeft. Ik kom op dit topic om over mijn tent is top te lezen.

En wat dat betreft ben ik voor Breda omdat ik de kok een lekker ding vind en graag naar hem mag kijken.

Eerlijk gezegd zou ik bij geen van de restaurants gaan eten. Maar dat komt omdat ik bijna altijd iets Aziatisch ga eten als ik uit eten ga. Thais, echt Chinees, Japans of Indonesisch, dat kan ik niet zelf maken dus haal ik het in een restaurant.
MV, da's onzin wat je zegt. Niemand zit hier te hengelen naar de naam van het restaurant. Ja natuurlijk, iedereen is nieuwsgierig en zou het ook best willen weten, maar ik ga er wel vanuit dat iedereen (ook ik) begrijpt dat EM de naam van het restaurant niet gaat noemen. Anders had ik 't wel gewoon gevraagd hoor.

En ik ben ook oprecht benieuwd naar het concept, omdat ik eveneens oprecht niet begrijp dat het kan werken. Juist daarom ga ik er zo op in. En daar lijkt me niks mis mee. Als je er niks over kwijt wil, dan moet je ook niet even terloops die menuprijs melden, want dan kan je op je vingers natellen dat er vragen over komen.
Als ik al ergens zou eten, dan zou het in Den Haag zijn. Da's lekker dichtbij. :) Maar ik voel de behoefte niet, om daar te gaan eten. Er zijn hier in deze regio al zoveel (waarschijnlijk ook leukere) restaurants. Al zou ik er, als ik er langs loop, zeker even naar binnen gluren om te zien hoe het er in het echt uitziet.
Vond het trouwens wel sneu dat de gastheer uit Breda op een kale zolder boven het restaurant sliep,maar ja aan de andere kant toont dat wel met hoeveel inzet hij ervoor gaat.

Aziatisch,Thais en Japans lust ik niet,Chinees weer wel.

Raar eigenlijk,ik lust wel tomaten en tomatensoep maar tomatensap uit het pak vind ik weer vies.
Maar dan is het toch ook niet erg als een paar forummers op een gegeven moment zeggen, oke, zullen we weer ontopic gaan? Ik begrijp je wel Celeone, en ik zou ook wel meer willen weten over het restaurant maar weet dat ze er toch niets verder over loslaat en dat vind ik prima. Qua herkenning ook maar beter. Ik vind het niet zo erg dat ze er niet meer over verteld.
Celeone schreef op 19 maart 2008 @ 15:36:

Als ik al ergens zou eten, dan zou het in Den Haag zijn. Da's lekker dichtbij. :) Maar ik voel de behoefte niet, om daar te gaan eten. Er zijn hier in deze regio al zoveel (waarschijnlijk ook leukere) restaurants. Al zou ik er, als ik er langs loop, zeker even naar binnen gluren om te zien hoe het er in het echt uitziet.

Ja ik hoef er ook denk ik niet te eten maar het ziet er zo krap uit, die rij tafeltjes. Als je buurman op 30 cm van je afzit, dat praat toch niet lekker?

Die zolder ja van Breda, hoe kan je daar nu leven?
Ik ben ook een fan van het programma en heb vorige week bij 'Bij Jansen' gegeten.

Toen ik er was, zat het hele restaurantgedeelte vol. Cafégedeelte was ook druk.

In het restaurantgedeelte heb je 2 ruimtes/kamers. Wij zaten in de ruimte met de speelhoek. Tafel naast ons had veel kinderen mee en die waren rustig aan het spelen in de speelhoek (staat tv + tafel en allerlei speelgoed) en af en toe een hapje aan het eten aan tafel. Geen last van gehad.

Enige wat ik jammer vond, is hun beperkte keuze aan hoofdgerechten. Ik vind het concept geweldig, dat alles biologisch is en dat ze het hele dier kopen en alles er van gebruiken. Maar er was 1 gerecht met varkensvlees, 1 met rundvlees en 3 gerechten met vis. Vind ik heel beperkt, in voorgerechten en nagerechten was wel meer keuze.
Jenalief, had je zelf ook kinderen mee? En zoniet, was het niet hinderlijk al die spelende kinderen als je lekker ontspannen rustig wilt eten en praten?
Ik sta in de ignorestand begrijp ik. Oh well.

Ik zou gaan eten bij Flinstering en bij Mangu. De laatste vanwege de inrichting en om te zien of het stel echt zo kwalleballig is, en bij Flinstering omdat het me gewoon heel erg leuk lijkt.

Den Haag zal ongetwijfeld erg lekker zijn, maar ze hebben gewoon geen uitstraling. De winnaar van vorig jaar bijvoorbeeld zat in hetzelfde segment maar was veel bruisender qua inrichting en sfeer.

Jenalief, leuk te horen dat je in Groningen geweest bent. Ik ben echt benieuwd naar andere ervaringen. Zou dat de menukaart zijn van ná de verandering? Van dat vind ik ook erg karig.
Als je zo'n concept hebt als in Groningen, dan is het toch niet zo gek dat er niet een overvloed aan keuze is wat betreft de hoofdgerechten? Ik vind dat eigenlijk wel een logisch gevolg van hun idee van 'het hele dier gebruiken' enzo.
Ik had zelf geen kinderen mee en heb wel ontspannen kunnen eten en praten met de groep vrienden die mee was. De kinderen van de andere gasten die er waren, waren redelijk rustig. Af en toe riepen ze dat ze weer zin hadden in (gratis?) limonade of lieten ze wat speeltjes enthousiast aan hun ouders zien, maar dat hoort er bij vind ik.

Ik kan me voorstellen dat niet iedereen daar om zit te springen, maar daarom kan je volgens mij wat rustiger eten in het andere gedeelte. Daar staan meer 2 en 4 persoonstafels, volgens mij. Dat gedeelte was gisteren ook op tv, waar de burgemeester zat en waar de cd werd gepresenteerd.
anoniem_31630 wijzigde dit bericht op 19-03-2008 16:06
Reden: typfoutjes, snel getypt ;)
% gewijzigd
Dit is hun menukaart;

http://data.rtl.nl/_internal/cimg!0/d012wmac0arf44l5v5xtrlxe7unb78u.jpeg
Celeone schreef op 19 maart 2008 @ 16:02:

Als je zo'n concept hebt als in Groningen, dan is het toch niet zo gek dat er niet een overvloed aan keuze is wat betreft de hoofdgerechten? Ik vind dat eigenlijk wel een logisch gevolg van hun idee van 'het hele dier gebruiken' enzo.
Huh, juist niet toch? Wat doe je met de rest van het varken als je als enig varkensvleesgerecht een varkenshaasje serveert?
Evidenza, ik dacht juist; als je gewoon "stukken" vlees inkoopt, dan kan je eindeloos variëren met soorten en onderdelen zeg maar. En daarnaast leek het me ook niet zo logisch om bij de hoofdgerechten te kunnen kiezen uit allerlei verschillende soorten varkensvleesgerechten. :)

Van wat ze over hebben van het rundvlees, maken ze vast de hamburgers voor "de boefjes". Carpaccio en bouillion en klaar is kees. :)

Het kan trouwens aan mij liggen, maar ik vind dat stukje tekst onder 'vlees' nou niet echt lekker Nederlands.
emra schreef op 19 maart 2008 @ 13:41:

AMSTERDAM - Oud Sluis is het duurste restaurant van Nederland. Met een gemiddelde prijs van 125 euro voor een driegangenmenu staat het sterrenrestaurant in Sluis op nummer 1 in de top 100 van duurste restaurants van Nederland.

Dat bleek uit de donderdag gepubliceerde top van online restaurantgids Diningcity.com.

Voor het eerst zijn de prijzen van restaurants met elkaar vergeleken. ''De prijzen in de horeca hebben de afgelopen jaren flink onder vuur gelegen. Echter vergeleken met foodcapitals als Parijs, Londen en New York zijn de prijzen in Nederland nog aan de lage kant'', aldus Jeroen van den Brink, eigenaar van de online gids. ''Een driegangendiner bij het restaurant van televisie kok Gordon Ramsey in Londen kost bijvoorbeeld al snel 250 euro.'' (ANP)

@Ha, en daar ga ik dus 14 juni eten. Gereserveerd in december..
Nee ik ook niet Celeone. Sowieso klinkt het naar mijn idee niet echt lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven