Entertainment alle pijlers

Moordvrouwen - Net5

09-05-2011 21:44 533 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de vierdelige portretserie Moordvrouwen staan Nederlandse vrouwen centraal die iemand hebben vermoord. Elke aflevering vertelt een vrouw haar kant van het verhaal van de moord die ze heeft gepleegd en via reconstructiebeelden is te zien hoe het zover heeft kunnen komen. De reeks is gemaakt door Jessica Villerius. Zij maakte eerder indringende reportages over anorexia (Vel over probleem), eerwraak (Code Rood: Eerwraak) en de vraagtekens die er rond het verhaal van Maria Mosterd ontstonden (Het exclusieve verhaal van een loverboy).

In de eerste aflevering vertelt Willeke M. haar verhaal. In haar turbulente jeugd belandde ze op zevenjarige leeftijd in een ongekend horrorscenario. Ze spreekt over hoe ze zowel geestelijk als lichamelijk werd mishandeld door haar moeder en later door haar werd ‘verkocht’ aan pedofielen. Haar jeugd levert Willeke een levensgroot trauma op. Ze belandt van de ene gewelddadige relatie in de andere en kan de cirkel van geweld niet doorbreken.

Als haar oudste dochtertje wordt verkracht is voor Willeke de maat vol. Ze wil niet het risico lopen dat deze man haar dochter ooit weer zal aanraken en dus brengt ze hem om het leven met vele messteken. Ze krijgt hiervoor twaalf jaar gevangenisstraf. Inmiddels is Willeke weer vrij.

Lijkt mij een bijzondere serie, gaan jullie kijken?

Ieder maandag op Net5, 22:25.
quote:toetyfroety schreef op 11 mei 2011 @ 14:33:

[...]

Eh, haar kind was toch verkracht?! Ik zou de mensen de kost niet willen geven die dan de dader wat aandoen.Dat is toch alleen haar verhaal..........totaal geen bewijs voor!
En Mariamena, een groot deel van de aangiftes tegen seksueel misbruik bleken achteraf vals te zijn........hoeveel precies weet ik niet, maar een vrij hoog aantal.
quote:klaasje73 schreef op 11 mei 2011 @ 14:43:

[...]

Dat is toch alleen haar verhaal..........totaal geen bewijs voor!

Ik geloof haar,op haar woord.

Je ziet gewoon aan die vrouw dat ze veel heeft meegemaakt...
quote:mariamena schreef op 11 mei 2011 @ 14:36:

En ik vind het wrang dat zij hier ook weer deels terecht staat. Ze heeft haar straf gehad, ze heeft boete gedaan.

.

Ze staat niet terecht, tjezus, we mogen toch wel twijfelen over het waarheidsgehalte van haar verhaal!

En ze heeft er een boek over geschreven, dus wat dat betreft komt de publiciteit haar goed uit!
quote:luni schreef op 11 mei 2011 @ 14:45:

[...]

Ik geloof haar,op haar woord.

Je ziet gewoon aan die vrouw dat ze veel heeft meegemaakt...

Mijn hemel: "je ziet het gewoon"!!

En wat gedaan met die vrouwen waar je niets aan ziet!

(geloven, geloven, ik had toch graag ondersteunend bewijs gezien voor haar verhaal)
quote:klaasje73 schreef op 11 mei 2011 @ 14:45:

En Mariamena, een groot deel van de aangiftes tegen seksueel misbruik bleken achteraf vals te zijn........hoeveel precies weet ik niet, maar een vrij hoog aantal.Mag ik vragen hoe je aan die wijsheid komt? Ik heb daar nog helemaal niets over kunnen vinden. En welke aangiftes waren dan vals volgens jou? Die van haarzelf, haar kind? Hoe zit dat? Bron graag.
quote:klaasje73 schreef op 11 mei 2011 @ 14:49:

[...]

(geloven, geloven, ik had toch graag ondersteunend bewijs gezien voor haar verhaal)Ik ook!

[...]

(geloven, geloven, ik had toch graag ondersteunend bewijs gezien voor haar verhaal)Wat had je dan willen zien,foto's van haar gehavende onderkant nadat ze verkracht was?
Het is zo op Internet te vinden: maar liefst 50% van de aangiftes is vals!
Ik ga even iets zeggen, ik ben zelf door mn opa misbruikt geweest,niet verkracht(gelukkig)

Het heeft me veel jaar gekost om te vertellen wat ik verdrongen had,met als gevolg dat alleen mn ouders het geloofden,de rest van de familie deed er nogal lacherig over

Hoe moet je zoiets bewijzen dan!!

*beetje pissed!*
Ik herken het Luni....

Klaasje; wát is er dan zo op het internet te vinden? Doe eens wat linkjes dan?

[...]

(geloven, geloven, ik had toch graag ondersteunend bewijs gezien voor haar verhaal)Voor alles wil jij bewijs ook al is niet alles zichtbaar , mij zal je net zo min geloven jij kan van buiten niet zien dat ik gehavend ben onder mijn kleding en in mijn ziel, maar goed jij hebt gewoon een probleem met het geloven van wat iemand je verteld dat zie ik ook steeds weer in het topic over fibromyalgie wat je niet ziet is niet waar.
Ja,en hoeveel vrouwen lopen er rond die wél zijn verkracht maar geen aangifte hebben gedaan.Dat is weer de andere kant natuurlijk
quote:luni schreef op 11 mei 2011 @ 15:01:

Ja,en hoeveel vrouwen lopen er rond die wél zijn verkracht maar geen aangifte hebben gedaan.Dat is weer de andere kant natuurlijkGenoeg
quote:ronniemitchel schreef op 11 mei 2011 @ 15:02:

[...]

GenoegTeveel naar mijn mening,maar goed,als je niet wordt geloofd
quote:luni schreef op 11 mei 2011 @ 15:03:

[...]

Teveel naar mijn mening,maar goed,als je niet wordt geloofd Precies dan kijk je wel uit om aangifte te doen.
quote:klaasje73 schreef op 11 mei 2011 @ 14:55:

Het is zo op Internet te vinden: maar liefst 50% van de aangiftes is vals!Van dé aangiftes in zijn algemeenheid, of van háár aangiftes?
quote:klaasje73 schreef op 11 mei 2011 @ 14:55:

Het is zo op Internet te vinden: maar liefst 50% van de aangiftes is vals!En waar is het bewijs dat het vals is?? Want anders geloof ik niet dat dat zo is hoor,hard bewijs,anders is het niet waar.
quote:ronniemitchel schreef op 11 mei 2011 @ 15:00:

[...]

Voor alles wil jij bewijs ook al is niet alles zichtbaar , mij zal je net zo min geloven jij kan van buiten niet zien dat ik gehavend ben onder mijn kleding en in mijn ziel, maar goed jij hebt gewoon een probleem met het geloven van wat iemand je verteld dat zie ik ook steeds weer in het topic over fibromyalgie wat je niet ziet is niet waar.

Het kan waar zijn, maar ook evengoed niet!

En het bewijs voor seksueel misbruik blijkt na onderzoek door een arts. Als dat allemaal niet gebeurd is, kan er verder onderzoek naar gedaan worden en heus, daar heeft de politie nu echt wel goede methoden voor ontwikkelt en komt een leugen daaromtrent echt wel uit.

Maar het is toch vreselijk om van seksueel misbruik beschuldigd te worden, als er helemaal niets gebeurd is, leraren etc. zijn er vaak hun baan en goede naam door kwijtgeraakt, hele gezinnen uit elkaar gerukt, vaders die hun kinderen nooit meer zagen.

50% vals, ik weet niet hoor, om iemand dan maar om zijn eerlijke blauwe ogen te geloven...................
Klaasje wie zégt er eigenlijk dát die aangiftes vals waren?

Soms zijn de dingen niet te bewijzen snap je, maar dat betekend nog niet dat iemand zit te liegen. En zolang jij dingen roept en niet met bronnen komt, geloof ik jou evenmin. Jij was zo van de bewijzen? Geef ze óns dan ook, wil je?
Ik bén dus zo'n vrouw en ik ben nog nooit, nog never ever ooit lichamelijk onderzocht na een aangifte. Wát wil je dan kunnen zien? Niet elke vrouw was nog maagd toen ze verkracht werd, niet iedereen is gehavend of bloed. En meestal, meestal, wordt de aangifte niet binnen 24 uur gedaan, en is er sowieso niets meer te zien. Maar je lult er om heen. Waar is het bewijs, de bron waar jij je wijsheid vandaan hebt, dat de helft van de aangiftes van Willeke vals waren. Ik vraag het nog 1 keer en daarna staf ik je wegens provoceren!
quote:mariamena schreef op 11 mei 2011 @ 15:07:

Klaasje wie zégt er eigenlijk dát die aangiftes vals waren?

De politie.
Waar is het bewijs, de bron waar jij je wijsheid vandaan hebt, dat de helft van de aangiftes van Willeke vals waren. Ik vraag het nog 1 keer en daarna staf ik je wegens provoceren!

quote:klaasje73 schreef op 11 mei 2011 @ 15:11:

[...]

De politie.

Heb je beelden dan?? Of verklaringen??

Niet he??
quote:klaasje73 schreef op 11 mei 2011 @ 15:11:

[...]

De politie.

Ik ga je staffen, ik ben er klaar mee. Je liegt!

Toedeledokie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven