Muzikale tranentrekkers
maandag 17 maart 2025 om 19:16
Rob de Nijs is overleden, en blijkens het 'overleden in showbizzland' topic zijn er best wat mensen die het niet droog weten te houden bij liedjes als Foto van Vroeger. Zelf heb ik daar niet zo'n last van, maar ik ga huilsgewijs dan weer helemaal los op Margrietje en Rocky.
Margrietje: https://www.youtube.com/watch?v=sO1bucm0iMw
Rocky: https://www.youtube.com/watch?v=IlSlk2qnu2A
Bij welke liedjes barsten jullie spontaan in tranen uit? Mogen ook liedjes van Rob De Nijs zijn hoor, voordat iemand denkt dat ik Rob al bij voorbaat afserveer. Ik ben niet zo moeilijk, als er maar gehuild wordt.
Margrietje: https://www.youtube.com/watch?v=sO1bucm0iMw
Rocky: https://www.youtube.com/watch?v=IlSlk2qnu2A
Bij welke liedjes barsten jullie spontaan in tranen uit? Mogen ook liedjes van Rob De Nijs zijn hoor, voordat iemand denkt dat ik Rob al bij voorbaat afserveer. Ik ben niet zo moeilijk, als er maar gehuild wordt.
lady*voldemort wijzigde dit bericht op 17-03-2025 19:19
21.83% gewijzigd
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
woensdag 19 maart 2025 om 14:08
Sarah McLachlan - Do what you have to do
Gerard van Maasakkers - De klok in de kamer
Bij de eerste is het meer een brok in de keel, maar wel iedere keer als ik het hoor.
De tweede is echt huilen, met uithalen. Het staat in mijn playlist maar skip het nummer meestal omdat ik weet dat het dan echt losgaat.
Gerard van Maasakkers - De klok in de kamer
Bij de eerste is het meer een brok in de keel, maar wel iedere keer als ik het hoor.
De tweede is echt huilen, met uithalen. Het staat in mijn playlist maar skip het nummer meestal omdat ik weet dat het dan echt losgaat.
woensdag 19 maart 2025 om 14:49
Oh en dan nog:
Chris Rea - winter song
Stacey Early - Silly you en Losers weep
Iemand anders noemde Bloemen zijn rood van Gerard van Maasakkers, dat nummer kan ik niet luisteren want word kwaad en verdrietig tegelijk.
Chris Rea - winter song
Iemand anders noemde Bloemen zijn rood van Gerard van Maasakkers, dat nummer kan ik niet luisteren want word kwaad en verdrietig tegelijk.
ennogwateenkeer wijzigde dit bericht op 19-03-2025 14:51
Reden: toevoeging
Reden: toevoeging
47.30% gewijzigd
woensdag 19 maart 2025 om 16:29
Ik kende het nummer niet heb het net beluisterd .echt n nummer over de strengheid en leraren die alles beter wisten.
Gelukkig zelf niet op school mee gemaakt maar ken veel verhalen van mensen die er n trauma aan over hebben gehouden.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
woensdag 19 maart 2025 om 16:29
Ik kende het nummer niet heb het net beluisterd .echt n nummer over de strengheid en leraren die alles beter wisten.
Gelukkig zelf niet op school mee gemaakt maar ken veel verhalen van mensen die er n trauma aan over hebben gehouden.
Juist omdat vooral de arbeiders kinderen waren die onderuit gehaald werden .was destijds in de kerken niet anders.
woensdag 19 maart 2025 om 16:33
Quote je niet de verkeerde?chrisjoh schreef: ↑19-03-2025 16:29Ik kende het nummer niet heb het net beluisterd .echt n nummer over de strengheid en leraren die alles beter wisten.
Juist omdat vooral de arbeiders kinderen waren die onderuit gehaald werden .was destijds in de kerken niet anders.
Maar mensen gaan voorbij
woensdag 19 maart 2025 om 17:48
Nou, eigenlijk meer interesse.GriebusDus schreef: ↑19-03-2025 13:56Niet zo heel erg oud, in de zin dat ik het 'na dato' heb leren kennen. Het moet alleen aan iets raken in je eigen leven. En dat is per definitie persoonlijk.
Ik vraag me dan weer af waarom die vraag nodig is. Vind het niet zo sympathiek lezen.
Ik vroeg me serieus af wat de gemiddelde leeftijd is in dit topic, want er komen veel van die oubollige nummers voorbij waarbij ik een oude dame in haar stoel voor me zie die terug kijkt op haar leven, een drankje drinkt en daarbij sentimentele muziek luistert.
Overigens vind ik het zelf wel grappig om te lezen dat een bepaald nummer mij heel veel doet, maar een ander juist weer helemaal niet. Hangt denk ik ook helemaal af van in welke levensfase je je op dat moment bevindt. Ik ben net moeder geworden van een dochter, dus logisch dat dochters van Marco Borsato me dan aanspreekt. (En nee, dan gaat het niet om de persoon van Marco zelf.

Groetjes!
woensdag 19 maart 2025 om 17:55
Ik heb ook een dochter, die qua leeftijd zelfs prima in het huwelijk zou kunnen treden, maar dat liedje van Marco kan me echt gevoeglijk worden gestolen. Ik vind het echt zo'n oubollig kreng voor mensen die net een dochter hebben gekregen en nog een beetje last hebben van zwangerschapshormonen.libe schreef: ↑19-03-2025 17:48Nou, eigenlijk meer interesse.
Ik vroeg me serieus af wat de gemiddelde leeftijd is in dit topic, want er komen veel van die oubollige nummers voorbij waarbij ik een oude dame in haar stoel voor me zie die terug kijkt op haar leven, een drankje drinkt en daarbij sentimentele muziek luistert.
Overigens vind ik het zelf wel grappig om te lezen als een bepaald nummer mij heel veel doet, maar een ander juist weer helemaal niet. Hangt denk ik ook helemaal af van in welke levensfase je je op dat moment bevindt. Ik ben net moeder geworden van een dochter, dus logisch dat dochters van Marco Borsato me dan aanspreekt. (En nee, dan gaat het niet om de persoon van Marco zelf.![]()
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
woensdag 19 maart 2025 om 18:07
Dat noemde ik en ik snap je gevoel. Ik heb het ooit toen ik nog werkte bij een presentatie gebruikt om iets duidelijk te maken aan het publiek. De daarop volgende gesprekken waren mooi en een letterlijke eye opener.Ennogwateenkeer schreef: ↑19-03-2025 14:49Oh en dan nog:
Chris Rea - winter song
woensdag 19 maart 2025 om 19:33
Oke, dan val ik 100% in de doelgroepLady*Voldemort schreef: ↑19-03-2025 17:55Ik heb ook een dochter, die qua leeftijd zelfs prima in het huwelijk zou kunnen treden, maar dat liedje van Marco kan me echt gevoeglijk worden gestolen. Ik vind het echt zo'n oubollig kreng voor mensen die net een dochter hebben gekregen en nog een beetje last hebben van zwangerschapshormonen.
Groetjes!
woensdag 19 maart 2025 om 20:10
Het lied dat mij altijd melancholisch maakt: At Seventeen van Janis Ian.
https://youtu.be/KCp-ymJpRP4?si=vlRVEpzVYVxg6NLB
En tijdens de liveconcerten van Venice moet ik altijd huilen als Mark Lennon Ave Maria zingt en Starting Here Again.
https://youtu.be/CdSai4xE-n8?si=624v6-_R8Y5srQRa
https://youtu.be/KCp-ymJpRP4?si=vlRVEpzVYVxg6NLB
En tijdens de liveconcerten van Venice moet ik altijd huilen als Mark Lennon Ave Maria zingt en Starting Here Again.
https://youtu.be/CdSai4xE-n8?si=624v6-_R8Y5srQRa
woensdag 19 maart 2025 om 20:27
Zou zo maar kunnen
Ik klik zo veel aan om te luisteren en dan weer terug naar het forum en weer n ander nummer aanklikken .
Blijf bezig hier vandaag .ga ook zo stoppen .
woensdag 26 maart 2025 om 19:59
Ja hoor, ik heb weer een tranentrekker gevonden: If I Had Words.
https://www.youtube.com/watch?v=5ETL9w83EKo
Ik was acht, en dit liedje had Alles. Een reggaebeat (daar was ik toen al dol op), een gospelsfeertje (ik was toen nog heel erg gelovig) en een meneer die heel hoog kon zingen (dat vond ik zo knap!) We hadden thuis een orgel en daar zat ik de halve dag dit liedje op te kwelen. En nu krijg ik er dus natte ogen van, dank zij Radio 2 die het op verzoek van een luisteraar draaide
https://www.youtube.com/watch?v=5ETL9w83EKo
Ik was acht, en dit liedje had Alles. Een reggaebeat (daar was ik toen al dol op), een gospelsfeertje (ik was toen nog heel erg gelovig) en een meneer die heel hoog kon zingen (dat vond ik zo knap!) We hadden thuis een orgel en daar zat ik de halve dag dit liedje op te kwelen. En nu krijg ik er dus natte ogen van, dank zij Radio 2 die het op verzoek van een luisteraar draaide

(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
zondag 13 april 2025 om 22:35
Geweldig, ik was toen ook een jaar of 8 en was er diep van onder de indruk. Geen tranentrekker overigens voor mij.Lady*Voldemort schreef: ↑26-03-2025 19:59Ja hoor, ik heb weer een tranentrekker gevonden: If I Had Words.
Wat ik vroeger vreselijk tuttig vond en nu een geheide jankert: een roosje m’n roosje van Conny vandenbos.
En een cliché: geen kind meer van Karin bloemen en dan met name brullen bij ‘de machteloze frases van je genegenheid, en dat het niet haar schuld was, en ook dat het je spijt’.
Ook een cliché: Erbarme dich uit de Matthäus maar dat hangt er wel van af wie het zingt.
En nog een paar die ik gek genoeg te persoonlijk vind om te noemen.
donderdag 17 april 2025 om 21:06
Ginevra schreef: ↑13-04-2025 22:35Geweldig, ik was toen ook een jaar of 8 en was er diep van onder de indruk. Geen tranentrekker overigens voor mij.
Wat ik vroeger vreselijk tuttig vond en nu een geheide jankert: een roosje m’n roosje van Conny vandenbos.
En een cliché: geen kind meer van Karin bloemen en dan met name brullen bij ‘de machteloze frases van je genegenheid, en dat het niet haar schuld was, en ook dat het je spijt’.
Ook een cliché: Erbarme dich uit de Matthäus maar dat hangt er wel van af wie het zingt.
En nog een paar die ik gek genoeg te persoonlijk vind om te noemen.
Geen kind meer. Daar moet ik letterlijk om huilen sinds mijn moeder is overleden.
Heal the world, make it a better place.
zaterdag 19 april 2025 om 19:18
Ik vind heel veel genoemde liedjes erg mooi, maar ik hoef er niet vaak om te huilen. Het ligt echt aan mijn gemoedstoestand of ik er een traan bij moet laten of niet.
Maar ik snap wel dat deze nummers je kunnen raken.
Toen mijn vader terminaal ziek was kon ik écht niet luisteren naar Bright Eyes van Garfunkel zonder te huilen.
Ik heb ook wel eens tranen met tuiten gehuild op Last Christmas. Wat een liefdesverdriet had ik toen…. En het liedje sloot er natuurlijk perfect op aan.
Anton aus Tirol raakt me ook altijd. Maar dan wel op een zeer positieve en weemoedige manier. Ik krijg er altijd een beetje een lach van op mijn gezicht…
Maar ik snap wel dat deze nummers je kunnen raken.
Toen mijn vader terminaal ziek was kon ik écht niet luisteren naar Bright Eyes van Garfunkel zonder te huilen.
Ik heb ook wel eens tranen met tuiten gehuild op Last Christmas. Wat een liefdesverdriet had ik toen…. En het liedje sloot er natuurlijk perfect op aan.
Anton aus Tirol raakt me ook altijd. Maar dan wel op een zeer positieve en weemoedige manier. Ik krijg er altijd een beetje een lach van op mijn gezicht…

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in