Entertainment alle pijlers

Niets liever dan een kind.

11-09-2019 22:46 249 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kijkt iemand dit?

Ik heb het toevallig net terug gezien. Beetje combi van babyboom en draagmoeder gezocht...

Zag dat er ook een donatie pagina is voor een van de stellen.
Alle reacties Link kopieren
Keuken1987 schreef:
26-09-2019 13:09
Ik heb het idee dat die vriend van Jane niet zo nodig nog een kind wou ( hij was al gesteriliseerd) , maar het vooral voor haar doet.

Als ik eerlijk ben, vind ik die vriend sowieso een flapdrol.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
26-09-2019 13:14
Als ik eerlijk ben, vind ik die vriend sowieso een flapdrol.
Dat zo ie zo ja.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
26-09-2019 12:29
Ik vind het programma van Lauren! lastiger om naar te kijken, juist omdat er zo veel extremere types inzitten. Voor mij draagt dat niet bij aan de beeldvorming die bij dit soort constructies ontstaat. Alsof iedereen in zo'n traject een apart figuur is, ofzo.

Staat tegenover dat ik eigenlijk vind dat Jane, ter bescherming van haar zelf, niet in het SBS programma had moetrn zitten. SBS had wat mij betreft daar beter naar moeten kijken (maar dat is wel vaker zo). Want hoe bijzonder ik die man met die oudere vrouw ook vind, ik acht ze in elk geval in staat om een bewuste keuze te maken om zo in de spotlight te komen. Ze staan stevig in hun schoenen, ook al leven ze heel anders (en maken ze keuzes) die ik nooit zou maken.
Mee eens, al vond ik twee van die homostellen bij Lauren wel heel normaal overkomen (die met dat liedje dan weer niet). Maar zo krijg je wel een beeld dat niet-tradionele gezinnen allemaal rare snuiters zijn terwijl er ook heel veel "standaard" gezinnen zijn die toevallig homosexueel of alleenstaand zijn. (En er ook heel veel bijzondere gezinnen zijn die zonder rare constructie kinderen hebben)

Ook wel eens wbt Jane, maar ik vraag me wel af of dat andere stel het allemaal overziet. Ze verhuisden ook naar Duitsland en dachten dat het wel makkelijk zou gaan als er dan een kindje is? Hoe ga je dan co-ouderschap doen met iemand in Nederland? Ik had niet het idee dat hun nieuwe stek vlakbij de grens was.
Alle reacties Link kopieren
@duif, jeetje wat wreed. Dt gun je gewoon niemand!

Hier totaal geen ervaring met medische hulp omtrent zwanger worden. ik heb 3 kinderen, langste tijd proberen was 2 maanden, nog nooit een miskraam gehad. Ik weet zeker dat ik tot het gaatje was gegaan als het niet was gelukt dus ik snap die mensen heel goed! En tuurlijk moet het gewoon vergoed worden, ik heb er toch helemaal niets meer voor gedaan dan zij zodat het wel lukte.
Alle reacties Link kopieren
Vinden jullie de deelnemers van Lauren! echt zoveel extremer dan Sbs6?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat iemand in de omgeving ziet dat ze hulp nodig heeft. In een reactie op haar zus sprak ze uit dat een tweede kind geen optie is als ze weer zo ziek zou worden. Niemand kon voor het kind zorgen. Zelfs haar vriend niet. Dat samen met de obsessie om zwanger te worden hou ik mijn hart vast.

Er is trouwens ooit een topic geweest over iemand die probeerde zwanger te worden en erachter kwam dat haar vriend gesteriliseerd was. Moest hier toch aan denken.
Alle reacties Link kopieren
Bladiebladiebla2016 schreef:
26-09-2019 18:15
Ik hoop dat iemand in de omgeving ziet dat ze hulp nodig heeft. In een reactie op haar zus sprak ze uit dat een tweede kind geen optie is als ze weer zo ziek zou worden. Niemand kon voor het kind zorgen. Zelfs haar vriend niet. Dat samen met de obsessie om zwanger te worden hou ik mijn hart vast.

Er is trouwens ooit een topic geweest over iemand die probeerde zwanger te worden en erachter kwam dat haar vriend gesteriliseerd was. Moest hier toch aan denken.
Dat vond ik ook zo vreemd dat haar vriend niet voor het kind zou kunnen zorgen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Jane komt op mij over als een meisje dat een bepaald gemis (aan liefde?) wil opvullen en dat denkt op te kunnen vullen met een baby (“iemand die mij nodig heeft”). Dat gaat natuurlijk nooit lukken. Ik gun haar eerst een goede therapie alvorens ze een kindje krijgt, zodat ze ook echt van haar kindje kan genieten en om een gezonde relatie met haar kindje op te bouwen. “Jij moet mij gelukkig maken”, gaat een kindje natuurlijk ook voelen/merken en die rol/verantwoordelijkheid kun je niet bij een kindje neerleggen.
Alle reacties Link kopieren
Kijkt vandaag niemand ?
Ik begin net pas maar die vrouw die direct met een eigenlijk totaal vreemde het bed deelde en na drie keer zwanger was..
Nu blijkt hij toch niet degene te zijn die hij zei dat hij was ( al wilde ze er verder niks over kwijt ).

Ik vind dit best wel heftig..
Ik weet niet wat er dan is met hem maar hij is wel de vader van jouw kindje met bijbehorende rechten die hij ook kan krijgen als jij het aanvecht.

Maar ja zij wilde zwanger worden en dook dus direct met de eerste de beste het bed in om dit voor elkaar te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
welcomehome schreef:
01-10-2019 22:33
Kijkt vandaag niemand ?
Ik begin net pas maar die vrouw die direct met een eigenlijk totaal vreemde het bed deelde en na drie keer zwanger was..
Nu blijkt hij toch niet degene te zijn die hij zei dat hij was ( al wilde ze er verder niks over kwijt ).

Ik vind dit best wel heftig..
Ik weet niet wat er dan is met hem maar hij is wel de vader van jouw kindje met bijbehorende rechten die hij ook kan krijgen als jij het aanvecht.

Maar ja zij wilde zwanger worden en dook dus direct met de eerste de beste het bed in om dit voor elkaar te krijgen.
Ze is niet met hem in bed gedoken, maar heeft zichzelf met zijn kwakkie geinsemineerd
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
welcomehome schreef:
01-10-2019 22:33
Kijkt vandaag niemand ?
Ik begin net pas maar die vrouw die direct met een eigenlijk totaal vreemde het bed deelde en na drie keer zwanger was..
Nu blijkt hij toch niet degene te zijn die hij zei dat hij was ( al wilde ze er verder niks over kwijt ).

Ik vind dit best wel heftig..
Ik weet niet wat er dan is met hem maar hij is wel de vader van jouw kindje met bijbehorende rechten die hij ook kan krijgen als jij het aanvecht.

Maar ja zij wilde zwanger worden en dook dus direct met de eerste de beste het bed in om dit voor elkaar te krijgen.
Jij hebt haar verhaal dus totaal niét goed begrepen.

Ze heeft via internet naar een donor gezocht
Deze man heeft dus ook totáál geen rechten
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
01-10-2019 22:37
Ze is niet met hem in bed gedoken, maar heeft zichzelf met zijn kwakkie geinsemineerd
Komt op hetzelfde neer.
Het ging mij meer om het aspect "niet weten wie de vader van jouw kind daadwerkelijk is"
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
01-10-2019 22:39
Jij hebt haar verhaal dus totaal niét goed begrepen.

Ze heeft via internet naar een donor gezocht
Deze man heeft dus ook totáál geen rechten
Een vader of donor heeft altijd wel ergens iets van rechten als het aangetoond zijn "kind" is.
Mooie aflevering. Wat een emotie. Bevalling was zo mooi.

Zielig die Intan? met zo'n oppervlakkig telefoontje vanuit het ziejenhuis. Zit zo veel spanning achter.

Die griet met haar genderreveal...die weet volgens mij alles al van te voren. Dat ze zwanger was, dat een meisje wordt. Maar zou ook zelf me niet kunnen bedwingen.
welcomehome schreef:
01-10-2019 22:49
Een vader of donor heeft altijd wel ergens iets van rechten als het aangetoond zijn "kind" is.
Ik weet niet hoe het zit als je een 'zwarte donor' gebruikt, maar een donor via een donorbank of kliniek heeft geen rechten. Als donor ontdoe je jezelf van die rechten. Ik ben ook donor van eicellen en ik heb nooit en ter nimmer recht op ook maar iets omtrent het kind wat door mijn eicellen wordt geboren.

Daargelaten vind ik wel dat madam die na de eerste de beste keer ging insemineren het dom heeft aangepakt.
Alle reacties Link kopieren
depster schreef:
02-10-2019 07:55
Ik weet niet hoe het zit als je een 'zwarte donor' gebruikt, maar een donor via een donorbank of kliniek heeft geen rechten. Als donor ontdoe je jezelf van die rechten. Ik ben ook donor van eicellen en ik heb nooit en ter nimmer recht op ook maar iets omtrent het kind wat door mijn eicellen wordt geboren.

Daargelaten vind ik wel dat madam die na de eerste de beste keer ging insemineren het dom heeft aangepakt.
Als je een eigen donor hebt (dus niet van kliniek of donorbank) kan het rechten-dingetje wel opspelen.
Als de eigen donor bijv kan aantonen dat hij de moeder goed kende vooraf aan donatie, of als het vanuit een ONS heeft plaatsgevonden of als er regelmatig contact over het kind is. Daar kan de donor rechterlijk wat mee. Zelfs een donorcontract helpt dan niet of bij de notaris vastleggen.
Het enige wat daar tegen helpt is zorgen dat je de volledige adoptiepapieren kunt krijgen waarmee de donor afstand doet.
Een eigen donor kan dus best voor wat uitdagingen zorgen....
Allemaal redenen voor mij om een bankdonor te kiezen.
Ik was geschokt hoe zakelijk de mededeling aan Dewi was vanuit het ziekenhuis. Ik kon haar pijn door de tv heen voelen.

De bevalling van baby Yma vond ik prachtig in beeld gebracht. En wat een schatje zeg. Hartverwarmend gezinnetje.

Met de dames die beiden via een (anonieme) donor zwanger worden, heb ik minder. Je ontneemt je kind best veel als er geen mogelijkheid is ooit je biologische ouders c.q. vader te ontmoeten. Dat vind ik eigenlijk niet kunnen.
ikBedoelHetGoed schreef:
02-10-2019 10:04
Ik was geschokt hoe zakelijk de mededeling aan Dewi was vanuit het ziekenhuis. Ik kon haar pijn door de tv heen voelen.

De bevalling van baby Yma vond ik prachtig in beeld gebracht. En wat een schatje zeg. Hartverwarmend gezinnetje.

Met de dames die beiden via een (anonieme) donor zwanger worden, heb ik minder. Je ontneemt je kind best veel als er geen mogelijkheid is ooit je biologische ouders c.q. vader te ontmoeten. Dat vind ik eigenlijk niet kunnen.
Waarom heeft Dewi zelf geen test gedaan? Of had ze dan langer moeten wachten voor dat kon?
Wat denken jullie? Vind Leonie Yma echt een mooie naam? Ik vond haar reactie geforceerd toen de vader de naam zei.

Ik vind een anonieme donor eng. Je weet niks van zijn achtergrond. Maar ook niet of hij een soa heeft of erfelijke ziektes. Ik ben heel benieuwd naar het verhaal achter de donor van Marleen.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
02-10-2019 11:19
Wat denken jullie? Vind Leonie Yma echt een mooie naam? Ik vond haar reactie geforceerd toen de vader de naam zei.

Ik vind een anonieme donor eng. Je weet niks van zijn achtergrond. Maar ook niet of hij een soa heeft of erfelijke ziektes. Ik ben heel benieuwd naar het verhaal achter de donor van Marleen.
Eens - en niet alleen dat: je weet ook niet hoeveel kinderen hij reeds verwekt heeft. Er was in dat programma van Lauren een donor die maar liefst 108 (!) kinderen had verwekt. Daar vind ik eerlijkheidshalve wel wat van en vind dat ook geen gezonde ontwikkeling. Krijg je bijna van die Jan Korbaat-achtige toestanden (alleen in dit geval met medeweten van de moeders). Of die Amerikaanse arts, Cecil Jacobson: https://en.wikipedia.org/wiki/Cecil_Jacobson van dat soort verhalen krijg ik jeuk op nare plaatsen (ongeacht de diepe wens van de wens ouder(s)).
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ik heb dit programma niet gezien, maar wel dat van Lauren.

Ik vind dat je best verdrietig mag zijn, als je ongewild kinderloos bent. Maar ik vind dat mensen zich er ook wat eerder bij neer zouden mogen leggen. Mensen willen maar dat de wereld en hun leven maakbaar is en doen vrij extreme dingen om toch aan een kind te komen.

Ik vind er eigenlijk best wel wat van, dat een kind twee vaders en twee moeders heeft. En wat als die stellen uit elkaar gaan en weer nieuwe partners vinden? Dan zit dat kind met 8 opvoeders. Idioot eigenlijk. En dat allemaal omdat die lesbische moeders er 'geen zin' in hebben om fulltime moeder te zijn en die homo-vaders hebben sowieso al weinig keus om toch aan een kind te komen.
Alsof het kind een soort leuke accessoire is, leuk voor af en toe erbij. Om de blitz mee te maken bij je Randstad-vrienden. Maar vooral niet in de weg moet zitten als je toch nog lekker wilt stappen en geen oppas wilt betalen.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
02-10-2019 11:44
Ik heb dit programma niet gezien, maar wel dat van Lauren.

Ik vind dat je best verdrietig mag zijn, als je ongewild kinderloos bent. Maar ik vind dat mensen zich er ook wat eerder bij neer zouden mogen leggen. Mensen willen maar dat de wereld en hun leven maakbaar is en doen vrij extreme dingen om toch aan een kind te komen.

Ik vind er eigenlijk best wel wat van, dat een kind twee vaders en twee moeders heeft. En wat als die stellen uit elkaar gaan en weer nieuwe partners vinden? Dan zit dat kind met 8 opvoeders. Idioot eigenlijk. En dat allemaal omdat die lesbische moeders er 'geen zin' in hebben om fulltime moeder te zijn en die homo-vaders hebben sowieso al weinig keus om toch aan een kind te komen.
Alsof het kind een soort leuke accessoire is, leuk voor af en toe erbij. Om de blitz mee te maken bij je Randstad-vrienden. Maar vooral niet in de weg moet zitten als je toch nog lekker wilt stappen en geen oppas wilt betalen.
Zeker niet de discussie op pagina 3-4-5- van dit topic niet gelezen...
Volgens mij heeft een gewone test bij ivf grote kans op een vals positief, omdat je zwangerschapshormoon moet spuiten. De reactie van Leonie bij de naam Yma is mij niet opgevallen. Ik kende de naam niet, maar ik vind hem wel erg mooi. En passend. Wat vind jij, watdachtjehiervan?

Wat betreft de stellen bij Lauren, en met name de lesbi moeders, ben ik het roerend met je eens, Marvelous. Als je het een beetje handig knipt, kun je het zo in een spelshow stoppen als quizvraag. Overweegt dit stel: a) een konijn, b) een kind of c) een hond. Schokkend.
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
02-10-2019 12:13
Volgens mij heeft een gewone test bij ivf grote kans op een vals positief, omdat je zwangerschapshormoon moet spuiten. De reactie van Leonie bij de naam Yma is mij niet opgevallen. Ik kende de naam niet, maar ik vind hem wel erg mooi. En passend. Wat vind jij, watdachtjehiervan?

Wat betreft de stellen bij Lauren, en met name de lesbi moeders, ben ik het roerend met je eens, Marvelous. Als je het een beetje handig knipt, kun je het zo in een spelshow stoppen als quizvraag. Overweegt dit stel: a) een konijn, b) een kind of c) een hond. Schokkend.
FYI: Hangt of welke trigger je gebruikt: Ovitrelle of Pregnyl. En... dat HCG is na een aantal dagen ook weer uit het lichaam. Als je 14 dagen na terug plaatsing test zou er geen HCG meer in je lichaam moeten zitten. Dus vals positief is alleen maar van toepassing als je Pregnyl spuit en te vroeg test.

Marvelous: Mensen zoeken grenzen op (zie p.3 e.v. van dit topic). Ben ik te ver gegaan door het bevroren zaad van mijn man in mijn eicellen te laten injecteren om op die manier moeder te worden..? Wellicht en dat mag je vinden, maar ik ben ontzettend dankbaar dat de wetenschap zo ver is en dat het (uiteindelijk) gelukt is.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
02-10-2019 11:14
Waarom heeft Dewi zelf geen test gedaan? Of had ze dan langer moeten wachten voor dat kon?

In een IVF traject is het gangbaar dat je gaat bloedprikken i.p.v. thuis testen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven