Overleden in showbizzland - deel 2

dinsdag 27 februari 2018 om 17:30
Je hebt gelijk, dat heb ik inderdaad.
Het is ook moeilijk om op een goede manier duidelijkheid te verschaffen als meerderen mijn woorden persoonlijk nemen en gelijk alle verdriet van de wereld naar zich toetrekken.
Er zijn forummers die wel willen lezen wat ik werkelijk schrijf en bedoel, dus het kan wel, begrijpen zonder zwelgen.

dinsdag 27 februari 2018 om 18:47
Verdriet naar zich toe trekken?Cateautje schreef: ↑27-02-2018 17:30Je hebt gelijk, dat heb ik inderdaad.
Het is ook moeilijk om op een goede manier duidelijkheid te verschaffen als meerderen mijn woorden persoonlijk nemen en gelijk alle verdriet van de wereld naar zich toetrekken.
Er zijn forummers die wel willen lezen wat ik werkelijk schrijf en bedoel, dus het kan wel, begrijpen zonder zwelgen.
Je bedoelt dat jij verdriet van iemand probeert af te pakken? Want als iemand op leeftijd is overleden is dat geen reden voor verdriet.
Jouw woorden. En je hebt niet eens genuanceerd door te zeggen: dat is voor mij geen reden voor verdriet.
Nee, je projecteerde het zelfs op de familie van nabestaanden. Dat zij dat ook wel zo zouden ervaren.
Ik begrijp overigens prima wat jij bedoelt. En er zijn meer culturen die er zo mee om gaan.
Maar waar ik - en ik sta hier niet alleen in - zo hard over struikel, is dat jij vindt dat dit de geldende norm is.
Hou het bij jezelf.
En stop met woorden als zwelgen te gebruiken. Zo onrespectvol...

dinsdag 27 februari 2018 om 18:51
Dit inderdaad. Dat Cateautje heeft geleerd dat ze niet mag huilen is nog daaraan toe. Maar ze vindt het respectloos als een ander het wel doet. Daar kan ik echt met mijn hoofd niet bij.Courage-- schreef: ↑27-02-2018 18:47
Ik begrijp overigens prima wat jij bedoelt. En er zijn meer culturen die er zo mee om gaan.
Maar waar ik - en ik sta hier niet alleen in - zo hard over struikel, is dat jij vindt dat dit de geldende norm is.
Hou het bij jezelf.
En stop met woorden als zwelgen te gebruiken. Zo onrespectvol...
dinsdag 27 februari 2018 om 21:33
Begrijpen zonder zwelgen?Cateautje schreef: ↑27-02-2018 17:30Je hebt gelijk, dat heb ik inderdaad.
Wat een onsympathieke opmerking!.
Ik begrijp jou in dit topic echt niet. Ik wil je ook niet begrijpen. Laat mij maar lekker "zwelgen" in mijn overgevoelige egoistische verdriet....

dinsdag 27 februari 2018 om 22:25
Waarom zijn dat valse emoties?
Kun je je er niets bij voorstellen dat het zelfs als beledigend kan worden ervaren als je verdriet om het overlijden van een dierbare "egoistisch" wordt genoemd?

dinsdag 27 februari 2018 om 22:30
Misschien had ik er rekening mee moeten houden dat er spontaan verdriet op is geborreld bij het bespreken van dit onderwerp. Ik dacht dat we gewoon in discussie waren zonder een hele emotionele toestand op sleeptouw te nemen en het hele leven vol verliezen aan het verwerken waren. Ik dacht dat we het over Mies Bouwman hadden.
dinsdag 27 februari 2018 om 22:31
Dat is niet wat ze zegtwatdachtjehiervan schreef: ↑27-02-2018 18:51Dit inderdaad. Dat Cateautje heeft geleerd dat ze niet mag huilen is nog daaraan toe. Maar ze vindt het respectloos als een ander het wel doet. Daar kan ik echt met mijn hoofd niet bij.
Cateautje heeft geleerd dat als iemand op hoge leeftijd overlijd, dat geen reden is om heel verdrietig te zijn en dat te uiten.
Voor deze mensen is hun tijd gekomen en hun nabestaanden moeten het respect hebben om de overledene los te laten
Zo begrijp ik het ten minste
Frankly my dear, I don"t give a damn

dinsdag 27 februari 2018 om 22:35
Dit woord is waar iedereen over valt. Hoezo moeten? Van wie? En je hebt geen reden om verdrietig te zijn? Ik vind het heel raar om dat voor anderen te bepalen.calvijn1 schreef: ↑27-02-2018 22:31Dat is niet wat ze zegt
Cateautje heeft geleerd dat als iemand op hoge leeftijd overlijd, dat geen reden is om heel verdrietig te zijn en dat te uiten.
Voor deze mensen is hun tijd gekomen en hun nabestaanden moeten het respect hebben om de overledene los te laten
dinsdag 27 februari 2018 om 22:38
Maar dan nog vind ik dat heel vreemd.calvijn1 schreef: ↑27-02-2018 22:31Dat is niet wat ze zegt
Waarom zou je geen oprecht verdriet kunnen hebben om het feit dat je iemand waarvan je houdt nooit meer gaat zien?
Waarom zou je dat in je moeten houden omdat iemand een respectabele leeftijd heeft behaald? Dat doet toch niks af aan het feit dat je iemand met wie je een lange geschiedenis hebt niet kwijt wil? Ik heb onwijs gehuild toen mijn oma overleed, want we waren heel erg close. Ze had en mooie leeftijd en het was ook beter voor haar, maar ik hield van haar, had voor haar gezorgd ombeurten met mijn andere familie en het was ook moeilijk om haar los te laten definitief. Is dat dan egoïstisch?
Ik probeer het even te begrijpen hoor.
Stressed is just desserts spelled backwards

dinsdag 27 februari 2018 om 22:44
Van wie en voor wie moeten de nabestaanden het respect hebben?calvijn1 schreef: ↑27-02-2018 22:31Dat is niet wat ze zegt
Ik moet niets en bepaal zelf hoe ik mijn verdriet uit. Of nou ja, zelf? De tranen komen vanzelf bij een uitvaart en die zijn niet te stoppen.
Geen reden om verdrietig te zijn als iemand op hoge leeftijd overlijdt? Tot welke leeftijd mag je dan wel verdrietig zijn?
Echt, ik kan hier met mijn pet niet bij.
dinsdag 27 februari 2018 om 22:45
Klopt, maar jij begon te vertellen dat zichtbaar verdriet om een 88-jarige egoistisch is. En toen sprongen er een paar in je nek.Cateautje schreef: ↑27-02-2018 22:30Misschien had ik er rekening mee moeten houden dat er spontaan verdriet op is geborreld bij het bespreken van dit onderwerp. Ik dacht dat we gewoon in discussie waren zonder een hele emotionele toestand op sleeptouw te nemen en het hele leven vol verliezen aan het verwerken waren. Ik dacht dat we het over Mies Bouwman hadden.

dinsdag 27 februari 2018 om 22:50
Precies.ElizabethThatcher schreef: ↑27-02-2018 22:46En terecht ook. Vooral juist door het gebruik van algemeenheden ipv het bij zichzelf te houden.
En daarnaast is dit de eerste keer in mijn leven dat ik heb gehoord/gelezen dat verdrietig zijn om een overledene egoistisch is. Alsof ik beter word van mijn verdriet om mijn overleden vader ofzo.
Belachelijk.
dinsdag 27 februari 2018 om 22:50
Egoïstisch en respectloos.
Dat zijn nogal woorden he.
Ik begrijp je redenatie wel hoor, dat je dankbaar kunt zijn dat iemand een mooi leven heeft gehad en op 'makkelijke' wijze, zonder een lang en pijnlijk sterfbed, van de wereld is gegaan. Dat je dan dan kunt zeggen dat het leven en de dood goed is geweest zo.
Maar daarnaast kun je, in mijn optiek, toch verdriet hebben omdat je degene waar je van houdt zo gaat missen. Dat is voor mij niet leeftijdsgerelateerd.
En volgens mij zijn mensen sowieso over het algemeen verdrietiger als een jong persoon sterft, omdat dat vaak oneerlijk voelt.
Dat zijn nogal woorden he.
Ik begrijp je redenatie wel hoor, dat je dankbaar kunt zijn dat iemand een mooi leven heeft gehad en op 'makkelijke' wijze, zonder een lang en pijnlijk sterfbed, van de wereld is gegaan. Dat je dan dan kunt zeggen dat het leven en de dood goed is geweest zo.
Maar daarnaast kun je, in mijn optiek, toch verdriet hebben omdat je degene waar je van houdt zo gaat missen. Dat is voor mij niet leeftijdsgerelateerd.
En volgens mij zijn mensen sowieso over het algemeen verdrietiger als een jong persoon sterft, omdat dat vaak oneerlijk voelt.
Stressed is just desserts spelled backwards

dinsdag 27 februari 2018 om 22:52
Zo is het precies.calvijn1 schreef: ↑27-02-2018 22:31Dat is niet wat ze zegt
Ik heb nu voor het laatst op dit onderwerp gereageerd want ik merk dat velen hun persoonlijke toestanden op mij projecteren en daar heb ik geen behoefte aan. Blijf maar fijn op de kast zitten, dan ga ik weer over tot de orde van de dag.
Welterusten.

dinsdag 27 februari 2018 om 22:56
Ik heb net toevallig een uitzending van MAX op NPO Best gezien.
Het was een goede uitzending. Het ging over de trends die Mies Bouwman heeft gezet.
Het BROEKPAK dat ze zelf betaalde. Door couturiers gemaakt en de volgende dag liep iedereen de C&A plat waar kopieën te koop waren.
Ook opmerkelijk is dat haar man Timp heette, maar zij Bouwman.
Verder wist ik niet dat ze afgelopen april haar boek presenteerde. Zij ging gewoon naar een warenhuis om de cadeaus te kopen die de kandidaten wonnen. EDIT Ik weet het trouwens nog wel, maar het was een zoveelste biografie. Het was dus duidelijk een afscheid van haar leven. End EDIT
Dat broekpak was afschuwelijk, maar het gezellig heeft wel inhoud gekregen door haar. Zo'n broekpak is anders wel handig. Over schoenen hadden ze het niet.
Maar het gaat wel lekker hier.
Er moet zeker een nieuw topic geopend worden?
Nou ja, ga maar door.
Iedereen denkt dat het het over Mies Bouwman gaat.
Bij dan maar even een tv-tip. Er waren wel een paar interessante gasten zonder overdreven reacties. Leuke herinneringen op halen. Meer niet.
Het was een goede uitzending. Het ging over de trends die Mies Bouwman heeft gezet.
Het BROEKPAK dat ze zelf betaalde. Door couturiers gemaakt en de volgende dag liep iedereen de C&A plat waar kopieën te koop waren.
Ook opmerkelijk is dat haar man Timp heette, maar zij Bouwman.
Verder wist ik niet dat ze afgelopen april haar boek presenteerde. Zij ging gewoon naar een warenhuis om de cadeaus te kopen die de kandidaten wonnen. EDIT Ik weet het trouwens nog wel, maar het was een zoveelste biografie. Het was dus duidelijk een afscheid van haar leven. End EDIT
Dat broekpak was afschuwelijk, maar het gezellig heeft wel inhoud gekregen door haar. Zo'n broekpak is anders wel handig. Over schoenen hadden ze het niet.
Maar het gaat wel lekker hier.
Er moet zeker een nieuw topic geopend worden?
Nou ja, ga maar door.
Iedereen denkt dat het het over Mies Bouwman gaat.

Bij dan maar even een tv-tip. Er waren wel een paar interessante gasten zonder overdreven reacties. Leuke herinneringen op halen. Meer niet.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 27-02-2018 23:07
6.50% gewijzigd

dinsdag 27 februari 2018 om 22:57
Je snapt het nog steeds niet. Jij projecteert je persoonlijke opvattingen op anderen.Cateautje schreef: ↑27-02-2018 22:52Zo is het precies.
Ik heb nu voor het laatst op dit onderwerp gereageerd want ik merk dat velen hun persoonlijke toestanden op mij projecteren en daar heb ik geen behoefte aan. Blijf maar fijn op de kast zitten, dan ga ik weer over tot de orde van de dag.
Welterusten.
Maar inderdaad beter om nu je computer uit te zetten, je wordt er niet sympathieker op zo.
dinsdag 27 februari 2018 om 23:02
Uit respect voor de overledeneMejuffrouwmuis schreef: ↑27-02-2018 22:44Van wie en voor wie moeten de nabestaanden het respect hebben?
Ik moet niets en bepaal zelf hoe ik mijn verdriet uit. Of nou ja, zelf? De tranen komen vanzelf bij een uitvaart en die zijn niet te stoppen.
Geen reden om verdrietig te zijn als iemand op hoge leeftijd overlijdt? Tot welke leeftijd mag je dan wel verdrietig zijn?
Echt, ik kan hier met mijn pet niet bij.

dinsdag 27 februari 2018 om 23:04
Dat zegt Cateautje helemaal nietMejuffrouwmuis schreef: ↑27-02-2018 22:50Precies.
En daarnaast is dit de eerste keer in mijn leven dat ik heb gehoord/gelezen dat verdrietig zijn om een overledene egoistisch is. Alsof ik beter word van mijn verdriet om mijn overleden vader ofzo.
Belachelijk.