Entertainment alle pijlers

Podcast topic

24-10-2022 15:53 62 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens mij is er nog geen topic waarin we gezellig over podcasts kunnen spuien.
Vorige week alle afleveringen van Rampvlucht geluisterd, erg interessant. Ook de serie over de Biblebelt is zeer de moeite waard.
Nu nog bezig met Het geheim van Mallorca, Wie is Poetin en Dit kan geen toeval zijn'.
Ook begonnen aan Het China van Xi maar op de een of andere manier vind ik dit minder boeiend verteld. Iemand anders nog leuke ideeën voor interessante podcasts?
Er zijn meerdere topics al geweest, maar veel lopen dood.

Tante Jos, De moord in het landhuis, de moord op Patrick, volksjury, Vullings en van der Wulp...
Oké, het leek me ook nogal sterk dat er geen topic over was geweest maar heb even terug gescrold en kwam niks tegen. Maar goed, dit is dus dan een nieuwe poging. En bedankt voor de tips!
Ik ben nog helemaal niet thuis in Podcast. Waar luisteren jullie die? Ik luister af en toe iets via Spotify, maar zijn er meer 'aanbieders' ?
Ik heb een jaar gratis via Podimo. Dat bevalt tot nu toe goed. Alleen een podcast die ik graag luisterde is er gek genoeg weer vanaf (met Saskia Belleman). Verder is het aanbod goed.
https://podcastluisteren.nl/
Hier kijk ik regelmatig. Maar luister ze dan verder via Spotify.
Ik heb de apps NPO luister en PodNL. Ik luister vooral veel true crime. De brand in het landhuis, De Deventer moordzaak, De moord op de duivenmelker, Het geheim van Mallorca, Rampvlucht, De dood van Robert Dönnges, De kasteelmoord, Het geheim van Wijsman, Dr. Bones.
Marc-Marie en Aaf vinden iets. Ook op YouTube en Podimo (extra content). De Positieve Podcast van de Meilandjes. De Snobcast met Jort Kelder.
Ik volg even. Ben gek op interessante podcasts. De laatste die ik heb beluisterd ging over Willeke Dost.
Doorenvogel schreef:
24-10-2022 18:42
Ik volg even. Ben gek op interessante podcasts. De laatste die ik heb beluisterd ging over Willeke Dost.

Heb je hier een titel van?
Pergamon schreef:
24-10-2022 18:45
Het verdwenen meisje
Ik luister napleiten.
In de ban van Rian vind ik ook leuk.

Ook veel andere podcast geluisterd die al genoemd zijn.
Oh, ik luister regelmatig podcasts! Kan onderhand wel stellen dan het een uit de hand gelopen hobby is geworden. Het huishouden doe ik ook met oordopjes in.

Mijn schuld:
Deze vond ik heel heftig en indrukwekkend. Soms met kippenvel geluisterd. Gaat dus over schuld.
Ik luister voornamelijk via Google Podcasts en heb een account bij Podimo. Er zijn veel podcastapps, het is heel persoonlijk welke jij prettig vindt. Ik vind Podimo in gebruik bijvoorbeeld niet zo prettig, maar luister daar naar een aantal betaalde shows.

Mijn interesse ligt vooral bij documentaire/informatieve onderwerpen als Anoniem Intiem, Buiten de Muren, Voordat de Bom Valt en nu luister ik naar Niet van de Wereld.

Ik wissel dat af met interviews zoals Met Groenteman in de kast, Kunsthart vond ik heel fijne gesprekken (jammer dat dat gestopt lijkt) of de podcastuitzendingen van Radio Kunststof. Oh en Man met de Microfoon :heart: (valt dat in deze categorie?).

En dan tussendoor wat 'kletspodcasts' als Teun en Gijs, Etenstijd of Tussen dertig en doodgaan.

Heel soms een true crime podcast. Maar veel in deze categorie vind ik eigenlijk niet echt goed. Onland vond ik heel mooi en De Laatste Dans ook.
PoesMinoes schreef:
24-10-2022 17:14
https://podcastluisteren.nl/
Hier kijk ik regelmatig. Maar luister ze dan verder via Spotify.
Goeie tip, dankjewel!
noas_1993 schreef:
24-10-2022 19:18
Het verdwenen meisje

Dank je wel!
Mir31 schreef:
Ik luister napleiten.
In de ban van Rian vind ik ook leuk.

Ook veel andere podcast geluisterd die al genoemd zijn.

Heb je pro forma al gezien? Van dezelfde makers.
‘Wraak’ vind ik ook een goeie serie. Het is een podcast van radio 1.
Onland vond ik ook erg mooi.
Pergamon schreef:
24-10-2022 18:45

https://www.radioviainternet.nl/podcast ... -scenarios
noas_1993 schreef:
Het verdwenen meisje

Ik vind het een boeiende vraag wat er met het meisje is gebeurd.
Doorenvogel schreef:
24-10-2022 21:18
Ik vind het een boeiende vraag wat er met het meisje is gebeurd.
Ik vond die podcast (en veel andere true crime podcasts, niet allemaal, wel vaak) niet veel meer dan een hervertelling van de feiten die er liggen. Het politienderzoek, de achtergrond van het meisje, de verhalen van familie en omstanders. De feiten die we al kennen van de kranten en het journaal, maar nu als podcast verpakt. Heel sec.

Als ik dat vergelijk met (bijvoorbeeld) Onland, over een vermoord meisje, dan vind ik die serie veel meer gelaagd. Het gaat niet alleen over de droge feiten, er zit veel meer in.
Ik heb net alle afleveringen van De Kasteelmoord beluisterd (kon niet stoppen na de eerste 30 minuten) maar zie inmiddels nog veel meer interessante podcasts hier. Echt heel fijn!
Op mijn lijstje staan nog:
-Het verdwenen meisje
-Onland
-In de ban van Rian
Ik luister graag naar true crime, zoals:
Moordzaken
Moordcast
Duister (soms ook een paranormale zaak)
Al sla je me dood
De Volksjury
Napleiten
Moorden in het Noorden
Ijskoud
Ontvoerd
De vermisten
Onopgelost
Crimetoknl
stippensokken schreef:
24-10-2022 21:28
Ik vond die podcast (en veel andere true crime podcasts, niet allemaal, wel vaak) niet veel meer dan een hervertelling van de feiten die er liggen. Het politienderzoek, de achtergrond van het meisje, de verhalen van familie en omstanders. De feiten die we al kennen van de kranten en het journaal, maar nu als podcast verpakt. Heel sec.

Als ik dat vergelijk met (bijvoorbeeld) Onland, over een vermoord meisje, dan vind ik die serie veel meer gelaagd. Het gaat niet alleen over de droge feiten, er zit veel meer in.
Toch hoorde ik in deze podcast wel nieuwe feiten die ik niet wist of eerder had gehoord.
De vraag is of ze nog leeft en heeft de pleegfamilie er wat mee te maken. Lastige vraag.
Doorenvogel schreef:
24-10-2022 18:42

Die heb ik toevallig gister en vandaag beluisterd. Vond 'm wel goed.
Kende het verhaal op zich wel, en heb er vlakbij gewoond (voor haar verdwijning). Hoop echt dat dat ooit nog wordt opgelost.

In de ban van Rian vond ik ook erg goed.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven