Entertainment
alle pijlers
Podcast topic
maandag 24 oktober 2022 om 15:53
Volgens mij is er nog geen topic waarin we gezellig over podcasts kunnen spuien.
Vorige week alle afleveringen van Rampvlucht geluisterd, erg interessant. Ook de serie over de Biblebelt is zeer de moeite waard.
Nu nog bezig met Het geheim van Mallorca, Wie is Poetin en Dit kan geen toeval zijn'.
Ook begonnen aan Het China van Xi maar op de een of andere manier vind ik dit minder boeiend verteld. Iemand anders nog leuke ideeën voor interessante podcasts?
Vorige week alle afleveringen van Rampvlucht geluisterd, erg interessant. Ook de serie over de Biblebelt is zeer de moeite waard.
Nu nog bezig met Het geheim van Mallorca, Wie is Poetin en Dit kan geen toeval zijn'.
Ook begonnen aan Het China van Xi maar op de een of andere manier vind ik dit minder boeiend verteld. Iemand anders nog leuke ideeën voor interessante podcasts?
maandag 24 oktober 2022 om 17:14
maandag 24 oktober 2022 om 17:58
maandag 24 oktober 2022 om 18:45
Doorenvogel schreef: ↑24-10-2022 18:42Ik volg even. Ben gek op interessante podcasts. De laatste die ik heb beluisterd ging over Willeke Dost.
Heb je hier een titel van?
maandag 24 oktober 2022 om 19:26
Ik luister voornamelijk via Google Podcasts en heb een account bij Podimo. Er zijn veel podcastapps, het is heel persoonlijk welke jij prettig vindt. Ik vind Podimo in gebruik bijvoorbeeld niet zo prettig, maar luister daar naar een aantal betaalde shows.
Mijn interesse ligt vooral bij documentaire/informatieve onderwerpen als Anoniem Intiem, Buiten de Muren, Voordat de Bom Valt en nu luister ik naar Niet van de Wereld.
Ik wissel dat af met interviews zoals Met Groenteman in de kast, Kunsthart vond ik heel fijne gesprekken (jammer dat dat gestopt lijkt) of de podcastuitzendingen van Radio Kunststof. Oh en Man met de Microfoon (valt dat in deze categorie?).
En dan tussendoor wat 'kletspodcasts' als Teun en Gijs, Etenstijd of Tussen dertig en doodgaan.
Heel soms een true crime podcast. Maar veel in deze categorie vind ik eigenlijk niet echt goed. Onland vond ik heel mooi en De Laatste Dans ook.
Mijn interesse ligt vooral bij documentaire/informatieve onderwerpen als Anoniem Intiem, Buiten de Muren, Voordat de Bom Valt en nu luister ik naar Niet van de Wereld.
Ik wissel dat af met interviews zoals Met Groenteman in de kast, Kunsthart vond ik heel fijne gesprekken (jammer dat dat gestopt lijkt) of de podcastuitzendingen van Radio Kunststof. Oh en Man met de Microfoon (valt dat in deze categorie?).
En dan tussendoor wat 'kletspodcasts' als Teun en Gijs, Etenstijd of Tussen dertig en doodgaan.
Heel soms een true crime podcast. Maar veel in deze categorie vind ik eigenlijk niet echt goed. Onland vond ik heel mooi en De Laatste Dans ook.
maandag 24 oktober 2022 om 20:15
Goeie tip, dankjewel!PoesMinoes schreef: ↑24-10-2022 17:14https://podcastluisteren.nl/
Hier kijk ik regelmatig. Maar luister ze dan verder via Spotify.
maandag 24 oktober 2022 om 21:17
maandag 24 oktober 2022 om 21:28
Ik vond die podcast (en veel andere true crime podcasts, niet allemaal, wel vaak) niet veel meer dan een hervertelling van de feiten die er liggen. Het politienderzoek, de achtergrond van het meisje, de verhalen van familie en omstanders. De feiten die we al kennen van de kranten en het journaal, maar nu als podcast verpakt. Heel sec.Doorenvogel schreef: ↑24-10-2022 21:18Ik vind het een boeiende vraag wat er met het meisje is gebeurd.
Als ik dat vergelijk met (bijvoorbeeld) Onland, over een vermoord meisje, dan vind ik die serie veel meer gelaagd. Het gaat niet alleen over de droge feiten, er zit veel meer in.
maandag 24 oktober 2022 om 22:23
maandag 24 oktober 2022 om 23:10
Toch hoorde ik in deze podcast wel nieuwe feiten die ik niet wist of eerder had gehoord.stippensokken schreef: ↑24-10-2022 21:28Ik vond die podcast (en veel andere true crime podcasts, niet allemaal, wel vaak) niet veel meer dan een hervertelling van de feiten die er liggen. Het politienderzoek, de achtergrond van het meisje, de verhalen van familie en omstanders. De feiten die we al kennen van de kranten en het journaal, maar nu als podcast verpakt. Heel sec.
Als ik dat vergelijk met (bijvoorbeeld) Onland, over een vermoord meisje, dan vind ik die serie veel meer gelaagd. Het gaat niet alleen over de droge feiten, er zit veel meer in.
De vraag is of ze nog leeft en heeft de pleegfamilie er wat mee te maken. Lastige vraag.
dinsdag 25 oktober 2022 om 02:03
Doorenvogel schreef: ↑24-10-2022 18:42Ik volg even. Ben gek op interessante podcasts. De laatste die ik heb beluisterd ging over Willeke Dost.
Die heb ik toevallig gister en vandaag beluisterd. Vond 'm wel goed.
Kende het verhaal op zich wel, en heb er vlakbij gewoond (voor haar verdwijning). Hoop echt dat dat ooit nog wordt opgelost.
In de ban van Rian vond ik ook erg goed.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in