Entertainment alle pijlers

Prins Harry en Meghan Markle zijn getrouwd! Deel 3

09-01-2020 14:09 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat het vorige topic vol is hebben we een nieuw topic aangemaakt.

Zie hieronder de link naar het vorige topic:

entertainment/prins-harry-en-meghan-mar ... ges/416653
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
sakamanga schreef:
01-03-2020 05:44
Daar geloof ik ook niet in. Er zijn wel meer royals finaal afgefakkeld, Duchess of Pork en rottweiler Camilla, en zelfs Diana had ook lang niet altijd een gunstig gestemde pers.
Het merendeel van de negatieve verhalen over Meghan komt van haar eigen familie en vriendinnen, en het hypocriete gedrag wat betreft het milieu.
En Harry zelf komt er na de laatste typisch Amerikaans opgestelde statement ook niet zo goed vanaf.
Maar als er een hetze tegen Meghan bezig is, dan is dat omdat ze een gekleurde huid heeft. Hou toch op.
Volgens mij vonden mensen het juist wel gaaf toen bekend werd dat er een Afro-Amerikaanse bij het gezelschap kwam.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
01-03-2020 17:12
Maar als er een hetze tegen Meghan bezig is, dan is dat omdat ze een gekleurde huid heeft. Hou toch op.
Volgens mij vonden mensen het juist wel gaaf toen bekend werd dat er een Afro-Amerikaanse bij het gezelschap kwam.
Meghan heeft hooguit voor een kwart "zwart bloed". Kan ze zelf vinden dat ze op en top Afro-Amerikaans is en tijdens toespraken daarop zinspelen en mee koketteren, maar ze is net zo zwart als dat ik Joods ben (vanwege een grootvader die van Joodse afkomst was).
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
01-03-2020 17:23
Meghan heeft hooguit voor een kwart "zwart bloed". Kan ze zelf vinden dat ze op en top Afro-Amerikaans is en tijdens toespraken daarop zinspelen en mee koketteren, maar ze is net zo zwart als dat ik Joods ben (vanwege een grootvader die van Joodse afkomst was).
Wordt door de moeder doorgegeven, niet door de vader/grootvader
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
01-03-2020 17:26
Wordt door de moeder doorgegeven, niet door de vader/grootvader
Nee écht? Dat had ik nou nog nooit vernomen...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
01-03-2020 17:27
Nee écht? Dat had ik nou nog nooit vernomen...
weer wat geleerd dan
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
01-03-2020 17:28
weer wat geleerd dan
Ja, dankjewel, als je oprecht dacht dat die kennis nog niet bij me aanwezig was. Ik gebruikte het echter als metafoor om aan te geven dat Meghan net zo min Afro-Amerikaans is als dat ik Joods ben.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
01-03-2020 17:23
Meghan heeft hooguit voor een kwart "zwart bloed". Kan ze zelf vinden dat ze op en top Afro-Amerikaans is en tijdens toespraken daarop zinspelen en mee koketteren, maar ze is net zo zwart als dat ik Joods ben (vanwege een grootvader die van Joodse afkomst was).
Serieus? Jij bepaalt dat voor een ander op basis van 'bloedstatus'?

Dat je het je toetsenbord uitkrijgt.
Alle reacties Link kopieren
Positivevibes schreef:
01-03-2020 17:38
Serieus? Jij bepaalt dat voor een ander op basis van 'bloedstatus'?

Dat je het je toetsenbord uitkrijgt.
Erg hè? Maar het is niet erg als een gepriviligeerd persoon als Meghan, slechts ten dele van Afro-Amerikaanse herkomst, zich tijdens een toespraak in Afrika presenteert als de "zwarte zuster" van de mensen daar die in golfplaten huisjes wonen en nauwelijks in hun bestaan kunnen voorzien?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
01-03-2020 17:44
Erg hè? Maar het is niet erg als een gepriviligeerd persoon als Meghan, slechts ten dele van Afro-Amerikaanse herkomst, zich tijdens een toespraak in Afrika presenteert als de "zwarte zuster" van de mensen daar die in golfplaten huisjes wonen en nauwelijks in hun bestaan kunnen voorzien?
Want dat vind jij hetzelfde?
Alle reacties Link kopieren
Overigens is Doria Ragland Afro-American dus dat kwart heb je uberhaupt uit je duim gezogen.

Daarnaast hebben heel veel Joden een kwart qua afkomst en zijn die gewoon Joods. Die mogen van jou ook niet naar de synagoge of een bar/bat mitswa?

Bizar om dit gesprek uberhaupt te moeten voeren.
Alle reacties Link kopieren
Positivevibes schreef:
01-03-2020 17:54
Overigens is Doria Ragland Afro-American dus dat kwart heb je uberhaupt uit je duim gezogen.

Daarnaast hebben heel veel Joden een kwart qua afkomst en zijn die gewoon Joods. Die mogen van jou ook niet naar de synagoge of een bar/bat mitswa?

Bizar om dit gesprek uberhaupt te moeten voeren.
Ik ken de verdere voorouders van Doria niet en weet niet of daar ook blanke mensen tussen zitten.

En van mij mag iedereen naar de synagoge die zich voelt aangetrokken tot de Joodse religie.

Maar waar het om gaat is dat ik het nogal merkwaardig vind je te laten voorstaan op een bepaalde afkomst (in dit geval Afro-Amerikaans) terwijl je voor minstens de helft (of misschien nog wel meer) afkomstig bent van blanke mensen. Maar blijkbaar vindt Meghan het interessanter te koketteren met haar Afro-Amerikaanse voorouders dan met haar blanke voorouders.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
01-03-2020 17:23
Meghan heeft hooguit voor een kwart "zwart bloed".
Nogal raar om dan zulke uitspraken.te doen als je 5 minuten later ineens de afkomst van Doria niet kent.
Alle reacties Link kopieren
Positivevibes schreef:
01-03-2020 18:08
Nogal raar om dan zulke uitspraken.te doen als je 5 minuten later ineens de afkomst van Doria niet kent.
Ik vind het in elk geval raar dat Meghan zich wel als "zwarte zuster" presenteert in Afrika, maar niet als "blanke zuster" in andere landen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
En verder is je verwant voelen met mensen (wat Meghan doet) om grote of kleine redenen, natuurlijk ongeveer letterlijk het tegenovergestelde van een ander opleggen wat ze wel of niet zijn of ervaren op basis van hun bloedstatus. Wat jij doet.

Maar dat weet je zelf ook wel. Daarom probeer je daar nu van weg te draaien. Het is namelijk nogal grof en onbeschoft. En dan is uitgerekend een analogie met Joodse mensen in deze context extra lomp.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
01-03-2020 18:13
Ik vind het in elk geval raar dat Meghan zich wel als "zwarte zuster" presenteert in Afrika, maar niet als "blanke zuster" in andere landen.
Ga je nog een bron noemen of geef je bij deze toe dat je dat kwart gewoon verzonnen had?

En dat is natuurlijk ook heel erg raar. Heel stellig andermans afkomst gaan zitten verdraaien omdat je zo nodig een punt wil maken.
Alle reacties Link kopieren
Positivevibes schreef:
01-03-2020 18:13
En verder is je verwant voelen met mensen (wat Meghan doet) om grote of kleine redenen, natuurlijk ongeveer letterlijk het tegenovergestelde van een ander opleggen wat ze wel of niet zijn of ervaren op basis van hun bloedstatus. Wat jij doet.

Maar dat weet je zelf ook wel. Daarom probeer je daar nu van weg te draaien. Het is namelijk nogal grof en onbeschoft. En dan is uitgerekend een analogie met Joodse mensen in deze context extra lomp.
Ik heb geen analogie getrokken met Joodse mensen. Ik heb een analogie getrokken op grond van mijn eigen afkomst van een Joodse grootvader. Dus op generlei wijze is daar een oordeel over Joodse mensen in vervat.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Positivevibes schreef:
01-03-2020 18:16
Ga je nog een bron noemen of geef je bij deze toe dat je dat kwart gewoon verzonnen had?

En dat is natuurlijk ook heel erg raar. Heel stellig andermans afkomst gaan zitten verdraaien omdat je zo nodig een punt wil maken.
Ik heb haar afkomst nergens ontkend. Ik vind het alleen raar dat ze zich wél identificeert met de Afro-Amerikaanse afkomst en daar luid en duidelijk gewag van maakt, maar niet op dezelfde manier luid en duidelijk gewag maakt van haar blanke afkomst.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
01-03-2020 18:16
Ik heb geen analogie getrokken met Joodse mensen. Ik heb een analogie getrokken op grond van mijn eigen afkomst van een Joodse grootvader. Dus op generlei wijze is daar een oordeel over Joodse mensen in vervat.
Maar jouw afkomst zegt niks over anderen. Dat is precies mijn punt. Of jij met 1 Joodse grootouder wel of niet Joods bent of een verwantschap voelt zegt niets over of anderen al dan niet Joods zijn of een verwachtschap voelen.

En al helemáál niks over 'het minimum aantal grootouders' dat je zou moeten hebben om Afro-Amerikaans te zijn of een verwantschap voelen.

Dat is een hele rare analogie dus, want er is geen analogie.
Alle reacties Link kopieren
Positivevibes schreef:
01-03-2020 18:29
Maar jouw afkomst zegt niks over anderen. Dat is precies mijn punt. Of jij met 1 Joodse grootouder wel of niet Joods bent of een verwantschap voelt zegt niets over of anderen al dan niet Joods zijn of een verwachtschap voelen.

En al helemáál niks over 'het minimum aantal grootouders' dat je zou moeten hebben om Afro-Amerikaans te zijn of een verwantschap voelen.

Dat is een hele rare analogie dus, want er is geen analogie.
Ik vind er verder helemaal niks anders van dan dat ik het merkwaardig vind dat Meghan zich wél laat voorstaan op haar Afro-Amerikaanse roots en niet op haar blanke roots, die ze minstens net zo veel heeft.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
01-03-2020 18:18
Ik heb haar afkomst nergens ontkend. Ik vind het alleen raar dat ze zich wél identificeert met de Afro-Amerikaanse afkomst en daar luid en duidelijk gewag van maakt, maar niet op dezelfde manier luid en duidelijk gewag maakt van haar blanke afkomst.
Je zegt met jouw uitspraak dat ze "hooguit een kwart zwart bloed heeft" dat ze 'niet zwart genoeg is' om een verwantschap te mogen voelen.

1. Daar ga jij niet over.
2. Als dat geen afkomst ontkennen is weet ik het niet meer.

Deze discussie is verder zinloos. Ik kan meestal best om je lachen maar hier ben je echt enorm kwalijk uit de bocht gevlogen.
Alle reacties Link kopieren
Positivevibes schreef:
01-03-2020 18:34
Je zegt met jouw uitspraak dat ze "hooguit een kwart zwart bloed heeft" dat ze 'niet zwart genoeg is' om een verwantschap te mogen voelen.

1. Daar ga jij niet over.
2. Als dat geen afkomst ontkennen is weet ik het niet meer.

Deze discussie is verder zinloos. Ik kan meestal best om je lachen maar hier ben je echt enorm kwalijk uit de bocht gevlogen.
Ik heb niet gezegd dat ze niet zwart genoeg is om verwantschap te mogen voelen. Ik vind het alleen merkwaardig dat ze haar zwarte afkomst wel inzet en benadrukt, en haar blanke niet.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
waarschijnlijk voelt ze zich minder verwant met haar blanke roots
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Meghan noemde zichzelf “Caucasian”, blank dus, op haar cv, maar dat kan natuurlijk ook zijn omdat ze dacht dat ze dan eerder of meer werk als actrice kon krijgen.
In de VS ben je 'black' wanneer je een zestiende Afro-American bloed in je hebt. In die zin snap ik Meghan wel.

Persoonlijk zou ik het toffer vinden als ze een lans zou breken voor bi-racials. In de VS worden horen die kinderen in het Zuiden bij geen van de gemeenschappen thuis. Te blank om bij de blacks te horen en te black om bij de whites te horen.
rosanna08 schreef:
01-03-2020 18:39
waarschijnlijk voelt ze zich minder verwant met haar blanke roots

Dat snap ik nooit zo. Zelf ben ik 'caucasian', maar mijn ouders komen uit twee verschillende landen. In beide landen voel ik me thuis en beide talen spreek ik vloeiend. Ook mijn kinderen, slechts een kwart Frans, krijgen van de familie de Franse taal mee en spreken het redelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven