Entertainment alle pijlers

Rechtszaak Marco Borsato

28-10-2025 11:31 2842 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-10-2025 13:10
Reden: titel aangepast
0.00% gewijzigd
Stressed is just desserts spelled backwards
Lori schreef:
08-11-2025 13:48
Ik zie trouwens helemaal geen carrière meer weggelegd voor Marco, al heb ik daar verder absoluut geen verstand van.
Ik denk (of beter gezegd ben er bang voor) dat hij echt nog wel zalen zou uitverkopen als hij weer gaat optreden (bijv een theatertour ofzo).
Hij heeft nog genoeg fans die zijn oude muziek nog steeds waarderen.

Holland zingt Hazes is ook elk jaar weer volledig uitverkocht puur op basis van die oude nummers.
Baggal schreef:
08-11-2025 13:43
Wat aangeefster wil is niet doorslaggevend voor de strafoplegging natuurlijk. Als hij schuldig wordt bevonden dan legt de rechter de straf op die hij passend en geboden acht aan de hand van de wet en vergelijkbare zaken.

Dat ze zich niet civiel heeft willen voegen als benadeelde partij en geen schadevergoeding vraagt, staat haar wel vrij.
Nee, natuurlijk bepaald het slachtoffer niet de strafmaat. Die opmerking was in antwoord op de post van Lori waarin ze schreef dat geen straf opleggen niet uit te leggen valt aan het slachtoffer.
Nou ik zag de Borsato imitator ergens voorbij komen (fakking slecht) en die is ook de dupe geweest hoor, de afgelopen 4 jaar.
Maar, hij zegt dat er weer wat aanvragen binnen beginnen te komen. De mensen hebben volgens hem erg behoefte aan de liedjes van Borsato. (met erachteraan 'het heeft natuurlijk ook lang genoeg geduurd allemaal he)
Maleficent schreef:
08-11-2025 13:58
Ik denk (of beter gezegd ben er bang voor) dat hij echt nog wel zalen zou uitverkopen als hij weer gaat optreden (bijv een theatertour ofzo).
Hij heeft nog genoeg fans die zijn oude muziek nog steeds waarderen.

Holland zingt Hazes is ook elk jaar weer volledig uitverkocht puur op basis van die oude nummers.
Dat denk ik ook. En dat die mensen dan blij zeggen 'jaa het mag weer he!'
John Ewbank heeft ook al 4 jaar niks nieuws uitgebracht. Die kan indd niks meer verdienen aan nieuwe muziek met Marco denk ik en het lijkt er niet op dat anderen daarna in de rij stonden om met hem te schrijven.
Yejii schreef:
08-11-2025 14:11
Dat denk ik ook. En dat die mensen dan blij zeggen 'jaa het mag weer he!'
Zelfs als hij nu veroordeelt zou worden dan zouden er nog veel achter hem staan.
Want hij bedoelde het echt niet zo.
Kun je muziek los zijn van degene die het gezongen heeft?
Bij Holland zingt Hazes zingen andere zangers de Hazes-nummers
Bij een theatertour zou Borsato zelf de Borsato-nummers zingen
Dat is gevoelsmatig voor mij een groot verschil.

Maar eerst het oordeel van de rechter maar eens afwachten. Dat is de enige die werkelijk kan bepalen of hij schuldig is en tot die tijd is hij onschuldig. Dat ik vind dat het recht zou zegevieren bij een veroordeling, is daarbij niet van belang. Zo werkt onze rechtspraak niet.
Ik zie ook niet in dat Borsato weer gaat optreden. Hij heeft hier anderen voor nodig, en die zullen er niet zo'n zin in hebben.
De (financiële) risico's zijn groot. Er moet voor een optreden ook altijd geïnvesteerd worden door partijen.

En als hij weer zal gaan optreden: het zal nooit meer zo groot worden.

Dit zal - ook bij vrijspraak - altijd aan hem blijven kleven. En terecht.
paradise wijzigde dit bericht op 08-11-2025 14:21
10.38% gewijzigd
Raisonneur schreef:
08-11-2025 14:07
Nee, natuurlijk bepaald het slachtoffer niet de strafmaat. Die opmerking was in antwoord op de post van Lori waarin ze schreef dat geen straf opleggen niet uit te leggen valt aan het slachtoffer.
Ik denk dat een slachtoffer allerlei redenen kan hebben om te zeggen dat ze geen straf wil, ook redenen die maken dat ze misschien zegt geen straf te willen zien, terwijl ze dat wel wil. Maar als het OM een eis van 5 maanden neerlegt, zal de rechtbank niet ineens géén straf opleggen omdat dat dan inderdaad niet valt uit te leggen, ook niet aan het slachtoffer onder het mom van "jij wilde het niet".
Maleficent schreef:
08-11-2025 14:16
Zelfs als hij nu veroordeelt zou worden dan zouden er nog veel achter hem staan.
Want hij bedoelde het echt niet zo.
Precies. En dat hij dan, gesterkt door zijn trouwe fans, terugkomt met nóg gevoeligere liedjes, van die zachte fluisterliedjes met alleen een akoestische gitaar als begeleiding. Zin in.
Paradise schreef:
08-11-2025 14:18
Ik zie ook niet in dat Borsato weer gaat optreden. Hij heeft hier anderen voor nodig, en die zullen er niet zo'n zin in hebben.
De (financiële) risico's zijn groot. Er moet voor een optreden ook altijd geïnvesteerd worden door partijen.

Daar geloof ik niks van!. Er zijn zoveel mensen die vinden dat hij slachtoffer is, die komt echt wel weer terug.
Paradise schreef:

Daarnaast heeft Marco er met al die faillissementen ook blijk van gegeven financieel ook niet de handigste te zijn, dus dat is nog eens een extra risico voor iedereen die met hem zou gaan werken. :-)
Zijn nieuwe album krijgt de titel veni, vidi, vici. Lekker Italiaans. onee Latijns :mrgreen:
Galileogalilei schreef:
08-11-2025 14:21
Daar geloof ik niks van!. Er zijn zoveel mensen die vinden dat hij slachtoffer is, die komt echt wel weer terug.
Er zijn ook heel veel mensen die vinden dat hij dader is.

Dat maakt het een stuk lastiger om gezellig naar een optreden te gaan. Er zullen altijd wel mensen in de omgeving van fans zijn die er iets van vinden.

Dat fans zich nu online uitspreken betekent niet dat al zijn fans nog steeds op dezelfde manier achter hem staan. En belangrijker: niet de fans, maar mensen die gewoon een optreden bezochten. Met iemand meegingen. Of dachten: dat wil ik weleens live zien, etc. Of kaarten wonnen via een winactie.
PR zal ook veel lastiger worden.
Hij zegt zelf dat hij niet meer wil. Ik denk dat hij naar Italië vertrekt en een beetje anoniem ergens gaat rentenieren ofzo.

Zijn 2 kinderen die graag beroemd willen worden (Jade en Luca), krijgen er meer last van. Denk ik.
Lori schreef:
08-11-2025 14:22
Daarnaast heeft Marco er met al die faillissementen ook blijk van gegeven financieel ook niet de handigste te zijn, dus dat is nog eens een extra risico voor iedereen die met hem zou gaan werken. :-)
Ik heb weleens gelezen dat Borsato juist werd geroemd om zijn zakelijke instincten.

In ieder geval: volgens curatoren was het faillissement van The Entertainment Group indertijd niet aan hem te verwijten, maar aan bestuurders van dit bedrijf.
Na dit faillissement wist hij zijn vermogen ook weer op te bouwen.

In navolging van wat Maleficent zegt: ik denk ook dat hij zich hoe dan ook terug zal trekken. Deze zaak heeft hem veel vermogen gekost en ik vraag me af of hij zijn laatste vermogen wil gaan investeren in een riskante comeback op zijn bijna 60ste.

En ja, misschien verschijnt hij ergens ooit nog op een podium. Misschien op een italiaans strand. Maar met dezelfde mediacoverage, hetzelfde team (Ewbank schreef zo'n beetje alles, en was bandleider), en met dezefde grootte? Ik geloof daar niets van.
Paradise schreef:

En als hij weer zal gaan optreden: het zal nooit meer zo groot worden.

Het probleem zou (als hij weer zou willen optreden) meer zitten in partijen die hun naam niet meer aan hem willen verbinden. Hij zou zeker nog wel geld kunnen verdienen aan optreden. Hij heeft echt nog wel een grote fanbase die willen blijven geloven in hun held. Hij heeft hele gevoelige nummers gemaakt waar mensen herinneringen aan hebben die ze willen blijven koesteren. (niet mijn gevoel hoor, maar dat is wel wat ik lees in de vele steunbetuigingen).

Maar het wordt nooit meer zo groots als het was, en zijn ego zou dat niet trekken.
Ik hoop dat ie wegblijft, ook van radio etc Die muziek bestaat voornamelijk uit wangedrochten, veelal vanuit Italiaans vertaald ook nog, zit weinig origineels bij. Maar al zou hij (willen) terugkomen denk ik dat interesse echt wel een flink stuk minder is. Zowel van mensen die het niet vinden kunnen als mensen die niet geassocieerd willen worden en samen is dat denk ik best een groot deel. Good riddance.
Maleficent schreef:
08-11-2025 14:42
Het probleem zou (als hij weer zou willen optreden) meer zitten in partijen die hun naam niet meer aan hem willen verbinden. Hij zou zeker nog wel geld kunnen verdienen aan optreden. Hij heeft echt nog wel een grote fanbase die willen blijven geloven in hun held. Hij heeft hele gevoelige nummers gemaakt waar mensen herinneringen aan hebben die ze willen blijven koesteren. (niet mijn gevoel hoor, maar dat is wel wat ik lees in de vele steunbetuigingen).

Maar het wordt nooit meer zo groots als het was, en zijn ego zou dat niet trekken.
Ik vraag me dat zeer af. Nu van alles roepen om steun te betuigen betekent niet dat al die mensen straks weer in de rij gaan staan voor een optreden.
Online roepen mensen van alles, maar in het echt vertonen mensen vaak sociaal wenselijker gedrag.
En voor geld verdienen is die massa gewoon nodig. Anders is het vaak niet rendabel om op te treden.
Moiren schreef:
08-11-2025 12:07
Dit. Hij kan gewoon straatveger worden hè.
Hij kan wel straatveger worden, maar dan wel Marco de straatveger. In tegenstelling tot bij een onbekende Nederlander blijft dit altijd en overal aan hem kleven. Ik snap daarom dat een rechter dat kan meenemen in de strafmaat.

Maar ik ben het wel eens met Plasman. De schuld wordt door de Knoopsen bij de moeder gelegd, om af te leiden van het feit dat Marco gewoon fout is geweest. Terwijl dat is waar het in deze rechtszaak om gaat. De rest is een rookgordijn.
Borsato is echt voorbij. Niemand wil hem en die blinde bakvissen nog voorzien van een podium.
Ik denk ook niet meer dat hij een poging waagt een come back te maken. Zelfs niet bij een vrijspraak. Afbraak-risico is enorm en op zijn leeftijd met zijn verleden is dat lastig. Zelfs als die nog geld kan verdienen, is dat misschien niet iets dat je nog beoogt op een gegeven moment.
Ik zie Borsato ook wel uit Nederland weggaan, zeker als er een veroordeling komt. Dan zal hij wellicht in appèl gaan, maar dan nog op lange termijn vetrekken vermoed ik. Ewbank is inmiddels naar Ibiza verhuisd als ik mij niet vergis en hij was toch echt het schrijfmaatje van (bijna uitsluitend) Borsato. Die heeft als gevolg van dit hele verhaal ook inkomsten moeten missen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Hij kan altijd nog een boek uitbrengen om te vertellen hoe zielig hij is en iedereen hem dit aandoet
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Moiren schreef:
08-11-2025 13:40
Daar ben ik wel bang voor, voor strafvermindering om deze reden (en de eis is al zo laag). En dat alleen maar omdat hij een zogenaamde BN’er is.

Terwijl BGB al terecht schreef, dat ook een leerkracht bijvoorbeeld geen carrière meer heet na een veroordeling.
Ik ook.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
VGM1980 schreef:
08-11-2025 19:17
Hij kan altijd nog een boek uitbrengen om te vertellen hoe zielig hij is en iedereen hem dit aandoet
Hoe het is om te leven in een verdrietholletje en intimiteitsvacuum. Het ware verhaal van Marco B.

En dan een foto van Marco op de cover met een pruillip en een traan rollend over zijn gezicht.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven