Roddel, achterklap & riooljournalistiek deel 10!
donderdag 28 april 2022 om 19:43
Met een ‘punt’ heeft hij wel gelijk: als je daar vroeger aangifte van wilde doen werd je nog net niet weggelachen door de politie. Maar dat maakt nog steeds niet dat het dús okay en geaccepteerd was en om dat aan te halen om je punt te maken dat mensen nu te lange tenen hebben is toch aardig ridicuul.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
donderdag 28 april 2022 om 19:54
Helemaal met je eens. Het feit dat dingen vroeger kennelijk wel gebeurden en dat je er minder over las omdat je, zoals jij zegt weggehoond werd bij de politie, maakt het niet acceptabel.Chienandalou schreef: ↑28-04-2022 19:43Met een ‘punt’ heeft hij wel gelijk: als je daar vroeger aangifte van wilde doen werd je nog net niet weggelachen door de politie. Maar dat maakt nog steeds niet dat het dús okay en geaccepteerd was en om dat aan te halen om je punt te maken dat mensen nu te lange tenen hebben is toch aardig ridicuul.
Ik vind ook een verschil zitten of iemand er geen problemen mee heeft meerdere bedpartners te hebben, of dat nou in de jaren 70 of jaren nu is, maar misbruik maken van iemand die gewoon out is en er niet bewust bij is, ik vind het schandalig. Dat was 50 jaar geleden al schandalig en nu nog.
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
donderdag 28 april 2022 om 19:56
Yv heeft ook weer nieuws, namelijk dat een stewardess een relatie heeft met Dennis van der Geest. Ze zitten allebei in een relatie, maar de dame in kwestie is zwanger van hem, zo gaat het gerucht.
Helaas kan ik niet meer vertellen want dat staat in haar 10-euro-app.
Wel verwacht ze morgen de uitspraak van de rechter inzake het kort geding van Samantha Steenwijk.
Ben ook wel benieuwd daarnaar.
Wel verwacht ze morgen de uitspraak van de rechter inzake het kort geding van Samantha Steenwijk.
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.

donderdag 28 april 2022 om 20:00
koreana schreef: ↑28-04-2022 19:56Yv heeft ook weer nieuws, namelijk dat een stewardess een relatie heeft met Dennis van der Geest. Ze zitten allebei in een relatie, maar de dame in kwestie is zwanger van hem, zo gaat het gerucht.
Ik ook
donderdag 28 april 2022 om 20:06
Niet specifiek over het verhaal van Johan Derksen, maar meer mbt de tijdsgeest. Ik moet de laatste tijd vaak denken aan een oude film met Jodie Foster, The Accused.
Het is heel lang geleden dat ik deze heb gezien, maar ik herinner me de scène waarin ze verkracht wordt en wat daaraan vooraf gaat. Ze flirt geloof ik wat, kleed zich wat uitdagender dan de gemiddelde vrouw en houdt wel van een feestje. En daarom accepteren de aanwezige mannen geen 'nee' en vinden veel omstanders haar geen slachtoffer van een groepsverkrachting. Voor mij was die film een eye opener, omdat de tendens in mijn omgeving destijds (helaas) al snel was; kijk hoe ze zich kleedde, ze had gedronken, ze lokte het uit etc.
Eigenlijk vind ik het best schokkend hoe actueel deze film nu is/zou zijn, terwijl die in 1988 uit is gekomen.
(Misschien off topic, maar wilde het even delen. Film is de moeite waard).
Het is heel lang geleden dat ik deze heb gezien, maar ik herinner me de scène waarin ze verkracht wordt en wat daaraan vooraf gaat. Ze flirt geloof ik wat, kleed zich wat uitdagender dan de gemiddelde vrouw en houdt wel van een feestje. En daarom accepteren de aanwezige mannen geen 'nee' en vinden veel omstanders haar geen slachtoffer van een groepsverkrachting. Voor mij was die film een eye opener, omdat de tendens in mijn omgeving destijds (helaas) al snel was; kijk hoe ze zich kleedde, ze had gedronken, ze lokte het uit etc.
Eigenlijk vind ik het best schokkend hoe actueel deze film nu is/zou zijn, terwijl die in 1988 uit is gekomen.
donderdag 28 april 2022 om 20:09
Precies. En dat een verandering in mentaliteit en in wet zo lang duurt hebben we o.a. ook te danken aan die witte mannen die het exclusief voor het zeggen hadden en die vrouwen maar als inferieur aanhangsel van/voor de man bleven bekijken.Chienandalou schreef: ↑28-04-2022 19:20Nee dus. Dan waren er niet zo veel demonstraties, vrouwenhuizen en voorstellen voor wetswijzingen in die tijd gedaan als dat zo normaal werd gevonden. Enge, seniele oude mannen maken zichzelf wijs dat dat dat toen ‘normaal’ werd gevonden en proberen dat ons nu ook wijs te maken, want ‘je mag tegenwoordig niets meer zeggen’.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
donderdag 28 april 2022 om 20:09
Als John de Mol ook maar iets zou menen van zijn goede voornemens v.w.b. metoo zou hij Derksen niet alleen een (niet gemeend) excuus laten maken op tv, maar laat hij hem ook verplicht kijken naar een documentaire of ander beeldmateriaal over wat sexueel geweld doet met slachtoffers. Telefoon inleveren, geen afleiding, ècht kijken. En dan verslag uitbrengen op nationale tv. (A Clockword Orange revisited)
Laat het maar eens tot hem doordringen. Dat doet volgens mij 100x meer dan nu nog een onderzoek door het OM waarvan elke eerstejaars jurist al kan vertellen dat het tot niks zinnigs leidt.
Laat het maar eens tot hem doordringen. Dat doet volgens mij 100x meer dan nu nog een onderzoek door het OM waarvan elke eerstejaars jurist al kan vertellen dat het tot niks zinnigs leidt.
En nú in één keer goed
donderdag 28 april 2022 om 20:12
Goed voorbeeld in deze. Goed belicht hoe de realiteit is en hoe gruwelijk voor het slachtoffer de weg naar gerechtigheid is.Rijksmuseum schreef: ↑28-04-2022 20:06Niet specifiek over het verhaal van Johan Derksen, maar meer mbt de tijdsgeest. Ik moet de laatste tijd vaak denken aan een oude film met Jodie Foster, The Accused.

donderdag 28 april 2022 om 20:38
Oeh ja, heftige film inderdaad. Niet alleen de daders, maar ook de aanmoedigers worden dan aangeklaagd.
Het was voor mij ook heftig in de relationele sfeer, ik wilde er graag heen met een vriendin die ik toen al een paar jaar kende. Ze weigerde, en toen bleek waarom: dit was haar soortgelijks overkomen, maar daar durfde ze met vrijwel niemand over te praten. Ik was de eerste omdat ik met haar wilde gaan. Ze was het type dat dit soort films eerder zou kijken dan een luchtig niemandalletje dus ik dacht dat ze deze wel wilde zien. Toen vertelde ze het aan mij waarom ze dus liever niet naar deze film wilde.
Ik heb hem op een ander moment wel gezien, maar hij kwam echt wel binnen.
Met de vriendin in kwestie ben ik nog steeds bevriend.
Het was voor mij ook heftig in de relationele sfeer, ik wilde er graag heen met een vriendin die ik toen al een paar jaar kende. Ze weigerde, en toen bleek waarom: dit was haar soortgelijks overkomen, maar daar durfde ze met vrijwel niemand over te praten. Ik was de eerste omdat ik met haar wilde gaan. Ze was het type dat dit soort films eerder zou kijken dan een luchtig niemandalletje dus ik dacht dat ze deze wel wilde zien. Toen vertelde ze het aan mij waarom ze dus liever niet naar deze film wilde.
Ik heb hem op een ander moment wel gezien, maar hij kwam echt wel binnen.
Met de vriendin in kwestie ben ik nog steeds bevriend.
donderdag 28 april 2022 om 21:09
Ik vind overigens wel dat teveel alcohol je erg kwetsbaar kan maken voor misbruik. Bij vrouwen en mannen trouwens. Het is nooit een excuus of vrijbrief. Maar wel iets waar ik mijzelf bewust van ben. En wat ik meegeef aan mijn kinderen. Ik heb helaas te vaak gezien of gehoord in wat voor situaties mensen onder invloed kunnen belanden. En zeker als beide partijen onder invloed zijn kunnen grenzen behoorlijk vervagen.
Daarnaast is dat ook een reden om niet bij een studentenvereniging of corps te gaan. Daar gebeurden (en nu nog steeds gezien de berichten die regelmatig naar buiten komen) zo vaak grensoverschrijdende zaken. Heel vaak is er alcohol in het spel. Maar ook "gewoon" machtsmisbruik, onderlinge verhoudingen en erbij willen horen. En dan heb ik het nog niet over zaken die achter gesloten deuren blijven.
Daarnaast is dat ook een reden om niet bij een studentenvereniging of corps te gaan. Daar gebeurden (en nu nog steeds gezien de berichten die regelmatig naar buiten komen) zo vaak grensoverschrijdende zaken. Heel vaak is er alcohol in het spel. Maar ook "gewoon" machtsmisbruik, onderlinge verhoudingen en erbij willen horen. En dan heb ik het nog niet over zaken die achter gesloten deuren blijven.
donderdag 28 april 2022 om 21:18
Ik weet nog goed dat ik deze film zag.
Mijn oma en moeder hadden in die tijd ook de mening dat je het in de situatie in de film zelf zou kunnen hebben uitgelokt. Het was goedbedoeld om mij als jonge meid bewust te maken van de gevaren. Die tijdsgeest begrijp ik dus tot op zekere hoogte. Let wel, wat Derksen verteld vind ik walgelijk en in alle tijden fout.
Toen ik de film zag dacht ik de eerste paar minuten vanuit wat ik had geleerd, 'wat verwacht je dan dat er gaat gebeuren?', maar het verloop van de film liet mij goed beseffen wie het slachtoffer en de dader is. Dat maakt de film nog steeds zo goed, het zet je aan het denken en maakt je bewust van de heersende denkpartonen.
En inderdaad, het is een heftig en misselijkmakende film, ik besef me nu pas hoe oud deze is en hoe bizar het eigenlijk is dat dit blijkbaar nog steeds dagelijks aan de orde is.
Mijn oma en moeder hadden in die tijd ook de mening dat je het in de situatie in de film zelf zou kunnen hebben uitgelokt. Het was goedbedoeld om mij als jonge meid bewust te maken van de gevaren. Die tijdsgeest begrijp ik dus tot op zekere hoogte. Let wel, wat Derksen verteld vind ik walgelijk en in alle tijden fout.
Toen ik de film zag dacht ik de eerste paar minuten vanuit wat ik had geleerd, 'wat verwacht je dan dat er gaat gebeuren?', maar het verloop van de film liet mij goed beseffen wie het slachtoffer en de dader is. Dat maakt de film nog steeds zo goed, het zet je aan het denken en maakt je bewust van de heersende denkpartonen.
En inderdaad, het is een heftig en misselijkmakende film, ik besef me nu pas hoe oud deze is en hoe bizar het eigenlijk is dat dit blijkbaar nog steeds dagelijks aan de orde is.

donderdag 28 april 2022 om 21:27
Dat was een bepaalde groep, een groot gedeelte was nog van het eigen schuld dikke bult denken.Chienandalou schreef: ↑28-04-2022 19:20Nee dus. Dan waren er niet zo veel demonstraties, vrouwenhuizen en voorstellen voor wetswijzingen in die tijd gedaan als dat zo normaal werd gevonden. Enge, seniele oude mannen maken zichzelf wijs dat dat dat toen ‘normaal’ werd gevonden en proberen dat ons nu ook wijs te maken, want ‘je mag tegenwoordig niets meer zeggen’.
donderdag 28 april 2022 om 21:29
donderdag 28 april 2022 om 21:33
koreana schreef: ↑28-04-2022 19:56Yv heeft ook weer nieuws, namelijk dat een stewardess een relatie heeft met Dennis van der Geest. Ze zitten allebei in een relatie, maar de dame in kwestie is zwanger van hem, zo gaat het gerucht.

Nee toch, niet Dennis

Frankly my dear, I don"t give a damn
vrijdag 29 april 2022 om 00:18
Alcohol is wel een dingetje ja. Het is natuurlijk gewoon een harddrug. En het is dat het eeuwenlang bij onze cultuur hoort. Maar reken maar dat als alcohol anno 2022 op de markt zou komen het verboden zou zijn. Alcohol zorgt voor zo ontzettend veel ellende. En daar is wat jij beschrijft slechts één van de vele voorbeelden van.evelien2010 schreef: ↑28-04-2022 21:09Ik vind overigens wel dat teveel alcohol je erg kwetsbaar kan maken voor misbruik. Bij vrouwen en mannen trouwens. Het is nooit een excuus of vrijbrief. Maar wel iets waar ik mijzelf bewust van ben. En wat ik meegeef aan mijn kinderen. Ik heb helaas te vaak gezien of gehoord in wat voor situaties mensen onder invloed kunnen belanden. En zeker als beide partijen onder invloed zijn kunnen grenzen behoorlijk vervagen.
vrijdag 29 april 2022 om 09:32
100% eens.mick87 schreef: ↑29-04-2022 00:18Alcohol is wel een dingetje ja. Het is natuurlijk gewoon een harddrug. En het is dat het eeuwenlang bij onze cultuur hoort. Maar reken maar dat als alcohol anno 2022 op de markt zou komen het verboden zou zijn. Alcohol zorgt voor zo ontzettend veel ellende. En daar is wat jij beschrijft slechts één van de vele voorbeelden van.
Maar ja, sociaal geaccepteerd hè. Juist omdat het compleet legaal is denken mensen onterecht dat het minder kwaad kan dan ‘echte drugs’
En vooral waar ik van oorsprong vandaan kom, platteland, is het volkomen normaal om (veel) te drinken. Ook op jonge leeftijd.
Stressed is just desserts spelled backwards

vrijdag 29 april 2022 om 09:54
Ik vind wijn heel lekker, ik snap dat je losser wordt met een slokje op..maar wat de lol is van comazuipen. Volgens mij is er enorme groepsdruk om niet die saaie persoon met cola te zijn.Maleficent schreef: ↑29-04-2022 09:32100% eens.
Maar ja, sociaal geaccepteerd hè. Juist omdat het compleet legaal is denken mensen onterecht dat het minder kwaad kan dan ‘echte drugs’
En vooral waar ik van oorsprong vandaan kom, platteland, is het volkomen normaal om (veel) te drinken. Ook op jonge leeftijd.
vrijdag 29 april 2022 om 09:59
Eens. En in gezelschap gebruiken noemen we gezellig "borrelen", of "wijnen".Maleficent schreef: ↑29-04-2022 09:32100% eens.
vrijdag 29 april 2022 om 10:03
Nou ja er is ook uiteindelijk, zoals het alles, niks aan de hand, als je het met mate gebruikt.
Dat laatste is wel een enorm probleem, mensen die geen mate kunnen houden.
Of mensen die wel altijd mate konden houden, maar die iets naars meemaken en dan merken dat het zo lekker verdooft.
vrijdag 29 april 2022 om 10:08
Precies. Als je het maar met mate doet.Maleficent schreef: ↑29-04-2022 10:03Nou ja er is ook uiteindelijk, zoals het alles, niks aan de hand, als je het met mate gebruikt.
Dat laatste is wel een enorm probleem, mensen die geen mate kunnen houden.
Of mensen die wel altijd mate konden houden, maar die iets naars meemaken en dan merken dat het zo lekker verdooft.
Wat mij echter wel stoort aan alcohol is dat het zo ontzettend maatschappelijk geaccepteerd is dat mensen vergeten dat het eigenlijk hard drugs is en dat er zelfs termen bestaan om gezellig met elkaar te gebruiken en dat dit volkomen normaal gevonden wordt.
vrijdag 29 april 2022 om 10:13
Toen ik voor het eerst hoorde - flink aantal jaren geleden alweer - dat alcohol een harddrugs was, was ik verbaasd. Harddrugs waren dingen als heroine en cocaine voor mij, niet dat drankje wat je af en toe doet. ALthans, wij hier, ik mag sinds ik bepaalde medicatie heb sowieso geen alcohol meer.meisje22 schreef: ↑29-04-2022 10:08Precies. Als je het maar met mate doet.
Wat mij echter wel stoort aan alcohol is dat het zo ontzettend maatschappelijk geaccepteerd is dat mensen vergeten dat het eigenlijk hard drugs is en dat er zelfs termen bestaan om gezellig met elkaar te gebruiken en dat dit volkomen normaal gevonden wordt.
Maar feitelijk is dat dus tekenend, zoals jullie hierboven al aangeven: voor mij, en mogelijk veel anderen, is alcohol iets dat er gewoon bij hoort, en met mate gedaan moet worden, maar dus echt wel een harddrugs is en met alle mogelijke gevolgen van dien.
vrijdag 29 april 2022 om 10:14
Altijd het verhaal n wijntje er bij .gezellig toch .ik zeg als je samen koffie of fris drinkt is het niet gezellig? Nee er moet n glaasje wijn bij,ik drink ook heupspieren wel eens n glaasje wijn .maar mijn man drinkt niet en hij wordt altijd als ongezellig bestempeld .doe niet zo ongezellig neem n pilsje .meisje22 schreef: ↑29-04-2022 10:08Precies. Als je het maar met mate doet.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
vrijdag 29 april 2022 om 10:15
Dat ben ik met je eens. Ik ken 2 mensen die zichzelf letterlijk doodgedronken hebben, van de laatste weet ik dat hij probeerde te stoppen, maar dan had hij weer een sociaal event en als hij frisdrank nam dan 'moest hij niet zo ongezellig doen' volgens zijn vrienden en kennissen.meisje22 schreef: ↑29-04-2022 10:08Precies. Als je het maar met mate doet.
Dezelfde mensen vonden er dan weer heel veel van toen hij echt op zijn einde liep doordat hij zwaar verslaafd was en allerlei gezondheidsproblemen kreeg en zijn gezin verwaarloosde. Kennelijk voelt dat toch goed, om daar lekker over te kunnen oordelen, want zij zijn wel in staat om het gezellig te houden. Heel hypocriet.