Ja, belachelijk eigenlijk dat het dus niet eens live werd uitgezonden. Nederland staat behoorlijk hoog wb paralympische sport, maar is nog steeds een ondergeschoven kindje. Jammer.
Net als de opening trouwens. Die heb ik live op de Franse televisie gezien. Ook op de Belgische zender was het live te zien. Nederland weer niet natuurlijk....
Eind vorige week werd er een blog geschreven, hier op de viva-site. 'Voor spek en bonen'... Daaruit bleek dat veel Nederlanders de P.S. niet als topsport zien.
En dat is misschien niet vreemd ook. Iets wat zo weinig aandacht krijgt vanuit de media kan ook bijna niet 'populair' worden.
Juist door dit uit te zenden krijgen mensen met een handicap of chronische ziekte misschien meer begrip. Want sommige mensen schijnen bijvoorbeeld ook niet te begrijpen dat je vandaag gezond rondloopt en alles kunt en dat morgen álles anders kan zijn.
Met tranen in mijn ogen heb ik gisteravond zitten kijken! Zo mooi, zo indrukwekkend, zo'n 'verbroedering'.... En dan de kers op de taart: Coldplay! Ik heb genoten.