Entertainment alle pijlers

Spoilertopic! Het Italiaanse Dorp: Ollolai

08-08-2018 17:58 245 berichten
Omdat we gewoon gek zijn op alle spoilers rondom Ollolai! Deel hier al je inside information :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Kwam net deze vertaling tegen van iemand die bij de vechtpartij was:

Sandro Adamo Vertaling!

“Wat kan mij het verdomme schelen hoe hij zich op TV neerzet of over die onzin die hij aan die lokale journalist heeft verteld (om niet te zeggen knakenjournalist, met alle respect voor journalisten)... hij kwam de zaak binnen op een uitdagende opgewonden manier, duidelijk onder invloed van alcohol en drugs, waarschijnlijk cocaïne, hij begon eerst met beledigingen en toen men hem links liet liggen kreeg ie losse handjes, hij raakte de barista (barvrouw?) aan, sloopte de halve tent en begon mensen te slaan, waarbij hij opschepte dat hij een martial arts (vechtsport) kampioen was!! Zegt u mij eens mijnheer Sandro Adamo, hoe zou zo iemand bij u thuis behandeld worden???.... en verder wil ik u verduidelijken dat hij niet geslagen is door 5 personen, 5 mensen, en waarschijnlijk wel meer, probeerden hem te kalmeren, probeerden hem zover te krijgen dat ie bij zijn vriend in de auto stapte, feitelijk is ie daarbij door 2 mensen geslagen.... hierbij dus het antwoord op uw vragen van een “lokaal persoon” zoals u het omschreef!!!!”
En vond dit plaats in Ololai of elders op het eiland? Goed trouwens dat dat dorp op 'n berg ligt, ik zag beelden van overstromingen op het eiland.
Alle reacties Link kopieren
In Gavoi, een plaats waar Ollolai mee rivaliseert, ligt ernaast, geloof ik.

De waarheid ligt altijd in het midden maar dan nog, er is iig meer gebeurd dan Diederik en Brenda ervan willen maken, denk ik.
Misschien voelden S en M wel aan dat B en D meer op hun leken als wij als kijkers konden inschatten en vonden ze hun aanvankelijke successen daarom wel zo ergerlijk.
B en D konden het wel beter brengen, daar schoten S en M dan weer tekort.
Alle reacties Link kopieren
De waarheid zal idd in het middel liggen. Ik denk niet dat het zo was dat D zomaar aangevallen uit het niets werd. Ik vermoed wel dat hij de aanleider was van het voorval dmv rare opmerkingen of zoiets dat het is gestart.
Alle reacties Link kopieren
Nuancee schreef:
30-09-2018 12:08
Welke bijdrage leveren Sandra en Marcello eigenlijk aan het verlevendigen van het dorp Ollolai, het op de kaart zetten van het dorp en het integreren in het dorp? Ik kan het niet ontdekken. Als ze in de naam van hun onderneming nu nog de naam "Ollolai" hadden verwerkt, dan kon ik er nog iets van bakken. Waarom zijn ze überhaupt uitgekozen om aan dit project deel te nemen? Niks stokerij, niks taverne, niks workshops, niks opknappen huis, maar uitsluitend een internetshop vanuit Ollolai, blijkbaar ook nog liefst met behulp van donateurgeld uitgebreid.
Ah, nieuwe techniek? Andere kandidaten bashen ipv died en bren op te hemelen?
Ik heb het al eens geschreven maar nog maar een keer. De 1 euro huizen was al een lopend project voordat er een tv programma aan gehangen werd. Door de publiciteit zag de burgemeester waarschijnlijk kansen. In italie is het toch meer gevoelig voor uiterlijk vertoon dan hier in nederland en hij hoopte waarschijnlijk dat ze idd een vergunning zouden krijgen om te stoken onder invloed van de media.
Dat had een precedent geschept voor andere ondernemers. In de eerste afleveringen kun je ook zien dat er vaten stonden in die oude slagerij, en nog ergens anders.
Dat had een mooie opsteker geweest. Helaas kregen ze geen vergunning maar dat kon efisio ook niet weten. Plus dat zo'n stel meer kijkcijfers oplevert dan een paul en chantal,
Alle reacties Link kopieren
Nuancee schreef:
30-09-2018 12:35
De burgemeester en de dorpsraad hebben een deal gesloten met de deelnemers en hieraan duidelijke voorwaarden verbonden. Daar moet je je als deelnemers dan ook allemaal aan houden. Als één koppel zijn eigen gang zou mogen gaan, dan zouden de andere koppels dat in principe ook mogen doen. Waar sta je dan als burgemeester en als dorpsraad met je plan, met je doelen en met je voorwaarden? Hoe geloofwaardig ben je dan?
In zoverre ben ik het dus niet met je eens, dat dit ene koppel er maar gewoon mee weg mag komen, omdat ze in Ollolai hun boodschappen doen en er geld uitgeven en omdat de andere 4 koppels zich wel aan de regels houden. Ze hebben voor één Euro een huis kunnen bemachtigen onder allerlei voorwaarden, waar ze zich uiteindelijk niet aan houden. Ze gaan blijkbaar gewoon voor een bijna gratis huis en hun eigen gewin - liefst ook nog gesponsord - zonder daar iets voor terug te doen. En daar was het toch om begonnen! Ik vind de houding van Sandra en Marcello in deze getuigen van een hoog "ikke ikke ikke gehalte en de rest interesseert me geen ene moer gehalte"
En als het echt om het bewonen van de leegstaande bouwvallen gaat, dan kun je ze net zo goed aan een projectontwikkelaar verkopen, die er vakantiehuizen of AirBnBs van maakt. Ik vraag me overigens ook af of die 1€ huizen wel door de gemeente zijn onderhouden. Op die van Sandra en Marcello na zijn ze geen van alle bewoonbaar of zelfs winterproof.
Een van de voorwaarden was dat ze het huis bewoonbaar moesten maken. En ja hoor ook bij sandra en marcello is echt wel wat gebeurt. Dat is niet heel duidelijk in beeld gebracht maar als je de afleveringen van het begin nog even goed bekijkt dan zul je echt de verschillen wel zien.
En heel gek zij zijn dus wel de eerste die hun huis bewoonbaar hebben gemaakt hé. En over ikke ikke gesproken.. als er één stel aan zijn eigen gewin denkt zijn dat wel brendied.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
06-10-2018 19:24
De burgemeester heeft t goed voor elkaar. Hij heeft een aantal sukkels zo'n huis kado gedaan maar ze zijn wel verplicht er in te investeren en t op te knappen. Denk dat degenen die het huis niet als vakantiehuis zien maar er echt willen wonen en rondkomen zich er erg op verkeken hebben. Als ze straks niet meer op tv zijn verdienen ze volgens mij niet genoeg en uitkeringen zullen ze daar wel niet krijgen. Ik denk dat alleen Amkina kans van slagen heeft omdat zij hun werk buiten Europa kunnen verkopen.
Ach gepensioneerden, afgekeurde en op internet werkende mensen kunnen prima in zo'n dorp gaan wonen. Al is het gedeeltelijk.
Volgens mij kwam het concept wel van efiso af trouwens, wat hierboven word betwist. Het is alleen niet nieuw maar al een jaar of wat oud. Het is in het nieuws geweest.
De enige voorwaarde is dat je het binnen bepaalde tijd moet verbouwen en bewoonbaar maken.
En je zit natuurlijk aan de vaste lasten vast als water, electra etc.
Maar gooi google er maar eens op los. Meer van die huizen ook in andere landen.
Chantal en Paul hebben de burgemeester, de gemeenteraadsleden en de lokale ondernemers van Ollolai uitgenodigd om naar Venlo te komen. Zie haar facebookpagina :
We krijgen veel ‘hoog’ bezoek vanuit Ollolai!

Kom zondag 18 november 2018 naar Venlo en maak kennis met burgemeester Efisio Arbau, de gemeenteraadsleden en de lokale ondernemers met hun producten en tradities uit Ollolai.

Meer informatie volgt snel .......
#Ollolai
#Venlo
#prenotazione

delen = fijn
en bericht van een regionale zender:

https://www.1limburg.nl/italiaanse-burg ... naar-venlo

Marije en Ovan zijn een crowdfundingcampagne begonnen om € 25.000 op te halen. In ruil voor een donatie bieden ze het een en ander aan aan diensten en produkten. Zie op
https://www.voordekunst.nl/projecten/79 ... -ollolai-1
Er is al bijna €5000 binnen.
nina1966 schreef:
12-10-2018 16:06
Ah, nieuwe techniek? Andere kandidaten bashen ipv died en bren op te hemelen?
Tja Nina1966, je schetst een erg vertekend beeld, een beeld dat niet wordt bepaald door feiten. Een aantal forumsters hier schreef wel erg negatief over Brenda en Diederik. Dat je iemand niet sympathiek vindt, dat mag. Daar zul je mij niet over horen. Ik heb n.a.v. bepaalde uitspraken een poging gedaan om met simpele feiten en simpele vragen de negatieve verhalen van een aantal van jullie over dit stel bij te stellen, te “nuanceren”. Negatieve verhalen, die op geen enkele manier met bewijzen te staven zijn en zelfs heel makkelijk te weerleggen zijn. Dat heeft niets met ophemelen van Brenda en Diederik te maken, maar alles met gevoel voor realiteitszin en voor waarheidsgetrouwheid, met het feit het te willen opnemen voor degene die zich niet kan weren. Ik ben niet zo van het “meidenvenijn”, "het lekker afzeiken van een ander", integendeel, ik ben er wars van.
Daarmee sluit ik voor mezelf de discussie. Ik zal dan ook niet meer reageren.
anoniem_374915 wijzigde dit bericht op 18-07-2019 12:51
9.62% gewijzigd
En toch iedere keer het laatste woord willen hebben en met je vingertje wijzen.
Alle reacties Link kopieren
ZaraZara100 schreef:
15-10-2018 23:15
En toch iedere keer het laatste woord willen hebben en met je vingertje wijzen.
Precies zoals jij doet, Zara. De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
Ik wil geen laatste woord hebben, dus dat vat je dan verkeerd op.
Lees het anders allemaal even terug, dan zie je wat het kardinale punt is. ;-)
Alle reacties Link kopieren
ZaraZara100 schreef:
16-10-2018 15:03
Ik wil geen laatste woord hebben, dus dat vat je dan verkeerd op.
Lees het anders allemaal even terug, dan zie je wat het kardinale punt is. ;-)
Ik heb alles gelezen en ik blijf bij mijn standpunt/mening.
Vivamensje schreef:
16-10-2018 17:57
Ik heb alles gelezen en ik blijf bij mijn standpunt/mening.

Uiteraard zijn 'jullie' twee het als enige steeds met elkaar eens!
'Twee' zielen een gedachte...
:-)-)
Alle reacties Link kopieren
ZaraZara100 schreef:
16-10-2018 20:25
Uiteraard zijn 'jullie' twee het als enige steeds met elkaar eens!
'Twee' zielen een gedachte...
:-)-)
Sorry, die begrijp ik niet🤔
Alle reacties Link kopieren
Ik las vandaag op instagram dat de huizen niet gekocht zijn, maar dat alle Nederlanders een soort voorlopig contract hebben. Er stond ook bij dat uiterlijk half maart 2019 ze te horen krijgen of ze het huis mogen houden en het dus echt kopen! Dus voor het zelfde geld moeten ze allemaal het huis teruggeven aan de gemeente! Dan zijn wij als kijker toch ontzettend genept?
Ik was eerlijk gezegd dat hele Ollolai project al compleet vergeten hahaha.
Maar inderdaad....
Alle reacties Link kopieren
Misschien hebben de deelnemers dit al vanaf het begin geweten. Ik begrijp niet waarom dit anders is voorgesteld in het programma. Zouden er nog wel mensen naar Spanje willen als het daar ook zo gaat?
Is er überhaupt nog wel 1 programma op RTL niet gelogen, nagespeeld, fake of wat dan ook?
Nou, dat valt dus wel mee met dat alles opgeven voor je Italiaanse droom...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven