Entertainment alle pijlers

Spoilertopic: Het Spaanse dorp Polopos

10-07-2019 17:50 1176 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ook dit jaar vestigen zich vijf Nederlandse stellen in een uitgestorven dorp! Dit jaar trekken ze naar het Spaanse dorp Popolos. In het dorp, waar de jongeren masaal wegtrekken om elders aan het werk te gaan kopen de vijf Nederlandse koppels voor 1 euro een huis. Het huis moeten ze opknappen tot een bewoonbaar geheel. Zolang dat nog niet zover is, wonen ze op een camping in de buurt. Ondertussen zetten ze hun eigen onderneming op om weer toeristen te trekken naar Videoland.

De deelnemers van dit jaar zijn:
Familie Rutten: camperplaats en markt.
Mark en Donna: B&B en sportieve vakanties
Thysa en Wijnand : Kunstenaarsstudios en koffiehuis
John en Juani: B&B en motortochten
Kirsten en Christiaan met Lucas: Luxe verblijf met wellnessfaciliteiten

Omdat Videoland voorloopt op RTL en het gewone topic niet willen verpesten met spoilers, is hier een speciaal spoilertopic. Het topic zonder spoilers vind je hier: entertainment/het-spaanse-dorp-polopos/ ... #p30114841
Seriously?
MeredithGrey schreef:
19-07-2019 15:05
Huh?
RTL heeft toegestaan dat de Ruttens met 4 volwassenen kwamen en de rest met 2 volwassenen, dan begin je al met een soort oneerlijkheid.
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
19-07-2019 15:05
RTL heeft toegestaan dat de Ruttens met 4 volwassenen kwamen en de rest met 2 volwassenen, dan begin je al met een soort oneerlijkheid.
Nou ja, ik denk niet dat het uiteindelijk om de weekopdrachten gaat, maar om dat ze daar wonen. Maar ja, als je al zo moeilijk gaat doen om een weekopdracht dan ben je volgens mij iets te fanatiek.
Seriously?
MeredithGrey schreef:
19-07-2019 15:09
Nou ja, ik denk niet dat het uiteindelijk om de weekopdrachten gaat, maar om dat ze daar wonen. Maar ja, als je al zo moeilijk gaat doen om een weekopdracht dan ben je volgens mij iets te fanatiek.
Om eerlijk te zijn, die weekopdrachten kan je soms sowieso beter laten schieten het gaat allemaal af van de tijd wat je aan je huis kan besteden.
Als er zoveel tijd in gaat zitten in organiseren en bedenken kan je dat beter besteden aan je huis.Er zit maar 24 uur in een dag.
Alle reacties Link kopieren
Elisa denkt overal verstand van te hebben. Eerst dat stucwerk en nu die riolering. En dan die reactie ... ik kan haar niet zo goed hebben.

Christiaan die zelf ook even aan het werk ging was net zo erg als Mark en Donna ;)!

Leuke weekopdracht, het feest. Net als in Ollolai!
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
19-07-2019 15:12
Om eerlijk te zijn, die weekopdrachten kan je soms sowieso beter laten schieten het gaat allemaal af van de tijd wat je aan je huis kan besteden.
Als er zoveel tijd in gaat zitten in organiseren en bedenken kan je dat beter besteden aan je huis.Er zit maar 24 uur in een dag.

Mee eens.
Ik geloof ook echt dat ik deze weekopdracht zou laten schieten.
Ben je hartstikke druk met het verbouwen van een huis en het opstarten van je onderneming,, moet je tussendoor nog effe een feest op poten zetten... ik zou daar ook echt geen zin in hebben!
Alle reacties Link kopieren
Je kan met die weekopdracht €1500,- verdienen. Lijkt me een goede reden om toch te proberen iets moois neer te zetten.
Alle reacties Link kopieren
VivaYfke schreef:
18-07-2019 22:25
Googel is,ok bijna, mijn beste vriend maar ik kan de leeftijden van de deelnemers niet vinden. Best wel benieuwd naar.
Wie weet het wel?
Gister werd vermeld dat Juani 51 was...ik had er echt iets van achter in de 50 gegeven!
account2 wijzigde dit bericht op 20-07-2019 09:18
Reden: IK had raar geschreven
0.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
20-07-2019 09:15
Je kan met die weekopdracht €1500,- verdienen. Lijkt me een goede reden om toch te proberen iets moois neer te zetten.

Tuurlijk is dat een goede reden, maar daarmee toch geen verplichting?
Ik zou vooral geen trek hebben in dat kaartjes verkopen.. zo tijdrovend.
Alle reacties Link kopieren
Suikerwafel schreef:
19-07-2019 21:22
Elisa denkt overal verstand van te hebben. Eerst dat stucwerk en nu die riolering. En dan die reactie ... ik kan haar niet zo goed hebben.

Christiaan die zelf ook even aan het werk ging was net zo erg als Mark en Donna ;)!

Leuke weekopdracht, het feest. Net als in Ollolai!

Als een loodgieter mij zou waarschuwen dat de bestaande riolering het waarschijnlijk niet gaat volhouden met zoveel afwatering, dan zou ik niet zo stronteigenwijs zijn als Elisa..
Over stront gesproken.. ze komt er wel achter, als straks de drollen via het doucheputje omhoog komen!
Net als het stucwerk wat zal gaan loslaten omdat de onderkant niet afgedicht is..
Maar ja, Elisa weet alles nu eenmaal veel, veel, veel beter.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
20-07-2019 09:44
Tuurlijk is dat een goede reden, maar daarmee toch geen verplichting?
Ik zou vooral geen trek hebben in dat kaartjes verkopen.. zo tijdrovend.
Tsja, een huis verbouwen is ook tijdrovend. Als je die weekprijs wint, kan je iemand €30,- per uur betalen en hem/haar 50 uur aan het werk zetten. Dus dan haal je het er wel weer uit. Mits je wint natuurlijk.
Account2 schreef:
20-07-2019 09:17
Gister werd vermeld dat Juani 51 was...ik had er echt iets van achter in de 50 gegeven!
Pfieuwww, ik half 50. Ik vind ma Rutten er wel achter in de 50 uit zien.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
20-07-2019 09:44
Tuurlijk is dat een goede reden, maar daarmee toch geen verplichting?
Ik zou vooral geen trek hebben in dat kaartjes verkopen.. zo tijdrovend.
Ze hoeven toch alleen maar uitgedeeld te worden en niet verkocht?

Ik begreep dat die prijzen van de kaartjes bedoeld zijn om te kijken hoeveel geld de deelnemers kunnen winnen. Dus fam Rutten heeft tien mensen naar het feest gekregen en krijgt daarom 50 euro.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
MeredithGrey schreef:
20-07-2019 11:11
Ze hoeven toch alleen maar uitgedeeld te worden en niet verkocht?

Ik begreep dat die prijzen van de kaartjes bedoeld zijn om te kijken hoeveel geld de deelnemers kunnen winnen. Dus fam Rutten heeft tien mensen naar het feest gekregen en krijgt daarom 50 euro.

Oh?
Dan heb ik dat niet goed begrepen.
Ik ben nu wel heel benieuwd naar de volgende aflevering... zag er uit als fikse ruzie aan die tafel.
MeredithGrey schreef:
20-07-2019 11:11
Ze hoeven toch alleen maar uitgedeeld te worden en niet verkocht?

Ik begreep dat die prijzen van de kaartjes bedoeld zijn om te kijken hoeveel geld de deelnemers kunnen winnen. Dus fam Rutten heeft tien mensen naar het feest gekregen en krijgt daarom 50 euro.
Dat begreep ik ook, ze moesten uit gedeeld worden maar niet aan mensen uit Polopos.
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
20-07-2019 11:50
Dat begreep ik ook, ze moesten uit gedeeld worden maar niet aan mensen uit Polopos.

Alleen uitdelen?
Dat moet geen probleem zijn voor Elisa met haar vloeiende Spaans.
Maar ja, er zal eens niet een keutel dwars zitten bij Madam.
Toch jammer hoor.. het is nu wel erg veel gebrom, gekibbel en spanningen.
Het had zo gezellig kunnen zijn denk ik dan...
Alle reacties Link kopieren
Dat is het. En de hoeveelheid kaartjes die weer ingeleverd worden, bepalen wat de winnaar van de opdracht krijgr. In totaal is er 1000 euro per stel als iedereen die een kaartje heeft komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet helemaal eerlijk. Ze moeten de kaartjes uitdelen. Het kaartje is het toegangsbewijs voor het feest. De ingeleverde kaartjes worden geteld en de totale opbrengst krijgt het stel dat de meeste euros binnen heeft gehaald . Ieder kaartje is 10 euro waard. Die van de Ruttens echter maar 5 euro en ze hebben er 200 ipv 100. Dat ze iets meer kaartjes uit kunnen delen omdat ze met meer zijn ala maar het dubbele? Krischris doet niets aan hun huis zelf en hebben dus de hele dag de tijd, dan moeten die ook maar wat meer kaartjes aan de man brengen. Anderhalf keer had ik eerlijker gevonden eigenlijk. Daar hadden ze zelf ook wel in meegegaan denk ik. En een briefje van de burgemeester erbij dat zij er meer hebben dan de anderen en waarom. Nu moest ze via de anderen horen dat die er maar 100 hadden, dat is best lullig. Snap best dat je dan in de eerste instantie roept dat je er zo geen zin meer in hebt.
tryagain schreef:
20-07-2019 15:06
Ik vind het niet helemaal eerlijk. Ze moeten de kaartjes uitdelen. Het kaartje is het toegangsbewijs voor het feest. De ingeleverde kaartjes worden geteld en de totale opbrengst krijgt het stel dat de meeste euros binnen heeft gehaald . Ieder kaartje is 10 euro waard. Die van de Ruttens echter maar 5 euro en ze hebben er 200 ipv 100. Dat ze iets meer kaartjes uit kunnen delen omdat ze met meer zijn ala maar het dubbele? Krischris doet niets aan hun huis zelf en hebben dus de hele dag de tijd, dan moeten die ook maar wat meer kaartjes aan de man brengen. Anderhalf keer had ik eerlijker gevonden eigenlijk. Daar hadden ze zelf ook wel in meegegaan denk ik. En een briefje van de burgemeester erbij dat zij er meer hebben dan de anderen en waarom. Nu moest ze via de anderen horen dat die er maar 100 hadden, dat is best lullig. Snap best dat je dan in de eerste instantie roept dat je er zo geen zin meer in hebt.
Dan hadden ze er 50 per persoon moeten geven ipv dat ze per stel rekenen. En dan klopt het wel natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
20-07-2019 16:04
Dan hadden ze er 50 per persoon moeten geven ipv dat ze per stel rekenen. En dan klopt het wel natuurlijk.
Dat zou pas oneerlijk te zijn. Stel dat bij de fam Rutten dan 51% van de mensen komt opdagen bij een andere familie 100%, zou de fam Rutten alsnog winnen.
Alle reacties Link kopieren
https://www.famruttenholidays.com/ De website van fam. Rutten.
We’re all mad here
Forecastle schreef:
20-07-2019 16:18
Dat zou pas oneerlijk te zijn. Stel dat bij de fam Rutten dan 51% van de mensen komt opdagen bij een andere familie 100%, zou de fam Rutten alsnog winnen.
Als je ze individueel laat strijden kan er nooit een koppel winnen natuurlijk, dan wint er een individu die deel uit maakt van een koppel of van een gezin.
Cheshire-cat schreef:
20-07-2019 17:58
https://www.famruttenholidays.com/ De website van fam. Rutten.
Wel 'n lelijke camperplaats.
Alle reacties Link kopieren
Forecastle schreef:
20-07-2019 16:18
Dat zou pas oneerlijk te zijn. Stel dat bij de fam Rutten dan 51% van de mensen komt opdagen bij een andere familie 100%, zou de fam Rutten alsnog winnen.
Nee andersom. Als er van de fam. R 50 mensen komen en van een ander stel 40 heeft dat andere stel gewonnen. Die van de fam. R levert maar 5 euro p kaart op, die van de andere stellen 10. Dat is dan dus 250 euro tegenover 400.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan zelf eigenlijk geen regels verzinnen die echt eerlijk zijn. Misschien hadden ze moeten zeggen dat er per koppel één persoon de opdracht gaat uitvoeren?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
20-07-2019 18:34
Wel 'n lelijke camperplaats.
Ik vind de site nu ook niet heel professioneel ogen.
We’re all mad here

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven