Entertainment alle pijlers

Steenrijk en Straatarm Seizoen 2

04-09-2018 14:16 503 berichten
Seizoen 2. Vandaag op SBS 6 om 20.30 uur

We trappen af met:

Bastiaan van Schaik en zijn vriend Ramon ruilen hun Amsterdamse loft aan het IJ met de familie Streur die in een volkswijk in Amsterdam-noord woont. Zij prijzen zich gelukkig in hun gezellige buurtje, maar het is geen vetpot. Bij Bastiaan en Ramon moet het geld rollen, vooral richting de kledingwinkels.

Kijken jullie ook weer?
Alle reacties Link kopieren
Dat vind ik nou weer schattig. Duur restaurant :D 55 pp incl drank.
Alle reacties Link kopieren
Als zij nu gewoon was gaan werken toen hij werkloos werd, hadden ze nog steeds in hun huis gezeten, en nu niet in de armoe.
9 van de 10x is het gewoon eigen keus om zo te moeten leven.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Nou nina niet in alle gemeenten gaat het zo makkelijk met een laptop. Ja, in de bijstand maar als je "gewoon" blijft werken en afbetalen zijn er bij veel gemeenten aparte regelingen.
Maar als ik ff een week 1400 euro zou hebben is het eten leuk maar ging toch zorgen dat ik de inkopen voor school etc. zou doen.
Alle reacties Link kopieren
jsv schreef:
02-10-2018 22:49
Nou nina niet in alle gemeenten gaat het zo makkelijk met een laptop. Ja, in de bijstand maar als je "gewoon" blijft werken en afbetalen zijn er bij veel gemeenten aparte regelingen.
Maar als ik ff een week 1400 euro zou hebben is het eten leuk maar ging toch zorgen dat ik de inkopen voor school etc. zou doen.
Ze zitten in de schuldsanering en zover ik weet komt je kind dan gewoon in aanmerking. Zonder schulden en net boven het minimum vaak niet idd.
Stichting leergeld, fonds bijzondere noden, armoedefonds... Echt genoeg waar ze terecht kunnen voor een (voor school nodige) laptop.
Alle reacties Link kopieren
Nou madelief zo simpel is het ook niet. Soms heb je ooit een verkeerde beslissing genomen en moet je al je geld inzetten om je gelijk te krijgen. Tot die tijd (als het juridisch ooit gebeurd) moet je gewoon je mond houden en dankbaar zijn.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
02-10-2018 22:32
Dat vind ik nou weer schattig. Duur restaurant :D 55 pp incl drank.


Dat is niet spotgoedkoop.
Alle reacties Link kopieren
Yasna schreef:
02-10-2018 23:16
Dat is niet spotgoedkoop.
Maar ook niet duur. Tis geen all you can eat voor 25 euro nee. Maar 55 pp incl valt echt niet onder duur hoor.
Haasjehop schreef:
02-10-2018 20:39
Volgens mij niet. En destijds in verwachting van tweede kind. Hop jongens, nog een derde erbij.. :@@:
Nou echt alweer......
fanatic schreef:
02-10-2018 21:03
Leuk om te zien trouwens dat het arme gezin tapas ging eten ipv de standaard pizza of patat
Precies, nou eens niet voor 100 euro naar de Domino's. Wat n verademing.
redbulletje schreef:
02-10-2018 22:01
Heeft dat rijke stel al n keer eerder meegedaan? Ik herinner me een kunstenaar met 'n latrelatie en de vorige keer werd er zo'n nachtwachtkopie gegeven volgens mij. Of haal ik dingen nu heel erg door elkaar?
Ik dacht dat ook even hoor Redbulletje, maar dit was denk ik toch een ander koppel. Ik zat ook te wachten op het nep nachtwacht kado haha maar die kwam dit keer niet. Al hing er wel eentje.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het wel leuke mensen deze keer. Ok, dat zij niet werkte 'omdat ze zelf voor haae kinderen wilde zorgen' is niet mijn ding, maar ze hadden duidelijk wel plezier met elkaar, ze deden leuke dingen van het geld en de kinderen gedroegen zich netjes.
Ik moest wel lachen om de 5 euro fooi :).
Het rijke stel deed mee 'in de hoop dat ze mensen konden inspireren'. Eh...... Wel een beetje arrogant he? En op dat tuinhuisje zou ik zelf ook niet zitten te wachten.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
jsv schreef:
02-10-2018 21:37
Idd wel super dat de kinderen alles eten en zich normaal gedragen in het restaurant. En wel grappig om te zien dat vader die broek toch echt te duur vond.
Verder vond ik weer dat er weinig in beeld kwam wat ze nu deden met veel geld (werd bv gemeld dat er een laptop en schoolspullen nodig waren maar zag niet dat er daarvoor iets gekocht werd).
Ja vond ik ook.. Kinderen waren heel erg netjes. Niet zoals dat joch uit de eerste aflevering die bij alles zat te mopperen en te doen.
Die vader en de broek, ik dacht koooooop die broek - het kan !!! maar dan nog kunnen ze de waarde van geld niet loslaten. En dat vind ik dan ergens ook wel weer mooi... Want we hebben in het verleden stellen gezien die helemaal los gingen, al het geld uitgaven en aan het eind van de rit hadden ze 10000 grote knuffels etc.

Het had mij ook logischer geleken als ze voor die oudste knul naar de pc winkel waren gegaan en die laptop waren gaan kopen. Misschien hebben ze dat ook wel gedaan , maar het is niet in beeld gebracht...
Vind ik soms jammer met dit programma. Je blijft soms met vragen zitten. Zouden ze een laptop gekocht hebben? Want nu denk je al snel : SJezus wat suf van die ouders dat ze geen laptop hebben gekocht voor dat joch
hamaika schreef:
03-10-2018 08:47
Ik dacht dat ook even hoor Redbulletje, maar dit was denk ik toch een ander koppel. Ik zat ook te wachten op het nep nachtwacht kado haha maar die kwam dit keer niet. Al hing er wel eentje.
ha ha, ik ook..

Maar blijkbaar heb je soortgelijke kunstenaars. Want dit was wel echt bijna hetzelfde.

Ik vind het altijd moeilijk te horen dat bij het arme gezin vaak maar een persoon werkt. Van mij hoeven ze echt niet allebei fulltime aan de bak, maar als je niet anders kan, gedwongen wordt kinderen te vertellen dat Sinterklaas niet bestaat, dan denk ik toch dat je prioriteiten ergens verkeerd liggen.

ik vond vader overigens wel heel simpel overkomen...Moeder was wat minder in the picture, maar die is volgens mij ook geen licht.

Overigens, je kan wel een schroevendraaier hebben, maar als niet niet weet hoe je het moet gebruiken heb je er niets aan.
Alle reacties Link kopieren
Madre schreef:
03-10-2018 21:26


Overigens, je kan wel een schroevendraaier hebben, maar als niet niet weet hoe je het moet gebruiken heb je er niets aan.
Eh youtube? Karwei, praxis... ze hebben allemaal "hoe moet het" video's en beschrijvingen.
nina1966 schreef:
03-10-2018 21:35
Eh youtube? Karwei, praxis... ze hebben allemaal "hoe moet het" video's en beschrijvingen.
Nou, mijn man is heel succesvol in zijn werkvak en ik ook. Maar echt dingen maken, ondanks YouTube, kunnen we toch echt niet hoor.
Natuurlijk kan dat kastje wel in elkaar gezet worden, maar vaak schots en scheef.

Een verfkwast kan ik dan nog vasthouden. :-D en gebruiken...
Madre schreef:
04-10-2018 06:41
Nou, mijn man is heel succesvol in zijn werkvak en ik ook. Maar echt dingen maken, ondanks YouTube, kunnen we toch echt niet hoor.
Natuurlijk kan dat kastje wel in elkaar gezet worden, maar vaak schots en scheef.

Een verfkwast kan ik dan nog vasthouden. :-D en gebruiken...
Offtopic: Herkenbaar hoor, ik probeerde dinsdag een verstopping te fixen met een youtube filmpje erbij, maar waar die man schroef schroef klaar was in een minuut of 5, was ik meer dan een uur bezig, haalde mijn vinger open en nog lekte de boel.

Ontopic: ja deze stijl was zeker bijna hetzelfde als die kunstenaar van toen en ik meen dat ze toen ook schilderles kregen.
Ik vond er niks aan. Ik begin het saai te vinden. Ik vond die rijken helemaal niet zo rijk en die armen helemaal niet zo arm. De verschillen worden steeds minder groot. Ik wil echt arm zien, echt, echt echt (niet omdat het leuk is, maar omdat het verschil dan pas echt levensgroot is en dat maakt veel mooiere tv, bovendien ken ik het riedeltje nu wel) en echt exorbitant rijk. Huizen all over the world, jachten, vakanties naar de Malediven en bij elke outfit een nieuwe auto. Ik mis de personal shoppers, inloopkasten op kleur en de zwembaden in de tuin. Dat wil ik zien.
Dit is appels met peren. Een gezin met 3 kinderen en 2 alleenstaande, lattende yuppen. Ik wil gezinnen zien swappen met gezinnen. Niet die mensen met en mensen zonder kids. Wat heb je daar nou aan? En je ziet nooit arme mensen zonder kinderen ruilen met rijke mensen met kinderen.


En die manier van filmen vind ik ook gewoon neerbuigend met alle afgebladdere muren zo vol in beeld. Die shizzle kan je bij die rijken ook vast wel ergens vinden en dan breed uit meten. Alsof iedere rijke in een vt wonen huis woont. En een likje verf: daar zit hem het grote geld niet in en dan nog wat: die rijke vrouw had servies van de action in haar b&b dus zo rijk was ze, geen eens geld over voor een echt servies. Snob! Duidelijk geen oud-geld.

En die discussie: werken vs niet werken. Tuurlijk is die relevant en tuurlijk vinden wij daar van van. Daarom wordt dit zo ook uitgezonden. Het doet iets met ons als kijker en wij worden daardoor gedwongen om ook naar onszelf te kijken. Verder vind ik dat ze met dit soort programma's echt alle cliches steeds van stapel halen. Ik vind het ergerlijk. En ik vond die rijke mensen neerbuigend en arrogant. En haar een zeikerd.
Alle reacties Link kopieren
Isabellarose- schreef:
04-10-2018 11:09
Ik vond er niks aan. Ik begin het saai te vinden. Ik vond die rijken helemaal niet zo rijk en die armen helemaal niet zo arm. De verschillen worden steeds minder groot. Ik wil echt arm zien, echt, echt echt (niet omdat het leuk is, maar omdat het verschil dan pas echt levensgroot is en dat maakt veel mooiere tv, bovendien ken ik het riedeltje nu wel) en echt exorbitant rijk. Huizen all over the world, jachten, vakanties naar de Malediven en bij elke outfit een nieuwe auto. Ik mis de personal shoppers, inloopkasten op kleur en de zwembaden in de tuin. Dat wil ik zien.
Dit is appels met peren. Een gezin met 3 kinderen en 2 alleenstaande, lattende yuppen. Ik wil gezinnen zien swappen met gezinnen. Niet die mensen met en mensen zonder kids. Wat heb je daar nou aan? En je ziet nooit arme mensen zonder kinderen ruilen met rijke mensen met kinderen.


En die manier van filmen vind ik ook gewoon neerbuigend met alle afgebladdere muren zo vol in beeld. Die shizzle kan je bij die rijken ook vast wel ergens vinden en dan breed uit meten. Alsof iedere rijke in een vt wonen huis woont. En een likje verf: daar zit hem het grote geld niet in en dan nog wat: die rijke vrouw had servies van de action in haar b&b dus zo rijk was ze, geen eens geld over voor een echt servies. Snob! Duidelijk geen oud-geld.

En die discussie: werken vs niet werken. Tuurlijk is die relevant en tuurlijk vinden wij daar van van. Daarom wordt dit zo ook uitgezonden. Het doet iets met ons als kijker en wij worden daardoor gedwongen om ook naar onszelf te kijken. Verder vind ik dat ze met dit soort programma's echt alle cliches steeds van stapel halen. Ik vind het ergerlijk. En ik vond die rijke mensen neerbuigend en arrogant. En haar een zeikerd.
Wat heb jij een vreemd idee over echte rijken. Er zijn echt heel veel echt rijke mensen die gewoon in een etage woning in bv de stadion buurt wonen. Ok mooi ingericht maar echt geen butler en zwembad. Of gewoon een mooi huis in castricum. En dan heb ik het over écht rijk, quote 500 rijk. Jij hebt een beetje film idee van rijk lijkt het.
En ja er zijn mensen als vlemincks of die "prince" de lignac of hoe die ook heette maar dat is echt geen standaard.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik mij nu afvraag, wanneer het arme stel nu in de bijstand zit, wordt het weekgeld dan gekort op de uitkering ?

En wat indien ze in de schuldsanering zitten ? Worden zij er dan uitgewipt omdat het geld naar de schuldeisers had moeten gaan ?

Volgens mij is dat wel de regel in Nederland.
Wanneer je een schadevergoeding voor levenslang letsel krijgt wordt je uitkering tenslotte ook gestopt.
Niet geschoten is altijd mis
Het maakt toch veel leukere tv als je van die excessen ziet met prive helikopters enzo? Ik vind iig van wel :-)
Bitje93 schreef:
04-10-2018 12:16
Wat ik mij nu afvraag, wanneer het arme stel nu in de bijstand zit, wordt het weekgeld dan gekort op de uitkering ?

En wat indien ze in de schuldsanering zitten ? Worden zij er dan uitgewipt omdat het geld naar de schuldeisers had moeten gaan ?

Volgens mij is dat wel de regel in Nederland.
Wanneer je een schadevergoeding voor levenslang letsel krijgt wordt je uitkering tenslotte ook gestopt.
Ja man je mag niet eens 'handelen op mp' of op koningsdag winst maken. Alles wordt gekort. Ik zou het echt extreem slecht vinden als dit gewoon naast hun uitkering kan bestaan. Maar goed.
Isabellarose- schreef:
04-10-2018 12:16
Het maakt toch veel leukere tv als je van die excessen ziet met prive helikopters enzo? Ik vind iig van wel :-)
Die hebben vast geen behoefte om aan zo'n SBS-trash programma deel te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Wie kijkt er ook?
Alle reacties Link kopieren
Ja... Heftige verhalen
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, heftige verhalen bij beide families! Allemaal lieve mensen op het 1e gezicht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven