Entertainment alle pijlers

Te veel NAAKT!

23-07-2012 23:47 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
....
anoniem_150609 wijzigde dit bericht op 09-04-2014 23:03
Reden: ..
% gewijzigd
quote:peukieparkiet schreef op 23 juli 2012 @ 23:47:

Hallo allemaal,

Ik wil eigenlijk even jullie mening over dit onderwerp weten.

Ik vind namelijk dat er tegenwoordig TE veel naakt in films en tv series te zien is. Meestal voegt de naaktheid ook helemaal niks toe.

Als ik een film kijk ga ik voor het verhaal, als ik om de 6 minuten borsten wil zien in HD kan ik ook wel op internet googlen.

Ook, als een vrouw, wil ik andere vrouwen niet naakt zien(niet omdat preuts ben) maar simpel om de reden dat ik hetroseksueel ben.en net zoals mannen die geen andere mannen naakt willen zien, is voor mij vrouwelijk naakt in film en op tv overbodig.

in sommige films zoals Schindler's List hoort naakt bij het verhaal (zie: scene dat joden worden afgevoerd in de concentratie kampen)

dat snap ik.

(misschien nog een discussie puntje, Wel altijd naakte vrouwen, nooit mannen. Misschien is al het naakt verbieden geen oplossing, dan maar 50/50 met mannen en vrouwen of helemaal niet. )

Dus.... wat denken jullie:)is mij ook opgevallen, ik hoef die vrouwen ook niet naakt/half naakt te zien maarja dat is nu eenmaal zo.
quote:iris1969 schreef op 24 juli 2012 @ 06:46:

Ik vind onze maatschappij op het ogenblik veel te versexualiseert, want je ziet sex en naaktheid overal: in clips, in reclames, in films en in TV-series en dan meestal nog op een zeer onrealistische wijze in beeld gebracht (bijv. vrouwen die in een wip klaar komen, meestal ook nog gelijktijdig met een man), waardoor mensen denken dat hun huis-, tuin- en keukensex niet normaal of spannend genoeg is of hun naakte lichaam niet mooi genoeg is.

Ik kan me er meestal niet aan storen, maar te veel sex of naaktheid in een film, zoals bijv. in de film The Reader, maar ook in een boek, zoals bijv. in 50 shades of Grey gaat me uiteindelijk wel behoorlijk vervelen, dan denk ik echt "ja, nu weten we het wel, ga toch door met het verhaal".

En ik vind het dan weer raar dat mensen naakt automatisch als seks zien. Ik kan inderdaad bij sommige films bij een seksscene wel eens denken "jaja, nou weet ik het wel" maar naakt zie ik als heel anders en totaal niet storend. Naakt is gewoon een menselijk lichaam, dat staat te acteren. En ja.. het ene naakt is wat prettiger om naar te kijken dan het andere naakt, maar dat geldt met kleren aan net zo.

Ik vind eigenlijk dat er méér naakt moet komen. Dat voetballers hun shirtje weer uit mogen trekken na een doelpunt, bijvoorbeeld!
Later is nu
quote:peukieparkiet schreef op 24 juli 2012 @ 09:54:

[...]

Films zoals american pie, waarin vrouwen echt alleen als een sex object worden gezienAmerican Pie gaat over tieners/twintigers die geobsedeerd zijn door seks. Niet heel verrassend dat daar naakt in voorkomt. Heb alleen deel 3 gezien en kan me er weinig van herinneren; zitten er geen naakte mannen in?
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
quote:dreamer schreef op 24 juli 2012 @ 10:43:

[...]

En ik vind het dan weer raar dat mensen naakt automatisch als seks zien. Ik kan inderdaad bij sommige films bij een seksscene wel eens denken "jaja, nou weet ik het wel" maar naakt zie ik als heel anders en totaal niet storend. Naakt is gewoon een menselijk lichaam, dat staat te acteren. En ja.. het ene naakt is wat prettiger om naar te kijken dan het andere naakt, maar dat geldt met kleren aan net zo.

Ik vind eigenlijk dat er méér naakt moet komen. Dat voetballers hun shirtje weer uit mogen trekken na een doelpunt, bijvoorbeeld!Ja, ik stem voor meer, gevarieerder en niet-seksueel naakt.
quote:kale62 schreef op 24 juli 2012 @ 07:10:

Ik stoor me totaal niet aan naakt in films.

Waar ik mij wel aan stoor is dat ze snel hun onderbroek aantrekken, of iets omslaan als ze net hebben liggen vrijen en het bed verlaten. Vind ik zo dom.Of zoals bij "Two and a half men" waar Charley 3x per aflevering seks heeft, maar altijd geheel gekleed uit bed komt, net als z'n bedpartner. Nog geen blote borst gezien in die serie! Jaja, en héte seks joh
Later is nu
quote:sitha schreef op 24 juli 2012 @ 00:14:

Ik stoor me juist aan al dat geweld in films, maar niet aan naakt.

Ik ook!

Enne... dat seksualiseren doe je echt zelf hoor peukieparkiet, met je 'reden dat ik hetroseksueel ben'. Jij denkt bij het zien van een naakt lichaam blijkbaar meteen aan seks.
quote:peukieparkiet schreef op 23 juli 2012 @ 23:47:

(misschien nog een discussie puntje, Wel altijd naakte vrouwen, nooit mannen. Misschien is al het naakt verbieden geen oplossing, dan maar 50/50 met mannen en vrouwen of helemaal niet. )

Dus.... wat denken jullie:)Misschien komt dit omdat heteromannen graag naakte vrouwen zien en absoluut geen naakte mannen willen zien en dat het de meeste heterovrouwen (behalve jij dan) niet veel kan schelen als ze een naakte vrouw zien, maar niet staan te springen om veel piemels up close and personal in beeld te zien?
Ik stoor me eraan dat erotische vrouw met vrouw scenes veel meer geaccepteerd zijn dan man met man. Daar zit ineens een groot taboe op. Ik ben hetero (en vrouw) maar vind mooi in beeld gebrachte mannen die samen eh, iets moois doen, erg spannend om naar te kijken. Maar helaas..
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
Seksueel naakt vind ik ook prima, maar dan moet het wel écht sexy zijn.

Ik mis juist de erotiek in films en series, wanneer dat van toepassing is op bepaalde scènes!
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
quote:tyche schreef op 24 juli 2012 @ 10:43:

[...]

American Pie gaat over tieners/twintigers die geobsedeerd zijn door seks. Niet heel verrassend dat daar naakt in voorkomt. Heb alleen deel 3 gezien en kan me er weinig van herinneren; zitten er geen naakte mannen in?

Ook al zo oud als de wereld.

In jaren tachtig had je o.a. Porgy's Pikante Pretpark.

Jongens, meiden, allemaal bloot en het ging over seks.
quote:dreamer schreef op 24 juli 2012 @ 10:43:

[...]

Ik bedoel dus naakt in een sexuele zin, dus tijdens een expliciete sexscene. Gewoon helemaal naakt kan functioneel zijn, maar wanneer is een piemel of een vagina vol in beeld dat eigenlijk? Wat dient het doel?

Ik vind eigenlijk dat er méér naakt moet komen. Dat voetballers hun shirtje weer uit mogen trekken na een doelpunt, bijvoorbeeld!

Ik zie dat niet als naakt, want dan zouden ze ook hun piemel moeten laten zien. Zie je dat zitten, al die slingerende worsten op het veld?
quote:piratorart schreef op 24 juli 2012 @ 10:46:

Seksueel naakt vind ik ook prima, maar dan moet het wel écht sexy zijn.

Ik mis juist de erotiek in films en series, wanneer dat van toepassing is op bepaalde scènes!Yep erotiek is spannend, maar platte expliciete sex, ach nee dank je.
quote:iris1969 schreef op 24 juli 2012 @ 10:52:

[...]

Yep erotiek is spannend, maar platte expliciete sex, ach nee dank je.

Nee natuurlijk niet. Naakt hoeft niet aan platte expliciete seks verbonden te worden.

Ik denk dat het voorbeeld van American Pie ook wat slecht gekozen is door TO.

Althans, films van die categorie kun je niet bepaald serieus nemen.
quote:piratorart schreef op 24 juli 2012 @ 10:55:

[...]

Nee natuurlijk niet. Naakt hoeft niet aan platte expliciete seks verbonden te worden.

Ik denk dat het voorbeeld van American Pie ook wat slecht gekozen is door TO.

Althans, films van die categorie kun je niet bepaald serieus nemen.

American Pie vind ik gewoon kinderachtig, maar ik heb het meer over andere films waarin je veel sex ziet. Ik mis daar de erotiserende factor. Te plastisch naar mijn smaak.

Wat betreft volledige naaktheid: als het in het verhaal past (bijv. man stapt uit bed of mensen stappen uit de douche enz) dan lig ik daar niet van wakker, maar ik mis het ook niet als het er niet is.
Vrouwen die worden neergezet als alleen maar een seksobject vind ik wel vervelend overigens. Maar dat valt wat films betreft prima te vermijden, ik kan ten minste van tevoren wel bedenken of een film vrouwen op die manier neerzet. Dus dan kijk ik gewoon niet. Alsnog wordt je natuurlijk wel ermee geconfronteerd dus wat dat betreft snap ik de topicopener wel.

Alleen leg ik minder snel de link met naaktheid. Een naakt lichaam is niet van zichzelf seksueel of seksistisch of erotisch, dat ligt aan de context.
Eens, de vrouw als lustobject is zéér storend, maar dat staat wat mij betreft los van naaktheid op TV of in de film, tenzij het samenvalt, zoals bijv. in van die Gangsta-clips met 1 man en 3 kronkelende schaarseklede of halfnaakte vrouwen eromheen.
Wat mij heel erg stoort is gewoon dat vrouwen te vaak worden afgebeeld als een perfecte vrouw, zonder vet, met gigantische perfecte borsten en een baby kut. En dat zij worden gezien als de Norm van tegenwoordig.

Ook worden vrouwen in films te vaak afgebeeld als sexobject.

Of in series, zoals nikita bijvoorbeeld, dat zo'n vrouw overdreven sexy gaat doen als zij iemand verhoord.

WHY??
Ik vind dat er veel te weinig naakt op tv is.
quote:peukieparkiet schreef op 19 december 2012 @ 19:39:

Wat mij heel erg stoort is gewoon dat vrouwen te vaak worden afgebeeld als een perfecte vrouw, zonder vet, met gigantische perfecte borsten En dat zij worden gezien als de Norm van tegenwoordig.

Ook worden vrouwen in films te vaak afgebeeld als sexobject.

Of in series, zoals nikita bijvoorbeeld, dat zo'n vrouw overdreven sexy gaat doen als zij iemand verhoord.

WHY??

1. Sexy doen is een middel om acteergebreken/ slechte verhaallijnen te maskeren;

2. Sommige `perfecte´ vrouwen zijn gewoonweg van nature perfect! Net als er mannen zijn die moeiteloos charismatisch en sexy kunnen zijn.

Nee, plastic is niet `de norm´, maar dat ligt aan de films die je kijkt.

Een film met een goede plot heeft geen gigantische tieten of een magere hoofdpersoon nodig. Tenzij de verhaallijn daarom vraagt, natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven