Entertainment alle pijlers

tegenvallende top2000-titels bij andere mensen

02-12-2019 19:49 275 berichten
Het schaduwtopic, al valt me de populariteit van het top 2000-topic een beetje tegen.
Hier heb ik goede hoop van, want het is een zuur topic.
De komende dagen deelt iedereen en zijn moeder en haar hond zijn top 2000-lijstje. Hartstikke leuk natuurlijk, ware het niet dat lang niet iedereen zo'n goede smaak heeft als jij. Welk liedje vind jij echt een tegenvaller op elk lijstje? Van welk nummer begrijp je niet dat iemand het geselecteerd heeft?

Niet voor gevoelige zielen, dit topic. Dat zeg ik er maar bij voor er weer eens een fan van Keane moet huilen.
amarna schreef:
04-12-2019 17:41
En bedankt, ik ben 61 :-D
Nee, is meer een verschuiving naar individueel beluisteren.
Radio zend veel oude muziek uit en covers komen via scherm als titel voorbij.
Ik heb nog een goede stereo zonder.
Ik heb gewoon een betere sound via klassieke tuner met boxen.
Spotify kan ik niet afstellen op geluid. Volume kan ik niet goed instellen.

Ik mis dus vaak de titels van nieuwe nummers.

Maar via X met nog iets er achter en andere zenders krijg je ook meer recente muziek te horen.
Is eigenlijk niet zoveel verschil.
Alle reacties Link kopieren
Leeftijd zegt toch niet zoveel: https://www.nporadio2.nl/nieuws/16111/t ... r-leeftijd

2018: https://www.nporadio2.nl/nieuws/24389/t ... leeftijd-2
dahlia74 wijzigde dit bericht op 04-12-2019 17:59
28.62% gewijzigd
Ik ken ook muziek van oppassen.
Platenverzameling van voor mijn tijd leren kennen.

Die aantallen van muziek van jaren 60 en jaren 70. Minder geld en niet alles gratis.
Een of twee succesvolle muziekprogramma's waarin interessante dj werd gedraaid.
Nu staan er honderden covers van nummers die van de jaren 60 70 waren.

Is ook wel een interessant topic van te maken. (?)

Zie de oudere top 1000 en daarna 2000. en de jaren.

Nog niemand op het idee gekomen om een TOP 20 voor 2000 - 2019 te maken?
De eerste 2 decennia van het jaar 2000.
Dat kan ook een leuke zijn.

Een topic voor nummer 1
een topic voor nummer 2
Een topic voor nummer 3, 4, 5, 6, 7, 8, .... 20.

Nee, is te moeilijk en ik word toch niet gelezen. :) :-D
Dahlia74 schreef:
04-12-2019 17:53
Leeftijd zegt toch niet zoveel: https://www.nporadio2.nl/nieuws/16111/t ... r-leeftijd
Nee, zeker niet. Veel muzikanten kennen veel nummers en maken er een nieuwe versie van.

ANDRE Hazes sr. heeft bijna - zo niet alle - succesvolle platen gecoverd door er een Nederlandstalige tekst op te maken.
Weet ook niet iedereen. Klinkt dan net even anders, omdat het vooral de tekst is.

Maar heeft ook met multi-cultureel te maken.
New Kids wordt geassocieerd met Brabants. Nou, die mannen die het hebben gemaakt zijn Brabanders.
Omgekeerd is het niet. Niet alle Brabanders zijn als de New Kids. :nope:

FRANS BAUER hier over Corry en die plaat: https://www.youtube.com/watch?v=niLYTAT ... e=emb_logo
juliet64 schreef:
04-12-2019 17:38
Ja, dat verklaart het inderdaad wel, en het is natuurlijk een Radio 2 - vehikel, die hele Top2000. Niet echt iets waar jonge mensen naar luisteren. Toch een beetje een ouwemensending.
Ik ben oud maar heb drie betrekkelijk jonge en moderne jajaja dochters. De jongste is 21. En alle dames luisteren geregeld naar radio2 en zijn in elk geval fan van de Top2000 ;-D
En nee, ik vind keuzes van anderen nooit tegenvallen. Het idee alleen al :rofl:
anoniem_127265 wijzigde dit bericht op 04-12-2019 18:36
0.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
04-12-2019 17:41
En bedankt, ik ben 61 :-D
Ik ben 32. Ben ik nu al een oud mens? :cry:
Alle reacties Link kopieren
DrMcNinja schreef:
04-12-2019 15:33
Ik had het ook niet opgezocht, en bedoelde het ook meer als voorbeeld. Ik had ook een Billie Eilish kunnen noemen, of zelfs een Nas als die wat nieuws uitbrengt (hoewel Nas gewoon goede muziek maakt).

Over Bohemian Rhapsody, ik denk niet dat het er alleen in staat vanwege traditie maar ook omdat het objectief een artistiek prachtig werk is. De toonshifts, de zang, het is uiteindelijk gewoon een meesterwerk.

Beetje als de Mona Lisa. Het is niet zo groot als een nachtwacht, en de intieme setting en kleurgebruik zijn later nog veel beter toegepast dan door Da Vinci. Er zijn gewoon veel meer betere schilderijen (subjectief). Maar het is uiteindelijk onmiskenbaar een meesterwerk, en de techniek is de tijd vooruit.
Natuurlijk is het niet alleen traditie, maar het speelt voor veel mensen echt wel mee hoor. Ik denk dat veel mensen die er eerder nooit op gestemd zouden hebben dat nu wel doen omdat het traditie is. Heb ik zelf ook wel eens gedaan.
O jee, ooit waren er bouwvakkers die een eigen radio bouwden.
Vanwege de houten klankkast er om heen.

Zelf heb ik retro radio waarvan iedereen de sound enorm waardeert.
Die zal ik nooit weg doen. Is enorm populair op dit moment.

koptelefoon/ oortjes als antenne.
Zo'n retro doet in principe hetzelfde.
Maar dan met een mooie sound. Ik heb er meerdere en die allereerste is een blijvertje. Antenne krom, maar geluid is prachtig! De radio2 verteld tenminste welke muziek ze draaien. Net als 3FM geloof ik. Maar die draaien niet altijd de meest actuele muziek.
Ik herinner me van vorig jaar dat Fly Me To The Moon van Frank Sinatra ook opmerkelijk hoog scoorde bij jongeren. En ik ken een paar jongens van rond de 20 die hem in hun spotifylijstje hebben staan (ook andere songs van Sinatra).
RADIO REQUEST is ook te beluisteren na oudjaar en alle nummers die zijn aangevraagd, maar niet aan de beurt kwamen. Het glazen huis bestaat dat nog?
Er is zoveel dubbel en zoveel talentenjachten met covers.

Dit jaar hoef ik helemaal geen TOP2000.

Ik ga lekker op zoek naar nieuwe muziek die ik leuk vind.
Moet de namen van de performers en de songs nog leren kennen.

Het probleem van multi-cultureel is toch de taal.
Ik kan die namen NIET onthouden.

Zo weet ik dus ook niet hoe je de achternaam van BJORK uitspreekt.
De Italiaanse naam van Madonna wel, maar dat vind ik niet interessant.
David Bowie koos ook een andere. Net als zovelen.

Nu Prince, Michael Jackson en andere niet meer jaarlijks een nieuw nummer uitbrengen. Nu kan ik die muziek opeens veel meer waarderen.
Maar ik luister te weinig naar de radio. Moet ik wel telkens op een andere zender afstemmen. Op tv zit een zender met muziek - zoals vroeger MTV - maar dan zonder DJ maar wel met de artiest en de naam van het nummer er bij.
Veel nieuwe muziek is gewoon een upgrade van een oude sound.
RTL Boulevard, Show nieuws laten de artiesten zien, maar dan zonder muziek.

OFF topic: Ze zouden een paar strandtenten kunnen zetten naast die plek met vreugdevuren met daarin dat oude concept van muziek luisteren als groep.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 04-12-2019 19:26
0.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quattro-stagioni schreef:
04-12-2019 18:58
Ik herinner me van vorig jaar dat Fly Me To The Moon van Frank Sinatra ook opmerkelijk hoog scoorde bij jongeren. En ik ken een paar jongens van rond de 20 die hem in hun spotifylijstje hebben staan (ook andere songs van Sinatra).
En dit jaar scoorden de nummers van Toto (Africa) ook heel hoog op Spotify bij jongeren, vanwege de serie Stranger Things die zich afspeelt in de jaren ‘80.
Vorig jaar scoorde Piano Man in de Top 2000 volgens mij heel hoog onder studenten vanwege het meegalmgehalte.. ;-)
Muziek wordt gewoon weer herontdekt.
flymania wijzigde dit bericht op 04-12-2019 19:27
1.21% gewijzigd
Voor de liefhebbers: http://www.hitsallertijden.nl/top%20200 ... 202018.pdf

Totaallijst tot en met 2018.
Alle reacties Link kopieren
Pumps_italiaans schreef:
04-12-2019 19:24

OFF topic: Ze zouden een paar strandtenten kunnen zetten naast die plek met vreugdevuren met daarin dat oude concept van muziek luisteren als groep.
:hihi:
Life is short. Eat dessert first.
Flymania schreef:
04-12-2019 19:25
En dit jaar scoorden de nummers van Toto (Africa) ook heel hoog op Spotify bij jongeren, vanwege de serie Stranger Things die zich afspeelt in de jaren ‘80.
Vorig jaar scoorde Piano Man volgens mij heel hoog onder studenten vanwege het meegalmgehalte.. ;-)
Muziek wordt gewoon weer herontdekt.
Ach, de reclame spotjes voor auto's.
Die gebruiken heel veel van die oude nummers.

Zo is David Bowie herontdekt doordat die werd gebruikt voor apparatuur (Sound and Vision) als reclame.
Flymania schreef:
04-12-2019 19:25
En dit jaar scoorden de nummers van Toto (Africa) ook heel hoog op Spotify bij jongeren, vanwege de serie Stranger Things die zich afspeelt in de jaren ‘80.
Vorig jaar scoorde Piano Man volgens mij heel hoog onder studenten vanwege het meegalmgehalte.. ;-)
Muziek wordt gewoon weer herontdekt.
Dat vind ik leuk!

Piano Man was een paar jaar geleden ook al een stijger na een aflevering van Over mijn lijk, waar toen een jongen in was. Zijn vrienden stonden het uit volle borst te galmen in een kerk, als ik me goed herinner.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
04-12-2019 17:41
En bedankt, ik ben 61 :-D
Tja, en ik ben 55. Er zullen best uitzonderingen zijn maar over het algemeen is de Top2000 gewoon een ouwemensending. Vanaf een jaar of 50 (en eigenlijk al wel eerder) ben je toch ook gewoon een ouwe lul in de ogen van jongeren?
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Flymania schreef:
04-12-2019 19:25
En dit jaar scoorden de nummers van Toto (Africa) ook heel hoog op Spotify bij jongeren, vanwege de serie Stranger Things die zich afspeelt in de jaren ‘80.
Vorig jaar scoorde Piano Man in de Top 2000 volgens mij heel hoog onder studenten vanwege het meegalmgehalte.. ;-)
Muziek wordt gewoon weer herontdekt.
Ja, dat is ook weer zo ja, grappig fenomeen is dat.
Nothing happens for a reason
Niet alleen de muziek, maar ook allerlei oude series.
Die krijgen een update met nieuwe acteurs en de nieuwe techniek waarmee een verfilming kan worden herhaald.

Muziek klinkt soms hetzelfde, maar dan van mono naar stereo en nu dus een modernere sound. De teksten zijn nog steeds hetzelfde. Thema's zijn gelijk.
Gewoon in een modern jasje, want wie kent het nog?
Ik ben zo eentje die op de oude muziek stemt. Al ben ik 'maar' 32. Ik heb altijd een oude smaak in muziek gehad en stem er dan ook de laatste 2 dagen van de Top2000 graag op af.

Ontopic: André Hazes en zijn zingende kids mogen allemaal permanent verdwijnen van mij.
Alle nummers van Meat Loaf mogen ook op de brandstapel :steam:
Alles van Michael Jackson met dat irritante piepstemmetje. Zo jankt mijn hond ook als z'n voerbak leeg is.
Alle reacties Link kopieren
Vreselijke nummers vind ik.

Hey Jude van The Beatles
Bittersweet symphony van The Verve
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
laatbloeiertje schreef:
04-12-2019 19:51
Ik ben zo eentje die op de oude muziek stemt. Al ben ik 'maar' 32. Ik heb altijd een oude smaak in muziek gehad en stem er dan ook de laatste 2 dagen van de Top2000 graag op af.

Ontopic: André Hazes en zijn zingende kids mogen allemaal permanent verdwijnen van mij.
Roxeanne heeft nog nooit in de top2000 gestaan toch?
Alhoewel dat dit jaar misschien weleens zou kunnen..
Alle reacties Link kopieren
CherokeeRose1977 schreef:
04-12-2019 20:29
Alle nummers van Meat Loaf mogen ook op de brandstapel :steam:
Oeh, mijn held, auw. Alleen paradise by the dashboard light is te commercieel geworden. Maar Meatloaf, wow, hij heeft zo'n stem en zulke mooie nummers.

Hazes hoor ik ook graag...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven