Entertainment alle pijlers

tegenvallende top2000-titels bij andere mensen

02-12-2019 19:49 275 berichten
Het schaduwtopic, al valt me de populariteit van het top 2000-topic een beetje tegen.
Hier heb ik goede hoop van, want het is een zuur topic.
De komende dagen deelt iedereen en zijn moeder en haar hond zijn top 2000-lijstje. Hartstikke leuk natuurlijk, ware het niet dat lang niet iedereen zo'n goede smaak heeft als jij. Welk liedje vind jij echt een tegenvaller op elk lijstje? Van welk nummer begrijp je niet dat iemand het geselecteerd heeft?

Niet voor gevoelige zielen, dit topic. Dat zeg ik er maar bij voor er weer eens een fan van Keane moet huilen.
Alle reacties Link kopieren
Chienandalou schreef:
03-12-2019 18:02
Haha, ik vind Adele en Avicci juist heel erg goed passen bij Hotel California. Vind het alledrie ruk en een beetje ‘middle of the road’.
Maar ja, snap ook wel dat veel mensen mijn muzieksmaak niet trekken.
Don't get me wrong, ik vind het ook alledrie kaauutee, maar dat vind ik van het levenslied ook, zou ik ook niet naast Avicci zetten.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Ook vreselijk vind ik Depeche Mode.
Ik zou willen dat je een schaduwzijde top 2000 kon insturen waar de liedjes die je kiest een min-stem genereren. Dan zou de top 2000 een eerlijker beeld geven van algehele populariteit van liedjes. De antipathie voor de bekende "populaire" liedjes is opvallend. En wordt nu stomweg genegeerd.
ikBedoelHetGoed schreef:
03-12-2019 18:13
Ik zou willen dat je een schaduwzijde top 2000 kon insturen waar de liedjes die je kiest een min-stem genereren. Dan zou de top 2000 een eerlijker beeld geven van algehele populariteit van liedjes. De antipathie voor de bekende "populaire" liedjes is opvallend. En wordt nu stomweg genegeerd.
Ja lekker azijnstemmen.

Vind wel prima zo.
Alles met autotune. Doet me denken aan opgepompte lijven en ingespoten lippen. Vette nep.
ikBedoelHetGoed schreef:
03-12-2019 18:13
Ik zou willen dat je een schaduwzijde top 2000 kon insturen waar de liedjes die je kiest een min-stem genereren. Dan zou de top 2000 een eerlijker beeld geven van algehele populariteit van liedjes. De antipathie voor de bekende "populaire" liedjes is opvallend. En wordt nu stomweg genegeerd.
Het zal me niet verbazen als BoRhap dan ook hoog scoort. En toch is die heel populair. Naar het schijnt ook bij jongeren.

By the way: ik ben zelf al 45 jaar Queenfan ;)

En wat Boudewijn de Groot betreft: als 55+er ben ik er groot mee geworden. Als klein meisje kreeg ik "Land van Maas en Waal" cadeau.
Alle reacties Link kopieren
NoPepsiPlease schreef:
03-12-2019 17:48
En Africa. Van Toto. Hoe dan? Ieder jaar heb ik de illusie dat muziekliefhebbers hun top zoveel inleveren. Ik kan me als ik me heeeeeeel erg inleef in een ander voorstellen dat het misschien een guilty pleasure is. Maar dat er mensen zijn die denken "Whoaaaa weet je wat een goede band is. Toto!" Gewoon niet. Toto is een band waarop je tante na teveel wijntjes luidkeels uit haar dak gaat op je bruiloft. (Komen we gelijk bij Meatloaf. Gewoon nee!) En dat je denkt hoe is dit in mijn playlist terecht gekomen?
Wat een grappige associatie bij Toto, ik zie juist helemaal niet aangeschoten tante’s die uit hun dak gaan. Ik zie diezelfde tantes eerder lekker mee hummen tijdens het koken ofzo, ik vind het een zeiknummer.

Meatloaf daarentegen is wel een guilty pleasure, fantastisch vind ik die.
Alle reacties Link kopieren
NoPepsiPlease schreef:
03-12-2019 18:07
Don't get me wrong, ik vind het ook alledrie kaauutee, maar dat vind ik van het levenslied ook, zou ik ook niet naast Avicci zetten.
Ik snap je wel hoor, geen aanval. Zoveel mensen zoveel meningen. Ik vind alle artiesten die je nu opnoemt incl. je levenslied toevoeging wss net zo ruk als jij. Alleen in mijn gedachtegang past deze opsomming dus juist wel bij sommige mensen. Zij vinden muziek wel leuk, maar hebben misschien niet echt een uitgesproken voorkeur en baseren zich op wat zij op de radio horen en al deze suggesties worden toch wel vaak op de ‘standaard’ radiozenders gedraaid denk ik.

Dat gezegd hebbende: dit is allemaal mijn ‘gekleurde’ mening. Ik luister al jaren geen Nederlandse radio meer. Af en toe via internetradio Studio Brussel (Belgisch) of FIP (Frans). Verder veel Spotify, maar meestal geen standaard playlists. En ouderwets vinyl draaien doe ik nog vaak, dan komen er ook wel eens ‘foute’ nummers voorbij.

Ook weet ik van mezelf dat ik een enorme snob kan zijn w.b.t. muzieksmaak. En nog schizofreen ook ;)

Meestal houd ik dat keurig bij mezelf. Soms lukt dit niet. ;)
Wanna grow up to be
Be a debaser
MinkeDeWit schreef:
03-12-2019 17:49
De 3 J’s hebben heel mooie liedjes. Ik denk dat je er nog nooit naar hebt geluisterd.

Gelukkig verschillen smaken.

Ik vind dat die zanger een goede stem heeft maar enorm jammer dat hij die Nederlandse palingmuziek zingt.
Ik vind het helemaal niks.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
03-12-2019 18:31
Wat een grappige associatie bij Toto, ik zie juist helemaal niet aangeschoten tante’s die uit hun dak gaan. Ik zie diezelfde tantes eerder lekker mee hummen tijdens het koken ofzo, ik vind het een zeiknummer.

Meatloaf daarentegen is wel een guilty pleasure, fantastisch vind ik die.
Ik moet bij Africa van Toto denken aan een fijne vakantie in Kenia en Tanzania, daarom kies ik deze.
Ik kies de meeste nummers op die manier: omdat ik er herinneringen aan heb.
Ik stond daadwerkelijk op de straathoek in Winslow Arizona waar de Eagles in Take it Easy over zongen.
En mn eerste vriendje kende alles van Queen uit zn hoofd.
amarna wijzigde dit bericht op 03-12-2019 19:10
0.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
03-12-2019 18:58
Gelukkig verschillen smaken.

Ik vind dat die zanger een goede stem heeft maar enorm jammer dat hij die Nederlandse palingmuziek zingt.
Ik vind het helemaal niks.
Haha, ik deel je mening. Ik moet er alleen aan toevoegen dat ik de gezichtsuitdrukking associeer met het idee dat hij net een moeilijke drol aan het draaien is. Dit heb ik trouwens ook bij de zanger van Van Dik Hout.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Zou het Koningslied ook in de Top 2000 staan?
Zo ja O_o
Alle reacties Link kopieren
Chienandalou schreef:
03-12-2019 19:01
Haha, ik deel je mening. Ik moet er alleen aan toevoegen dat ik de gezichtsuitdrukking associeer met het idee dat hij net een moeilijke drol aan het draaien is. Dit heb ik trouwens ook bij de zanger van Van Dik Hout.
:HA:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Heel veel vinden nederlands talig niet te doen, maar wat vinden jullie van Acda en de Munnik?
Deze bv vind ik geweldig!!https://youtu.be/s8gSfS_kR-0
blikje2018 wijzigde dit bericht op 03-12-2019 19:17
22.63% gewijzigd
Blikje2018 schreef:
03-12-2019 19:15
Heel veel vinden nederlands talig niet te doen, maar wat vinden jullie van Acda en de Munnik?

Past prima in dit topic :proud:
Alle reacties Link kopieren
NoPepsiPlease schreef:
03-12-2019 17:48
En Africa. Van Toto. Hoe dan? Ieder jaar heb ik de illusie dat muziekliefhebbers hun top zoveel inleveren. Ik kan me als ik me heeeeeeel erg inleef in een ander voorstellen dat het misschien een guilty pleasure is. Maar dat er mensen zijn die denken "Whoaaaa weet je wat een goede band is. Toto!" Gewoon niet. Toto is een band waarop je tante na teveel wijntjes luidkeels uit haar dak gaat op je bruiloft. (Komen we gelijk bij Meatloaf. Gewoon nee!) En dat je denkt hoe is dit in mijn playlist terecht gekomen?
:thunder:
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
-Darkside- schreef:
03-12-2019 19:02
Zou het Koningslied ook in de Top 2000 staan?
Zo ja O_o
Oh ja! Wat een keet was dat :rofl: Heel Nederland over de zeik! Om een liedje! :-D
Blikje2018 schreef:
03-12-2019 19:15
Heel veel vinden nederlands talig niet te doen, maar wat vinden jullie van Acda en de Munnik?
Deze bv vind ik geweldig!!https://youtu.be/s8gSfS_kR-0
Je hebt Nederlandstalig en je hebt Nederlandstalig.
Is toch juist fantastisch, dat we allemaal iets anders baggerslecht vinden!
Zo heb ik een gruwelijke hekel aan de stem van Celine Dion, maar ben ik stapelgek op de vrolijke jarentachtigmeuk van Whitney Houston. En dat vinden andere mensen dan weer verschrikkelijk, How will I know of I wanna dance with somebody.
Inderdaad! Ik zie mijn halve lijst voorbij komen, terwijl ik vind dat ik toch een verdomd goede muziek smaak heb :-D

Net ook maar netjes gestemd en mijn lijstje in het andere topic gepost. Maar wat is het toch moeilijk om die keuzes te maken!!!
Alle reacties Link kopieren
Haha, bij sommige reacties denk ik 'jaaa, helemaal mee eens!" terwijl dan in diezelfde reactie een band/zanger staat waar ik wel op gestemd heb :') Heerlijk hoe muzieksmaak zo persoonlijk is.

Ik heb zelf uit principe op geen enkele Nederlandse artiest gestemd. Als je nummers uit andere landen (engeland, amerika, wat dan ook) vergelijkt met Nederlandse artiesten zoals Guus Meeuwis, Marco Borsato, etc, dan is toch direct duidelijk dat wij Nederlanders gewoon echt niet goed genoeg zijn?

Kunnen we Katy Perry trouwens ook even toevoegen aan het K- lijstje van de eerste pagina van dit topic?
M0RIARTY schreef:
03-12-2019 21:15
Haha, bij sommige reacties denk ik 'jaaa, helemaal mee eens!" terwijl dan in diezelfde reactie een band/zanger staat waar ik wel op gestemd heb :') Heerlijk hoe muzieksmaak zo persoonlijk is.

Ik heb zelf uit principe op geen enkele Nederlandse artiest gestemd. Als je nummers uit andere landen (engeland, amerika, wat dan ook) vergelijkt met Nederlandse artiesten zoals Guus Meeuwis, Marco Borsato, etc, dan is toch direct duidelijk dat wij Nederlanders gewoon echt niet goed genoeg zijn?

Kunnen we Katy Perry trouwens ook even toevoegen aan het K- lijstje van de eerste pagina van dit topic?
Ik sluit me aan bij de door jou genoemde NL-artiesten + daarbij alle smartlap bende. Maar band/ nummers van Golden Earring en Herman Brood vind ik dus echt wel kunnen concurreren met buitenlandse artiesten. Ik heb ook een zwak voor Racoon en sommige oudere NL-bands. En ook op metal niveau scoren wij Nederlanders internationaal hoog!
Alle reacties Link kopieren
Kraaienpootje schreef:
03-12-2019 21:25
Ik sluit me aan bij de door jou genoemde NL-artiesten + daarbij alle smartlap bende. Maar band/ nummers van Golden Earring en Herman Brood vind ik dus echt wel kunnen concurreren met buitenlandse artiesten. Ik heb ook een zwak voor Racoon en sommige oudere NL-bands. En ook op metal niveau scoren wij Nederlanders internationaal hoog!
Dat mag :) Maar de artiesten die jij vervolgens noemt, heb ik ook helemaal niks mee. Metal luister ik niet, het zal vast dat 'we' daar goed in zijn, maar het kan mij niet bekoren haha. Gelukkig hoeft dat ook niet!
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
03-12-2019 17:46
:'( op mijn werk staat de hele dag 100% NL aan en daar komt dit 3x per uur voorbij
Ik kan echt niet tegen dat rotterdamse accent van haar als ze zingt in het nederlands
En dat terwijl ik in regio rotterdam woon....
Vind het gewoon niet mooi klinken. Vind haar prettiger klinken in het engels
Alle reacties Link kopieren
Bruce springsteen en tina turner kunnen beiden niet zingen en zijn de meest overrated artiesten aller tijden.
Die mogen wat mij betreft dus optyfen uit de top2000.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven