Entertainment alle pijlers

tegenvallende top2000-titels bij andere mensen

02-12-2019 19:49 275 berichten
Het schaduwtopic, al valt me de populariteit van het top 2000-topic een beetje tegen.
Hier heb ik goede hoop van, want het is een zuur topic.
De komende dagen deelt iedereen en zijn moeder en haar hond zijn top 2000-lijstje. Hartstikke leuk natuurlijk, ware het niet dat lang niet iedereen zo'n goede smaak heeft als jij. Welk liedje vind jij echt een tegenvaller op elk lijstje? Van welk nummer begrijp je niet dat iemand het geselecteerd heeft?

Niet voor gevoelige zielen, dit topic. Dat zeg ik er maar bij voor er weer eens een fan van Keane moet huilen.
Betty_Slocombe schreef:
03-12-2019 20:23
Is toch juist fantastisch, dat we allemaal iets anders baggerslecht vinden!
Zo heb ik een gruwelijke hekel aan de stem van Celine Dion, maar ben ik stapelgek op de vrolijke jarentachtigmeuk van Whitney Houston. En dat vinden andere mensen dan weer verschrikkelijk, How will I know of I wanna dance with somebody.
En ik ben al sinds Killer Queen een groot fan van Queen. Smaken verschillen ;-) en hoewel ik me niet voor kan stellen dat iemand Queen niks vindt :biggrin: blijkt dat toch echt zo te zijn ;)
M0RIARTY schreef:
03-12-2019 21:33
Dat mag :) Maar de artiesten die jij vervolgens noemt, heb ik ook helemaal niks mee. Metal luister ik niet, het zal vast dat 'we' daar goed in zijn, maar het kan mij niet bekoren haha. Gelukkig hoeft dat ook niet!
Haha, inderdaad!
Katy Perry mag er van mij wel uit de top 2000 blijven. Als ze af en toe op de radio voorbij komt stoor ik me er niet aan, maar Top 2000 waardig is het absoluut niet...
quattro-stagioni schreef:
03-12-2019 22:17
En ik ben al sinds Killer Queen een groot fan van Queen. Smaken verschillen ;-) en hoewel ik me niet voor kan stellen dat iemand Queen niks vindt :biggrin: blijkt dat toch echt zo te zijn ;)
Queen verschilt bij mij per nummer. Sommige vind ik goed en sommige vind ik afgrijselijk (o.a. Bohemian Rapsodie). Het is alleen niet iets wat ik snel zelf op zou zetten. Maar in de auto op de radio wel meebleren natuurlijk :lol: (of de radio snel op een andere zender zetten in het geval van BR en cohorten).
Zanahoria schreef:
03-12-2019 22:05
Bruce springsteen en tina turner kunnen beiden niet zingen en zijn de meest overrated artiesten aller tijden.
Die mogen wat mij betreft dus optyfen uit de top2000.
NIET! Bruce = king
Ik denk dat ik maar eens een top2000 lijstje ga indienen voor het eerst in mijn leven
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
03-12-2019 22:49
NIET! Bruce = king
Eens, ik houd van Bruce.
Wat ik daarentegen niet snap, is Maroon 5. Een paar jaar terug hadden die weer zo'n nietszeggend hitje en ze stonden meteen hoog in de Top2000.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Aardig wat mensen hier die zeikerig gezongen nummers verschrikkelijk vinden, en toch heb ik Oasis met Wonderwall maar 1 keer voorbij horen komen, terwijl ik bij dat nasaal zeikerig gezongen nummer spontaan de behoefte krijg om die broertjes Gallager naar Syrië te trappen.

Ik wil ook een "cooldown" periode van een jaar voorstellen voor de top2000 om verschrikkelijk nieuw uitgebrachte bende van boef en kleine kleine eruit te gooien tot de hype dood is. Echt goede nieuwe nummers komen het jaar daarop wel weer in de lijst.
Maroon 5, Train: dat je muziek maakt met, naar ik aanneem, je ziel en zaligheid, en dat er dan dit uitkomt. Inspiratieloze troep die gemaakt wordt voor Skyradio.
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
03-12-2019 22:49
NIET! Bruce = king
Nee, Bruce is The Boss. Elvis is the King. ;)
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Staat Nickelback nog steeds in de lijst? Kunnen we dat een keertje meenemen een groene weide in en doodknuppelen?
Ongelofelijk haatnummer:
Music was my first love
Music was my fiiiiirst looooove
En het gaat ook maar door, dat liedje, eindeloos

En alles van Herman van Veen, die irritante lijzige stem met een bal in zijn keel, zo’n marcrobiotische stem uit de jaren 70, zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Van mij mag de top 2000 zelf wel verdwijnen of in ieder geval de hype eromheen.

Mijn lijstje

- met stip op 1: Bohemian Rhapsody. Afgrijselijk nummer. Waarom mensen dat toch altijd op 1 willen hebben staan?

Verder:
André Hazes de oudere
Red Hot Chili Peppers (zit altijd zo'n zeiktoon in)
Milli Vanilli
Michael Jackson

Daarentegen hou ik wel van Keane, Coldplay en Kensington :-D
Chienandalou schreef:
04-12-2019 09:18
Nee, Bruce is The Boss. Elvis is the King. ;)
:hihi:
Dat is waar
Suzan en Freek.
Ik behandel voor mijn werk regelmatig de opkomst van het nazisme. Mijn leerlingen vinden het vaak moeilijk te begrijpen dat gewone mensen zich aangetrokken voelden tot Hitlers ideeen en in staat waren tot het plegen van ondenkbare misdrijven. Tot Suzan en Freek. Als er mensen zijn die dit daadwerkelijk kunnen aanhoren zonder hun trommelvliezen eigenhandig te doorboren, dan begrijp je ineens dat er blijkbaar een hele groep mensen compleet los is van de werkelijkheid en goed fatsoen.
Milli Vanilli noem ik altijd samen met Modern Talking, die zijn perfect voor de foute lijst. Zo slecht dat het wel weer leuk is.
Mijn man draait graag Do en Hélène Fischer, dat is ook altijd even uitzitten :-)
Modern Talking is fantastisch.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
04-12-2019 11:13
Suzan en Freek.
Ik behandel voor mijn werk regelmatig de opkomst van het nazisme. Mijn leerlingen vinden het vaak moeilijk te begrijpen dat gewone mensen zich aangetrokken voelden tot Hitlers ideeen en in staat waren tot het plegen van ondenkbare misdrijven. Tot Suzan en Freek. Als er mensen zijn die dit daadwerkelijk kunnen aanhoren zonder hun trommelvliezen eigenhandig te doorboren, dan begrijp je ineens dat er blijkbaar een hele groep mensen compleet los is van de werkelijkheid en goed fatsoen.
😳

Er ging geen belletje rinkelen bij deze namen, dus ik heb ze opgezocht en geluisterd. Had ik het maar nooit gedaan 😭
Alle reacties Link kopieren
DrMcNinja schreef:
03-12-2019 23:23
Aardig wat mensen hier die zeikerig gezongen nummers verschrikkelijk vinden, en toch heb ik Oasis met Wonderwall maar 1 keer voorbij horen komen, terwijl ik bij dat nasaal zeikerig gezongen nummer spontaan de behoefte krijg om die broertjes Gallager naar Syrië te trappen.

Ik wil ook een "cooldown" periode van een jaar voorstellen voor de top2000 om verschrikkelijk nieuw uitgebrachte bende van boef en kleine kleine eruit te gooien tot de hype dood is. Echt goede nieuwe nummers komen het jaar daarop wel weer in de lijst.
Ja bleh! Heb het sowieso niet met de Gallager broertjes, nare ventjes!

Kensington mag ook van mij de lijst uit. Alles lijkt op elkaar en het is zo eentonig.
Heb ze 1x live gezien en het leek op een 1 uur show met hetzelfde nummer. Alles lijkt op elkaar!
Alle reacties Link kopieren
Door dit topic heb ik voor het eerst van mijn leven gestemd.
Geengroenblaadje schreef:
04-12-2019 09:34
Ongelofelijk haatnummer:
Music was my first love
Music was my fiiiiirst looooove
En het gaat ook maar door, dat liedje, eindeloos

En alles van Herman van Veen, die irritante lijzige stem met een bal in zijn keel, zo’n marcrobiotische stem uit de jaren 70, zeg maar.
Jaaa, verschrikkelijk nummer dat! Ik kan die ook niet hebben.

Ik hou van Herman van Veen. Niet zijn muziek, maar ik vind het zo'n mooie, intelligente man. En ik was altijd fan van Alfred Jodocus Kwak. Daardoor kan hij niets fout doen bij mij.
Alle reacties Link kopieren
DrMcNinja schreef:
03-12-2019 23:23
Aardig wat mensen hier die zeikerig gezongen nummers verschrikkelijk vinden, en toch heb ik Oasis met Wonderwall maar 1 keer voorbij horen komen, terwijl ik bij dat nasaal zeikerig gezongen nummer spontaan de behoefte krijg om die broertjes Gallager naar Syrië te trappen.

Ik wil ook een "cooldown" periode van een jaar voorstellen voor de top2000 om verschrikkelijk nieuw uitgebrachte bende van boef en kleine kleine eruit te gooien tot de hype dood is. Echt goede nieuwe nummers komen het jaar daarop wel weer in de lijst.

Met beide punten helemaal eens!

Ik vind ook dat je alleen maar vrije keuze zou moeten hebben en niet zo'n voorgekauwde lijst met liedjes.
DrMcNinja schreef:
03-12-2019 23:23

Ik wil ook een "cooldown" periode van een jaar voorstellen voor de top2000 om verschrikkelijk nieuw uitgebrachte bende van boef en kleine kleine eruit te gooien tot de hype dood is. Echt goede nieuwe nummers komen het jaar daarop wel weer in de lijst.

Ik begrijp ook echt niet wat die prut in de Top2000 moet.

Zo kan ik me goed voorstellen dat mensen hotel California zat zijn inmiddels (ik ook) maar dat is wel een Top2000waardig nummer.

Boef en Lil Kleine daarentegen.. :bonk:
anoniem_387962 wijzigde dit bericht op 04-12-2019 12:42
Reden: Boef en Kleine staan er dus niet in. Gelukkig maar.
0.62% gewijzigd
Boef en Lil' Kleine staan toch ook helemaal niet in de Top 2000?
Oplader schreef:
04-12-2019 11:31
😳

Er ging geen belletje rinkelen bij deze namen, dus ik heb ze opgezocht en geluisterd. Had ik het maar nooit gedaan 😭
Uhg ja.
Zo'n vreselijk, lekker gewoon, truttenkoppeltje :sick:
-Simone- schreef:
04-12-2019 12:21
Met beide punten helemaal eens!

Ik vind ook dat je alleen maar vrije keuze zou moeten hebben en niet zo'n voorgekauwde lijst met liedjes.
Er is ook vrije keuze

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven