Entertainment alle pijlers

Topchef 2012

28-02-2011 19:07 1408 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer begonnen, Topchef!

Wie kijkt en praat mee?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Lotte35 schreef op 28 april 2011 @ 23:00:

Leuke groep, die door is.

Vooral Eelco

Ik moet nog even een keer kijken want ik deed teveel er tussendoor. Ik ben blij dat Marijke door is, die is wel mijn favoriet, ik ben wel voor de vrouwen, als ze tenminste normaal doen en een beetje kunnen koken.

Gelukkig is die Deniz eruit. Die Riad vind ik erg arrogant en die mocht er vandaag wel eruit met zijn oncollegiale gedrag. Er waren nog meer dingen die mij opvielen maar ik moet even nakijken.

Eelco is wel leuk en collegiaal.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 28 april 2011 @ 23:13:

Ik ben blij dat Marijke door is

Ik ook.

Alleen heet ze Moniek

quote:Mylene_Valerie schreef op 28 april 2011 @ 23:13:

Die Riad vind ik erg arrogant.MV, ga jij inderdaad maar snel nog een keertje kijken, want er deed óók geen Riad mee...
quote:Lotte35 schreef op 28 april 2011 @ 23:17:

[...]

Ik ook.

Alleen heet ze Moniek

[...]

MV, ga jij inderdaad maar snel nog een keertje kijken, want er deed óók geen Riad mee...

Oja Moniek.

Die jongen met die zwarte krulletjes die het hoofdgerecht moest maken, Eelco hielp hem nog om te laten zien hoe hij moet fileren. En ipv dankbaar te zijn zegt hij dat hij het zelf ook wel had gekund en over alles moest hij vragen hoe en wat. En toen ze zijn hulp even vroegen zei hij nee. Bah, naar mannetje die zichzelf geweldig vindt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik moet zo nog de eerste halve aflevering zien van vandaag. Maar de 2e helft was zooo leuk. Dat Eelco het als amateur het zo goed deed, zat helemaal te jubelen, zo geweldig goed was hij. Trots dat hij het beter deed dan de profs.

Said eruit was terecht. Moniek deed het ook goed, leuk als een vrouw het goed doet. Weer een leuke aanbieding voor Jeroen dat hij een week mag meedraaien in het restaurant. "jaloers", wat geweldig lijkt mij dat.

Ik ga later vanavond de aflevering nog een keer bekijken.
EIndelijk begint volgende week de finale. Zijn er eigenlijk meer amateurkoks in de finale.

Ja, ik geloof dat eelco wel een favoriet van mij is.
Ik heb het niet bijgehouden maar de meeste amateurs vielen toch af bij het restaurant onderdeel op donderdag en de sterren-workshop op vrijdag.
Erg gaaf dat Eelco door is!

Knap hoor, het deed het echt goed.

En hij is ook zo leuk
Ik blijf toch het idee houden dat het niveau in de eerste reeks van Topchef, een stuk hoger was.
Leuke opdrachten gister. Mooi vlees om mee te werken.
Jammer dat Jeroen eruit is. Hij zou zo genoten hebben van het werken met dat supermooie vlees.

Moeilijke opdracht, trouwens.

Maar ik hou ook niet zo van die bbq.
Jeroen eruit? Heb ik denk ik net gemist, er hoefde toch niemand weg of bedoel je die week ervoor? Kan niet al die namen onthouden dus misschien ligt het aan mij hoor.

Ik vond de tartaar opdracht niet moeilijk. BBQ is ook niet zo mijn ding. Nou vind het enig om te doen maar ik doe het niet zo vaak. Vaak merk ik bij andere dat het te rauw is of te verbrand. Mannen denken altijd goed te zijn in bbqen maar daar ben ik het dus niet mee eens.

Zelf vind ik dat je bij een goede bbq ook geen vuur moet hebben maar het moet smeulen die kooltjes. En op die manier ben je lang bezig om het vlees goed te krijgen dus dan vind ik het niet geschikt voor een opdracht van 30 minuten.
Nicky is er wel uit.

Daarvoor in de plaats is Stephanie.
Oh ja inderdaad, ik zat me gisteren al af te vragen wie er dan uit was, ze gingen er verder niet op in. Er werd alleen gezegd dat iemand om een of andere reden niet meer meedeed en daarom Stephanie. Dat was dus Nicky, dank.
Wat een geweldige opdrachten en wat doen ze het allemaal goed zeg. Jammer dat bij de opdracht met de eend en de paprika niet echt het eindresultaat hebben gezien.

Fileren van vis en uitbenen van vlees, het is zeker niet zo makkelijk als het lijkt, maar ja, het zijn wel irl koks dus neem aan dat ze het vaker gedaan hebben.

Prachtig die tonijn maar dacht wel, is dat dan een tonijnsoort die niet met uitsterven bedreigd is? Dat hadden ze van mij mogen vermelden.

Ik had graag meegeschreven met die komkommergerechtjes maar het ging te snel en door elkaar dus ik zou het niet kunnen namaken, dat is wel jammer want ik had het zeker willen proberen.

Na alles gezien te hebben dacht ik al dat die Jasper en Kees eruit zouden gaan. Ik vind persoonlijk dat ze geen duo opdrachten moeten doen in de finale, want al je toevallig een kandidaat treft die veel slechter is dan dat jij bent dan ben je toch het haasje.

Spannend morgen, geloof dat Mike het moeilijk gaat krijgen. Vind hem en Eelco erg leuke kandidaten. En de meiden vind ik leuk dat ze zo ver al zijn gekomen. Gelukkig niet zoals de vorige seizoenen dat er echt eikels tussen zitten waardoor je tenen krommen. Ik vind het allemaal erg leuke kandidaten, het is een genot om naar te kijken.
Ik vond het wel een beetje raar dat het nu net leek of alleen de laatste opdracht telde bij het bepalen wie er naar huis moest. Net of ze de andere drie opdrachten van die twee dagen eigenlijk voor niks hebben gedaan.

Verder vind ik het ook een erg leuk programma, kijk iedere avond.
Het programma wordt afgeraffeld waardoor je vele leuke dingen niet meer ziet. Oorzaak mag duidelijk zijn, reclame van 12minuten en eigen reclame maken het zo langzamerhand een waardeloos programma, zie alleen al de 7 minuten aan het begin, bla bla bla.... Ik ga het uitkijken en dan heb ik het wel met de reclame gehad :(

EDIT:

Han had de tempo er goed in aan het einde, leuk om dat te zien
Ja, Han was goeoeoeoeoeoeoed!!!!

Verder vind ik dat die chefs zich er niet zo mee moeten bemoeien. Ze geven steeds tussendoor aanwijzingen en commentaar. Niet doen!

Dat blonde meisje vind ik niet bij de finalisten horen.

Als ze niet zo geholpen was (met dat lamsvlees), had ze geen hoofdgerecht kunnen presenteren. Ook verder geen echt talent.

Denk dat Kranenborg haar leuk vindt.
ik ga me steeds meer ergeren aan de "spontane" gesprekjes tussen Kraan en Julius en hun negatieve insteek.

I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Zo'n hele aflevering duurt te lang en dan gaat je bepaalde dingen opmerken. Toch blijft het spannend maar of hier nu de ware chef tussen zit, ik weet het niet hoor, ben niet onder de indruk gezien de individuele kwaliteiten erg op en neer gaan en niet constant zijn.

Maar we hebben nog wat te goed waaronder een vrouwelijke chef-kok met twee Michelin-sterren: KLIK HIER
[quote]iceforce schreef op 05 mei 2011 @ 12:31:

Maar we hebben nog wat te goed waaronder een vrouwelijke chef-kok met twee Michelin-sterren quote]

Ja, dat schreef ik hier 3 weken geleden al. Op 16 april bij Margo gegeten en toen vertelde ze dat ze bij haar ook geweest waren en dat dat op 6 mei op tv komt.

Ik ben het er overigens niet mee eens dat J + K te negatief zouden zijn. Ze zijn wel kritisch, maar dat is mijn inziens niet meer dan terecht: er staat immers nogal wat op het spel!

Daarom denk ik ook niet dat 1 van de hele 'jonkies' uiteindelijk zal winnen.
K & J zijn niet negatief, maar worden wel steeds kritischer en dat is helemaal terecht. Ik ben met Pauline65 eens dat de hele jonge professionals uiteindelijk niet zullen winnen. Het vergt veel van je. Wat te denken van discipline en of je de druk aan kan, ze zullen dat deze weken nog even moeten bewijzen, K&J zijn er behoorlijk mee bezig om te kijken wie het in zich hebben (zie aflevering van maandag, phoe...). Des al niet te min, ze doen het goed en ze zullen deze weken never nooit vergeten en kunnen deze ervaring maar even mooi op hun CV bijschrijven.

p.s. die knaap met het petje (stond maandag op de nominatie gewipt te worden) die wordt winnaar, althans als je hoort wat die er uitkraamt, "simpel", "even op schrijven"... Maar heeft nog niet geleerd dat het petje NIET thuishoort in een gerenommeerde keuken.

Pauline65, 3 uur geleden

er staat immers nogal wat op het spel!

Maar dat valt dus best mee. Het is een gewoon restaurant waar de winnaar een contract krijgt aangeboden - geen sterrenrestaurant.
Even offtopic, ik zit nu naar Nigella te kijken en ze maakt een trifle met gemberwijn. Hebben jullie dat wel een geproefd?
quote:Lizzl schreef op 05 mei 2011 @ 16:28:

Pauline65, 3 uur geleden

er staat immers nogal wat op het spel!

Maar dat valt dus best mee. Het is een gewoon restaurant waar de winnaar een contract krijgt aangeboden - geen sterrenrestaurant.

Oke geen sterrenrestaurant maar wel volgens zeggen een van de beste visrestaurants. Zie link bij media en bij geschiedenis.

Ik denk dat het een eer is om daar te werken. Denk alleen dat de mensen die niet zoveel met vis hebben het er nog moeilijk gaan krijgen.

http://www.bridgesrestaurant.nl/media.html
Ik vind de chefs ook zeker niet te negatief, maar heb dat hier ook nergens gelezen trouwens.

Wel vind ik dat hun commentaar tijdens de bereiding acherwege zou moeten blijven, omdat dat invloed heeft op hun gerechten. Niet mee bemoeien. Mening na afloop pas uiten.

Het blijft toch een wedstrijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven