Entertainment alle pijlers

Uit de schulden

27-05-2025 20:37 98 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie kijkt ook?
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
Treurig, deze vrouw. Zoals ze doet voorkomen, heeft corona haar de das om gedaan.
Ik kijk half. Zie er alweer 1 met €180.000 schuld en maar lekker roken, dikke iPhone in d’r hand…hoe dan??
Ik kijk. Eerste vrouw idd treurig, maar de tweede... ik zie al sigaretten, een gelnagel lamp, irritatie alom.
Geen geld hebben, schulden hebben, zeggen minder te eten, maar de kinderen op de achtergrond eten een saucijzen(?)broodje. Ik begrijp daar al weinig van. En dat is dan nog maar iets heel kleins.
Irregular_Choice schreef:
27-05-2025 20:56
Ik kijk half. Zie er alweer 1 met €180.000 schuld en maar lekker roken, dikke iPhone in d’r hand…hoe dan??

Ja dit dus.... en dan lost de schuldsanering het straks wel weer op.
393 euro aan energie... hóe dan...
Oeh, lekker mensen met financiële problemen afkraken op internet, lekker, lekker, lekker!

Bedenk dat je bij dit soort programma's altijd ziet wat de redactie wil dat je ziet. Ragebait.
nana_mouskouri wijzigde dit bericht op 27-05-2025 21:07
34.78% gewijzigd
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Ik begrijp het ook niet, 160 euro per week is toch niet heel weinig. En dan zitten de kinderen met frikandelbroodjes en blikjes energy te lunchen en zij eten niets want geen geld. Had dan een brood en beleg gekocht voor dat geld dan heeft iedereen te eten.
yasmijn schreef:
27-05-2025 20:39
Treurig, deze vrouw. Zoals ze doet voorkomen, heeft corona haar de das om gedaan.
Corona heeft niet geholpen maar ze heeft zelf voor die tijd hele dure apparatuur, op afbetaling, gekocht in plaats van het eerst te huren om te kijken of de zaak wel zou lopen.
Nana_Mouskouri schreef:
27-05-2025 21:02
Oeh, lekker mensen met financiële problemen afkraken op internet, lekker, lekker, lekker!

Bedenk dat je bij dit soort programma's altijd ziet wat de redactie wil dat je ziet. Ragebait.
Nou, ze zullen haar vast geen iPhone en sigaretten hebben gegeven om alleen even voor de camera te gebruiken.
27-05-2025 21:10
Nou, ze zullen haar vast geen iPhone en sigaretten hebben gegeven om alleen even voor de camera te gebruiken.
Geen idee. Er gebeuren gekkere dingen. Dat mensen in stresssituaties vaker roken, is genoegzaam bekend en wie weet heeft ze die Iphone wel van een buurvrouw gekregen.
Ik heb echt wel een mening over armoede in Nederland en ik begrijp best dat sommige mensen heel domme beslissingen nemen, maar ik vind dat dit type programma geen ander doel dient dan je op de bank lekker opfokken over andere mensen. En ik laat me graag opfokken, maar niet hierover.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Bij 1 stel komt ongeveer 3100 binnen. Beide werken niet dacht ik

Vervelend dat sommige het nooit echt geleerd hebben om met geld om te gaan
dobbelsteen wijzigde dit bericht op 27-05-2025 21:26
37.25% gewijzigd
Nana_Mouskouri schreef:
27-05-2025 21:02

Of het is omgekeerd; ze kiezen precies die mensen die precies aan bepaalde criteria voldoen.
Dobbelsteen schreef:
27-05-2025 21:24

Dit stel weet dat ze het niet kunnen. Na een half jaar samen zaten ze al in de schulden
Waarom wacht je dan jaren voordat je hulp zoekt?

Als je niet kan fietsen ga je op les, als je niet kan zwemmen, neem je zwemlessen waarom dan geen geld lessen als je weet dat je niet met geld om kan gaan?
granny71 wijzigde dit bericht op 27-05-2025 21:32
18.07% gewijzigd
27-05-2025 20:56
Wat ik regelmatig zie bij mensen die zulke schulden hebben is een opeenstapeling van verkeerde keuzes. Maar wellicht komt dat ook door de uitzichtloosheid van het maakt toch niet meer uit nu dus dat dure ding kan er wel bij etc. Of ze gebruiken het als een soort van 'verdoving'. Zo kwam ik voor mijn werk ooit bij een stel. Torenhoge schulden, ketting rokers, arbeidsongeschikt, iedere week naar de voedselbank en die bleven maar dieren in huis nemen want iemand had een nestje kittens of hoefde zijn hond niet meer. Gingen ze ook voor naar de dierenvoedselbank. Ik had echt zoiets van waarom neem je zoveel dieren maar daar haalden ze weer troost en gezelligheid uit.
Dobbelsteen schreef:
27-05-2025 21:24

Dat vond ik ook erg bijzonder. Ze zitten in de bijstand en dan komt er nog 3100 netto binnen. Hoe kun je er met zo’n bedrag er een puinhoop van maken?
Ik oordeel niet, ik verbaas me slechts.
granny71 schreef:
27-05-2025 21:03
Corona heeft niet geholpen maar ze heeft zelf voor die tijd hele dure apparatuur, op afbetaling, gekocht in plaats van het eerst te huren om te kijken of de zaak wel zou lopen.
Op die manier.
Bijzonder om botox in je oksels te laten spuiten en niet kijken of de verzekering het dekt.
granny71 schreef:
27-05-2025 21:31
Dit stel weet dat ze het niet kunnen. Na een half jaar samen zaten ze al in de schulden
Waarom wacht je dan jaren voordat je hulp zoekt?

Als je niet kan fietsen ga je op les, als je niet kan zwemmen, neem je zwemlessen waarom dan geen geld lessen als je weet dat je niet met geld om kan gaan?
Omdat schulden etc vaak mensen verlamd. Ze weten niet waar ze moeten beginnen .
Ik vind dat ondernemersrisico echt onzin. Alsof je die pandemie kon voorspellen. Heb medelijden met die kapster.

Maar 3200 euro aan bijstand en toeslagen voor dat ene stel, ongelofelijk!
granny71 schreef:
27-05-2025 21:03
Vraag mij af of ze het sowieso gered zou hebben. Dacht waarschijnlijk snel geld te verdienen. Kijk maar naar dat dropshipidee. Vraag mij wel af hoe het uwv toestemming kon geven voor dat idee met die dure apparatuur.
Die vrouw wil gaan dropshippen en verwacht daar 100.000 per maand mee te gaan verdienen.

Wat ik jammer vind aan dit soort programma's is dat er mensen aan mee doen dat alle vooroordelen aantikken. (Roken, huisdieren, rommel, auto)
Zou zo taboedoorbrekend zijn om eens mensen te laten zien die aan de buitenkant succesvol lijken, maar het financieel ook niet redden.
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
27-05-2025 22:36
Zou zo taboedoorbrekend zijn om eens mensen te laten zien die aan de buitenkant succesvol lijken, maar het financieel ook niet redden.
Ook allemaal tattoos.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven