Entertainment alle pijlers

Uitvaart Prins Philip - Live Watch Thread

17-04-2021 10:29 180 berichten
Vanmiddag is de uitvaart van Prins Philip.
Op diverse zenders te volgen:
NPO 1 - 15.30
CNN - 15.00
BBC’s - 13.30

Ik ben benieuwd hoe dit zal verlopen nu met corona. Normaal gesproken zou dit een hele grote ceremonie zijn, veel drukte op straat en grote groepen mensen en BRF fans die de uitvaart bijwonen.

Ik vermoed dat een groot deel van de commentary op alle zenders over Harry en Meghan zal gaan, wat ik persoonlijk jammer vind maar we shall see.

Wie zitten er allemaal voor de buis vanmiddag? Naar welke zender gaan jullie kijken en waar zijn jullie vooral nieuwsgierig naar?

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

This is the funeral procession for tomorrow's funeral, where William and Harry will not stand next to eachother with the Queen following behind in her car
Alle reacties Link kopieren
Ik ga BBC kijken. Ik ben benieuwd naar de processie, lijkt me heel mooi en plechtig. Ik hou stiekem wel van die plechtige gebeurtenissen :$
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zo sneu dat de Queen alleen moet zitten :cry:
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
17-04-2021 10:58
Ik vind het zo sneu dat de Queen alleen moet zitten :cry:
Ja, dat vind ik ook!!
Alle reacties Link kopieren
Ysje schreef:
17-04-2021 10:58
Ja, dat vind ik ook!!
Bij ons als ‘plebs’ kun je in zo’n situatie nog een oogje dicht knijpen bij een uitvaart maar hier kan dat gewoon niet.

Net als dat ik een week na Grapperhaus op mijn eigen bruiloft óók mijn ouders en schoonouders een knuffel heb gegeven. Gelukkig zonder paparazzi in de bosjes.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
17-04-2021 10:58
Ik vind het zo sneu dat de Queen alleen moet zitten :cry:
The stiff upperlip.

Dat redt zij wel. Door en door getraind. Emoties laat je niet zien in public.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
17-04-2021 11:05
The stiff upperlip.

Dat redt zij wel. Door en door getraind. Emoties laat je niet zien in public.
Dat betekent niet dat ze ze niet voelt.
yasmijn schreef:
17-04-2021 11:05
The stiff upperlip.

Dat redt zij wel. Door en door getraind. Emoties laat je niet zien in public.
Ik ben ook benieuwd of ze allemaal daar gaan staan met een poker face.
Wat afschuwelijk als je nooit en te nimmer je emoties mag laten zien. Dit zelfde nonsense hebben ze ook geflikt bij Harry en William bij de uitvaart van hun moeder toen die jongens nog kids waren. Ik vind het onbegrijpelijk en bijna kindermishandeling hoe ze daar moesten staan en net doen alsof er niks aan het handje was. :cry:
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
17-04-2021 11:09
Dat betekent niet dat ze ze niet voelt.
Dat snap ik ook nog. Maar ze zal het nooit laten zien.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het haast onmenselijk dat de Queen alleen moet zitten, Corona of niet. Denk dat niemand er een probleem van zal maken als één van haar kinderen bij haar gaat zitten toch?
Alle reacties Link kopieren
Hoe het gaat is nu toch niet super ingewikkeld? 30 man, zeer intiem, queen vermoedelijk zo min mogelijk in beeld (bij begrafenis Diana kwamen William&Harry ook niet in beeld in de kerk). Als ze wel in beeld komt zal dat vast op afgesproken momenten zijn zodat ze ook "privé" haar moment kan hebben. Alle mannen in pak en niet in uniform, dat is wel echt super opmerkelijk. Het is allemaal al jaren tot in de puntjes geregeld. Alleen in plaats van 800 gasten zijn het er 30 en ergens denk ik dat dat voor de Queen een zegen is. Dit wordt een van de meest intieme begrafenissen waar ze bij aanwezig is geweest. Met haar staat van dienst staat zij daar als staatshoofd en pakt ze op andere momenten haar privé moment.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem het op (BBC) en kijk het vanavond later terug. Ik heb altijd gezegd vrij te nemen als iemand van het Brits koningshuis komt te overlijden/gaat trouwen/wordt gekroond en juist vandaag heb ik iets waar ik niet onderuit kan komen. Door de weeks had ik gewoon verlof opgenomen trouwens.. :-$ Ieder z’n hobby.

Dus vanavond zonder ik me af, man kan toch alleen maar commentaar hebben en ik dompel me helemaal onder in traditie en ceremonieel.
Pergamon schreef:
17-04-2021 11:23
Hoe het gaat is nu toch niet super ingewikkeld? 30 man, zeer intiem, queen vermoedelijk zo min mogelijk in beeld (bij begrafenis Diana kwamen William&Harry ook niet in beeld in de kerk). Als ze wel in beeld komt zal dat vast op afgesproken momenten zijn zodat ze ook "privé" haar moment kan hebben. Alle mannen in pak en niet in uniform, dat is wel echt super opmerkelijk. Het is allemaal al jaren tot in de puntjes geregeld. Alleen in plaats van 800 gasten zijn het er 30 en ergens denk ik dat dat voor de Queen een zegen is. Dit wordt een van de meest intieme begrafenissen waar ze bij aanwezig is geweest. Met haar staat van dienst staat zij daar als staatshoofd en pakt ze op andere momenten haar privé moment.
Ik denk dat het voor de queen misschien inderdaad een zegen is dat dit wat intiemer is dan het anders was geweest pre-corona.
Het moet echt heel zwaar vermoeiend zijn om rekening te moeten houden met zoveel mensen, zelfs bij het overlijden van je partner van 73 jaar.
Maar goed dat neemt niet weg dat het triest is dat ze ‘gedwongen’ alleen moet zitten en niemand naast haar ‘mag’ hebben. Dit is dan wel weer iets wat ze moet doen voor anderen omdat zij het goede voorbeeld moet geven.
Alle reacties Link kopieren
LilyOfTheVally schreef:
17-04-2021 11:34
Ik denk dat het voor de queen misschien inderdaad een zegen is dat dit wat intiemer is dan het anders was geweest pre-corona.
Het moet echt heel zwaar vermoeiend zijn om rekening te moeten houden met zoveel mensen, zelfs bij het overlijden van je partner van 73 jaar.
Maar goed dat neemt niet weg dat het triest is dat ze ‘gedwongen’ alleen moet zitten en niemand naast haar ‘mag’ hebben. Dit is dan wel weer iets wat ze moet doen voor anderen omdat zij het goede voorbeeld moet geven.
Vergeet niet dat de Queen al 70 jaar GEDRILD is in het vak. Ze is the Queen en in die rol is zij anders dan ze als persoon is. Daarnaast zijn emoties in Engeland gewoon anders (ik ben half Brits). Haar manier van afscheid nemen, verdriet, gemis, etc, dat uit ze door in dat protocol te gaan zitten. En daar haalt ze veel kracht en troost uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook wel kijken straks. Even kijken of ik npo aanzet of toch bbc.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet alles gelezen, ga het wel aanzetten vanmiddag en half kijken tijdens klusjes doen.

Die tweede foto in de op, wat een leuke foto van ze is dat zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk al de hele ochtend naar BBC.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
17-04-2021 12:02
Ik kijk al de hele ochtend naar BBC.
Nu: the Duke in his own Words.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk ook op de Beebs. Ik ben zo fan van al dat pomp and ceremony.
Wel erg sneu voor de koningin, zo helemaal alleen na 73 jaar..
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
17-04-2021 12:05
Nu: the Duke in his own Words.

Erg leuk om naar te kijken.
Such fun!1
yasmijn schreef:
17-04-2021 11:05
The stiff upperlip.

Dat redt zij wel. Door en door getraind. Emoties laat je niet zien in public.

Dan toch liever Bea met de lijnen van narigheid in haar gezicht.
Verdriet hoeft niet verstopt, ook niet door een koningin.
Alle reacties Link kopieren
Merys schreef:
17-04-2021 12:46
Dan toch liever Bea met de lijnen van narigheid in haar gezicht.
Verdriet hoeft niet verstopt, ook niet door een koningin.
Daar werkt dat al eeuwen anders.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Ik las dat zijn overgrootmoeder (zeg je dat zo?) koningin Victoria van Engeland was o_o
Pioen00 schreef:
17-04-2021 12:48
Ik las dat zijn overgrootmoeder (zeg je dat zo?) koningin Victoria van Engeland was o_o
Nee, betovergrootmoeder. De oma van zijn opa.
anoniem_404070 wijzigde dit bericht op 17-04-2021 12:52
5.32% gewijzigd
yasmijn schreef:
17-04-2021 12:48
Daar werkt dat al eeuwen anders.

Zal best, maar dat maakt het niet gezond.
anoniem_394553 wijzigde dit bericht op 17-04-2021 12:53
2.07% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven