Entertainment alle pijlers

Vier handen op 1 buik

18-12-2012 21:18 1196 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zit net even te kijken naar BNN, vier handen op een buik. Zwangere tienermeisjes die gekoppeld worden aan bekende moeders.

Kijkt er nog iemand?

Mij viel net al op dat de kennis van anticonceptie al net zo *ahum* "goed" is als we hier op het forum vaak zien. Ze is zwanger geworden omdat haar pil niet werkte, vanwege een antibioticakuurtje....;-)
quote:Wageningen1985 schreef op 16 april 2013 @ 21:10:

wtf 32 en oma ongelofelijk.Die oma was toch 42 of zo? Ook ongelofelijk, maar iets minder erg. Oma een kind op 19e, dochter met 22e, en haar dochter weer op haar 18e. Dus overgrootmoeder op haar 60e
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
quote:ClaudeFiolle schreef op 16 april 2013 @ 21:17:

[...]

Die oma was toch 42 of zo? Ook ongelofelijk, maar iets minder erg. Oma een kind op 19e, dochter met 22e, en haar dochter weer op haar 18e. Dus overgrootmoeder op haar 60e

Nou er was net een vrouw aan het woord in dat programma en die kreeg op dr 16de een kind, net als dr dochter, reken maar uit

lekker jonge oma dan
Oh, die heb ik gemist. Maar ik ben dan ook zwanger, ik mis wel meer. Ben wel twee keer zo oud als de gemiddelde moeder hier
Kan Nicolette mensen uit laten praten, of net wat meer door gaan op wat er gezegd wordt? Mien god zeg.

Ik heb de aflevering van Fajah en Romana gemist, maar als ik het fragment zie en alle opmerkingen er omheen lees denk ik dat beide dames fout zaten. Fajah had het als volwassene niet zo ver moeten laten komen en eerder gas terug moeten nemen/frustratie moeten uitspreken. Romana moet meer verantwoordelijkheid nemen voor haar eigen leven. Een uitkering nemen.....en daar betalen werkenden dan belasting voor.
Ik ken ze ook. Een klasgenootje van mij op de basisschool haar oma was 40! (kind op dr 16e, haar kind ook op dr 16e)
Altijd dat gelul dat stress slechter is dan roken voor de baby. Daar word ik nou boos van. Gewoon stoppen, mutsen!
Ik ook CF!!!
Heb net de volledige ruzie van Fajah en Romana gezien, staat op de fb pagina.
Wat een domheid, maar vind ik voor alle rokende zwangeren, ik kan er niet bij!
Sorry dubbel...
"Ik snap echt niet waarom mensen zo moeilijk doen over zwanger en roken, als zo veel mensen roken!"

Ongelooflijk, en dan is haar net verteld dat roken tijdens de zwangerschap de kans op wiegendood, leukemie, groeistoornissen, geboorteafwijkingen, etc etc etc enorm vergroot.

"Ik snap er niks van!"

Doooooos!
En nee, Nicolette, in the end komt het helemaal niet allemaal goed. Ik denk dat het nuttig zou zijn om over een jaar of achttien te kijken hoe het met de kinderen is, en ik ben bang dat je daar erg verdrietig van wordt.
Ik heb het stuk gemist wat er met Kimberly en kind is gebeurd (waar Birgit naar toe was), weet iemand dat?
Ik vond het ook te weinig diepgang hebben, nee tuurlijk komt niet alles goed, die meiden krijgen gewoon nog wat kids erbij, en blijven roken, bijstand trekken, en hun dochters worden weer op hun 15 e moeder
Ik weet het ook niet kabouter, ik heb het idee dat het kind uit huis is geplaatst
@kabouter kind woont bij oma de moeder van het kind bij vrienden omdat zij niet meer met haar moeder kon opschieten.

Geen gemakkelijke situatie in ieder geval.
Bedankt Wageningen. Poeh, wel heftig. Kan mij die aflevering nog goed herinneren. Ze was nog niet toe aan het moederschap blijkbaar.
Goedele Liekens en Tanja Jess hadden iig wel nuttige bijdrages aan deze reünie!
Ik ben nu aan het kijken. Tenenkrommend! Al die meiden hebben er zelf voor gezorgd dat ze zwanger werden. Allemaal slecht met de anticonceptie.
Ikvind nicolette ook behoorlijk tenenkrommend...

Nergens gaat ze de confrontatie aan, stelt ze verdiepende vragen, het is bijna een promotie voor het tienermoederschap-als-je-maar-niet-rookt....
Ik denk dat Nicolette te graag aardig gevonden wil worden.
Dat laatste denk ik ook. Ze kruipt echt voor die meiden en dat hebben ze niet altijd verdiend (die ene helemaal niet met haar grote mond).
Een van de gasten wilden ook vroeg moeder worden. Ze had zelf een tienermoeder als moeder. Ze vindt het fijn omdat oudere moeders niks meer kunnen. ???

Rare gedachten. Met 16 jaar kan je jeugd ook vergooit worden door een kindje kun je ook zeggen.

IK ben blij dat Goedele Liekens nog een beetje tegengas geeft. Het staat hieral boven, maar het wordt wel mooier voorgesteld.
Ik heb het gisteren ook gezien. Die oma van 32. En dat haar dochter zei: oudere ouders kunnen niet meer lekker met hun kinderen naar de kroeg. Nou, als mijn moeder met mij naar de kroeg zou willen zou ze de weg wel weten hoor. Maar je bent toch geen ouders om met je kinderen in een kroeg te hangen???

En Nicolette, die probeerde wat te bemiddelen maar het stuk over roken was echt tenenkrommend. Deze meisjes snappen ook niets van statistiek en kansberekening. Als ik de verloskundige van dat ene meisje was zou ik echt boos zijn! Die kreeg namelijk steeds de schuld van het feit dat zij elke keer een peuk aanstak. "Het was niet mijn eigen keuze, het mocht van mij verloskundige!"

Ik had Fajah Lourens trouwens nog op de radio gehoord maandag. Daarin zei ze nog wel wat over de tienermoeder. Dat ze van al het beeldmateriaal maar weinig uitgezonden hadden maar dat zij echt niets niets niets wilde doen en haar moeder continu uitschold en brutaal was tegen iedereen. Zij had ook nog de kans gehad om nog een weerwoord te laten opnemen maar had daarvan afgezien. Ze staat gewoon nog steeds achter wat ze toen gezegd/gedaan heeft omdat de tienermoeder echt niets wilde en overal tegenaan schopte. Daarna is ze als een blad aan de boom omgedraaid en kreeg alles op een presenteerblaadje aangereikt van Nicolette.

Als ik Fajah was had ik daar echt niet meer aan tafel willen zitten. Ik snap de keus wel omdat zij ook tienermoeder was maar ik was er in haar geval wel klaar mee geweest.
Grof gezegd straalde de dommigheid van de dames er soms echt af. Met name inderdaad dat stuk over het roken. Ik hoop dat er volgend seizoen ook wat tienermoeders worden gevolgd die niet zo aan het stereotype voldoen. Want dat viel me dus echt op dit seizoen, het was echt een bepaald slag mens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven