Entertainment alle pijlers

Waarom kijken mensen naar Dancing with the stars?

08-09-2019 11:16 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zelf ben ik totaal niet van ''de sterren'' en dat ''Amerikaanse'' maar meer van Scandinavische series en meer inhoud.
Maar ik ben wel benieuwd waarom zoveel mensen naar zoiets kijken.
Moet je dan iets met sterren hebben? En hadden jullie ook gekeken als het onbekende mensen waren?
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik liever iets sociaals doe dan dat ik apathisch onderuit op de bank gezakt nutteloze fictie op de televisie kijk. Ik doe dus met een hele groep vrienden aan stijldansen. Avonden vol ontspanning, inspanning, training van conditie en coördinatie en gezelligheid. Dan is het ineens heel leuk om je eigen sport op deze manier op tv te zien. De professionals geven tips die ik ook kan gebruiken en laten zien hoe het moet, terwijl de BN-ers worstelen met dezelfde dingen waar ik tegenaan loop. Die herkenning is heerlijk en ik kan weer leren van hoe ze daar mee omgaan en hoe ze het oplossen. Bovendien ontdek ik hierdoor nieuwe muziek om op te dansen en nieuwe passen en bewegingen die ik zelf ook kan gebruiken. Ik kijk dus echt uit naar dit programma en volg overigens al jaren de tegenhanger (of eigenlijk het oorspronkelijke programma) op de BBC. Het maakt mij dus niet uit of het met BN-ers is of met onbekenden.
Spreuken 18:2
Alle reacties Link kopieren
Satchel schreef:
10-09-2019 09:52
Omdat ik liever iets sociaals doe dan dat ik apathisch onderuit op de bank gezakt nutteloze fictie op de televisie kijk. Ik doe dus met een hele groep vrienden aan stijldansen. Avonden vol ontspanning, inspanning, training van conditie en coördinatie en gezelligheid. Dan is het ineens heel leuk om je eigen sport op deze manier op tv te zien. De professionals geven tips die ik ook kan gebruiken en laten zien hoe het moet, terwijl de BN-ers worstelen met dezelfde dingen waar ik tegenaan loop. Die herkenning is heerlijk en ik kan weer leren van hoe ze daar mee omgaan en hoe ze het oplossen. Bovendien ontdek ik hierdoor nieuwe muziek om op te dansen en nieuwe passen en bewegingen die ik zelf ook kan gebruiken. Ik kijk dus echt uit naar dit programma en volg overigens al jaren de tegenhanger (of eigenlijk het oorspronkelijke programma) op de BBC. Het maakt mij dus niet uit of het met BN-ers is of met onbekenden.
Ow, ja dat is herkenbaar. Ik heb aan salsadansen gedaan en dan kijk je er wel anders tegen aan. Net zoals ik aan scubaduiken doe, dus mbt een documentaire waarin gedoken wordt of een film met duikers, kijk je er toch wel anders tegenaan! (Heeft trouwens wel één van mijn favoboekenseries verpest. :facepalm: )
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Seimen88 schreef:
08-09-2019 11:16
Zelf ben ik totaal niet van ''de sterren'' en dat ''Amerikaanse'' maar meer van Scandinavische series en meer inhoud.
Maar ik ben wel benieuwd waarom zoveel mensen naar zoiets kijken.
Moet je dan iets met sterren hebben? En hadden jullie ook gekeken als het onbekende mensen waren?
Daar zit je dan met al je intellectuele "inhoud" en dan is dit het 1e topic op dit forum dat je opent? :)
Ik kijk het niet, zag tijdens het zappen wel dat Louis van Amstel in de jury zit. Dat vind ik dan weer interessant. Hij was danspartner van Julie Fryer, zeer bekende dansers hoog niveau.
Hersenloos vermaak kan zeer ontspannend zijn. ANTM, The Great British Bake Off of Geordie Shore net zo iets.
Alle reacties Link kopieren
ik kijk naar geen enkele talentenshow
Was er vandaag geen Noorse serie op dat je besloot dit bijzonder belangwekkende topic te openen?
Alle reacties Link kopieren
Iedereen mag kijken wat hij/zij wil. Maar geef toe. Dat koken met sterren, dansen met sterren, tuinieren met sterren.. Dat is toch vreselijk uitgemolken. En ze hebben al heel lang geen sterren meer :D Een dans programma voor talenten ok. Maar van die halfbakken zogenaamde bekende Nederlanders waarvan je op moet zoeken waar ze van zijn heel stijf te zien dansen is toch het meest belachelijke wat er is.
Als het nou écht bekende mensen zijn mét onvermoede talenten zou het misschien nog leuk zijn. Maar zo als nu? Neuh.
Alle reacties Link kopieren
En ja hoor, toch nieuwsgierig wat het nu is. En ja hoor, teleurstellend :D De formatiedans waar het mee opende is al bagger. En er zitten best slechte dansers tussen.
Er zijn best veel goede formatie teams bij de diverse dansscholen, neem er daar dan een van.
De kleding is ook niet alles. Toevallig las ik dat een kennis een van de kostuum makers is. Danskleding is een vak apart. Volgende week zie ik haar en dan wil ik daar toch ff een gesprekje over hebben :D
Alle reacties Link kopieren
aloha66 schreef:
11-09-2019 00:17
Iedereen mag kijken wat hij/zij wil. Maar geef toe. Dat koken met sterren, dansen met sterren, tuinieren met sterren.. Dat is toch vreselijk uitgemolken. En ze hebben al heel lang geen sterren meer :D Een dans programma voor talenten ok. Maar van die halfbakken zogenaamde bekende Nederlanders waarvan je op moet zoeken waar ze van zijn heel stijf te zien dansen is toch het meest belachelijke wat er is.
Als het nou écht bekende mensen zijn mét onvermoede talenten zou het misschien nog leuk zijn. Maar zo als nu? Neuh.
Als bepaalde bekende personen meedoen, weet je in ieder geval of er iemand is die je grappig vindt of zo. Maar het gros van de sterren herken ik niet, dus voor mij heeft het dan inderdaad geen toegevoegde waarde. Wel laat zo'n programma nogal eens zien, dat de activiteiten die ze doen (schaatsen, spingen ed) echt niet zo makkelijk is als het lijkt.
Meestal kan het mijn aandacht niet lang genoeg vasthouden, maar dat is bij de meeste programma's helaas het geval.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Emceetje schreef:
08-09-2019 13:09
Ik vind dat soort programma's ook stom. Ik hou niet van the voice en Hollands got talent. Ik snap ook niet dat iedereen die gast van meiland zo leuk vind.
Maar wel van masterchef en ik hou van Holland. :yes: het is weer terug!! Dat is ook een 'dom' programma, maar het kijkt zo lekker op de zaterdagavond.
En mijn guilty pleasure is de dallas cowboys cheerleaders :cheer2:

Verder kijk ik veel npo quizzen en documentaires.
De ene keer heb ik zin in meer inhoud, de andere keer in het kijken naar trainende cheerleaders (en elk seizoen is hetzelfde, love it).
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~bf91d196/
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Het is wel opvallend dat als je er gewoon voor uit komt dat je bepaalde dingen leuk vindt, dat de omgeving er enorm over valt. Toen ik laatst vertelde dat ik Bouquet-boekjes zalig vind om te lezen, waren de reacties nogal... eh... bijzonder.

- Daar ben jij toch veel te intellectueel voor?
- Dat lees je toch elke keer hetzelfde dat is toch saai?
- Dat is toch geen literatuur?

Dit waren nog de vriendelijkste. Het is nogal raar, want die uitgever doet het best goed als je ik-weet-niet-hoeveel-boekjes per maand kunt uitgeven. Dus er moeten echt veel mensen zijn die ze lezen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven