Entertainment alle pijlers

Welke film heb je het laatst gezien en wat vond je ervan?

20-03-2010 23:49 3148 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een nieuw topic.
Ik ben nogal geintrigeerd door Black Swan, wil 'em graag zien maar houd niet van horror en word nu nog 's nacht wakker van nare beelden in films (zoals die film met Halle Berry dat ze in de gevangenis komt waar ook die videoclip van was, behind blue eyes)..ben ik dan te gevoelig voor Black Swan?
Gisteravond laat een getekende film op tv gezien over het leven in Iran gedurende de afgelopen decennia, verteld adhv een opgroeiend meisje en haar familie.

Geen idee hoe die film heette maar ik vind het n aanrader, het verhaal was heel 'invoelbaar'.
'Biutiful' met Javier Bardem (wat een prachtige vent is dat toch). Hele indrukwekkende film, maar hoe kon dat ook anders, namelijk geregisseerd door Alejandro González Iñárritu (Amores Perros, 21 Grams, Babel).

Aanrader!
As it is in Heaven Iedereen vertelt me al een jaar dat het een prachtige film is en dat ik hem echt moet kijken haha. Gisteravond heb ik hem onder het genot van een pizza en een glas wijn gekeken en ik moet zeggen dat het inderdaad een mooie film was. Ik vond hem alleen wel erg langzaam.
Back to the future deel 1 t/m 3.

Gewoon leuke films, mooi gemaakt voor die tijd.

I spit on your grave

Toen ik de omschrijving las had ik het idee dat het wel spannend zou worden. Gewoon een Hollywood film. Beetje narigheid en daarna wraak.

Ik had me een beetje vergist want ik vond de narigheid wel heel heftig in beeld gebracht (en de wraak ook trouwens).

Vond het een heftige film. Kennelijk is het een remake en is het 'origineel' nog heftiger maar die hoef ik dus niet te zien.
The Black Swan; toch anders dan ik verwacht had, maar super!

The Dilemma; mwah
Frankly my dear, I don"t give a damn
@ Calvijn: Hoe bedoel je, anders dan verwacht? Ik sluit me namelijk aan bij mirremara... (weet dat ik een watje ben).
quote:Mirremara schreef op 05 februari 2011 @ 07:03:

Ik ben nogal geintrigeerd door Black Swan, wil 'em graag zien maar houd niet van horror en word nu nog 's nacht wakker van nare beelden in films (zoals die film met Halle Berry dat ze in de gevangenis komt waar ook die videoclip van was, behind blue eyes)..ben ik dan te gevoelig voor Black Swan?

Ik heb hem gisteren gezien en vond hem geweldig geacteerd. Het is absoluut geen horror, wel heel indringend. Er zitten wat 'schrik' momentjes in, maar zelfs ik als echte schijterd heb zonder schrikken gekeken :-)

Veel plezier!
letters to juliet :-). wordt er weer vrolijk van als ik er aan denk , echt een aanrader!!!!
Black Swan ... tsja .. ik vond hem wel goed maar ook erg verwarrend ... Vriendin en ik keken elkaar na de film aan en wisten niet veel meer uit te brengen dan .. ja, tsjee, dus ...
Ik heb gisteren Hot Tub Time Machine gekeken met mijn vriend. Beetje vreemd, maar ook wel grappig (het is stom dus grappig). Hihi. Daarvoor Black Swan in de Sneak. Rare film!
quote:2Heineken schreef op 05 februari 2011 @ 16:50:

@ Calvijn: Hoe bedoel je, anders dan verwacht? Ik sluit me namelijk aan bij mirremara... (weet dat ik een watje ben).

De manier van filmen, toch wel sommige schrikmomenten.

Maar op een gegeven moment pakt hij je en laat niet meer los.
quote:mynick schreef op 05 februari 2011 @ 19:20:

Black Swan ... tsja .. ik vond hem wel goed maar ook erg verwarrend ... Vriendin en ik keken elkaar na de film aan en wisten niet veel meer uit te brengen dan .. ja, tsjee, dus ...

Wat vond je er verwarrend aan?

Mijn vriendin en ik moesten hem ook even laten 'zakken'.
quote:calvijn1 schreef op 05 februari 2011 @ 20:55:

[...]

Wat vond je er verwarrend aan?

Mijn vriendin en ik moesten hem ook even laten 'zakken'.

Tsja, zelfs dat kan ik niet echt uitleggen. Wij stonden in ieder geval buiten met meer vragen dan een oh-zit-dat-zo gevoel ..

Misschien moet hij inderdaad even "zakken"...
quote:mynick schreef op 05 februari 2011 @ 21:11:

[...]

Tsja, zelfs dat kan ik niet echt uitleggen. Wij stonden in ieder geval buiten met meer vragen dan een oh-zit-dat-zo gevoel ..

Misschien moet hij inderdaad even "zakken"...Ik heb vandaag nog een aantal recenties gelezen en toen werd het mij nog duidelijker. Misschien een tip?
1X = genoeg
1xgenoeg
Hahaha wat cryptisch praten (schrijven) jullie over Black Swan, ik ben nu nog nieuwsgieriger. Is zeker nergens mee te vergelijken? Ook niet met Twin Peaks ofzo?
quote:Mirremara schreef op 05 februari 2011 @ 22:09:

Hahaha wat cryptisch praten (schrijven) jullie over Black Swan, ik ben nu nog nieuwsgieriger. Is zeker nergens mee te vergelijken? Ook niet met Twin Peaks ofzo?

Nee, ook niet

Het gaat over een ballerina die eigenlijk te ver gaat in haar doel.

Hallucinaties etc., enge moeder
Ik ben gisteren ook naar Black Swan gaan kijken. Het viel me op dat er veel oudjes in de zaal zaten. Ik vond het een goede film maar geen meesterwerk. Ik werk zelf in de hulpverlening, soms met getroubleerde dames zoals de hoofdrolspeelster. Maar vond het niet echt geloofwaardig.

Daarna naar The tourist gegaan. Verwachtte er niks van nav de zeer matige kritieken maar hij viel me aleszins mee. Volgens mij is Jolie mooier zonder al die lagen make up.
Ben ook nieuwsgierig naar Black Swan. Komen wel veel goede films nu. Wil ook nog naar Biutiful en The King's Speech.

Zou gisteren naar Sonny Boy, maar lukte niet door rijen bij de kassa. Dus uiteindelijk helemaal geen film.

Afgelopen week wel 2 gemiste kansen gezien. Doubt en The Escapist. De eerste vond ik goed. Ik ergerde me dood aan het personage van Meryl Streep, maar dat was ws de bedoeling. Wel een ontzettende anticlimax aan het slot. Suf einde. The Escapist was wel aardig. Geen superfilm, maar wel onderhoudend.

Ik heb nu weer 3 gemiste-kans-weekfills gehaald. Towelhead, Lemon Tree en (ja, ik weet dat het belachelijk is dat ik die nog niet heb gezien )La Vita e Bella. Ga denk ik vanavond 1 van de 3 kijken.
La Vita e Bella wordt door velen als een meesterwerk gezien, maar ik kon er niet zoveel mee, want de manier van het toneelspel van die vader stoorde mij mateloos, al hoewel ik begreep wat het doel was.
quote:mynick schreef op 05 februari 2011 @ 21:11:

[...]

Misschien moet hij inderdaad even "zakken"...

Op diverse forums wordt deze film geanlalyseerd door de forummers en velen zien er totaal iets anders in dan een ander, bijv. wat is echt en wat niet, de rol van Beth, de moeder en Lily en de interpretatie van het einde.

Je bent dus niet de enige die het verwarrend vond .
quote:iris1969 schreef op 06 februari 2011 @ 11:33:

La Vita e Bella wordt door velen als een meesterwerk gezien, maar ik kon er niet zoveel mee, want de manier van het toneelspel van die vader stoorde mij mateloos, al hoewel ik begreep wat het doel was.

Ik had precies hetzelfde.

Vreselijke manier van acteren. Typisch Italiaans?

Verhaal is wel mooi.

The King's speach en Biutiful staan ook op mijn lijstje.

Gun Colin Firth echt een oscar.
Afgelopen vrijdag naar Black Swan geweest. Had hoge verwachtingen, die deels werden ingelost en deels niet. Dacht dat er veel onderhuidse spanning zou zijn, maar vond het erg expliciet en soms wat ongenuanceerd.

Goed: kostuums, muziek, Nathalie Portmans acteerwerk en het feit dat het best even duurde voordat ik doorhad dat je meekeek met Nina's psychotische waanbeelden. Zaten veel enge scenes en schrikmomenten in; heb meerdere keren met m'n handen voor m'n ogen gezeten en schrok een paar keer behoorlijk. Maar goed, ik ben nogal een mietje wat dat betreft.

Minder goed: ik vond het verhaal nogal vlak, psychologisch niet goed uitgewerkt. Er was m.i. veel meer uit te halen, en dat had ik van een regisseur als Aronofsky eigenlijk ook verwacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven