Entertainment alle pijlers

Welke film heb je voor het laatst gezien? Deel 3

13-08-2019 08:37 1624 berichten
Deel 3 alweer van Welke film heb je voor het laatst gezien?

Linkje deel 2: entertainment/welke-film-heb-je-het-laa ... 246128/127#

Veel lees- en schrijfplezier :cheers: :popcorn:


Aanvulling moderatorteam:

In overleg met de internetredactie kan ik jullie meedelen dat het plaatsen van een bericht waarin je het verloop of de uitslag van een film meedeelt (een spoiler dus) zonder dat daar expliciet om verzocht is in het desbetreffende topic, vanaf heden een sanctie volgens m

het bansysteem zonder voorafgaande waarschuwing tot gevolg kan hebben. Dit omvat tevens het plaatsen van een spoiler waarvan de inhoud naderhand door jouzelf gewijzigd is.

Gelieve geplaatste spoilers middels een stafje te melden.
Hitch met Will Smith. Had die nog niet eerder gezien.
Ik vond het verhaal wel grappig in elkaar gestoken.

Malificient 2 een stukje van 5 minuten gezien. Meestal doe ik dat liever niet, omdat daar dan de beste stukken worden getoond. Die stukken zijn wat mij betreft spoilers.
Haalt die het niveau van de eerste? The making of deel 2 liet wel mooie beelden zien.
Malificent 2 gezien. Ik raad hem alleen aan als je Joker en Wat is dan liefde al hebt gezien en nóg een avond wilt besteden op je filmpas.
Dan wacht ik wel af tot Malificient 2 op TV komt.

Zo heb Malificient ook gezien en zelfs in de herhaling. Zonder reclames kijkt dat via TV een stuk aangenamer. Op Avator kwamen nogal wat verdeelde kritieken over het verhaal. Nu weer verdeeld over dit deel 2.
Gisteren Rio met héél veel blauw gekeken. Had ik misschien toch beter een bril met blauwfilter op moeten zetten. Bij stripverhalen is er minder blauwe straling, maar zijn plaatjes. Kijkt wel rustiger en zonder straling.
War of the Worlds met Tom Cruise was in de herhaling. Is nog steeds een van de betere versie van het boek Ik zag net pas (topic series) dat het boek al van 1897 is. De radio uitzending van 1938, De verfilming van het drama ontstaan tijdens de uitzending is ook verfilmd.
Misschien een leuk tip dat het een serie is die vanaf 1 of 2 november op FOX wordt uitgezonden. Maar ik weet het dus niet zeker. Geen idee wat het wordt. Zag wel dat op MTV iets met gelijksoortige naam, maar totaal andere inhoud als serie is.
Korte hint hier om mensen te attenderen die er fan van zijn.
Wat die FOX serie is? Geen idee verder. Ik weet ook helemaal niet of ik die ga volgen.
Ik zag de film van 1959 wel en was spannend en apart om het als verhaal te zien.
Is een regelrechte klassieker in heel veel varianten geworden.

EDIT: https://www.youtube.com/watch?v=QYeqzI-EZe0 Trailer FOX
Alle reacties Link kopieren Quote
Gisteravond naar De Liefhebbers geweest. De recensies waren zozo... Ik vond het een mooie film met goede cast. Gaat over een familie waarvan de vader alzheimer heeft en dit verzwegen heeft voor zijn kinderen. De kinderen zijn allemaal heel verschillend, reageren er ook verschillend op en hebben zelf ook de nodige sores. Het is een combi van komisch tot zwaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bohemian Rapsody op HBO. Het verhaal gaat wel erg snel, te snel eigenlijk want de karakters, behalve die van Freddy worden niet uitgediept. De ruzie nadat Freddy tijdelijk solo gaat wordt in een gesprek van 3 zinnen uitgepraat. Al met al veel oppervlakkiger dan ik verwacht had. Ik had al wel begrepen dat het leven van Freddy in de film nogal gekuist was maar dit viel al met al wel erg tegen. Ben benieuwd of de film over Elton John ook zo braaf is. Het Live Aid concert wordt minutenlang in beeld gebracht maar als ik dat wil zien kijk ik liever naar de Live Aid documentaire, deze film had voor mij meer over het verhaal van de band mogen zijn.
Vanaf eind juli worden er weer egeltjes geboren, zorg voor een schuilplekje in je tuin, en een klein en laag bakje water. Nooit melk. Dank je wel.
.
anoniem_361479 wijzigde dit bericht op 11-11-2019 17:21
98.61% gewijzigd
SweetFirefly schreef:
08-11-2019 10:23
Bohemian Rapsody op HBO. Het verhaal gaat wel erg snel, te snel eigenlijk want de karakters, behalve die van Freddy worden niet uitgediept. De ruzie nadat Freddy tijdelijk solo gaat wordt in een gesprek van 3 zinnen uitgepraat. Al met al veel oppervlakkiger dan ik verwacht had. Ik had al wel begrepen dat het leven van Freddy in de film nogal gekuist was maar dit viel al met al wel erg tegen. Ben benieuwd of de film over Elton John ook zo braaf is. Het Live Aid concert wordt minutenlang in beeld gebracht maar als ik dat wil zien kijk ik liever naar de Live Aid documentaire, deze film had voor mij meer over het verhaal van de band mogen zijn.

Die twee films kun je eigenlijk niet vergelijken hoor. Rocketman is echt een musical en gaat de helft van de tijd nergens over.
Alle reacties Link kopieren Quote
Baantjer: het begin , leuk maar er had inderdaad wel ondertiteling bij gemogen.

Thelma & Louise mooi einde heftig maar mooi :) met een piepjonge Brad Pitt
Relax we're all crazy, it's not a competition
LIFE
Weinig verrassing als je ALIEN gezien hebt. Dat is de klassieker en ik vond dit een slap aftreksel. Alien was destijds erg origineel.

OZ: the great and wonderful wizzard of zoiets. Best wel leuke plaatjes, maar haalt het niet bij het origineel.
Er schijnt ook een film over Judy Garland te zijn met daarin de meest belangrijke muziek. Als je bedenkt dat zelfs David Bowie geïnspireerd is geraakt en een van zijn mooiste nummer daarvan het resultaat is. Sinds ik dat weet heeft het toch wel meerwaarde gekregen. Somewhere is bijna door en voor iedereen gezongen. Dan dat nummer STARMAN ervan is geleid. Geeft toch een speciaal gevoel. Maar verklaart ook de uitdossingen van David Bowie. Die zou zo in de film gekund hebbben. B-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Maandag naar Mjolk geweest.
Een echtpaar heeft een melkveebedrijf in een klein dorp bij Reykjavik. Net als de boeren uit de buurt zijn ze al jaren lid van de lokale zuivelcoöperatie die echter alles behalve de belangen van de boeren behartigt: via chantage en slinkse regels weten ze hun monopoliepositie te behouden. Als de man onder verdachte omstandigheden overlijdt, besluit zijn vrouw dat ze genoeg heeft van het corrupte systeem en probeert ze het lot van haar gemeenschap weer in eigen handen te nemen. Maar niet iedereen lijkt zo blij met deze verklaarde oorlog aan de melkmaffia…

Het is een IJslandse film (dus traag en mooie beelden van de omgeving). Ik vond hem aardig. De hoofdrolspeelster speelt het wel zeer overtuigend.
Ik zag een spin off van "Last Christmas". Komt in bioscoop en is een echte Kerstfilm.

Deed me heel sterk denken aan Bridget Jones. Daar vond ik het derde deel echt wel leuk. Maar zal wel zoetsappig zijn.

Ik hoop hier (zonder spoiler) kort te kunnen lezen wat indruk is.
Trailers kijk ik bij voorkeur niet. Maar soms komen die via commercials toch voorbij.

Het valt me op dat veel films vaak geschreven zijn voor een bijzondere acteur die zijn beste tijd heeft gehad. Om die acteur nog te laten shinen.
Die film heb ik nog nooit gezien. Maar het zoontje uit de film heeft nu een rol in een film die er een vervolg op is. Wel een origineel idee en ik heb gelukkig enkele voorstelling van wat dat dan wordt.
Jack Nicholson heeft zichzelf destijds wel neer gezet.
Dat kind op de driewieler is nu dus hoofdrolspeler?
Nee, ik heb echt geen idee wat dat moet worden.
RikM schreef:
08-11-2019 18:03
Die twee films kun je eigenlijk niet vergelijken hoor. Rocketman is echt een musical en gaat de helft van de tijd nergens over.
Ik ben het ermee eens dat je de films niet kan vergelijken. Maar ik vond Rocketman eigenlijk beter ( inhoudelijk ) dan Bohemian Rhapsody.
Ik ging eerst ook mee in de hele Bohemian Rhapsody hype hoor, ik heb hem 4x gezien in de bios zo geweldig vond ik hem. En nog steeds. Het was een geweldige ervaring en de muziek gaf me kippenvel. Ik heb menig traantje weg moeten pinken en met mij nog velen. Maar nu ik me verdiept heb in Queen vind ik de film eigenlijk bijna een lachwekkende Disney versie van hoe het echt ging. Er klopte zoveel niet. Hij was zo braaf, zo niet gedurfd eigenlijk. De muziek red de film voor mij en het acteerwerk was top maar inhoudelijk vond ik het maar zo zo.

Rocketman daarentegen, die voelde ik echt. En ik moest ook wennen aan het musical gedoe want daar ben ik niet zo van maar ik voelde Elton's struggles wel echt. Zijn pijn, zijn angsten en demonen. Hoe ongeliefd hij zich voelde bij zijn ouders. Het raakt me echt want ik heb daar helaas ervaring in als je familie je niet wil.
Vanaf minuut een werd ik in de film gezogen en ik heb hier nog meer tranen gelaten als bij Bohemian Rhapsody. De eenzaamheid was echt tastbaar.
Ik vond Taron Egerton ook echt fantastisch acteren. Deze film was juist totaal niet braaf, drugs en gay sex kwamen veelvoudig aan bod waar dat bij Bohrhap juist ontbrak. En de laatste scene was voor mij gewoon echt top.
Ik heb het gevoel dat Rocketman Elton's leven een stuk beter liet zien dan Bohemian Rhapsody dat deed met Freddie's leven. Daar was zoveel aan veranderd. Maar ja Elton werkte natuurlijk ook zelf mee aan deze film.
Hoe geweldig ik Bohemian Rhapsody ook vond ( zeker in IMAX ) ik zou toch achteraf liever nog eens naar Rocketman gaan kijken.


Heeft iemand Midway al gezien trouwens? Ik zit te twijfelen of ik vanmiddag naar Joker ga of Midway. Ik heb Joker al een tijdje op mijn lijst staan maar ben bang dat ik hem te heftig ga vinden. Ik ben net uit een depressie en op de een of andere manier komt de Joker altijd hard bij mij binnen en word ik er niet vrolijker van zeg maar.
Madrid87 schreef:
14-11-2019 09:03
Ik ben het ermee eens dat je de films niet kan vergelijken. Maar ik vond Rocketman eigenlijk beter ( inhoudelijk ) dan Bohemian Rhapsody.
Ik ging eerst ook mee in de hele Bohemian Rhapsody hype hoor, ik heb hem 4x gezien in de bios zo geweldig vond ik hem. En nog steeds. Het was een geweldige ervaring en de muziek gaf me kippenvel. Ik heb menig traantje weg moeten pinken en met mij nog velen. Maar nu ik me verdiept heb in Queen vind ik de film eigenlijk bijna een lachwekkende Disney versie van hoe het echt ging. Er klopte zoveel niet. Hij was zo braaf, zo niet gedurfd eigenlijk. De muziek red de film voor mij en het acteerwerk was top maar inhoudelijk vond ik het maar zo zo.

Dat was ook waarom Sacha Baron Cohen (Borat), die eigenlijk Freddie zou spelen, het project verliet. Hij wilde Freddie laten zien zoals die echt was, inclusief wilde levensstijl. De band wilde dat niet.
Dat de film stopte na Live Aid was overigens ook een suggestie van Sacha. De band wilde het hele stuk na Freddie's dood ook belichten. Dan ging Freddie dus halverwege de film al dood. :bonk:
Ik vond het wel fijn dat de film eindigde na Live Aid. Ik was al best emotioneel en om Freddie dood te zien gaan was helemaal pittig geweest.
Sacha leek veel meer op Freddie qua uiterlijk, ik snap ook niet dat ze Rami geen bruine lenzen gegeven hebben.

Ik weet niet zo goed of Freddie's levensstijl echt wel zo gigantisch wild was.
De band is daar altijd nogal vaag over in interviews en docu's, zeggen dat het allemaal wel meeviel ( op een paar wilde jaren na ), zeker toen hij eenmaal een vaste partner had.
Maar wellicht beschermen ze hem hier weer gewoon net zoals ze dat deden toen hij ziek was en ze glashard ontkenden dat hij iets mankeerde. Ik snap wel dat zij ( als Freddie niet zo wild was als iedereen zegt ) hem niet zo neer wilden zetten.
Ik denk dat niemand het echt weet behalve Freddie en de mensen om hem heen die erbij waren. De rest van de band hield trouwens ook wel van een feestje en leefde het Rock en Roll leventje, zeker in hun jongere jaren, voor er kinderen kwamen.

Ik vind het vooral jammer dat ze Freddie's lieve kant niet echt lieten zien in de film. De vredesstichter. Dat was hij namelijk altijd. Niet iemand die ruzie maakte met de band zoals in de film, maar degene die het oploste.
De film is vooral gemaakt om zoveel mogelijk publiek te trekken en daardoor is de echte essentie van wie Freddie was een beetje verloren gegaan en dat vind ik erg jammer. Hij was zoveel meer dan een dramatische diva.

Ik denk echt dat we Elton John veel meer gezien hebben in Rocketman dan dat we Freddie leerden kennen in Bohemian Rhapsody. Ik was in elk geval echt verbaasd toen ik de Freddie docu's ging kijken over hoeveel dingen er niet klopten uit de film.
Voor mij daalde de film toen behoorlijk in mijn waardering.
Alle reacties Link kopieren Quote
SweetFirefly schreef:
08-11-2019 10:23
Bohemian Rapsody op HBO. Het verhaal gaat wel erg snel, te snel eigenlijk want de karakters, behalve die van Freddy worden niet uitgediept. De ruzie nadat Freddy tijdelijk solo gaat wordt in een gesprek van 3 zinnen uitgepraat. Al met al veel oppervlakkiger dan ik verwacht had. Ik had al wel begrepen dat het leven van Freddy in de film nogal gekuist was maar dit viel al met al wel erg tegen. Ben benieuwd of de film over Elton John ook zo braaf is. Het Live Aid concert wordt minutenlang in beeld gebracht maar als ik dat wil zien kijk ik liever naar de Live Aid documentaire, deze film had voor mij meer over het verhaal van de band mogen zijn.
Totaal oneens. Hele mooie film waar zijn leven en de persoon goed uit kwamen. Super acteur ook. :heart:
Doorenvogels55 schreef:
14-11-2019 10:53
Totaal oneens. Hele mooie film waar zijn leven en de persoon goed uit kwamen. Super acteur ook. :heart:
+1
Doorenvogels55 schreef:
14-11-2019 10:53
Totaal oneens. Hele mooie film waar zijn leven en de persoon goed uit kwamen. Super acteur ook. :heart:
Ik vind dus juist dat de film daar enorm gefaald heeft. De persoon Freddie ( die enorm complex was trouwens ) was totaal anders dan in de film. Rami deed het goed met het materiaal wat ze hem gaven en qua bewegingen lijkt hij zeker op Freddie, hij heeft hem goed gekopieerd. Het was niet zijn schuld dat de film diepgang mist.

Roger Taylor is trouwens helemaal rampzalig slecht neergezet. Daar zou ik echt van balen als ik hem was.

Hoe dan ook, het blijft een film waar veel over te doen is. Een jaar later zijn de meningen nog steeds verdeeld. :P
anoniem_304633 wijzigde dit bericht op 14-11-2019 11:30
7.80% gewijzigd
Verwacht na het succes van Bohemian Rhapsody overigens maar een hoop muziekfilms. Er zijn al plannen voor een film over Elvis Presley, The Beatles, de Bee Gees, Madonna, Amy Whinehouse, en zelfs Céline Dion. Ze gaan dit helemaal uitmelken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bohemian Rhapsody vond ik wel goed.

Ik heb Dora de film gezien gisteren :HA:
Toch wel afgekeken maar was niet echt enthousiast ;)
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
RikM schreef:
14-11-2019 11:30
Verwacht na het succes van Bohemian Rhapsody overigens maar een hoop muziekfilms. Er zijn al plannen voor een film over Elvis Presley, The Beatles, de Bee Gees, Madonna, Amy Whinehouse, en zelfs Céline Dion. Ze gaan dit helemaal uitmelken.
Al die films sla ik dan over. Al die artiesten heb ik namelijk helemaal niets mee. Ik kijk toch liever een goede documentaire over popsterren dan een bio-pic.
Laatst nog een mooie over George Michael gezien. Daar zou je ook best een leuke film van kunnen maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Over Taron Egerton gesproken; gisteren The Kingsmen gezien met hem en Colin Firth, Michael Caine en Samuel L. Jackson. Deze film vond ik op sommige momenten wel erg bloederig en grof. Had ik niet verwacht.
Vanaf eind juli worden er weer egeltjes geboren, zorg voor een schuilplekje in je tuin, en een klein en laag bakje water. Nooit melk. Dank je wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gisteravond naar And then we danced geweest. Vond het een erg mooie film (al had het volume bij het getrommel iets zachter gemogen...). Dit is de beschrijving op de website van het filmhuis:

Merab woont met zijn oma, moeder en broer. Van jongs af aan traint hij samen met zijn danspartner Mary bij het Nationaal Georgisch Dansensemble. Maar zijn wereld komt op z’n kop te staan wanneer de charismatische Irakli op het toneel verschijnt. Niet alleen wordt deze knappe jongen Merabs grootste concurrent… hij wordt ook zijn grootste verlangen. En dat in een land waarin een groot taboe bestaat op homoseksualiteit. Met prachtige dansscènes van de jonge cast.
The Prodigy.
Zag de schrikmomenten elke keer aankomen maar alsnog schrok ik me elke keer de pleuris en dan kan ik het wel weer waarderen.
Prima thriller.

Ik heb vanavond weer zin in een film marathon. :cheer2:

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven