Widm jubileumeditie
maandag 20 juli 2020 om 14:21
https://www.nu.nl/media/6065508/jubileu ... start.html
Yes! Wie gaat er kijken? En hoe zou het eruit zien? Wie doet er mee, zouden het oud mollen zijn?
Yes! Wie gaat er kijken? En hoe zou het eruit zien? Wie doet er mee, zouden het oud mollen zijn?

vrijdag 16 oktober 2020 om 12:48
vrijdag 16 oktober 2020 om 12:57
Jazeker !
Ik heb jaren geleden tijdens mijn studie daar iets over gezien en het is echt frappant hoe dat werkt.
Als je iemand hoort en ziet is het echt heel anders dan als je iemand alleen hoort.
In het eerste geval worden bepaalde inconsistenties door je brein weggewerkt; terwijl in het tweede geval je duidelijk aan bijvoorbeeld intonatie hoort dat iemand liegt.
Klopt natuurlijk niet altijd en acteurs zijn natuurlijk bedrevener in een rol neerzetten dan de gemiddelde persoon. Maar ik heb hier al vaak profijt van gehad.

vrijdag 16 oktober 2020 om 13:01
girasole3 schreef: ↑16-10-2020 12:57Jazeker !
Ik heb jaren geleden tijdens mijn studie daar iets over gezien en het is echt frappant hoe dat werkt.
Als je iemand hoort en ziet is het echt heel anders dan als je iemand alleen hoort.
In het eerste geval worden bepaalde inconsistenties door je brein weggewerkt; terwijl in het tweede geval je duidelijk aan bijvoorbeeld intonatie hoort dat iemand liegt.
Klopt natuurlijk niet altijd en acteurs zijn natuurlijk bedrevener in een rol neerzetten dan de gemiddelde persoon. Maar ik heb hier al vaak profijt van gehad.
Oké, en aan de hand hiervan verdenk jij dus Peggy?
Misschien durf ik dan toch mijn punten wel op haar te zetten.
Ik verdenk haar al een tijdje hoor, maar wat jij hier schrijft geeft me misschien net dat zetje.
Ik vind het wel interessant, ik ga straks ook even wat fragmenten terugluisteren.
Bedankt voor de tip

vrijdag 16 oktober 2020 om 15:36

vrijdag 16 oktober 2020 om 23:12
Ik heb aflevering drie teruggeluisterd.
Ik geloof niet dat ik er iets wijzer van ben geworden
Ik heb wel de executie van aflevering zes nog even teruggekeken, en Peggy lijkt daar echt verbaasd dat ze door is, ondanks dat ze Ron had gekozen. Dus ik weet het weer niet.
Ik denk dat ik inzet op alle vier.
Laf en saai, maar dan blijf ik sowieso tweede in de poule.
Ik geloof niet dat ik er iets wijzer van ben geworden

Ik heb wel de executie van aflevering zes nog even teruggekeken, en Peggy lijkt daar echt verbaasd dat ze door is, ondanks dat ze Ron had gekozen. Dus ik weet het weer niet.
Ik denk dat ik inzet op alle vier.
Laf en saai, maar dan blijf ik sowieso tweede in de poule.

vrijdag 16 oktober 2020 om 23:37
Je niet echt heel goed kijken, maar ik vond de reactie van Nikkie op geld in de pot de laatste aflevering een extra overdenking waard.
Al kan je de reactie op meerdere manieren opvatten.
a) shit, wat hebben ze veel geld ingebracht.
b) wow, wat goed, dat had ik niet verwacht.
Het was me in ieder geval iets dat me opviel.
Al kan je de reactie op meerdere manieren opvatten.
a) shit, wat hebben ze veel geld ingebracht.
b) wow, wat goed, dat had ik niet verwacht.
Het was me in ieder geval iets dat me opviel.

vrijdag 16 oktober 2020 om 23:40
girasole3 schreef: ↑16-10-2020 12:57Jazeker !
Jaren geleden was er op tv een serie die gebaseerd was op een deskundige in Amerika. Die kon aan gezichten zien of mensen liegen. Dat kunnen wij niet, maar die man (de echte, niet het personage op tv) zou dus kunnen zien if de spanning bij een executie echt is of niet.
Ik geloof direct dat het met horen ook zo werkt.
Ik denk Peggy of Nikkie de mol. En gun Tygo de overwinning.
zaterdag 17 oktober 2020 om 17:11
Lie to meEHR schreef: ↑16-10-2020 23:40Jaren geleden was er op tv een serie die gebaseerd was op een deskundige in Amerika. Die kon aan gezichten zien of mensen liegen. Dat kunnen wij niet, maar die man (de echte, niet het personage op tv) zou dus kunnen zien if de spanning bij een executie echt is of niet.
Ik geloof direct dat het met horen ook zo werkt.
Ik denk Peggy of Nikkie de mol. En gun Tygo de overwinning.

zaterdag 17 oktober 2020 om 17:33
Ik weet niet of iemand deze optie al genoemd heeft, maar hoe cool zou het zijn als het antwoord op de vraag dit keer: 'niemand' zou zijn.
Dat we al die tijd naar een groep deelnemers hebben zitten kijken, die zichelf steeds verdacht hebben geprobeerd te maken, maar dat er gewoon geen echte mol is......
Ook zonder mol mislukt er genoeg en loopt de groep geld mis.
Ik zou het wel een leuke stunt vinden in dit jubileumjaar......
Dat we al die tijd naar een groep deelnemers hebben zitten kijken, die zichelf steeds verdacht hebben geprobeerd te maken, maar dat er gewoon geen echte mol is......

zaterdag 17 oktober 2020 om 17:41
Ik zou het echt heel stom vinden. Gaat compleet in tegen het concept van het programma. Daarbij als er geen mol is, dan kan er ook niemand winnen.redrain schreef: ↑17-10-2020 17:33Ik weet niet of iemand deze optie al genoemd heeft, maar hoe cool zou het zijn als het antwoord op de vraag dit keer: 'niemand' zou zijn.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

zaterdag 17 oktober 2020 om 18:05
Net zo stom.
Past niet bij het programma.
Ik kan het programma dan gewoon niet meer serieus nemen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
zaterdag 17 oktober 2020 om 18:07
Heb ooit eens in de trust nobody podcast gehoord dat als ze 2 mollen willen dat de programma makers dan speciaal De toestemming moeten vragen van een bepaalde producer. Deze had in een interview gezegd een dergelijke toestemming nie gegeven te hebben. Maarja of hij nou de waarheid spreekt dan

zaterdag 17 oktober 2020 om 18:20
Sorry, maar vind dit altijd zo'n stomme suggestie. Twee mollen zou het programma compleet veranderen; het is geen klap aan als zoiets pas in de finale onthuld zou worden.
Sowieso zou ik het niks aan vinden - ook niet als je het aan het begin van een seizoen al weet - want zo is het programma niet. Widm heeft 1 mol. Niet 0, niet 2, maar 1. Zie het nut en de lol er niet van in om ineens aan dat concept te gaan sleutelen.
Here am I in my little bubble

zaterdag 17 oktober 2020 om 18:23
Precies. Dat zou nergens op slaan. Er wordt ieder jaar wel geroepen dat er 2 mollen zijn. Of geen.lollypopje schreef: ↑17-10-2020 18:05Net zo stom.
Past niet bij het programma.
Ik kan het programma dan gewoon niet meer serieus nemen.
zaterdag 17 oktober 2020 om 19:45
Ik denk ook dat er gewoon 1 mol is. Deze keer kan het wel eens Jeroen zijn. Maar eigenlijk ligt Jeroen er na de vorige aflevering zo dik bovenop dat hij het waarschijnlijk juist niet is
Heb echt geen idee verder.. De enige waarvan ik vrijwel zeker wist 'jij bent niet de mol' was Patrick en die is er nu uit.

Heb echt geen idee verder.. De enige waarvan ik vrijwel zeker wist 'jij bent niet de mol' was Patrick en die is er nu uit.
zaterdag 17 oktober 2020 om 20:04
Nee lijkt me écht heel stom.redrain schreef: ↑17-10-2020 17:33Ik weet niet of iemand deze optie al genoemd heeft, maar hoe cool zou het zijn als het antwoord op de vraag dit keer: 'niemand' zou zijn.
Ook een Pluviofiel