Entertainment alle pijlers

Wie is de Mol? 2024

18-11-2023 11:31 1293 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
El Topo ha vuelta, de Mol is terug!
In het prachtige Mexico gaan 10 nieuwe kandidaten op zoek naar de Mol in hun midden. Presentator Rik van de Westelaken neemt wetenschapsjournalist Anna Gimbrère, artiest Babs Schutte, presentator Fons Hendriks, acteur Jeroen Spitzenberger, cartoonist Jip van den Toorn, drag artiest Justin Mooijer, presentator Kees van der Spek, actrice Rian Gerritsen, artiest Rosario Mussendijk en presentator Tooske Ragas mee in de wereld waarin niets is wat het lijkt.
Ze krijgen een kijkje in de toekomst waarbij zaken die normaal verborgen blijven, worden onthuld. Kunnen de kandidaten hiermee het verloop van het spel naar hun hand zetten en de Mol ontmaskeren?

Afbeelding


Viva poule in de app:

https://app.wieisdemol.avrotros.nl/join?token=8X92-ST7E
anappleaday wijzigde dit bericht op 05-01-2024 09:09
85.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ze hebben al wel geracet in de woestijn.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat ik trouwens ook irritant vind: de eliminatie. Hoelang het duurt voor ze hun scherm te zien krijgen. In Belgie zie je de kandidaat het scherm, en dan bam, rood of groen. In Nederland moet er eerst drie keer geschakeld worden tussen de kandidaat en HIla met een soort vuile blik (echt waarom?) voordat we het scherm zien. Zoo traaag.

En de afleveringen zijn zo kort! Daar hadden ze best wat meer samenspel tussen de kandidaten kunnen stoppen, zodat we ze ook beter leren kennen.

Ik weet niet of ik nou gewoon bevooroordeeld ben, maar de Belgische Mol vind ik gewoon zoveel beter! Ik denk zelfs af en toe dat ze dit bewust zo belabberd uitvoeren zodat we weer lekker met BN-ers verder kunnen.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
De afleveringen zijn inderdaad heel kort en ik mis precies dat: meer beelden van Interactie tussen de kandidaten zodat je ze beter leert kennen. Dan zou je denk ik ook meer met ze gaan meeleven.
En dan geen gesprekken over bondjes, maar inderdaad zoals De Mol het laat zien - de dingen die ze tussendoor doen, de gesprekken die gevoerd worden. Als Tiemen het bijvoorbeeld kennelijk steeds over zijn poedel heeft, dat laten zien in plaats van al die biechts.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb alleen de eerste aflevering van gister gezien. Ik mis de gesprekjes tussendoor niet zo eigenlijk.

Wat ik wel mis;
- waar zijn Merel en Jurre gebleven? Ze werden in afl. 2(?) gepresenteerd alsof ze nog iets met de kandidaten gingen doen. Maar behalve een gesprekje met de Mol en de buggy-rit heb ik ze nergens meer gezien
- wat is er gebeurd met de cliffhanger van vorige keer? Dat ze op die souk stonden, een vreems geluid hoorden, opkeken en de aflevering was afgelopen.

Of heb ik zelf liggen slapen?
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja dat is heel gek, voor de aflevering van vorige week staat dit filmpje online:

https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveri ... n-terecht/

Ik denk dat het de bedoeling was dat we hetzelfde als de kandidaten moesten beleven maar dan hadden ze wel even kunnen vertellen in de aflevering dat je online moet kijken.

Merel en Jurre verwacht ik weer aan het einde maar ook wel echt een onafgemaakt eindje.
Ik vind de storytelling echt top maar ze moeten wel dingen afronden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank AnAppleADay. Gemiste kans dat ze dit niet in de aflevering kenbaar hebben gemaakt. Zat de hele aflevering te wachten op een terugblik naar dit moment.

Wat betreft verdenkingen zit ik op Nirée.
Jelmer scoorde eerst ook hoog op mijn lijstje, maar nu hij €2500 in heeft gebracht valt hij af voor mij.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoeveel afleveringen zijn er eigenlijk nog? Ze zijn nu maar nog met vijven dus veel aflevering kan niet meer of er moet een rare twist komen. Er zit ook nog niet zoveel geld in de put trouwens, iets van 8400 euro.
En ik denk dat Emma de mol is.
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesMinoes schreef:
15-07-2024 14:22
Hoeveel afleveringen zijn er eigenlijk nog? Ze zijn nu maar nog met vijven dus veel aflevering kan niet meer of er moet een rare twist komen. Er zit ook nog niet zoveel geld in de put trouwens, iets van 8400 euro.
En ik denk dat Emma de mol is.
Nog 2, ik ben wel benieuwd of dat inclusief molacties etc is of dat we daarvoor online moeten kijken.

Ik zit op Simone. Zat ook eerst op Jelmer maar door de 2500 niet meer.
Alle reacties Link kopieren Quote
AnAppleADay schreef:
14-07-2024 15:45
Ja dat is heel gek, voor de aflevering van vorige week staat dit filmpje online:

https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveri ... n-terecht/

Ik denk dat het de bedoeling was dat we hetzelfde als de kandidaten moesten beleven maar dan hadden ze wel even kunnen vertellen in de aflevering dat je online moet kijken.

Merel en Jurre verwacht ik weer aan het einde maar ook wel echt een onafgemaakt eindje.
Ik vind de storytelling echt top maar ze moeten wel dingen afronden.

Maar dan? Het sneeuwt. Man in skibril.

Niks meer mee gedaan! Hoezo dan?? :-)-)
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zat compleet in de Ben-tunnel en keek met een half oog, want ik wist het toch al @(

Nu weer terug op Nyree.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond het een leuke editie! Maar het leek alsof de laatste afleveringen het geld op was. Alle scènes enorm verkort en van hak op de tak. Ik heb ook niet het idee gehad dat ik de deelnemers heb leren kennen. Daardoor ook de hele beleving naar een spannende ontknoping ook niet gevoelt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Alle afleveringen gezien en vond het eigenlijk een slap aftreksel van de reguliere Mol.
Beetje afgeraffeld, goedkoop en het helpt ook niet mee dat de Mol mijn minst favoriete kandidaat was.
Doe mij maar de 'gewone' Mol.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het gewoon zo raar. Misschien voelt het ook anders omdat ze te streamen waren, geen vast tijdstip, je kijkt niet 'met elkaar'. Of omdat het alleen jongeren waren. Of omdat je er in een maand doorheen was.

Avrotros heeft dit echt onderschat. Of ze zijn blij, kunnen ze weer verder met die vervelende bn'ers.

Ik kijk iig weer uit naar de Belgen dan maar.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond het een leuke en geslaagde editie. Heel mooi in beeld gebracht, opdrachten beter uitgelegd en fijn dat het met onbekende Nederlanders was.
Het streamen had van mij niet gehoeven overigens.
Verbeterpuntjes voor de volgende keer wat mij betreft; geen open eindjes meer (Jurre en Merel, de atypich opdracht). De finale vond ik wat vreemd. Ook omdat het met vier personen was, de laatste opdracht vond ik wel grappig maar niet echt finale-waardig.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond de opzet ook heel leuk. De niet-BN'ers waren fanatiek en er werd weinig tot niet gemold door de kandidaten. Daardoor was het wat makkelijk om de mol te vinden maar ook daardoor juist leuk.

De storytelling was super, daardoor waren er inderdaad wel wat losse eindjes naar de volgende aflevering dus daar moet dan een tussenoplossing worden gevonden.

De streaming vond ik op deze manier niet werken, er was te weinig tijd om tussendoor met elkaar te discusseren of te speuren. Streaming only kan best, maar dan zou ik het nog steeds bij één aflevering per week houden. De cliffhangers ipv altijd eliminatie aan het einde vond ik dan weer helemaal geen issue. Als ze maar goed opgevolgd worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een domper dat Nyree de mol was. Ik was erg teleurgesteld en heb alle molacties niet eens meer bekeken.

Helaas was ik dit jaar bij de reguliere Wie is de mol ook zo teleurgesteld (ik ben zelfs nog nooit zo teleurgesteld geweest in een Mol)

Ik vond 2 afleveringen per week, echt teveel. Ik wilde de afleveringen zo snel mogelijk kijken, omdat ik bang was voor spoilers.

Ik heb echter niets van deze editie op RTL Boulevard gehoord of gezien.

Ik vond het wel heel erg leuk dat het met onbekende Nederlanders was!

Ik hoop dat er volgend jaar weer een editie komt en ze dan een aantal zaken anders gaan aanpakken
Alle reacties Link kopieren Quote
leeg_zakje schreef:
23-07-2024 21:41
Wat een domper dat Nyree de mol was. Ik was erg teleurgesteld en heb alle molacties niet eens meer bekeken.

Helaas was ik dit jaar bij de reguliere Wie is de mol ook zo teleurgesteld (ik ben zelfs nog nooit zo teleurgesteld geweest in een Mol)

Ik vond 2 afleveringen per week, echt teveel. Ik wilde de afleveringen zo snel mogelijk kijken, omdat ik bang was voor spoilers.

Ik heb echter niets van deze editie op RTL Boulevard gehoord of gezien.

Ik vond het wel heel erg leuk dat het met onbekende Nederlanders was!

Ik hoop dat er volgend jaar weer een editie komt en ze dan een aantal zaken anders gaan aanpakken

Omdat het niks met BN'ers te maken had, dus niets te melden.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
Prima concept met onbekende Nederlanders. Dat mag blijven. Maar ik miste gewoonweg de spanning. En ik kan nog niet precies de vinger erop leggen waarom.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven