Entertainment alle pijlers

Zembla-Sharleyne

17-02-2016 21:23 606 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kijkt er ook?
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
11-01-2018 19:30
Nee je hebt gelijk, de vader had beter het bijltje erbij neer kunnen gooien. :facepalm:
Nee natuurlijk niet.
Maar zeggen dat ze ‘geluk’ heeft terwijl ze dood is, staat bijzonder raar.

Het is absoluut bewonderenswaardig hoe die man vecht voor de waarheid
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
11-01-2018 08:32
Saskia Belleman

@SaskiaBelleman

Het is volgens de OvJ evident dat er onderzoek moet komen naar de geestvermogens van Hélène J. Dat wilde ze eerst niet, maar nu wel. Er komt onderzoek door een psychiater, psycholoog en een milieudeskundige. #Sharleyne
1:46 PM - Jan 10, 2018


Waarom zou er een milieudeskundige een onderzoek doen naar haar geestesvermogen?
Ik vraag me wel af in hoeverre een onderzoek nu, jaren later, iets kan zeggen over haar geestelijke gezondheid toen.
Het zal moeder wel te heet onder de voeten worden. Misschien hoopt ze zich te kunnen beroepen op (tijdelijke) verminderde toerekeningsvatbaarheid of iets dergelijks.
eva-luna schreef:
11-01-2018 22:51
Het zal moeder wel te heet onder de voeten worden. Misschien hoopt ze zich te kunnen beroepen op (tijdelijke) verminderde toerekeningsvatbaarheid of iets dergelijks.
Zou kunnen, ze heeft een tijd terug in een interview vermeld dat zij die dag geen alcohol gedronken had omdat ze anders niet wakker zou worden de volgende ochtend om naar haar werk te gaan, zij gaf aan deze verantwoording zeer serieus te nemen.
Sophiever schreef:
11-01-2018 23:13
Zou kunnen, ze heeft een tijd terug in een interview vermeld dat zij die dag geen alcohol gedronken had omdat ze anders niet wakker zou worden de volgende ochtend om naar haar werk te gaan, zij gaf aan deze verantwoording zeer serieus te nemen.
Moeder had een alcoholpromillage van 2 tot 2,5 procent in haar bloed die nacht.
Het mens was dus stomdronken.
karin12345 schreef:
15-01-2018 16:07
Moeder had een alcoholpromillage van 2 tot 2,5 procent in haar bloed die nacht.
Het mens was dus stomdronken.


Vandaag eindelijk de rechtszaak.
Gaat waarschijnlijk vier dagen duren.
Eerste berichten: moeder herinnert zich niets meer van die nacht.
Alle reacties Link kopieren
Die 'moeder' vertelt hoe dan ook verschillende verhalen.. Ongeloofwaardig dus.
karin12345 schreef:
13-06-2018 13:53
Vandaag eindelijk de rechtszaak.
Gaat waarschijnlijk vier dagen duren.
Eerste berichten: moeder herinnert zich niets meer van die nacht.
Oh ze wil op een lame manier er onderuit komen. Ik was dronken ik weet niets meer. :sick:
Alle reacties Link kopieren
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/135702 ... afgesloten

Liveblog op RTV Drenthe.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Moeder is na de val alcohol gaan halen, ik vraag mij af, hoelang duurt het voordat alcohol opgenomen is? Kan ze niet omdat ze gesnapt was door de buurman die op de klap afkwam nog snel alcohol gedronken hebben in dat andere appartement om dronkenschap te faken.
Van het AD:

"
'Opa en oma wezen naar vader Victor als mogelijke moordenaar van Sharleyne'

De politie heeft in de eerste dagen na de dood van de 8-jarige Sharleyne Remouchamps in Hoogeveen, chaotisch onderzoek gedaan. Een belangrijke getuigenis van de bovenbuurman belandde aanvankelijk niet eens in het dossier. Het gaat om de buurman die 'stemmen en gebonk' had gehoord in de woning onder hem, vlak voor de val van Sharleyne van de tiende verdieping van woonflat De Arend.
Victor Schildkamp 14-06-18, 10:29 Laatste update: 11:08

1
M

Dat bleek aan het begin van dag twee van de rechtszaak tegen Hélène J., de moeder die haar dochtertje Sharleyne drie jaar terug van de tiende verdieping van een flat zou hebben gegooid. De bovenbuurman hoorde voor de val allerlei geluiden, waaronder een harde klap. Hij zegt zijn verhaal al in 2015 te hebben verteld tegen de politie, maar pas in 2017 dook het verhaal op. Hij zou het verhaal al eerder ook verteld hebben tegen maatschappelijk werkers.
Collega

Toch heeft een collega van die bovenbuurman weer verteld dat de man tegen hem altijd zei 'nooit iets van het drama onder hem te hebben meegekregen'. Advocaat Paul van Jaarsveld van Hélène J. probeert met die verklaring het verhaal van de bovenbuurman aan het wankelen te brengen. Advocaat Sebas Diekstra van Victor Remouchamps, de vader van Sharleyne, noemt het 'onacceptabel' dat het eerste onderzoek na de dood van Sharleyne zo ongestructureerd is uitgevoerd.

De ouders van Hélène J. hebben zich in de discussies over de dood van Sharleyne ook niet onbetuigd gelaten. Zij kennen de collega van de bovenbuurman persoonlijk. De ouders van Hélène suggereerden dat vader Victor Remouchamps iets met de dood van Sharleyne te maken kan hebben. Hij zou die nacht dan in de flat moeten zijn geweest om Sharleyne op te halen. Maar bewijs hebben de ouders van Hélène daar niet voor.
Plopkap

Dag twee van de rechtszaak begon met een opmerkelijk besluit: Televisieprogramma RTL Boulevard kreeg te horen dat de knaloranje plopkap op de microfoons niet meer gebruikt mag worden. Hélène J. stoorde zich daar gisteren enorm aan: ,,Ik voel me niet serieus genomen, dit is een rechtszaak, geen tv-programma.'' Verslaggever Jermaine Ellerkamp wil een nu een klacht indienen bij de rechtbank over het besluit om zijn plopkap te verwijderen.

Hélène J. wordt ervan verdacht in de nacht van 7 op 8 juni 2015 haar 8-jarige dochtertje Sharleyne van de tiende verdieping te hebben gegooid. Gisteren op dag één van de rechtszaak toonde J. zich erg emotioneel en wist niet meer waarom ze zich zo raar gedroeg na het drama: ze ging eerst bier halen bij een vriend en liep naar de auto 'om sigaretten te halen', voordat ze naar haar overleden dochtertje liep.

Of Sharleyne is gewurgd voordat ze viel, bleef onduidelijk. Twee van de drie medisch deskundigen die er gisteren waren, durven die conclusie niet te trekken.

De rechtszaak werd afgedwongen door vader Victor die zich er niet bij neerlegde dat het OM zijn ex-vrouw aanvankelijk niet wilde vervolgen voor de dood van zijn kind. Nu is het OM ervan overtuigd dat de moeder verantwoordelijk is voor de dood van het 8-jarige meisje. Hélène, die kampte met een alcoholprobleem, zou haar dochtertje over de reling hebben gegooid. Moeder heeft nooit veel verteld over de uren voor de dood van haar dochtertje. Ze zegt dat ze lag te slapen toen haar dochtertje van tien hoog naar beneden viel. En dat ze het niet heeft gedaan.

Maandag wordt de strafeis verwacht."



De moeder van Sharleyne heeft het in elk geval van haar ouders.
Als je je niets kunt herinneren?
Hoe kun je dan zeker weten, dat je je dochter niet naar beneden hebt gegooid?
SuperWijf schreef:
18-02-2016 06:51
Als ze bij bewustzijn was dus niet slapend dan had ze gegilt wanneer ze door toedoen ve ander er af is gegooid.

Reling is zo hoog dat je er echt op moet klimmen daar stap je als 5jr niet zo over heen.

Slaapwandelen werd ook genoemd vlak na haar dood maar ook dan moesten er vingerafdrukken vh meisje moeten zijn.

Tja die moeder , raar mens heb haar eind 2014 en begin 2015 paar keer met slonzige en sluikerige kleding voor t huis zien lopen. Zag er niet uit en zo dronken als maar kan. Ik vroeg toen aan buren wie dat was toen zeiden ze oohh uit de flat doet wel vaker zo. Niet wetende dat er een lief blond meisje alleen thuis zat.
Rechtzaak dient op dit moment. Moeder verklaart wat eindelijk. Ze werd wakker, voelde tocht, ging haar kind zoeken in de flat en toen ze haar daar niet kon vinden keek ze over de balustrade. Want daar lag haar kind wel vaker????
Ik heb in een flat gewoond. Hoe bedenk je binnen enkele minuten dat je kind daar zou kunnen liggen.. ze verzint het. En toevallig is het meisje net gesprongen (ooggetuige zag moeder vlak na de val naar beneden kijken)
De bovenbuurman hoorde een gesprek en daarna een heel harde knal of bonk oid.
Ze is volgens mij bewusteloos over de balustrade gekiept.
Wat in ieder geval vast staat is dat het een waardeloze moeder was. Laat ze daar voor vervolgd worden ajb als rest niet bewezen kan worden.
Sorry moest het even kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Vana77 schreef:
14-06-2018 17:10
Rechtzaak dient op dit moment. Moeder verklaart wat eindelijk. Ze werd wakker, voelde tocht, ging haar kind zoeken in de flat en toen ze haar daar niet kon vinden keek ze over de balustrade. Want daar lag haar kind wel vaker????
Ik heb in een flat gewoond. Hoe bedenk je binnen enkele minuten dat je kind daar zou kunnen liggen.. ze verzint het. En toevallig is het meisje net gesprongen (ooggetuige zag moeder vlak na de val naar beneden kijken)
De bovenbuurman hoorde een gesprek en daarna een heel harde knal of bonk oid.
Ze is volgens mij bewusteloos over de balustrade gekiept.
Wat in ieder geval vast staat is dat het een waardeloze moeder was. Laat ze daar voor vervolgd worden ajb als rest niet bewezen kan worden.
Sorry moest het even kwijt.
zo zit ik er ook in. Helaas kan ze niet vervolgd worden voor " waardeloze moeder", maar vreselijke casus. En enorm schandalig hoe de politie hierin geacteerd heeft. Echt schandalig.
Wat ik bijzonder vind is dat er (nog) geen vonnis is geveld maar dat de aanklager wel al 1 ton aan schadevergoeding heeft gevraagd.

Voor de rest een trieste en vooral droevige zaak, dat arme meisje :(
Ik vind het niets gek dat hij een schadevergoeding eist. Volgens mij kost dit hem allemaal een godsvermogen terwijl Sharleyne het verdiende dat er serieus naar haar val gekeken werd. Zonder media was dit ook afgedaan als een sprong dat dat meisje niet eens had kunnen maken.
Sophiever schreef:
15-06-2018 16:51
Ik vind het niets gek dat hij een schadevergoeding eist. Volgens mij kost dit hem allemaal een godsvermogen terwijl Sharleyne het verdiende dat er serieus naar haar val gekeken werd. Zonder media was dit ook afgedaan als een sprong dat dat meisje niet eens had kunnen maken.
Ok, maar dan zou het logischer zijn als hij die schadevergoeding zou eisen van de politie?
Bobby-Pin schreef:
15-06-2018 17:00
Ok, maar dan zou het logischer zijn als hij die schadevergoeding zou eisen van de politie?
Ik weet eigenlijk niet waar hij dat neer moet leggen maar ik neem aan dat het in overleg met de advocaat gebeurt is en dit het juiste pad is?
Sophiever schreef:
15-06-2018 17:07
Ik weet eigenlijk niet waar hij dat neer moet leggen maar ik neem aan dat het in overleg met de advocaat gebeurt is en dit het juiste pad is?
Van wat ik eruit heb kunnen opmaken wordt dit geëist van de moeder, dus dat zij die 1 ton moet betalen terwijl zij (nog) niet berecht is.
Bobby-Pin schreef:
15-06-2018 17:09
Van wat ik eruit heb kunnen opmaken wordt dit geëist van de moeder, dus dat zij die 1 ton moet betalen terwijl zij (nog) niet berecht is.
Ik heb het twitterverslag gelezen en zoals ik het interpreteer wordt het van het om geeist. Er staat niet van wie het geeist wordt maar het om doet daarna niet meer echt aardig tegen de vader.
Die moeder is zo gek als een apenootje. Je ligt te tukken, voelt wat tocht, kan je dochter niet vinden en vervolgens kijk je over de railing, want daar lag ze wel vaker? Ik denk dat dit meisje daar maar een keer heeft gelegen en dat is dankzij haar moeder.

Wat een waardeloos mens zeg. Arme Sharleyne.
Kunstenkitsch schreef:
15-06-2018 17:15
Die moeder is zo gek als een apenootje. Je ligt te tukken, voelt wat tocht, kan je dochter niet vinden en vervolgens kijk je over de railing, want daar lag ze wel vaker? Ik denk dat dit meisje daar maar een keer heeft gelegen en dat is dankzij haar moeder.

Wat een waardeloos mens zeg. Arme Sharleyne.
Het slaapkamerraam waar Sharleyne sliep stond wagenwijd open. Ze had gedronken en werd toch wakker van de tocht, maar als iemand goed stevig gedronken heeft dan kun je volgens mij een kanon naast het bed afschieten maar dan wordt zo iemand nog niet wakker.
Linksom of rechtsom, het is en blijft in en in triest😔
Alle reacties Link kopieren
Wat er ook aan de val vooeaf is gegaan. Ik denk dat je sowieso kunt spreken van ernstige nalatigheid met de dood als gevolg! Die moeder spoort niet! Ik snap niet dat t mens niet onmiddellijk is opgesloten en onderzocht.
Bloesempje234 schreef:
17-06-2018 19:07
Linksom of rechtsom, het is en blijft in en in triest😔
Absoluut. Toen ik het las liepen de rillingen me koud over de rug, dat arme kleine meisje.

Ik lees nu net dat er 10 jaar cel is geëist tegen de moeder wegens doodslag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven