Entertainment alle pijlers

Zembla-Sharleyne

17-02-2016 21:23 606 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kijkt er ook?
Alle reacties Link kopieren
quote:MalleBabbe1 schreef op 18 februari 2016 @ 08:44:

Nou ik mag toch hopen dat de falende instanties er niet mee wegkomen..



Dat hoop ik ook. Het is helaas niet de eerst keer dat een betrokken instantie faalt.



http://www.antibjz.nl/pag ... -dode-kinderen-tot-gevolg
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo ontdaan van dit verhaal. Dat arme kind. Maar er komt toch een rechtszaak? Ik hoop echt dat de rechter de mensen die hiervan wisten, jeugdzorg en mensen van de school, uit hun functie ontheven worden. Zo te doen met die man die er alles deed om Sharleyne weg te halen uit die onveilige omgeving en overal zijn neus stootte.
quote:tvandattum schreef op 18 februari 2016 @ 11:09:

[...]





Dit denk ik ook. En moet je dat mensen kwalijk nemen? Wie weet vantevoren sowieso nu echt wat gezag inhoudt? Daar kom je volgens mij pas echt achter als er dingen gaan spelen.

Nee ik denk niet dat je mensen dat kwalijk kunt nemen..

Ik denk dat vader zich achteraf ook wel voor zijn kop kan slaan maar daar heeft de beste man helaas niets meer aan..
MalleBabbe ik heb afgelopen maandag met partner ons ongeboren kind erkend in het gemeentehuis van hetzelfde dorp waar Sharlayne woonde. En daar werden we er ook op gewezen dat erkenning niet automatisch gezag inhoud. Tegenwoordig kan je het online regelen met je DigiD als ik het goed heb. (dat moeten we dan nog ff doen na de geboorte)
Alle reacties Link kopieren
quote:MalleBabbe1 schreef op 18 februari 2016 @ 11:11:

[...]



Klopt,en zelfs de woningbouw wat zeer ongebruikelijk is en wat toch bij CJG en bureau jeugdzorg alle alarmbellen zou moeten laten rinkelen..Ik weet niet of bjz betrokken was. Er werd met name over CJG gesproken. Veilig Thuis had de casus toch ook niet? Echt, wat een zootje. Echt te erg dat dit kan gebeuren.
Veilig thuis krijgt toch de meldingen die komen vanuit de AMK of niet ?
quote:charlottew88 schreef op 18 februari 2016 @ 11:13:

[...]





Dat hoop ik ook. Het is helaas niet de eerst keer dat een betrokken instantie faalt.



http://www.antibjz.nl/pag ... -dode-kinderen-tot-gevolg

Klopt dit is zo'n verhaal uit mijn stad,vreselijk:



https://robzijlstra.wordpress.com/2015/01/20/daniella/
quote:Schabolleke schreef op 18 februari 2016 @ 10:58:

[...]





Dat snap ik allemaal heel goed. Het is ook onmogelijk om de wet helemaal te kennen en te begrijpen. Maar achteraf roepen dat niemand je het heeft verteld vind ik zo gemakzuchtig en slachtofferig. Op iedere gemeentesite en op die van het rijk staat dat erkenning niet automatisch gezag met zich meebrengt. Met één muisklik te vinden.Wat begrijp je niet aan 'wanneer de vraag niet bij je leeft ga je ook niet zoeken naar het antwoord'?
Alle reacties Link kopieren
quote:MalleBabbe1 schreef op 18 februari 2016 @ 11:15:

[...]



Nee ik denk niet dat je mensen dat kwalijk kunt nemen..

Ik denk dat vader zich achteraf ook wel voor zijn kop kan slaan maar daar heeft de beste man helaas niets meer aan..





En dan.nog kun je je afvragen of het wat had uitgemaakt.

Ja,.wellicht als je in de rechtzaal staat. Maar verder? Ik betwijfel dat echt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 18 februari 2016 @ 11:19:

[...]



Wat begrijp je niet aan 'wanneer de vraag niet bij je leeft ga je ook niet zoeken naar het antwoord'?Mee eens.
quote:tvandattum schreef op 18 februari 2016 @ 11:16:

[...]





Ik weet niet of bjz betrokken was. Er werd met name over CJG gesproken. Veilig Thuis had de casus toch ook niet? Echt, wat een zootje. Echt te erg dat dit kan gebeuren.Pin mij er niet op vast maar voor zover ik begrepen heb en ook uit de uitzending van Zembla was ook BJZ betrokken..
quote:Amand schreef op 18 februari 2016 @ 11:19:

[...]



Wat begrijp je niet aan 'wanneer de vraag niet bij je leeft ga je ook niet zoeken naar het antwoord'?Wat begrijp jij niet aan 'dat snap ik allemaal heel goed, maar ga dan niet achteraf naar anderen wijzen?'
quote:tvandattum schreef op 18 februari 2016 @ 11:20:

[...]





En dan.nog kun je je afvragen of het wat had uitgemaakt.

Ja,.wellicht als je in de rechtzaal staat. Maar verder? Ik betwijfel dat echt.Ik heb serieus geen idee of wel gezag hebben de man ook maar een stap verder zou hebben gebracht..
Alle reacties Link kopieren
quote:MalleBabbe1 schreef op 18 februari 2016 @ 11:18:

[...]



Klopt dit is zo'n verhaal uit mijn stad,vreselijk:



https://robzijlstra.wordpress.com/2015/ ... niella/Het maakt mij zo vreselijk woedend sommige personen zijn monsters en zouden geen kinderen mogen krijgen. Helaas is daar geen controle op. Iedere gestoorde idioot kan een kind verwekken of baren
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:charlottew88 schreef op 18 februari 2016 @ 11:25:

[...]





Het maakt mij zo vreselijk woedend sommige personen zijn monsters en zouden geen kinderen mogen krijgen. Helaas is daar geen controle op. Iedere gestoorde idioot kan een kind verwekken of baren

Die man trok mét enkelband bij moeder in,Daniëlla woonde door de week in een instelling maar niemand deed blijkbaar iets..



Zijn verleden speelt een rol. In 2007 is hij veroordeeld door de rechtbank in Zwolle in verband met een ernstig zedendelict: hij heeft in Steenwijk een stiefdochter in een vorige relatie mishandeld en seksueel misbruikt. Hij krijgt 6 jaar celstraf.



Aan het einde van zijn detentie krijgt hij via een contactadvertentie kennis aan Karin S. Eenmaal op vrije voeten trekt hij – met enkelbandje – bij haar in. Daniella woont door de week in een instelling, in het weekeinde is ze thuis. Karin S. krijgt ondersteuning bij de opvoeding van de verstandelijk beperkte Daniella.



Hulpverleners maken zich zorgen. Daniella vertoont seksueel grensoverschrijdend gedrag, zo heet het. De komst van ex-zedendelinquent Geert S. in het toch al kwetsbare gezin is daarom niet een heel gelukkige. De betrokken hulpverleners beleggen zoals zij dat noemen een zorgconferentie over de situatie. Besloten wordt dat een preventieplan wordt opgesteld dat Geert W. moet ondertekenen. W. doet dat. Hij noemt zichzelf ‘de beste papa van Groningen’.

quote:Schabolleke schreef op 18 februari 2016 @ 11:24:

[...]





Wat begrijp jij niet aan 'dat snap ik allemaal heel goed, maar ga dan niet achteraf naar anderen wijzen?'Er wijst niemand achteraf naar anderen. Aangezien vader geen gezag had waren zijn mogelijkheden beperkt en was hij volledig afhankelijk van anderen. En die anderen hebben dramatisch gefaald.
Alle reacties Link kopieren
quote:MalleBabbe1 schreef op 18 februari 2016 @ 11:28:

[...]



Die man trok mét enkelband bij moeder in,Daniëlla woonde door de week in een instelling maar niemand deed blijkbaar iets..
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:Amand schreef op 18 februari 2016 @ 11:30:

[...]



Er wijst niemand achteraf naar anderen. Aangezien vader geen gezag waren zijn mogelijkheden beperkt en was hij volledig afhankelijk van anderen. En die anderen hebben dramatisch gefaald.Idd want het meisje wat voorop zou moeten staan stond niet voorop.!
quote:MalleBabbe1 schreef op 18 februari 2016 @ 11:24:

[...]



Ik heb serieus geen idee of wel gezag hebben de man ook maar een stap verder zou hebben gebracht..

Jazeker wel. Dan had hij een rechtszaak aangaande de zorgverdeling kunnen aanspannen, waardoor er op dat moment een rechter (en de Raad voor de Kinderbescherming) naar gekeken had. Nu lag er de drempel van het niet-hebben van gezag. Dat is een andere procedure.



Ik gok dat hij zich geïntimideerd voelde door de handelswijze van de betrokken instanties; 'je hebt geen gezag dus je hebt niets in te brengen' en daardoor geen procedure voor het verkrijgen van gezag en het wijzigen van de omgang is gestart. Maar goed, dat is speculatie. Geen idee wat zijn redenen waren om het niet te doen.
quote:Amand schreef op 18 februari 2016 @ 11:37:

[...]



Jazeker wel. Dan had hij een rechtszaak aangaande de zorgverdeling kunnen aanspannen, waardoor er op dat moment een rechter (en de Raad voor de Kinderbescherming) naar gekeken had. Nu lag er de drempel van het niet-hebben van gezag. Dat is een andere procedure.



Ik gok dat hij zich geïntimideerd voelde door de handelswijze van de betrokken instanties; 'je hebt geen gezag dus je hebt niets in te brengen' en daardoor geen procedure voor het verkrijgen van gezag en het wijzigen van de omgang is gestart. Maar goed, dat is speculatie. Geen idee wat zijn redenen waren om het niet te doen.Hij voelde zich zeker geïntimideerd zoals hij zelf in Zembla verteld toen hij zijn advocaat op de zaak zette kreeg hij van hou mij ten goede CJG of jeugdzorg te horen dat hij toch niet teveel mensen bij dit dossier moest betrekken..
Ik vind die vader toch ook wel een beetje slappe hap. Brieven sturen met ik stop ermee terwijl de situatie voor zijn dochter steeds schijnender wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:AnDu schreef op 18 februari 2016 @ 11:41:

Ik vind die vader toch ook wel een beetje slappe hap. Brieven sturen met ik stop ermee terwijl de situatie voor zijn dochter steeds schijnender wordt.



Na 4 jaar strijden? Ik snap dat die man op was. Zoveel onrecht.

Jij hebt vast nog nooit met dit soort instanties te maken gehad. En hij liet zijn kind niet los hé.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 18 februari 2016 @ 11:37:

[...]



Jazeker wel. Dan had hij een rechtszaak aangaande de zorgverdeling kunnen aanspannen, waardoor er op dat moment een rechter (en de Raad voor de Kinderbescherming) naar gekeken had. Nu lag er de drempel van het niet-hebben van gezag. Dat is een andere procedure.



Ik gok dat hij zich geïntimideerd voelde door de handelswijze van de betrokken instanties; 'je hebt geen gezag dus je hebt niets in te brengen' en daardoor geen procedure voor het verkrijgen van gezag en het wijzigen van de omgang is gestart. Maar goed, dat is speculatie. Geen idee wat zijn redenen waren om het niet te doen.





Die rechtszaken duren heel lang. En dan nog is de uitkomst onzeker.

En daarnaast speelt nog steeds het immense falen van instanties.



Hij zei ook zich geïntimideerd te voelen. Dat toen hij naar een advocaat stapte, hij te horen kreeg dat hij geen anderen erbij moest betrekken. Dus ik snap hem wel. Dan had hij nog minder te zeggen gehad. Hij had denk ik sowieso al een achterstand, omdat het biologisch zijn kind niet was.



Schimmige wereld soms, van jeugdhulpverlening.
quote:AnDu schreef op 18 februari 2016 @ 11:41:

Ik vind die vader toch ook wel een beetje slappe hap. Brieven sturen met ik stop ermee terwijl de situatie voor zijn dochter steeds schijnender wordt.



Het enige wat hij zelf nog verder had kunnen doen is zich schuldig maken aan ontvoering / onttrekking ouderlijk gezag. Beiden (zware) strafbare feiten.



Hij was kansloos.



quote:sparood2010 schreef op 18 februari 2016 @ 10:16:

[...]



Achteraf gezamenlijk gezag aanvragen is bijna onmogelijk als de andere ouder niet wil meewerken. Zeker als je niet de biologische vader bent. Als vader heb je dan dus geen poot om op te staan en krijg je het bijna nooit voor elkaar om gezag te krijgen.
quote:AnDu schreef op 18 februari 2016 @ 11:41:

Ik vind die vader toch ook wel een beetje slappe hap. Brieven sturen met ik stop ermee terwijl de situatie voor zijn dochter steeds schijnender wordt. Wanhoop na 4 jaar strijden en ik kan mij daar wel iets bij voorstellen.!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven