5 groene paprika's

19-11-2011 09:14 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb hier nog 5 groene paprika's liggen. Heeft iemand een lekker recept om hier iets mee te maken?

Alvast bedankt!!
Gevulde paprika's? Grillen? Door de macaroni? In de vriezer voor als je wel weet wat je er mee wilt?
quote:chrissiy schreef op 19 november 2011 @ 09:16:

Gevulde paprika's? Grillen? Door de macaroni? In de vriezer voor als je wel weet wat je er mee wilt?

Idd.

Ik heb nog een caribische gehaktschotel waar officieel groene paprika in moet. Ik heb er zelf rood doorgedaan omdat ik de smaak niet lekker vind van groen. Wacht ik pak even de foto erbij. Is met banaan, kan je ook weglaten als je het niet lust.

En ik heb nog een tapas gerecht met champignonnen en paprika, heb je een rode, een gele en een groene voor nodig.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Koop zelf trouwens haast nooit groene paprika's, geef mij maar de rode; veel lekkerder!
Proberen te ruilen voor gele en rode, die zijn lekkerder!

Persoonlijk zou ik ze weggeven. Ben al niet zo'n paprikafan, maar bij zelfgemaakte sjasliks gebruik ik stukjes in 3 kleuren. Maar kies dan al altijd voor 'n paprika-stoplicht waarbij de groene het kleinst is.
quote:elninjoo schreef op 19 november 2011 @ 09:30:

Persoonlijk zou ik ze weggeven. Ben al niet zo'n paprikafan, maar bij zelfgemaakte sjasliks gebruik ik stukjes in 3 kleuren. Maar kies dan al altijd voor 'n paprika-stoplicht waarbij de groene het kleinst is.En de rode het grootst
mmm lekker groene.

Ik gooi het overal door.

Pasta

salade

taco's

op brood (met kaas)

gevulde met (vega)gehakt,champignons.courgette en kaas.

enne..waarom moeten die op dan?

Zijn lang goed te houden in de onderste lade van je koelkast.

Ik koop wel eens zo'n grote zak op de markt waar ik 2 weken mee doe.
quote:elninjoo schreef op 19 november 2011 @ 09:30:

Persoonlijk zou ik ze weggeven. Ben al niet zo'n paprikafan, maar bij zelfgemaakte sjasliks gebruik ik stukjes in 3 kleuren. Maar kies dan al altijd voor 'n paprika-stoplicht waarbij de groene het kleinst is.

Doe de volgende keer dan rood, geel en oranje, groen weglaten.

Oja pasta, zelf alleen niet met groen gemaakt;

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
MV: ik vind jou echt de receptengoeroe Al eens over een mooi receptenboek nagedacht?
quote:chrissiy schreef op 19 november 2011 @ 09:46:

MV: ik vind jou echt de receptengoeroe Al eens over een mooi receptenboek nagedacht?Zou een droom zijn een eigen receptenboek, lijkt me echt zo leuk.
Ik zou em kopen , hehe.
Goulash is ook lekker (met rode paprika , maar kan natuurlijk ook met groen);

Als je gevulde paprika maakt, zorg dan wel voor een wat zoete inhoud, zodat het bittere van de paprika wat wegvalt.

Als ze nog goed genoeg zijn om in te vriezen, zou je ze ook in stukjes kunnen snijden, in kleine porties verdelen en dan in de vriezer doen. Je kunt dan steeds een klein beetje bij je pastagerechten toevoegen.
M'n vriendin kan lekkere gevulde paprika's maken. Kalfsgehakt en kaas als inhoud. Ze gebruikt wel rode trouwens.
Dit is mijn tapas recept van gemarineerde champignons met o.a. paprika;

De paprika ga je grillen, is echt heel makkelijk in tegenstelling wat veel mensen denken. Je kan ook je groene paprikas grillen en zo in de vriezer bewaren. Door te grillen krijgen ze een wat zoetere smaak.

Na de grill kan je zo het velletje eraf trekken (ze horen zwart te zijn he, het velletje dan tenminste);

Of je maakt er paprikasoep van!

Buillonnetje, kruiden, restjes andere groente die je nog hebt liggen, uitje, schepje creme fraiche.....
Of je maakt groene paprikasoep.

Of een veloutée van groene paprika.

Of groene paprika's en worstjes
Paprikasaus is lekker bij vis (bijv een tongrolletje gevuld met zalm). Of dat met groen ook zo is weet ik alleen niet. Ik had het met oranje gemaakt.

Ik heb er hier twee liggen, die worden vanzelf oranje.
Goulash, dipsaus bij tacochips, gevulde paprika.
Kleine reepjes van snijden, fruiten met uienringen van 6 uien.

Tijm erdoor met creme fraiche, 20 minuten laten stoven.

10 velletjes bladerdeeg,

beetje van het paprika-uien baksel erop, de randjes omvouwen,

geraspte kaas erop, nog even in de oven... hmmmm
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Ik zit in mijn kookschrift te zoeken naar een gerecht voor een andere forumster en toen kwam ik nog langs dit gerecht, zelf zou ik het met half om half gehakt maken;

Tartaar uit Nice

Catagorie : Ovenschotels

Aantal personen : 4

Ingrediënten :

1 eetlepel olie

1 ui

1 teentje knoflook

500g tartaar

1 theelepel mosterd

zout

peper

4 tomaten

1 aubergine

1 groene paprika

1 rode paprika

2 theelepel gedroogde Provençaalse kruiden

100g jong belegen kaas in plakjes gesneden

--------------------------------------------------------------------------------

Bereidingswijze :

Pel de ui en het knoflookteentje en snipper deze fijn. Ontvel de tomaten en snijd deze in plakjes. Was de aubergine en snijd deze in plakken. Maak de paprika’s schoon en snijd deze in reepjes. Verhit de olie in een pan en fruit hierin de ui en knoflook glazig. Doe de tartaar in een kom en meng er het gefruite ui – knoflookmengsel, de mosterd, wat zout en peper door. Vet een ovenschaal in en spreid het tartaarmengsel uit over de bodem van de schaal en leg hierop de tomatenplakjes, dan de plakken aubergine, dan de reepjes groene paprika en als laatste de reepjes rode paprika. Bestrooi elke laag met wat zout, peper en de gedroogde kruiden. Dek het geheel af met de plakjes kaas en zet de schaal 35 minuten in een voorverwarmde oven van 175 graden. Lekker met rijst.
Geroosterde paprikatapenade van maken! Paprika's grillen en pureren. Dan op smaak brengen met knoflook, peper en zout en wat pijnboompitjes er doorheen. Heerlijk met een stokbroodje of toastjes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven