50 grote (bio) chocolate chip cookies

19-09-2019 12:56 15 berichten
Hoi, voor een bio fair is mij gevraagd 50 grote (maat stroopwafel zeg maar) chocolate chip cookies te bakken, met alleen biologische produkten.
Het meeste is natuurlijk sowieso wel te vervangen dus gewone recepten mogen ook.

Omdat het er 50 moeten worden zoek ik niet iets met 100 ingrediënten.

Wie heeft er een lekker en makkelijk recept??
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik altijd het recept uit het Laura's bakery bakboek.
Het is dit recept, maar dan zonder de pretzels:
https://www.laurasbakery.nl/chocolate-c ... -pretzels/
Alle reacties Link kopieren
http://kleinstukjedan.nl/subways-zachte-cookies/

Ik heb deze een paar keer gemaakt.
Zelf doe ik niet te ingewikkeld en gebruik gewoon de bloem die ik in huis heb, wij vonden ze erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
Rutger bakt! Ik heb het nu niet bij de hand, maar is een simpel recept. Stond eind vorig jaar, dacht ik, in de kookrubriek van de krant.

https://www.ad.nl/koken-en-eten/rutger- ... ~aa83de74/

Hopelijk werkt de link.
Bedankt!! Ik ga ze bekijken. Zelf vind ik die zachte altijd erg yummie.
Oow, ik denk dat het die van Rutger worden :cheer:
chocho schreef:
19-09-2019 15:14
Oow, ik denk dat het die van Rutger worden :cheer:

Ik heb de Koekjesbijbel van Rutger gekocht. Echt een superboek. Ga ik deze winter weer regelmatig gebruiken.
Succes!
Alle reacties Link kopieren
chocho schreef:
19-09-2019 15:14
Oow, ik denk dat het die van Rutger worden :cheer:
En deze zijn ook heerlijk met witte chocolade!
Bedankt!!

Hoe maak je op een makkelijke manier een rol? Zonder met folie te klooien? Want ik ken mezelf.... dat wordt oorlog :-D
Alle reacties Link kopieren
Let wel op dat je bakvaste chocoladedruppels gebruikt, als je chipcookies wilt maken.
Ik weet niet of die in biologische kwaliteit in kleine hoeveelheden te koop zijn.
nounou
Ik neem een reep die ik haksel.
Alle reacties Link kopieren
chocho schreef:
19-09-2019 18:29
Ik neem een reep die ik haksel.

Maar dat smelt toch gewoon in de oven? Of valt dat mee als je echt grote stukken chocolade gebruikt en het snel bakt?
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
19-09-2019 18:34
Maar dat smelt toch gewoon in de oven? Of valt dat mee als je echt grote stukken chocolade gebruikt en het snel bakt?
Mijn ervaring met gehakte chocolade is dat de snippers smelten maar de grotere brokjes blijven wel brokjes. Het scheelt dat het koekjes zijn, die hoeven niet zo lang in de oven dus heeft de chocola niet de gelegenheid om helemaal te smelten.
Ik zou wel grof hakken.
Alle reacties Link kopieren
Ja fijn dan, nu heb ik zin in chocolate chip cookies :cry:
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
zakdoek schreef:
19-09-2019 20:33
Mijn ervaring met gehakte chocolade is dat de snippers smelten maar de grotere brokjes blijven wel brokjes. Het scheelt dat het koekjes zijn, die hoeven niet zo lang in de oven dus heeft de chocola niet de gelegenheid om helemaal te smelten.
Ik zou wel grof hakken.

Leuk om te weten!
Ik gebruik altijd alleen die druppels die smelten, maar als ik dus grovere stukken van een reep hak blijven er nog brokjes over.
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven