Aan welk voedsel ben jij verslaafd?

26-05-2009 19:46 356 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een maand of 3 een rare tic: ik eet me helemaal de tyfus aan yoghurt met muesli.

Bij het ontbijt, bij de lunch en soms zelfs ook nog als toetje...met boodschappen doen sla ik elke dag meerdere bekers yoghurt in...Griekse yoghurt, Turkse yoghurt, en zo heb ik nog meer favorieten.

Wie heeft er ook een rare eetverslaving?
Geraldine, tumtum zijn een soort kleine snoepjes, meestal met vruchtensmaakje en laagje suiker eromheen. Lekker hoor (at eerst ook een zak per week leeg op m'n werk, maar dat mag niet meer van mezelf, haha)!

Dit is tumtum

(emaille: Geraldine komt oorspronkelijk uit het buitenland, dus waarschijnlijk daarom dat ze het niet kent....)
Da's een goeie reden

Ik zou zeggen: leer ze kennen!
Mijn yoghurt/muesliverslaving is al wat aan het tanen....
quote:Zamirah schreef op 20 juni 2009 @ 10:29:

Mijn yoghurt/muesliverslaving is al wat aan het tanen....Heb je al een nieuwe op het oog?
Grappig dit topic en herkenbaar. Ik heb periodes waarin ik bepaald voedsel vaker eet dan "normaal"......

Op dit moment eet ik onzettend veel:

* Asperges, het witte goud, seizoen is bijna voorbij boehoe

* Chucka Wakame

* Toast met echte boter en Vegemite
quote:Lotte35 schreef op 20 juni 2009 @ 19:48:

[...]

Heb je al een nieuwe op het oog?

Ik heb in ieder geval de volle yoghurt vervangen door de halfvolle. En ja die is minder lekker....

Vooralsnog geen andere eetverslaving op het oog...
bij mij is het momenteel tosti's. ik wil er elke lunch 1.
- havermoutpap

- tosti's

- pizza tonijn

- yoghurt met allbran en banaan

- chocola

- noten
Italiaanse aardappelschotel van Aviko. Je kunt me er bijna voor wakker maken! Verder hete kroepoek (de hele zak MOET leeg in 1 keer), bloedsinaasappelsap en satékroketten van FEBO.
Ik heb er een nieuwe verslaving bij! Hollandsche Nieuwe met uitjes.
Dit jaar is mijn haring verslaving niet zo groot, maar dat komt misschien omdat ik een nieuwe heb: Danio kwark stracciatela of tropical met een enorme lading vers fruit eronder.
Ik ben helemaal gek op Cappucino.. En het liefst van het station. De echte van D E ! :p
quote:Zamirah schreef op 13 juni 2009 @ 12:32:

Ik ook, mijn lievelingskauwgom komt trouwens ook van de Lidl.

"Jetgum" heet het, heeeeerrrlijk.Ja die heb ik ook altijd in huis. Moet ik na iedere maaltijd één en (heel raar) altijd wanneer ik in de auto zit. Oh ja, en wanneer ik baantjes zwem.
quote:kaar schreef op 24 juni 2009 @ 15:17:

Dit jaar is mijn haring verslaving niet zo groot, maar dat komt misschien omdat ik een nieuwe heb: Danio kwark stracciatela of tropical met een enorme lading vers fruit eronder.Dat is mijn verslaving van een jaar geleden.
Doe mij maar sushi. Liefst van een lopende band, met sesamzaadjes en Kikkoman Zoooo lekker, tis bijna verslavend!
Haring,zalm,paella en dit elke week
quote:Zamirah schreef op 24 juni 2009 @ 13:33:

Ik heb er een nieuwe verslaving bij! Hollandsche Nieuwe met uitjes.

Hmmm, maar dan zonder uitjes en met zuur.

Verder sashimi, gamba's, olijven, casave. Grrr, allemaal nu niet in huis, zo'n lekkere trek momenteel.
Rozijntjes, voor ik het weet is het zakje alweer leeg Kost gelukkig geen zak en zo slecht zijn die dingetjes volgens mij niet....
Gisteren weer haringen ingeslagen. Ze waren bijna uitverkocht bij mijn visboer, ik was nog net op tijd....!
Chocolade!! Kan ik altijd wel eten.

Maar vooral die rijstwafels met een chocolade laagje! Lekker!
Alles (!) wat zout is (drop, zoutjes,kaas,soep noem maar op ) behalve haring.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Pepermunt.

Op het werk hebben we een grote schaal met pepermuntjes en elke keer dat ik erlangs loop, moet ik er gewoon één hebben. Deze verslaving is volgens mij wel werkgerelateerd, want thuis heb ik geen pepermunt en 's avonds en in de weekenden mis ik het niet
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Pizza!!!! Eet ik elke week. t Liefst met echte buffelmozzarella, verse basilicum en zongedroogde tomaatjes (al mag ik die eigenlijk niet..) of verse tonijn. Ik maak m ook wel s zelf om dr maar een gezondere variant van te maken...

Daarnaast: Optimel citroenkwark! Ook fijn als je aan t lijnen bent
Think outside the box
Frisk!

Dat zijn van die kleine snoepjes met een sterke pepermunt/eucalyptussmaak. De plaatselijke snoepwinkel heeft ze in de aanbieding en ik heb voor een weeshuis ingeslagen. In mijn tas zit een doosje, op de salontafel, op mijn bureau...
quote:jann schreef op 28 juni 2009 @ 08:24:

Rozijntjes, voor ik het weet is het zakje alweer leeg Kost gelukkig geen zak en zo slecht zijn die dingetjes volgens mij niet....Sterker nog, die zijn hartstikke goed voor je! Vooral de biologische, de andere zou je eerst moeten laten wellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven