Afvallen lukt niet ondanks begeleiding dietist

08-04-2019 07:30 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier eerder gepost dat afvallen niet lukt. Inmiddels ben ik bij een dietiste geweest. Ik ben nu een maand verder zonder enig reslutaat.
Bij de dietiste kwam er vooral uit dat ik verkeerde producten eet en dat ik te weinig beweeg.
Heb mij nu strikt aan haar schema gehouden en ben gaan bewegen elke dag flink wandelen of fietsen 45 min.

Mijn dag ziet er ongeveer zo uit

Ontbijt
Magere yoghurt of kwark, 1 schaaltje

Tussendoor
1 stuk fruit

Lunch
2 volkoren boterhammen met mager beleg bv kipfilet

Tussendoor
Rauwkost bv worteltjes

Diner
Gekookte aard, veel Groente en mager vlees bv hamlap

Tussendoor
Schaaltje kwark of stuk fruit

Drink thee of water

Waarom val ik niet af???
Heb morgen controle consult.
Ben erg gefrustreerd aamgezien mijn startgewicht 72.0 was 4 weken geleden en ik vandaag nog steeds 72.0 weeg.

Gr R
Meet je soms ter hoogte van je navel ipv je taille?
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
08-04-2019 08:55
Ze is pas 4 weken bezig en sowieso krijg je van een beetje fietsen en wandelen niet zoveel spieren dat je het merkt qua gewicht. Ook niet als je het een jaar doet.
Ik merkte dat wel, toen ik af ging vallen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
08-04-2019 10:33
Die maten zijn met de jaren veel groter geworden want vroeger had ik maat 38 er toen was mijn middel 70 centimeter. Dat was toen ook de maat op mijn knippatronen.

Nu schijnt buikomvang weer ietsje anders te zijn dan taille.
Ligt ook aan je bouw.
Ik ben net zo lang als mijn schoonzus, 10 kilo lichter en we hebben allebei dezelfde maat broek. Toen ik net zo zwaar was als zij, 10 kilo meer dus dan nu, droeg zij idd maat 42 en ik maat 46.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
TO, wanneer ben je begonnen met 7 keer wandelen in plaats van de 3 keer wandelen en 1 x zwemmen?
En lukt het nu wel om geen tweede keer avondeten op te scheppen?
En om de evergreen en crackers te laten staan?

Ik vind het knap als je je volledig aan je lijst hebt weten te houden, zonder een keer iets anders te eten. Het lijkt me alleen niet gezond. Ook mentaal niet. Je hebt jezelf dan extreem vastgelegd op dit menu.

Let je wel op dat je genoeg varieert in je voeding zodat je alles wat je lijf nodig heeft binnenkrijgt?

Ik zie alleen mager vlees. Vette vis, avocado of olijven, noten en zaden lijken te ontbreken. Volle producten zie ik er ook niet tussen staan. Die zijn vetter ja, maar er zit over het algemeen minder suiker in.
Pick your battles and bloom
Alle reacties Link kopieren
Wat at je dan eerst? Lijkt dat op wat je nu eet of totaal anders?

Die 45 minuten wandelen per dag vind ik vrij beperkt als dat de enige lichaamsbeweging is die je krijgt, maar met het advies dat er ook echt gesport zou moeten worden, ben ik het ook niet helemaal eens. Ik ben meer dan veertig kilo afgevallen zonder te sporten. Wel wandel en fiets ik veel en voor mij werkt dat goed. Tip voor TO is dan ook om een stappenteller aan te schaffen en per dag de 10.000 te halen. Dat moet te doen zijn, ook zonder opbouwen/trainen.
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
08-04-2019 09:54
ik had er ooit eentje die ik zelf moest vertellen wat het verschil was tussen een rode en groene appel
wat dan? wist dit ook niet haha...
Alle reacties Link kopieren
marriette87 schreef:
08-04-2019 15:56
wat dan? wist dit ook niet haha...
https://www.groenkennisnet.nl/nl/groenk ... groene.htm
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
En, wat zei de diëtiste?
Alle reacties Link kopieren
Als je écht alleen eet en drinkt wat je hier opschrijft, en bovendien deze buikomvang hebt met maat 38, dan lijkt er haast een medisch probleem te zijn. Ik zou naar de huisarts gaan.

Of toch even opnieuw heel kritisch kijken naar wat je eet. Trouwens, van gekookte aardappelen kan je nou juist best veel eten zonder dat het enorm aantikt qua kcal, vergeleken met gekookte pasta bijvoorbeeld. Maar goed, als je daar jus overheen doet, dan tikt dat wel aan ja. Om maar een voorbeeld te noemen. Melk in koffie, bakolie, beetje meer beleg kan zo paar honderd kcal per dag schelen. Dan zou je alsnog laag uitkomen hoor, 1200 + 400 (bijvoorbeeld) = 1600 kcal, is alsnog in mijn ogen een crash dieet. Dus heel apart dat je niet afvalt.
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
08-04-2019 08:16

Ik neem dietistes al niet meer serieus sinds ze mijn oma optimel, cola light en eierkoeken aanraden. Als er nou iets slecht voor je is dan is het al die light troep wel.
Dit is echt je reinste onzin. Niks mis met light producten. Klinkt trouwens wel alsof de diëtist van je oma ene Sonja Bakker is.
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
Debora schreef:
09-04-2019 01:03
Dit is echt je reinste onzin. Niks mis met light producten. Klinkt trouwens wel alsof de diëtist van je oma ene Sonja Bakker is.
Niks mis met light producten?
Zeker wel.

In light producten zit minder vet. En om de smaak te behouden worden o.a. suikers toegevoegd.
Het is wetenschappelijk bewezen dat light producten door de toevoegingen ongezond zijn, maar omdat de voedingsindustrie nogal veel verdiend aan het toevoegen van suikers wordt dat nog niet steeds niet volledig toegegeven en erkend. Trieste zaak.
Pick your battles and bloom
Alle reacties Link kopieren
Battlebloem schreef:
09-04-2019 01:11
Niks mis met light producten?
Zeker wel.

In light producten zit minder vet. En om de smaak te behouden worden o.a. suikers toegevoegd.
Het is wetenschappelijk bewezen dat light producten door de toevoegingen ongezond zijn, maar omdat de voedingsindustrie nogal veel verdiend aan het toevoegen van suikers wordt dat nog niet steeds niet volledig toegegeven en erkend. Trieste zaak.
Dit ja, light producten zijn nog uit de tijd dat vet de duivel was. Tegenwoordig is suiker natuurlijk de duivel. De waarheid zal wel iets in het midden liggen.
Of in het midden voor ieder verschillend. Ikzelf moet me helemaal volstorten met suikers, vetten, koolhydraten om uberhaupt op gewicht te blijven. Eten soms tot ik er misselijk van ben. En dan nog zijn er nog mensen van "eet je wel genoeg".
fietsen varen vrouwelijk doen
Alle reacties Link kopieren
Debora schreef:
09-04-2019 01:03
Dit is echt je reinste onzin. Niks mis met light producten.
Niet om af te vallen, nee (als je het hebt over light frisdranken tenminste, met light chips zul je niet afvallen). Wel om GEZOND af te vallen.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
09-04-2019 06:58
Niet om af te vallen, nee (als je het hebt over light frisdranken tenminste, met light chips zul je niet afvallen). Wel om GEZOND af te vallen.

Welnee.
Zo'n drama is dat allemaal niet. Je moet geen liters light frisdrank nemen, maarja, sowieso zijn liters frisdrank af te raden.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
09-04-2019 08:17
Welnee.
Zo'n drama is dat allemaal niet. Je moet geen liters light frisdrank nemen, maarja, sowieso zijn liters frisdrank af te raden.
Dan nog is het niet gezond.
Dreamer schreef:
09-04-2019 08:17
Welnee.
Zo'n drama is dat allemaal niet. Je moet geen liters light frisdrank nemen, maarja, sowieso zijn liters frisdrank af te raden.
Dit inderdaad. Het grootste bezwaar wat men zou hebben tegen light frisdranken, is de vervangende zoetstof in de vorm van aspartaam. Maar de schadelijkheid ervan is nooit echt bewezen.
Alle reacties Link kopieren
marriette87 schreef:
08-04-2019 15:56
wat dan? wist dit ook niet haha...
er zouden in groene appels minder suikers zitten dan in een rode

ga ik meteen door met de banaan, een frisse groene banaan bevat ook minder suikers dan de rijpere bruinere variant :idee:
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
09-04-2019 08:39
Dan nog is het niet gezond.
Het is ook niet enorm ongezond. En het bevat vrijwel geen kcal, in tegenstelling tot gewone frisdrank, die dus net zo (on)gezond is.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ben wel heel benieuwd naar het gesprek met de diëtist(e).
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
Battlebloem schreef:
09-04-2019 01:11
Niks mis met light producten?
Zeker wel.

In light producten zit minder vet. En om de smaak te behouden worden o.a. suikers toegevoegd.
Het is wetenschappelijk bewezen dat light producten door de toevoegingen ongezond zijn, maar omdat de voedingsindustrie nogal veel verdiend aan het toevoegen van suikers wordt dat nog niet steeds niet volledig toegegeven en erkend. Trieste zaak.
Ik had het over de cola light. Optimel en eierkoeken zijn toch niet light?

Producten als light chips zijn ongezond omdat mensen er meer van denken te kunnen eten, terwijl het nog steeds een calorierijk product is. Maar het is in de regel zeker niet ongezonder dan het vol-vet alternatief.
Dat riedeltje over dat iets niet wordt toegegeven of erkend is gewoon raar: dat mensen het niet beseffen, oké, maar niemand doet daar geheimzinnig over ofzo...
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
En hoe is het gesprek met de dietist gegaan? Je bent vrij om een andere te kiezen he. En wat voor de een werkt, werkt voor de ander niet.
Ik vind het zelf redelijk streng, 1200 kcal, vooral omdat je bent gaan bewegen. Maar vraag de dietist eens waar het op gebaseerd is.
En houd ook rekening met je cyclus en zoutgebruik.
Alle reacties Link kopieren
Mocht je trouwens over een tijdje nog steeds niks zijn afgevallen, dan zou ik eens naar de huisarts gaan voor onderzoek. Misschien heb je wel een trage schildklier, PCOS of iets anders waardoor afvallen moeilijker gaat.
Of zit je vlak voor de overgang.
Alle reacties Link kopieren
Je bmi is gewoon goed. Dan is het altijd erg lastig om die paar kilo's kwijt te raken, helemaal binnen een bepaalde tijd.

Je zou beter kunnen kiezen voor een gewichtsconsulent en een sportschool. Iemand die je helpt een nieuwe levensstijl aan te leren, gezonde voeding, beweging en op een gezonde manier leert af te vallen. Of eigenlijk niet perse afvallen, maar vet verliezen en niet zo met cijfertjes op de weegschaal bezig zijn.

Een diëtist is meer voor mensen met chronische ziekten. Ga opzoek naar een consulent die bij jouw wensen past. Er bestaan echt goede consulenten waarmee je veel kan bereiken! En als je 5 kg wilt verliezen binnen vijf weken moet je van die slechte shakes doen. Dan verlies je voornamelijk vocht en spiermassa, maar zie je wel snel verschil op de weegschaal. Je komt dan ook weer snel aan, maar dat is een keuze...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen verstand van het dieet wat je kreeg.
Vind die 45 min bewegen wel weinig. Ik wandel zelf 5 dgn per week minimaal 1,5 uur en begin na 3 wkn echt wel resultaat te zien en te voelen.
Nu hoefde ik niet echt kilo's af te vallen maar ik raad je dit zeker aan.

Ik loop overigens wel zo'n 5,5 a 6 km per uur. Lichte powerwalk zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
greenmoustache schreef:
09-04-2019 19:48
Ik heb geen verstand van het dieet wat je kreeg.
Vind die 45 min bewegen wel weinig. Ik wandel zelf 5 dgn per week minimaal 1,5 uur en begin na 3 wkn echt wel resultaat te zien en te voelen.
Nu hoefde ik niet echt kilo's af te vallen maar ik raad je dit zeker aan.

Ik loop overigens wel zo'n 5,5 a 6 km per uur. Lichte powerwalk zeg maar.

Doe je nog iets om het wandelen leuk te maken? Een luisterboek ofzo? Of vind je wandelen vanzelf al leuk?
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven