Afvallen lukt niet ondanks begeleiding dietist

08-04-2019 07:30 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier eerder gepost dat afvallen niet lukt. Inmiddels ben ik bij een dietiste geweest. Ik ben nu een maand verder zonder enig reslutaat.
Bij de dietiste kwam er vooral uit dat ik verkeerde producten eet en dat ik te weinig beweeg.
Heb mij nu strikt aan haar schema gehouden en ben gaan bewegen elke dag flink wandelen of fietsen 45 min.

Mijn dag ziet er ongeveer zo uit

Ontbijt
Magere yoghurt of kwark, 1 schaaltje

Tussendoor
1 stuk fruit

Lunch
2 volkoren boterhammen met mager beleg bv kipfilet

Tussendoor
Rauwkost bv worteltjes

Diner
Gekookte aard, veel Groente en mager vlees bv hamlap

Tussendoor
Schaaltje kwark of stuk fruit

Drink thee of water

Waarom val ik niet af???
Heb morgen controle consult.
Ben erg gefrustreerd aamgezien mijn startgewicht 72.0 was 4 weken geleden en ik vandaag nog steeds 72.0 weeg.

Gr R
Alle reacties Link kopieren
Heb je geen honger gevoel bij dit dieet?
Rigimoken schreef:
08-04-2019 09:24
Ik wil 5 kilo afvallen. Verplaatste mij altijd in mijn auto.
Meet in cm 93 cm buikomvang zelfde als maand geleden.
Die buikomvang is flink voor je gewicht en lengte en dat is een goede reden om af te willen vallen.

Maar nogmaals: heb je je die 4 weken strikt aan dat voedingsschema gehouden? Nooit iets extra's genomen? En weeg je je eten netjes af? Check je ook alle etiketten? Want als er 'mager' of 'light' op staat hoeft dat niet persé te betekenen dat het ook caloriearm is.

Voordat je wijzigingen doorvoert zou ik eerst je diëtiste om advies vragen.
Overigens: als ik een keertje wat meer zout of suiker eet, of tegen ongesteldheid aan zit, ben ik ook zomaar 2 kilo zwaarder door vocht. Kan dat meespelen?
Rigimoken schreef:
08-04-2019 09:24
Ik wil 5 kilo afvallen. Verplaatste mij altijd in mijn auto.
Meet in cm 93 cm buikomvang zelfde als maand geleden.
Ik zou hiervoor naar de huisarts gaan.
Je weegt wel iets teveel, maar dat kan toch nooit resulteren in zo'n buikomvang?
Ik heb jaren terug ook op een 'vermeend' plateau gezeten. Snapte er ook niets van. Toen ik nog eens heel kritisch ging kijken was ik vergeten de olijfolie waarin ik bakte mee te tellen (1 eetlepel = 100 kcal en ik deed wel meer) en de melk in mijn koffie. Ook bleken mijn porties allemaal nét iets groter dan ik dacht. Al met al een paar honderd kcal meer die ik binnen kreeg dan ik dacht.
Betty_Slocombe schreef:
08-04-2019 09:24
Bij sommige mensen is 72 kg bij 1.71 een prima gewicht. Dat ligt ook een beetje aan je bouw. Ik snap de noodzaak van een diëtist totaal niet.
Dat verschilt dan in waar je tevreden mee bent. Ik ben ook 171 en heb ook ooit 72 kg gewogen. Ik vond het vreselijk en hoewel alles in verhouding was, was ik gewoon dik. Boven de 65 kg vind ik niet mooi, niet lekker in m'n vel dus ik snap TO wel. Niet iedereen is tevreden met maat 40/42.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag al jaren maat 38!
Alle reacties Link kopieren
dat je te weinig bewoog had ze wel goed dan... maar je mag ook gewoon om een andere diëtiste vragen hè
ik had er ooit eentje die ik zelf moest vertellen wat het verschil was tussen een rode en groene appel
Lorem Ipsum
Rigimoken schreef:
08-04-2019 09:47
Ik draag al jaren maat 38!
Dat kan ik niet helemaal rijmen met je buikomvang, maar goed, als niet tevreden bent moet je er wat aan doen. Belangrijkste is dat je eerlijk tegen jezelf bent. En vraag het de dietist.
Alle reacties Link kopieren
Bospaddestoeltje schreef:
08-04-2019 09:33
Ik heb jaren terug ook op een 'vermeend' plateau gezeten. Snapte er ook niets van. Toen ik nog eens heel kritisch ging kijken was ik vergeten de olijfolie waarin ik bakte mee te tellen (1 eetlepel = 100 kcal en ik deed wel meer) en de melk in mijn koffie. Ook bleken mijn porties allemaal nét iets groter dan ik dacht. Al met al een paar honderd kcal meer die ik binnen kreeg dan ik dacht.
Ja percies. Overigens wordt de maaltijd veel meer verzadigend en lekkerder met een beetje olie meer, maar áls je dat gebruikt dan moet je tegelijkertijd iets weghalen, bijvoorbeeld 100 gram kidneybonen (126 kcal) minder, die je dan vervangt door blokjes courgette (27) of bloemkool (24). Zo moet je een beetje schipperen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ben je stiekem een secret eater?
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
Toch lijkt mij de buikomvang niet te kloppen, zie bijvoorbeeeld dit artikel.:

https://www.testjeleefstijl.nl/bmi-buikomvang

Deze buikomvang past niet bij maat 38.
Kun je zwanger zijn zonder dat je dat weet?
Alle reacties Link kopieren
In plaats van gekookte aardappelen (90) zou je dezelfde hoeveelheid gekookte blokjes knolselderij kunnen eten (31).

Valt allemaal niet mee maar gelukkig hoeft het maar één dag tegelijk.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Buikomvang is echt al jaar 93 cm beb echt niet zwanger en heb echt maat 38 wat echt niet te klein zit...
Alle reacties Link kopieren
Buikomvang is echt al jaar 93 cm beb echt niet zwanger en heb echt maat 38 wat echt niet te klein zit...
Missch meet ik verkeerd, op mijn buik...
Je reageert wel heel erg selectief hé? :wtf: Nou succes ermee.
Alle reacties Link kopieren
Rigimoken schreef:
08-04-2019 10:23
Buikomvang is echt al jaar 93 cm beb echt niet zwanger en heb echt maat 38 wat echt niet te klein zit...
Missch meet ik verkeerd, op mijn buik...
Daarom mijn linkje, om te kijken of je goed meet ;-).
Alle reacties Link kopieren
93 cm dat is mijn heupomvang (maat 36 en nieteens zo'n kleine 36).
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Even bij mezelf gemeten, ik zit op 79 cm.
Maat 38 bij 93 cm. lijkt niet te kloppen dan.

Ik ben in een half jaar 12 kilo afgevallen op eigen kracht, puur door op mijn inname te letten. Ik eet wel gewoon aardappels (erg gezond), pasta en rijst, maar met mate. Meer groente, minder koolhydraten, maar niet koolhydraatarm.
Ik wil er nog een paar kilo van af.

Het mooie is dat ik gewoon een blijvend en mooi eetpatroon heb nu, met dus een kleine kans om opnieuw aan te komen, tenzij ik dus weer meer ga eten.
Alle reacties Link kopieren
Waarom reageer je niet op inhoudelijke vragen?
Alle reacties Link kopieren
Die maten zijn met de jaren veel groter geworden want vroeger had ik maat 38 er toen was mijn middel 70 centimeter. Dat was toen ook de maat op mijn knippatronen.

Nu schijnt buikomvang weer ietsje anders te zijn dan taille.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Bedoel je soms jeansmaat 38?
Het verhaal rammelt aan alle kanten. Of TO, je verdraait sommige details, of je houdt jezelf voor de gek of je hele topic is bij elkaar gelogen.
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
08-04-2019 10:37
Bedoel je soms jeansmaat 38?
gheghehehe :proud:
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven