Alcoholvrije/-arme wijn?

01-06-2020 13:45 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van een wijntje, gewoon voor de smaak. Even wat anders dan water en frisdrank.
Het probleem is echter dat ik er tegenwoordig altijd duf en doodmoe van word. Gistermiddag 2 witte wijntjes gedronken in de tuin en de hele avond was ik kapot.

Heeft er iemand een tip qua alcoholvrije wijn die qua smaak lijkt op echte wijn? Ik heb wel eens iets geprobeerd, maar daar zat helemaal geen smaak aan. En iets zoets vind ik ook niet lekker. Er mag trouwens best wel een klein beetje alcohol in zitten, maar gisteren zag ik bijvoorbeeld wijn met 8,5% en dat schiet nog steeds niet op.

Alvast bedankt voor de tips!
Alle reacties Link kopieren
Toevallig laatst een crodino gehad. Echt heel veel suiker. Ik ben tegenwoordig wel van de alcoholvrije biertjes. Bijna alle witbier is goed, en de gewone alcoholvrije Warsteiner is goedkoop en goed. Maar een tonic met citroen vind ik ook lekker tegenwoordig. Vroeger moest ik er niets van hebben, maar nu kan ik er wel van genieten. Typisch, ik kan ook niet meer goed tegen alcohol. Ben dus niet de enige.
Alle reacties Link kopieren
Ik combineer een crodino dus met tonic, dan vind ik het reuze meevallen en de combi werkt heel goed.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heeeeeel lang geleden mousserende witte wijn met sinaasappelsap gedronken. Vond ik héél lekker. Soort mimosa maar zonder de cointreau. Toch de helft minder alcohol dan.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
01-06-2020 14:23
Wat is een IPA?

@TO,

Mijn ervaring is dat je in de alcoholvrije bieren veel meer lekkere keuzes hebt. Ik vind zelf Radler lekker als alcoholvrij drankje op momenten waar je normaal alcohol zou drinken.
Indian Pale Ale, voor zover ik weet.
(een biersoort die in de koloniale tijd naar India verscheept werd en dus lang goed bleef.)

Ik vind Radler net frisdrank.
Iets voor mensen die geen bier lusten.

Maar natuurlijk hoeft niemand bier lekker te vinden.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
haarklover schreef:
05-06-2020 20:08
Indian Pale Ale, voor zover ik weet.
(een biersoort die in de koloniale tijd naar India verscheept werd en dus lang goed bleef.)

Ik vind Radler net frisdrank.
Iets voor mensen die geen bier lusten.

Maar natuurlijk hoeft niemand bier lekker te vinden.
Ik hou ook inderdaad niet van bier. Maar ook niet van zoete frisdrank. Radler is voor mij precies bitter genoeg om een lekker alternatief te zijn voor alcohol en frisdrank.
Am Yisrael Chai!
Royal Club heeft een paar "volwassener" frisdranken die ook leuk in een glas staan en niet zo heel zoet zijn. In Duitsland is veel meer keuze, maar daar woont niet iedereen in de buurt (en ik ga daar nu geen boodschappen doen).
Alle reacties Link kopieren
In het AD een leuk interview/ onderzoekje met Harold Hamersma en compagnon.

Hun top 8:
- Eins Zwei Zero (riesling, riesling mousserend en rosé)
- L'Arjolle (wit en rood)
- Torres Natureo (rosé)
- Schoone gevel (rood, HEMA)
- Enjoy it (mousserend wit, Jumbo)
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Pas du tout, van the Grapedistrict kan ik ook bij aansluiten. Is qua smaak echt net echt, wel een prosecco/cava achtige. Het lijkt wel alsof op dit moment alleen nog de alcoholvrije wijnen met een bubbel echt lekker en ‘net echt’ zijn. Wat ik heb geproefd van zonder bubbel vond ik ronduit smerig, dan veel liever iets anders.

Bijna alle alcohol vrije biertjes zijn lekker. Zeker witbier. En mijn nieuwste ontdekking is Liefmanns alcohol vrij. Ook wel iets zoet maar ook zuur (kriek achtig). Drinken met ijsklontjes. Ik kon er wel van genieten.

Die bubbel rose van tulip van de Ah ga ik zeker ook proberen!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, omdat de bubbels en de smaak daarvan (koolzuur) het gemis van de pit van de alcohol redelijk goed kunnen verbloemen.

Ik heb van een collega een fles 0% wit zonder bubbels (Gall&Gall) gekregen waar ze heel enthousiast over was, die ga ik vandaag proberen.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven