alternatief voor varkensvlees in erwtensoep

06-01-2010 16:00 34 berichten
Wie weet er een goede vervanger voor het varkensvlees in de erwtensoep?

Wij eten al jaren geen varkensvlees, maar een keertje erwtensoep is toch wel lekker.
Alle reacties Link kopieren
je hebt ook kiprookworst
Lamsvlees
Gewoon een riblap in stukjes snijden, kort aanbakken en meekoken.

Runderrookworst.
Kijk eens in de Volkskrant van afgelopen maandag. Daar staat een vega-erwtensoep in.
Geen vlees. Of vegetarische rookworst...
seitan.
mijn vriend eet ook geen varkensvlees en ik doe het inderdaad met een riblap en een runderrookworst (en van die laatste gewoon die van de Unox nemen. Die van het huismerk van onze supermarkt is echt veel minder lekker).
In mijn erwtensoep komt meestal geen vlees.

En anders zijn rundergehaktballetjes lekker.
daar maak je het trouwens ook een stuk gezonder van.

Want de erwtensoep opzich is super gezond, zonder dat vette vlees dus.
Getverrrrrr. In erwtensoep hoort een varkenskluif, geen lamsvlees, kiprookworst of riblappen. En al helemaal geen vleesvervanger, brrrrrrrrrrr
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Ik neem gewoon zo'n rundvleessoeppakket van de AH. Voldoet prima. Ben een beetje uitgekeken op de runderrookworst maar ook die smaakt goed als je hem niet te lang in het kokende water laat liggen.
-(Gerookte) kip

-Zoutvlees
Ik heb geen erwtensoep meer gegeten sinds ik vegetariër ben geworden. Ben bang dat het gaat tegenvallen.
Liever elitair dan een pauper!
quote:Kalliope schreef op 06 januari 2010 @ 16:32:

Ik heb geen erwtensoep meer gegeten sinds ik vegetariër ben geworden. Ben bang dat het gaat tegenvallen.

Ik heb altijd erwtensoep gegeten zonder vlees erin. (soms gehaktballetjes)

Is heel erg lekker hoor. Tenminste dat vind ik.
D'r hoeft toch niet perse vlees in de ertensoep. mijn ma maakt hem altijd vegetarisch. ken het niet anders (worst zit er los bij)
Was er niet pas een topic waarop het verschil tussen erwtensoep en snert werd uitgelegd? Dat erwtensoep dus zonder vlees is en snert met. Ik zou dus gewoon erwtensoep maken (misschien moet er wel iets in om het te binden, daar is het zwoerd en het vet van het vlees volgens mij voor) en dan runderrookworst erbij.

Met stoofvlees erin lijkt mij heel vies, maar nooit gegeten dus weet het niet zeker.
quote:Kalliope schreef op 06 januari 2010 @ 16:32:

Ik heb geen erwtensoep meer gegeten sinds ik vegetariër ben geworden. Ben bang dat het gaat tegenvallen. Heb ik laatst voor het eerst gemaakt en was erg lekker Gewoon gegoogled. En vega-rookworst van de AH gebruikt, dat dan weer wel
Later is nu
Mmm misschien ga ik het wel een keer proberen, maar het lijkt me niets. Sowieso is rookworst het enige vlees wat ik heel erg mis. Zo lekker is dat, en er is geen goede vervanger voor.
Vlees smaakt ook alleen maar door de smaakmakers. Ik mis erwtensoep, dus maak erwtensoep op de vleesloze manier (dat wil niet zeggen dat ik per se vleesvervangers erin gooi, soms komt er helemaal geen vlees in). Moet ik het anders maar niet eten? Ha, echt niet!...
Volgens mijn vegetarische kookboek is het lekker met roggebrood met kaas erbij.

Verder doen ze er uien, rode spaanse peper, spliterwten, kerriepoeder, groentebuillon, laurierblaadjes, tijm, knolselderderij, rode paprika, bladselderij, prei en eventueel sambal badjak in.

Ik heb het nog niet geprobeerd, want het lijkt me veel te heet.
Ow, dat vind ik wel lekker klinken.

Goed, ik ga het een keer proberen...wie heeft het recept wat mij kan overhalen?
Bij de AH hebben ze van tivall knakworstjes en rookworst, maar dat neem ik alleen als ik er echt zin in heb.

Hmmmm, met mosterd en mayo met yoghurt.

Even googlen........en gevonden!!: http://www.iensrecepten.nl/recept/soep/ ... erwtensoep

...aaaaah...en ik zie dat er zelfs een hele verzameling in staat:

http://www.iensrecepten.nl/recept/soep/erwtensoep/

Zelf even de vleesloze eruit halen.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 06 januari 2010 @ 16:19:

Getverrrrrr. In erwtensoep hoort een varkenskluif, geen lamsvlees, kiprookworst of riblappen. En al helemaal geen vleesvervanger, brrrrrrrrrrr

Ben pas op pagina 1 met lezen maar zo ontzettend eensch met HPL. Noem het anders kippensoep met erwten of zo.

Hier van het weekend gemaakt op basis van 2 varkenspootjes, grote hamschijf, schoudercarbonade, 1,5 kg ribbetjes en bijna 4 rookworsten (en de rest natuurlijk).
quote:JustMe32 schreef op 06 januari 2010 @ 16:33:

[...]

Ik heb altijd erwtensoep gegeten zonder vlees erin. (soms gehaktballetjes)

Is heel erg lekker hoor. Tenminste dat vind ik.Je moet toch een basis'binding' hebben in de soep. Eén die je verkrijgt uit hamschijf/pootjes of iets dergelijks of ben ik nu gek??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven