aluminiumfolie in combimagnetron?
zondag 23 januari 2011 om 16:46
Even een korte vraag: ik wil vanavond beenham klaarmaken in de oven (combimagnetron). Nu staat er in het recept dat ik het vlees in aluminiumfolie moet wikkelen en dan in de oven. Weten jullie of dit ook kan met een combimagnetron op ovenstand? Ik dacht altijd dat aluminium (of iets van metaal) in de magnetron erg gevaarlijk kan zijn..
zondag 23 januari 2011 om 17:15
quote:Elmo22 schreef op 23 januari 2011 @ 17:10:
Er staat inderdaad in de gebruiksaanwijzing dat er niets van metaal in de magnetron mag.. Maar ik dacht net als iedereen; als ik hem in de ovenstand zet is er niets aan de hand toch?? Ik ga het zo gewoon proberen en in de gaten houden.En dat is ook zo.
Er staat inderdaad in de gebruiksaanwijzing dat er niets van metaal in de magnetron mag.. Maar ik dacht net als iedereen; als ik hem in de ovenstand zet is er niets aan de hand toch?? Ik ga het zo gewoon proberen en in de gaten houden.En dat is ook zo.
zondag 23 januari 2011 om 17:32
Heb ik gisteren ook gedaan.
Netjes voorverwarmd op 200 graden, ovenschaal met folie erin, KNETTERDEKNETSKNETS.
Zag er heel mooi uit!
Bleek dat ik niet had voorverwarmd, maar gewoon de magnetron op 20:00 minuten had gezet.
Toen voelde ik me wel even heel dom... Maar alsnog op 200 graden gezet en toen was er niks aan de hand!
Netjes voorverwarmd op 200 graden, ovenschaal met folie erin, KNETTERDEKNETSKNETS.
Zag er heel mooi uit!
Bleek dat ik niet had voorverwarmd, maar gewoon de magnetron op 20:00 minuten had gezet.
Toen voelde ik me wel even heel dom... Maar alsnog op 200 graden gezet en toen was er niks aan de hand!
Occam's razor