aluminiumfolie in combimagnetron?

23-01-2011 16:46 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een korte vraag: ik wil vanavond beenham klaarmaken in de oven (combimagnetron). Nu staat er in het recept dat ik het vlees in aluminiumfolie moet wikkelen en dan in de oven. Weten jullie of dit ook kan met een combimagnetron op ovenstand? Ik dacht altijd dat aluminium (of iets van metaal) in de magnetron erg gevaarlijk kan zijn..
Aangezien je alleen de ovenstand van je combi gebruikt is er niks aan de hand hoor
Ja maar je zet 'm toch op oven stand? Ik doe het zovaak en nooit problemen gehad. Al is die van mij meer een oven dan een magnetron. Zitten 4 oven/grill standen op en een magentron functie. Maar dat maakt weinig uit denk ik.
Zolang de combi niet op de magnetronstand staat maakt het toch geen enkel verschil met een gewone hetelucht oven?
Op de ovenstand kun je prima aluminiumfolie gebruiken hoor!
Er staat nu ook een alu-bakje met vis te pruttelen in onze combi. Combi staat op hetelucht.
Oh, nou de laatste keer dat er bij mij stukje aluminiumfolie de combi inging ( op ovenstand) schoten er meteen vonken af...
Dan moet je toch echt op een verkeerd knopje gedrukt hebben, DeKenau

Als je alleen de ovenstand gebruikt dan gebeurt er helemaal niks, nada, noppes met je folie.
Goh, wat raar, die van mij trekt dat echt niet.

Zo'n bakje idd wel, maar als ik gewoon losse folie gebruik gaat het vonken...
Wat vreemd! Dat hoort namelijk echt niet te kunnen....
Sommige combimagnetrons hebben ook combistanden, dus oven + magnetron of grill + magnetron tegelijk.

Je moet dus wel uitkijken dat je niet zo'n combifunctie gebruikt.
Bij mij doet ie t prima. Ik wist overigens niet dat aluminiumfolie niet in de magnetron mocht, en heb de vonken er dus ook wel eens vanaf zien spatten :-D
Je moet niets van metaal in een magnetron doen.

En met zo'n apparaat is het misschien wel handig om de gebruiksaanwijzing te lezen? Dit soort waarschuwingen staan meestal op de allereerste pagina.
Er staat inderdaad in de gebruiksaanwijzing dat er niets van metaal in de magnetron mag.. Maar ik dacht net als iedereen; als ik hem in de ovenstand zet is er niets aan de hand toch?? Ik ga het zo gewoon proberen en in de gaten houden.
quote:Elmo22 schreef op 23 januari 2011 @ 17:10:

Er staat inderdaad in de gebruiksaanwijzing dat er niets van metaal in de magnetron mag.. Maar ik dacht net als iedereen; als ik hem in de ovenstand zet is er niets aan de hand toch?? Ik ga het zo gewoon proberen en in de gaten houden.En dat is ook zo.
Heb ik gisteren ook gedaan.

Netjes voorverwarmd op 200 graden, ovenschaal met folie erin, KNETTERDEKNETSKNETS.

Zag er heel mooi uit!

Bleek dat ik niet had voorverwarmd, maar gewoon de magnetron op 20:00 minuten had gezet.

Toen voelde ik me wel even heel dom... Maar alsnog op 200 graden gezet en toen was er niks aan de hand!
Occam's razor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven