Amerikaans buffet

20-08-2010 10:07 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste is dit weekend jarig (lekker weer!!!) en wil graag amerikaans eten (vooral maiskolven).

Die heb ik dan dus ook al gekocht. Weet iemand welk "sausje" hieroverheen moet.

Echt hamburgerbroodjes heb ik ook al gekocht, maar zoek nog inspiratie wat erop kan (uiteraard een hamburger).

Iemand nog suggesties wat ik hierbij kan geven?

Er komen ongeveer 25 vw en 15 kinderen.

PS Ik heb geen friturepan.
Maiskolven blieven niet veel meer dan zout en echte boter
chickenwings (uit de oven)
popcorn

cajunkip

spareribs

coleslaw
Amerikaans:

hamburgers (broodje, burgertje, ketchup, rauwe fijngehakte uitjes en ketchup)

Hotdogs: witte puntjes, stevige knakworsten, en keuze uit ketchup, mosterd, fijngehakte augurk, zuurkool, evt. chili, kaas, rauwe uitjes, fijngehakte tomaat, etc

Nacho's met cheesedip: tortillachips met van die enge 'plastic' gele kaasdip, te koop bij de grote Ap

Grote kom met punch die je zelf mag scheppen: vruchtensap (rode multivruchtensap) gemengd met 7-up en vers fruit in kleine stukjes

Coleslaw: wittekool salade

BBQ

gepofte aardappels met zure room

Bagels met cream cheese (philadelphia) en gerookte zalm
je kunt als toetje milkshakes serveren.
Maiskolven bestrijken met klein beetje olie, peper, (zee)zout en knoflook en dan in de oven. Hoeft geen sausje bij!

Hamburgerbroodjes met:

-Hotdogs

-Beenham/ zuurkool

-satee
Amerikaanse pizza's natuurlijk niet vergeten.

Zelf maken is het lekkerste maar AH verkoopt ze ook.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Wat een tips allemaal. Super!!!
Cheddar kaas mag ook niet ontbreken op je burgers!
Overigens doen amerikanen op de maiskolven meestal boter, geen saus.
Ik weet niet of het echt amerikaans is maar toen ik er was zag ik het wel veel,

van die dikke pancakes met stroop

en soort kipfingers (zeg maar van die gefrituurde kip met korstje, ook voor de oven te koop bij supermarkten)
Kruidenboter is ook lekker op de mais!

Weet niet of er vega's komen, maar in dat geval kan je ze toch "mee laten doen" door een paar reuzechampignons te bakken. Wil je het helemaal lekker maken, dan serveren met een moes (van zwartebessenjam en gefruite uien) met daar bovenop een klein beetje mayonaise (met een verse chilipeper erdoorheen). Mmmm, zoet met scherp, verrukkeliljk!
Ik kook de maiskolven (20 minuten) in ruim water met suiker. En dan gewoon opeten. Heerlijk. Maar boter kan ook. Zout zou ik dan weer niet doen, mais is juist zo lekker zoet.
En de chickenwings van de Lidl. Zijn er in hot en gewoon. Hot is rode zak, gewoon is groen.
Amerikaanse cheesecake?

http://www.ah.nl/recepten/recept?id=431 ... amerikaans

Brownies?

http://www.ah.nl/recepten/recept?id=431 ... amerikaans

of

http://www.ah.nl/recepten/recept?id=58312&rq=amerikaans

Kleurenshake;

http://www.ah.nl/recepten/recept?id=87784&rq=amerikaans

En wat ik zelf geloof ik niet in amerika heb gegeten maar wel amerikaans is? Gehaktbrood;

http://www.ah.nl/recepten/recept?id=223 ... amerikaans
haha als ik bovenstaande lees (alle tips) komt het gewoon neer op een heleboel junkfood met maiskolven.

Maiskolven inderdaad met roomboter, super lekker!
Beetje McD dan, Diedietje.

Maar wel lekker, zeker op een zomerse dag, zonder veel gepruts in de keuken en veel kids.

PS Gebak is niet nodig (wel lekker om eens op een andere dag te maken), omdat we 's middags nog vlaai eten (tja...Zuid-Limburgers he).
Mac and cheese.

voor de veggies onder ons

lekker linkje
Bij Boodschappen online staat bij amerikaanse gerechten deze pannenkoekentaart, lijkt mij erg geschikt voor kinderen; (hoewel echte amerikaanse pannenkoeken van die dikke pancakes zijn, ook te koop bij AH)

Pannenkoekentaart

Lunchgerecht voor 4 personen

1 pak pannenkoekenmix (of basisbeslag voor pannekoeken)

Voor de vulling:

0.125 l slagroom

3 eetl. suiker

1 potje dikke Griekse yoghurt (150 g)

rode jam

abrikozenjam

appelmoes, zelfgemakt of uit een potje

Voorbereiden:

Bak 8 pannenkoeken volgens het basisrecept (gebruik 200 gram bloem i.p.v. 250 gram en laat de overige ingrediënten ongewijzigd). Maak van het laatste restje beslag een 'kanten kleedje' door het beslag in een dun straaltje kris-kras door de pan te druppelen, zodat er een grof kantpatroon met gaten ontstaat. Klop de yoghurt los met de suiker.

Bereiden:

Bestrijk 2 pannenkoeken dun met rode jam, 2 met abrikozenjam, 2 met appelmoes en 2 met de yoghurt. Stapel ze op een platte schaal zo op elkaar dat de laatste met rode jam bestreken is. Leg daarop het 'kanten kleedje' en bestrooi met poedersuiker. Snijd de taart met een scherp mes aan punten

Tip:

Gebruikt u pannenkoekenmix uit een pak, ga dan te werk volgens de aanwijzingen op de verpakking.
Echt amerikaans is een vegetable tray (rauwe worteltjes, bloemkool, broccoli, radijsjes, selderij etc. met ranch dressing). En met chickenwings kun je buffalo sauce serveren (eigenlijk de wings er doorheen rollen wanneer ze klaar zijn). En gehaktbrood is ook een goede, dat lust bijna iedereen. Recepten voor de buffalo sauce en de dip voor de groenten kun je googlen (ik internet vanaf m'n telefoon dus kan helaas niks linken nu).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven