Andijvie: glas N*tella leegkrijgen

12-07-2020 17:16 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Regelmatig terugkerende situatie hier in huis: een pot N*tella is bijna leeg en voor de volgende boterham wordt een nieuwe geopend. Over blijft de oude pot met een rest chocoladepasta, die gedeeltelijk al wat ingedroogd is. Geen zin om die aan tafel leeg te schrapen. Maar wat dan ermee doen?

Ik heb al eens geprobeerd er met warme melk chocolademelk van te maken; geen succes. Melk direkt in het glas en dan in de magnetron = geknetter en vonken, door restjes folie op de glasrand (die er amper vanaf te krijgen zijn).
Opgewarmde melk in het glas, deksel erop en schudden = schoonmaakfeest, want de deksel sluit niet waterdicht.

Wie heeft creatieve ideeen voor de rest chocoladepasta in het glas? Ik kan me niet voorstellen, dat ik de enige ben met dit non-probleem...
Alle reacties Link kopieren
tof schreef:
12-07-2020 18:57
Op die manier lost het wel enigszins op, maar niet super. Vandaar mijn schud-poging = kliederige bende.
Zo gaat het ook niet, je moet de Nutella en de melk afzonderlijk warm maken (dat doe ik dus in de magnetron en jij au bain Marie:)) en dan pas door elkaar heen mengen. Is echt wel lekkere chocolade melk :)
Alle reacties Link kopieren
Oemayra schreef:
12-07-2020 18:59
56 % suiker en 31% vet zit er in Nutella, dat geef je toch niet aan de vogeltjes? ;-) :nooo:
is veel energie voor die beestjes. mensen gaan ook wel eens naar de Mac
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
_Aphia_ schreef:
12-07-2020 21:21
Zo gaat het ook niet, je moet de Nutella en de melk afzonderlijk warm maken (dat doe ik dus in de magnetron en jij au bain Marie:)) en dan pas door elkaar heen mengen. Is echt wel lekkere chocolade melk :)
Jouw magnetron protesteert niet bij Nutella glazen? Peuter je dan vooraf alle folierestjes eraf?
Alle reacties Link kopieren
Als ik hem openmaak trek ik gewoon dat gouden folie vel eraf. Ik peuter eigenlijk nooit nee.

Mijn magnetron vonkt niet nee. (Roomboter even wat zachter maken is wél een vonkgarantie ;))

En, je schreef ook dat hij lekt als je de deksel erop doet en je schudt. Dat heb ik ook niet. Voor chocomel doe ik eerst die pot minuutje in de magnetron zodat het echt goed heet wordt, dan in ander glas minuutje melk in magnetron en dan bij elkaar en schudden. Even oppassen bij het openmaken, waarom weet ik niet maar er komt soms heel veel druk op en dan komt dat ineens naar buiten en dat is heet.

Maar chocolade fonduetje is ook echt lekker :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven