Andijvie ingevroren.

13-03-2012 16:14 35 berichten
Hallo,

Vorige week heb ik stamppot rauwe andijvie gegeten. In de supermarkt waren alleen nog maar van die grote zakken te koop, en die heb ik dan ook gekocht.

Omdat ik nog veel over had, heb ik het eigenlijk zonder na te denken ingevroren. Vandaag wilde ik graag weer stamppot rauwe andijvie eten, maar ik vraag me af of ik het gewoon nog kan gebruiken?

Word het dan - omdat het bevroren is- niet heel drassig?
Dunschiller: dat lijkt me een typisch gevalletje post hoc ergo propter hoc: je werd ziek na het eten van opgewarmde spinazie dús opgewarmde spinazie is per definitie ongezond. Zo werkt het natuurlijk niet. Je kan wel een virusje hebben gehad dat toevallig net na het eten van opgewarmde spinazie op begon te spelen, of misschien kun je überhaupt niet zo goed tegen spinazie (dat komt voor).

Ikzelf eet soms opgewarmde spinazie, mijn kinderen ook. En we zijn er nog nooit ziek van geworden. Om nou te roepen dat het dús gezond is lijkt me overdreven, maar jouw stelling ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:dunschiller schreef op 13 maart 2012 @ 17:32:

[quote]zazu_ schreef op 13 maart 2012 @ 17:26:

..... [...]

Doe vooral wat je zelf wil,ik hou je niet tegen,echter houd ik me aan de mij bekende regels en stoor me ook niet aan wat een ander ervan vind,alleen kom ík dan niet bij je eten Dat moet je vooral zelf weten Er ontstaan wel eens nieuwe inzichten n.a.v. bijv. nieuw onderzoek, maar ik verplicht je niks hoor. Ik zag het als informatie uitwisseling en vind het een beetje raar om dan drie keer te horen dat iemand dan niet bij mij komt eten...
quote:zazu_ schreef op 13 maart 2012 @ 17:26:

[...]

Het nitriet wat daarbij vrijkomt is vrijwel te verwaarlozen (als in, om ziek van te worden). Vroeger dachten ze daar anders over. Je kunt spinazie prima een tweede keer verwarmen. Het maakt echter wel wat uit hoe lang je dit doet. Even snel in de magnetron is beter dan langzaam in een pannetje bijv.Dat dus dank je zazu
quote:groentsoep2 schreef op 13 maart 2012 @ 17:32:

Ikzelf eet soms opgewarmde spinazie, mijn kinderen ook. En we zijn er nog nooit ziek van geworden. Om nou te roepen dat het dús gezond is lijkt me overdreven, maar jouw stelling ook.

Ik denk dat je het verkeerd begrepen/gelezen hebt,maar dat geeft niet.

Ik heb zelf nog nooit een 2e keer opgewarmde spinazie gegeten en zal dat ook niet doen,spinazie eet ik verder regelmatig en heb er nooit last van.

Daarom schreef ik dus ook doe wat je zelf wilt .. ik houd niemand tegen,maar wens het ook niet (al dan niet ) onwetend voorgezet te krijgen.
Voedsel vergiftiging van andijvie of spinazie...?

Nee man dat kan niet.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:dunschiller schreef op 13 maart 2012 @ 17:38:

[...]

Ik heb zelf nog nooit een 2e keer opgewarmde spinazie gegeten en zal dat ook niet doen,spinazie eet ik verder regelmatig en heb er nooit last van.Daarom schreef ik dus ook doe wat je zelf wilt .. ik houd niemand tegen,maar wens het ook niet (al dan niet ) onwetend voorgezet te krijgen.Ik vind dit toch een vreemde redenering dunschiller.. eerst wil je het niet eten omdat het niet goed voor je zou zijn. En nu je weet dat het helemaal geen kwaad kan doe je er nog steeds moeilijk over. Spinazie is de tweede dag nog steeds lekker hoor!
quote:nimnim schreef op 13 maart 2012 @ 17:40:

[...]

Ik vind dit toch een vreemde redenering dunschiller.. eerst wil je het niet eten omdat het niet goed voor je zou zijn. En nu je weet dat het helemaal geen kwaad kan doe je er nog steeds moeilijk over. Spinazie is de tweede dag nog steeds lekker hoor!

Zoals ik al eerder schreef, ga vooral je gang en eetsmakelijk.

Ook weet ik dat alles van "vroeger" achterhaald kan worden maar dan ben ik maar - wederom - eigenwijs.

Verder durf ik voor mezelf te zeggen dat het bij mij thuis zonder omwegen dezelfde avond na het eten de kliko in gaat ( als er al iets over is )

Wie het daar niet mee eens is,prima,als ik spinazie kook zal ik het hier neerzetten en dan mag de 1e die reageert het komen ophalen vóór het de kliko ingaat .

Als jij de 2e dag de spinazie nog lekker vind, ik zou zeggen eet smakelijk,ga ik thuis eten !

En weten doe ik het nogsteeds niet ....
Zazu en nimnim hebben gelijk. Dat je spinazie niet mag opwarmen na het bijvoorbeeld de vorige dag te hebben opgewarmd is achterhaald. Dit is aangetoond door diverse onderzoeken.

Wat je beter niet kunt eten is de combi spinazie en vis (of vis andijvie of vis rode bieten) omdat er door de combi met vis dus wel teveel van die foute, kankerverwekkende stoffen vrijkomen. Zalm en makreel kunnen weer wel gecombineerd worden met spinazie.
quote:dunschiller schreef op 13 maart 2012 @ 17:38:

[...]

Ik denk dat je het verkeerd begrepen/gelezen hebt,maar dat geeft niet.

Ik heb zelf nog nooit een 2e keer opgewarmde spinazie gegeten en zal dat ook niet doen,spinazie eet ik verder regelmatig en heb er nooit last van.

Dat zeg je toch in je vorige post?

"Ik kook dagelijks en doe dat al ruim 29 jaar, ook ik ben vroeger eigenwijs geweest en ben tegen de ideeen van oudere en meer wetende mensen ingegaan en ben een aantal keren behoorlijk beroerd geweest ( ook van vaker dan 1 keer opgewarmde spinazie )."

Hoe hadden we dat dan moeten lezen?
Hallodan!

Wat een discussie is er opgang gekomen door mijn vraag.

Ik ben er nog steeds niet veel wijzer door geworden. Waar de ene suggereert dat 'iedereen' toch weet wat je andijvie niet kunt invriezen en opeten, verteld de ander dat het prima kan...

Ik heb voor de zekerheid de zak andijvie maar uit de vriezer gehaald, en een nieuwe gekocht. En we hebben er net heerlijk van gegeten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven