Aparte eetgewoontes, food confessions en guilty pleasures

12-06-2019 16:47 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon, omdat ik dit soort topics altijd boeiend en grappig vind. Altijd leuk om te lezen wat voor aparte eetgewoontes anderen hebben, en soms is 't nog herkenbaar ook, haha!

Een paar van mijn eigen gekkigheden op eetgebied:

Als ik echt te lui ben om te koken, eet ik 's avonds ook wel eens gewoon een pot witte bonen in tomatensaus als avondeten. Lekker makkelijk en goedkoop.

Ik gruwel van die 'verse' broodjes of salades bij supermarkten of in kantines. Geldt eigenlijk een beetje voor al het eten waarvan je niet weet hoe lang het al open en bloot ligt en waarvan je niet weet wie er met zijn handen aan heeft gezeten. Ben een beetje smetvrezerig wat dat betreft, maar goed, da's dus mijn gekkigheid.

Ik heb een lievelingsbord om van te eten. Gewoon, omdat het zo'n mooi bordje is, en het eten is dan net wat feestelijker, haha!

Ik eet graag kaas met appelstroop. Of schenkstroop. Of mangochutney. De combinatie van kaas met iets zoetigs vind ik super lekker.

Nog anderen met aparte eetgewoontes, foodconfessions en guilty pleasures?
Mmaartje schreef:
12-06-2019 21:15
Ik 'lepel' een kroket uit met de frietjes...
De korst laat ik liggen ;-)
Liefst met een goulash kroket.

Heeeel veel boter op een boterham met pure hagelslag. ( boter lust ik niet bij ander beleg) .
Kroket uitlepelen met frietjes doe ik ook!

Verder is gebakken ei met gesmolten kaas en satesaus ook lekker. Net als pindakaas (met stukjes noot) en hagelslag/gestampte muisjes.
Daffodil-- schreef:
12-06-2019 19:15
Hoe bedenken mensen die bizarre combinaties? Hoe bedenk je op een dag dat warme vanillie kwark lekker is op een geroosterde boterham bijvoorbeeld? Of rijst met suiker en kaas?
In mijn geval is het erfelijk.

Mijn moeder smeerde appelstroop/jam/honing op haar kaas
en deed mayo bij de gekookte bietjes.
Daar krijg je rare kinderen van.

En als je eenmaal ontdekt waar augurken, piccalilly, mosterd en mayo mee gecombineerd kunnen worden, dan ga je helemaal los.
anoniem_386860 wijzigde dit bericht op 12-06-2019 23:46
12.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Odense schreef:
12-06-2019 21:42
In mijn geval is het erfelijk.

Mijn moeder smeerde appelstroop/jam/honing op haar kaas
en deed mayo bij de gekookte bietjes.
Daar krijg je rare kinderen van.

En als je eenmaal ontdekt waar augurken, piccalilly, mosterd en mayo mee gecombineerd kunnen worden, dan ga je helemaal los.

Een vriend van me zei: "Alles wordt lekkerder met mayonaise."
Overigens gebruiken wij de eivrije mayonaise (in verband met de massamoord op de haantjes).
Oh ik wil ook eivrije mayo, waar koop je die en smaakt die een beetje?
Alle reacties Link kopieren
Stevig brood/stokbrood dopen in de cafe latte. Geliefd als ontbijt hier.

Ik las het hierboven ergens, maar ik meng ook altijd verschillende zuivelsoorten met elkaar. Minstens 3: sojakwark, griekse volvette yoghurt en nog iets magers van optimel ofzo. Daarop (niet in) zoet rood fruit of vijgen.

Vijgen met kaas ! Maar da's niet zo'n rare.

Ik zag trouwens pas een filmpje van iemand die een hap uit een kitkat nam. Dus niet eerst zo'n reepje afbreken maar gewoon *hap*
Ik dacht dat ik een toeval kreeg.

Datzelfde paniekerige gevoel krijg ik als iemand door de dooier van een spiegelei heen snijdt, of een bonbon of paaseitje in 1x in zijn mond stopt. Mijn man vindt dat ik issues heb :proud:
Alle reacties Link kopieren
mano28 schreef:
12-06-2019 18:20
Tegenwoordig heb je cookiedough bars in Nederland!
In Rotterdam bijvoorbeeld.
Veel te lekker :kwijl:
dàt wist ik niet. Blijkbaar komt er ook één in Antwerpen binnenkort.....
Dank je wel!
not all who wander are lost
Daffodil-- schreef:
12-06-2019 22:06
Oh ik wil ook eivrije mayo, waar koop je die en smaakt die een beetje?
<edit>
anoniem_386860 wijzigde dit bericht op 12-06-2019 23:46
60.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik combineer ook graag zout en zoet. Boterham pindakaas met jam of stokbrood met boter, brie en honing....
Alle reacties Link kopieren
Odense schreef:
12-06-2019 22:44
Ik heb verschillende vegan mayo's geproefd.
Sommige eivrije mayo's smaken te veel naar soja, vind ik.

Deze is lekker. Onder andere te koop bij Albert Heijn
https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... -mayonaise

Deze is 'slanker', meer zoals fritessaus voor bij de patatjes. Ook bij de supermarkt te koop:
https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... a-mayolijn "

Bij Ekoplaza is de vegan mayonaise van Emils lekker:
https://www.ekoplaza.nl/search/qry=mayonaise%20vegan
dank meteen besteld
Daffodil-- schreef:
12-06-2019 23:01
dank meteen besteld
Wat leuk!
AliM schreef:
12-06-2019 17:45
Wat is boterhamvlees? En mijn eten moet ook niet zacht worden als dat knapperig bedoeld is.
Toen ik het schreef dacht ik al dat het vooral een woord is van bij ons thuis. Kwam alleen niet op het algemene woord. Ik doelde op vleeswaren. Vlees om op het brood te doen (kipfilet, snijworst, boterhamworst, rosbief enz.). Alles gaat bij mij stroop onder.
Alle reacties Link kopieren
PhiIae schreef:
12-06-2019 21:42
Kroket uitlepelen met frietjes doe ik ook!

Verder is gebakken ei met gesmolten kaas en satesaus ook lekker. Net als pindakaas (met stukjes noot) en hagelslag/gestampte muisjes.
Oooh dat klinkt lekker pindakaas met gestapte muisjes. Sowieso was ik bijna het bestaan van gestampte muisjes vergeten. Ook gelijk op de boodschappenlijst gezet.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
MrsLady schreef:
12-06-2019 23:32
Toen ik het schreef dacht ik al dat het vooral een woord is van bij ons thuis. Kwam alleen niet op het algemene woord. Ik doelde op vleeswaren. Vlees om op het brood te doen (kipfilet, snijworst, boterhamworst, rosbief enz.). Alles gaat bij mij stroop onder.
Ik ken dat dan als "opsnit" weet niet eens of dat het juiste woord is. Wat ik dus trouwens bijna nooit eet, op brood dan. Want voor dat het op brood ligt heb ik alle plakjes al op.

Ook lekker opgebakken aardappels op brood met mayo.
Wat ik in Dublin eens kreeg bij een Ierse Fastfood, Wit Bolletje met patat, ook lekkerrrrr
fietsen varen vrouwelijk doen
Alle reacties Link kopieren
Brood met kaas en hagelslag
Brood met patat
Spinazie met een beetje mayonaise
Alle reacties Link kopieren
Rijst met boter en suiker en ik eet m&m's altijd per kleur op.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Boterham met dikke laag roomboter met daarop Marmite. Heerlijk.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Van die goedkope hotel Cake met slagroom en jam

Kroket uitlepelen met friet en mayo

Wit bolletje met dik mayo erop en verder niks en dip bij de chips van mayo, ketchup en mad safe (vroeger though, doe ik beiden al jaren niet meer)

Geroosterd brood met kaas en jam

En alles in mn havermout pap flikkeren wat ik maar tegenkom
- Ik moet altijd eerst plassen voor ik ga eten, ook al moet ik niet echt.
- Ik eet graag van die yoghurtsnoepjes van Katja, ik pak dan van iedere smaak eentje en leg deze op volgorde van minst lekker naar lekkerst. De lekkerste bewaar ik voor het laatst.
- Ik eet altijd met een gebaksvorkje ipv een gewone vork. (thuis dan)
- Chocola leg ik eerst in de ijskast voor ik het opeet, het moet keihard zijn.
- Een wit bolletje gewoon van de AH met heeeel veel boter er op en een dunplakje kaas.
Alle reacties Link kopieren
Doubletree20 schreef:
13-06-2019 07:49
- Ik moet altijd eerst plassen voor ik ga eten, ook al moet ik niet echt.
ik ook... :$
not all who wander are lost
Alle reacties Link kopieren
Als kind was mijn favoriete snack een paar plakken kaas op een schoteltje in de magnetron tot het gesmolten was en de randen knapperig. En dat dan oplepelen. Mijn broertje mikte er nog jam bij.

Boterham met pindakaas en geprakte banaan.
Alle reacties Link kopieren
niet verantwoord maar verslavend lekker: de "mitraillette" - overgehouden uit mijn Brusselse jaren: men neme: een baguette, een mexicano, sla/tomaat als excuusgroente, samuraisaus en frietjes en bouwt hiervan een monsterbroodje.

goede tweede: een hard broodje met kruidenkaas, gerookte zalm en naturel chips

bij mij is iets pas echt lekker, als er ook iets te kraken/kauwen valt ... ik hou niet van zachte broodjes bijvoorbeeld en sla is ook pas lekker als er croutons inzitten
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
_CarmiggelT_ schreef:
12-06-2019 18:03
Naturelchips met mayonaise en curry. Of snacken meer mensen dat?
Chips met mayo (en/of andere dipsauzen) is nu niet bepaald iets bijzonders nee.
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
Doubletree20 schreef:
13-06-2019 07:49
- Ik moet altijd eerst plassen voor ik ga eten, ook al moet ik niet echt.
- Chocola leg ik eerst in de ijskast voor ik het opeet, het moet keihard zijn.
Deze twee herken ik ook! Haha echt grappig! Ik heb ook echt een hekel aan half gesmolten chocola, dan hoeft 't wat mij betreft al niet meer.
Alle reacties Link kopieren
WildeMimosa schreef:
12-06-2019 17:57
Slankie met ham mengen met sambal en verse knoflook. Uurtje in de koelkast zetten om de smaken te laten mengen. Dan zó uit het kuipje opeten.
Geen rare combinatie, dat hebben ze zelfs (gedeeltelijk) kant-en-klaar.
Afbeelding
Afbeelding
We used to be friends...
IBIopviva schreef:
12-06-2019 23:35
Oooh dat klinkt lekker pindakaas met gestapte muisjes. Sowieso was ik bijna het bestaan van gestampte muisjes vergeten. Ook gelijk op de boodschappenlijst gezet.
Chocopasta met gestampte muisjes is ook een aanrader :$

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven