Aparte eetgewoontes, food confessions en guilty pleasures

12-06-2019 16:47 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon, omdat ik dit soort topics altijd boeiend en grappig vind. Altijd leuk om te lezen wat voor aparte eetgewoontes anderen hebben, en soms is 't nog herkenbaar ook, haha!

Een paar van mijn eigen gekkigheden op eetgebied:

Als ik echt te lui ben om te koken, eet ik 's avonds ook wel eens gewoon een pot witte bonen in tomatensaus als avondeten. Lekker makkelijk en goedkoop.

Ik gruwel van die 'verse' broodjes of salades bij supermarkten of in kantines. Geldt eigenlijk een beetje voor al het eten waarvan je niet weet hoe lang het al open en bloot ligt en waarvan je niet weet wie er met zijn handen aan heeft gezeten. Ben een beetje smetvrezerig wat dat betreft, maar goed, da's dus mijn gekkigheid.

Ik heb een lievelingsbord om van te eten. Gewoon, omdat het zo'n mooi bordje is, en het eten is dan net wat feestelijker, haha!

Ik eet graag kaas met appelstroop. Of schenkstroop. Of mangochutney. De combinatie van kaas met iets zoetigs vind ik super lekker.

Nog anderen met aparte eetgewoontes, foodconfessions en guilty pleasures?
Heb ik al eens meer gepost in een dergelijk topic: een lepeltje crème fraîche uit het potje halen en dan ronddraaien in de suikerpot en hup, m'n mond in. Heerlijk!
Ik ga binnenkort iets proberen wat lekker schijnt te zijn (doorlezen op eigen risico):
gemarineerde, gebakken bananenschillen. :proud:
Nog gezond ook!
Anoniem9482665 schreef:
12-06-2019 18:36
Ik ga binnenkort iets proberen wat lekker schijnt te zijn (doorlezen op eigen risico):
gemarineerde, gebakken bananenschillen. :proud:
Nog gezond ook!

Gemarineerd in wat? Maple sirup?
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
12-06-2019 17:58
Ik ontbijt graag met zo’n bakje rijstdessert. Ik ben gek op dingen met matchasmaak.

Oh en ik eet Bugles met monchou en chilisaus.

Volgens mij heb ik verder niet zulke rare eetgewoontes.
Kaan je de matcha smaak beschrijven?:)
herfstappeltaart schreef:
12-06-2019 18:38
Gemarineerd in wat? Maple sirup?
Ja, en gerookte paprika, knoflook en sojasaus. Even aanbakken et voila.
Laat mij geen gehaktballen draaien of er mist ineens een deel gehakt :-).

En ik hou ook van rauwe spekjes. Liefst die van 't merk Herta.
knolselder schreef:
12-06-2019 18:00
zeer lang geleden: koekjesdeeg (rauw dus)
Dat is niet vreemd hoor. Dat is erg hip zelfs.

Ik hou van macaroni met ketchup en heel veel kaas. Verder niks.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet bananen alleen of nog bijna groen, of als ze al rijper dan dat zijn, geprakt. En dan liefst met een lik pindakaas en/of pure chocolade erop. Ziet er uit als kots o_o maar zo lekker zoet wordt banaan dan.
stokbootje schreef:
12-06-2019 18:51
Ik eet bananen alleen of nog bijna groen, of als ze al rijper dan dat zijn, geprakt. En dan liefst met een lik pindakaas en/of pure chocolade erop. Ziet er uit als kots o_o maar zo lekker zoet wordt banaan dan.

Tosti banaan en hagelsag. Hmmmmm.
Alle reacties Link kopieren
Hoe bedenken mensen die bizarre combinaties? Hoe bedenk je op een dag dat warme vanillie kwark lekker is op een geroosterde boterham bijvoorbeeld? Of rijst met suiker en kaas?
Alle reacties Link kopieren
naturel chips met M&M's
pindakaas met gemengde hagelslag
pasta met veel kaas liefst parmazaan
sloppy joe,: bolgonese pastasaus gehakt op een wit bolletje en veel mayo
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
WildeMimosa schreef:
12-06-2019 17:57
Slankie met ham mengen met sambal en verse knoflook. Uurtje in de koelkast zetten om de smaken te laten mengen. Dan zó uit het kuipje opeten.
Dit klinkt helemaal niet gek eigenlijk. Ga het eens proberen maar dan met naturel smeerkaas want ik eet vegetarisch. En ik smeer het wel ergens op :-D
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Rode kool met een klodder mayo zooo lekker
Alle reacties Link kopieren
- Macaroni of spagetti met saus én appelmoes.
- Zure kwark eten met een lepeltje wat eerst door de pot Nutella gehaald is en dan elk hapje kwark wat Nutella mee 'schrapen' met mijn lip.
- Twee dunne rijstwafels besmeren met dik boter en dan een mespuntje witte chocopasta daardoor mengen en dan die twee wafels op elkaar plakken, beetje bij beetje op elkaar knijpen en opeten.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic. Hoe komen jullie op zulke combinaties? Ik heb denk ik weinig rare voedselcombi’s maar ik eet graag drie warme maaltijden per dag. Een bord met rijst en groenten als ontbijt is geen uitzondering :)

Edit: misschien zijn pannekoeken met kaas én stroop toch wel een aparte combinatie
Alle reacties Link kopieren
AngelEyes0192 schreef:
12-06-2019 18:38
Kaan je de matcha smaak beschrijven?:)
Hmmm ja is een Japanse groene theesmaak, maar gewone groene thee dekt niet helemaal de lading. Als je hele sterke groene thee zet (zonder citroen), die smaak. Het wordt meestal voor thee, sapjes, koekjes, gebak en ijs gebruikt.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Naturelchips met mayonaise en curry vind ik ook lekker. Ook op vers wit lampionnenbrood :$ (dan bij voorkeur Wokkels).

Pannenkoeken met spek, kaas en stroop vind ik ook lekker.

Tortellini vlees met alleen geraspte kaas die er dan helemaal in smelt.

Witbrood aan de buitenkant besmeren met boter en dan in de tosti-ijzer... :heart:

Pindakaas met tweekleurige vlokken, hagelslag of aardbeienjam.
Alle reacties Link kopieren
MrsLady schreef:
12-06-2019 17:21
Ik eet boterhamvlees en kaas altijd met stroop. Kaas met stroop eten is in Limburg toch wel vrij normaal, maar boterhamvlees kan zelfs hier niet.
Bloedworst (gebakken) met stroop wel :kwijl:

Kaas met jam op brood vind ik ook heel lekker. Rijstwafel met huttenkase en jam.
Ook ben ik dol op de korsten van witschimmelkaas. En uberhaubt de korsten van de boerenkazen die mijn vriend speciaal voor mij op het aanrecht laat liggen.
En ik heb sowieso iets met randjes en korsten: van brood, koek, snoepjes bijvb, dan knabbel ik de rand eraf en gooi de rest weg. (of eet dat later alsnog op. Het laatste restje uit de pan heb ik ook graag. Vooral met aankoeksels. :hello:

Alle reacties Link kopieren
Ik 'lepel' een kroket uit met de frietjes...
De korst laat ik liggen ;-)
Liefst met een goulash kroket.

Heeeel veel boter op een boterham met pure hagelslag. ( boter lust ik niet bij ander beleg) .
.....
Zoet en hartig bij elkaar of door elkaar.

Pittig pittiger pittigst.

Kaas met stroop, rookvlees met stroop.

Pindakaas met hagelslag.

Zoet zacht brood met jonge zachte romige kaas. Broodje met harde korst met oude vrij zoute kaas.

Gebakken ei met gesmolten kaas en mayo of curry-ketchup.

Gekookt ei met pittige mosterd.

Naturel kwark met scheutje Optimel yoghurt.

Schiet me vast meer te binnen als ik blijf nadenken.
Oh, ik heb een “tik” met mondgevoel. Moeilijk uit te leggen, sommige dingen eet ik niet of niet graag vanwege een mondgevoel dat me niet zint.
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 12-06-2019 21:40
0.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gekookte worteltjes met smeerkaas en kerrie.
.
Troetel, ik ben ook gevoelig voor mondgevoel. Zo eet ik heel veel niet omdat het naar voelt in mijn mond, terwijl ik de smaak an sich wel lekker kan vinden. (banaan, vlees, kaas)

On topic:
Niet raar, maar wel lekker: een wit bolletje met chips. Bij voorkeur wokkels of naturel chips. Het bolletje moet wit zijn, anders is het lang niet zo lekker.

Ook niet raar, maar volgens mijn man erg vies: macaroni met bolognaise en appelmoes. Het liefst nog kapucijners er door.
Alle reacties Link kopieren
Ik ontbijt wel eens met Hollandse Nieuwe met tabasco.
Daffodil-- schreef:
12-06-2019 19:15
Hoe bedenken mensen die bizarre combinaties? Hoe bedenk je op een dag dat warme vanillie kwark lekker is op een geroosterde boterham bijvoorbeeld? Of rijst met suiker en kaas?
Nou......geroosterd brood met erop kwark en jam. Beetje high tea scone met room/clotted cheese met jam idee. Heerlijk.

Laatst at ik dus verwarmde kwark in een hotel en die kwam er vrij vlug uit. Dat is voor mij dus geen match.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven