appeltaart/appelkruimeltaart
zaterdag 5 november 2011 om 13:37
Ik wil met een pak mix voor appeltaart een appelkruimeltaart maken.
Ik zie dat vlechtwerk niet zo zitten, gooi er liever gewoon wat deegkorrels overheen .
Voor kruimeltaart heb ik, denk ik, minder boter nodig.
Zou het werken als ik aan het pak mix gewoon wat extra zelfrijzend bakmeel en suiker toevoeg/ Weet iemand wat de verhouding dan moet zijn?
Ik zie dat vlechtwerk niet zo zitten, gooi er liever gewoon wat deegkorrels overheen .
Voor kruimeltaart heb ik, denk ik, minder boter nodig.
Zou het werken als ik aan het pak mix gewoon wat extra zelfrijzend bakmeel en suiker toevoeg/ Weet iemand wat de verhouding dan moet zijn?
zaterdag 5 november 2011 om 13:44
Je kunt ook voor de bodem en zijkant wel gewoon deeg maken, en even apart een beetje kruimeldeeg voor bovenop. Is trouwens wel meer werk dan dat 'vlechtwerk' hoor, da's echt supersimpel! Gewoon een paar repen van je deeg snijden en eroverheen leggen.
Verhoudingen voor kruimeldeeg:
2 delen bloem
1 deel boter
1 deel suiker
Je kunt er een eierdooier doorheen doen, maar dat hoeft niet (bruint het wel wat makkelijker)
Verhoudingen voor kruimeldeeg:
2 delen bloem
1 deel boter
1 deel suiker
Je kunt er een eierdooier doorheen doen, maar dat hoeft niet (bruint het wel wat makkelijker)
zaterdag 5 november 2011 om 13:51
Dank je wel.
Het lijkt me zo'n gedoe voor dat vlechtwerk dat je eerst moet zorgen dat je aanrecht brandschoon is, dan bloem erop strooien, deeg uitrollen (deegroller van stal halen), deeg blijft plakken, reepjes snijden, ze passend maken en dan uiteindelijk je aanrecht weer soppen vanwege alle bloem.
(Ik ben nogal van de leeuwen en beren)
Het lijkt me zo'n gedoe voor dat vlechtwerk dat je eerst moet zorgen dat je aanrecht brandschoon is, dan bloem erop strooien, deeg uitrollen (deegroller van stal halen), deeg blijft plakken, reepjes snijden, ze passend maken en dan uiteindelijk je aanrecht weer soppen vanwege alle bloem.
(Ik ben nogal van de leeuwen en beren)
zaterdag 5 november 2011 om 14:01
zaterdag 5 november 2011 om 15:42
Pfff! Nou, hij staat in de oven.
Ik heb naar aanleiding van de moeder van Angel_ reepjes gemaakt en dan geen mooie. Echt zelfgemaakt dus
Ik heb stukjes deeg gepakt en ze in mijn handen gerold en platgedrukt en erop gelegd en met stukjes aangevuld tot een redelijk ruitpatroon.
Als ie in stukken gesneden is zie je dat toch niet hoop ik .
Ik heb naar aanleiding van de moeder van Angel_ reepjes gemaakt en dan geen mooie. Echt zelfgemaakt dus
Ik heb stukjes deeg gepakt en ze in mijn handen gerold en platgedrukt en erop gelegd en met stukjes aangevuld tot een redelijk ruitpatroon.
Als ie in stukken gesneden is zie je dat toch niet hoop ik .
zakdoek wijzigde dit bericht op 05-11-2011 15:43
Reden: typefoutje
Reden: typefoutje
% gewijzigd
zondag 6 november 2011 om 01:03
Ik mix de appeltaartmix met deeghaken. Zodra het kruimelig is/begint te worden haal ik er circa 1/3e uit qua kruim.
Dan mix ik verder, rol uit en bekleed wanden en bodem (in delen, want een heel stuk lukt me nooit). Dan de vulling erin en de kruim er bovenop. Ontstaan bij toeval en omdat ik ook een hekel heb aan die reepjes snijden.
Werkt al een paar jaar perfect en gebruik de hoeveel boter die op het pak staat.
Dan mix ik verder, rol uit en bekleed wanden en bodem (in delen, want een heel stuk lukt me nooit). Dan de vulling erin en de kruim er bovenop. Ontstaan bij toeval en omdat ik ook een hekel heb aan die reepjes snijden.
Werkt al een paar jaar perfect en gebruik de hoeveel boter die op het pak staat.
maandag 7 november 2011 om 10:25
maandag 7 november 2011 om 11:19
Dat heb ik ook Snoopylynn. Het was deeg voor een vorm van 24 cm en die heb ik dan ook gebruikt, maar ik vond het maar een dunne deegrand worden. De bodem was ook erg dun.
Zou het merk nog uitmaken? Ik had mix voor appeltaart van de AH.
Ik heb door het appelmengsel de rasp van een hele citroenschil gedaan en 2 eetlepels custardpoeder. Dat was erg lekker!
Zou het merk nog uitmaken? Ik had mix voor appeltaart van de AH.
Ik heb door het appelmengsel de rasp van een hele citroenschil gedaan en 2 eetlepels custardpoeder. Dat was erg lekker!