Appeltaart ‘s avonds gemaakt, wat te doen

29-12-2018 23:25 49 berichten
Ik heb een appeltaart in de oven staan voor morgenochtend en wil zo gaan slapen. Mijn man kan de appeltaart zo nog wel even uit de oven halen. Wat kunnen we er het beste mee doen? In de schuur? Of op het aanrecht? Afgedekt of juist niet?
Normaal laat ik em afkoelen en dan zou ik em afgedekt in de schuur zetten, maar we slapen allebei allang als de taart is afgekoeld.
Alle reacties Link kopieren
RoseHip schreef:
30-12-2018 00:04
Daar hebben ze toch koelkasten voor uitgevonden?
Maar dan nog begrijp ik niet dat een verse appeltaart koel moet staan. Tenzij je de verwarming ´s nachts op 30 graden hebt staan.
Nou, ik heb wel eens een warme boterkoek in de koelkast gezet en dat ging niet goed... Krak, glasplaat in stukjes.
Alle reacties Link kopieren
Vind ik altijd zo vies een theedoek erover. Weet niet waarom.
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
29-12-2018 23:49
In de schuur?
Ben ik de enige die niet snapt waarom je een appeltaart in de schuur zou zetten? Mis ik iets? Is dat iets heel normaals? Wat moet een taart in de schuur?
Haha, doen wij ook altijd. Grappig, nooit over nagedacht dat mensen dat raar zouden vinden.

In de winter gaat bij ons alles naar de schuur als het koel moet blijven. Zeker taarten. Neemt veel te veel ruimte in in de koelkast.

Maar eerlijk, je hebt schuren en schuren. Onze schuur is een tuinhuisje/slaapkamer geweest. Ligt een keurig laminaatvloertje, netjes afgewerkt en is gewoon schoon. Maar veel koeler dan het huis. Prima opslagplaats voor alles wat koud moet blijven:)

Bij mijn ouders zou ik nooit een taart in de schuur zetten:)
vitamined schreef:
30-12-2018 04:33
Haha, doen wij ook altijd. Grappig, nooit over nagedacht dat mensen dat raar zouden vinden.

In de winter gaat bij ons alles naar de schuur als het koel moet blijven. Zeker taarten. Neemt veel te veel ruimte in in de koelkast.

Maar eerlijk, je hebt schuren en schuren. Onze schuur is een tuinhuisje/slaapkamer geweest. Ligt een keurig laminaatvloertje, netjes afgewerkt en is gewoon schoon. Maar veel koeler dan het huis. Prima opslagplaats voor alles wat koud moet blijven:)

Bij mijn ouders zou ik nooit een taart in de schuur zetten:)
Alles waar knoflook, ui of massala in zit laat ik in de pan met een pedaalemmerzak erom en zet ik in de schuur. Is dan wel omdat het de volgende dag al wordt gegeten, anders gaat het in de vriezer.
Drackie schreef:
30-12-2018 00:43
Nou, ik heb wel eens een warme boterkoek in de koelkast gezet en dat ging niet goed... Krak, glasplaat in stukjes.
Eerst afkoelen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Waarom moet een appeltaart koel staan?
Nog nooit in de koelkast of schuur gezet. Bederft echt niet.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Maar hij moet toch altijd afkoelen? Ik doe er nooit een theedoek over.

Oven open en taart af laten koelen kan ook heel goed maar dan moet je er niet in het donker tegenaan lopen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
RoseHip schreef:
30-12-2018 09:32
Eerst afkoelen natuurlijk.
Dat was het hele punt, dat ze niet wakker wilde blijven tot ‘ie afgekoeld was.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik vind appeltaart lekker als hij in de koelkast heeft gestaan, haha. Lekker koud :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Drackie schreef:
30-12-2018 11:57
Dat was het hele punt, dat ze niet wakker wilde blijven tot ‘ie afgekoeld was.
Daarom stelde ik ook voor de taart in de oven te laten staan. Ik zou niet weten waarom een appeltaart koud moet staan.
Alle reacties Link kopieren
Gatti schreef:
30-12-2018 09:35
Waarom moet een appeltaart koel staan?
Nog nooit in de koelkast of schuur gezet. Bederft echt niet.
Na een dag of 3, 4 op het aanrecht gaan de appels in de taart wel schimmelen. Bij ons wel in ieder geval! Een keer meegemaakt, sindsdien zet ik appeltaart wel altijd in de koelkast.

Maar dat eerste nachtje zou ik 'm gerust op het aanrecht laten, dat dan weer wel.
kweepeer schreef:
30-12-2018 12:52
Na een dag of 3, 4 op het aanrecht gaan de appels in de taart wel schimmelen. Bij ons wel in ieder geval! Een keer meegemaakt, sindsdien zet ik appeltaart wel altijd in de koelkast.
Na een dag of 3, 4 hoef ik die appeltaart sowieso niet meer, ook al heeft hij in de koelkast gestaan. Dat is echt niet lekker meer.
kweepeer schreef:
30-12-2018 12:52
Na een dag of 3, 4 op het aanrecht gaan de appels in de taart wel schimmelen. Bij ons wel in ieder geval! Een keer meegemaakt, sindsdien zet ik appeltaart wel altijd in de koelkast.

Maar dat eerste nachtje zou ik 'm gerust op het aanrecht laten, dat dan weer wel.
Binnen 'n dag of 1-2 is ie toch wel op? ;-D
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
30-12-2018 14:46
Binnen 'n dag of 1-2 is ie toch wel op? ;-D
Sowieso
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
redbulletje schreef:
30-12-2018 14:46
Binnen 'n dag of 1-2 is ie toch wel op? ;-D
Dat dus :proud:
RoseHip schreef:
30-12-2018 00:04
Daar hebben ze toch koelkasten voor uitgevonden?
Maar dan nog begrijp ik niet dat een verse appeltaart koel moet staan. Tenzij je de verwarming ´s nachts op 30 graden hebt staan.
Een warme appeltaart zet je niet rechtstreeks vanuit oven in de koelkast.

Ik zou kiezen voor aanrecht met theedoek erover heen. Eventueel een kap/deksel met gaatjes erin.

Huisdieren? Dan uitkijken met plekken waar deze bij de taart kunnen komen. Die lusten hem namelijk vast.
Alle reacties Link kopieren
Schone theedoek erover/ op het aanrecht. Lukt altijd.
Als het afgekoeld is, daarna pas in de koelkast.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Ttroeteltje schreef:
30-12-2018 16:41
Een warme appeltaart zet je niet rechtstreeks vanuit oven in de koelkast.
We praten in rondjes. Niemand zei dat de appeltaart in de koelkast moet, men vroeg zich alleen af waarom men eten (bv een appeltaart) in de schuur zou zetten.
JollyRider schreef:
30-12-2018 00:07
Te vochtig. Schuur is meestal droger.
Dit.
Het ligt eraan of je muizen hebt. Sinds ik een muizenplaag heb gehad, laat ik het liever in de oven afkoelen, maar als die nog te heet is, dan wordt de appeltaart te droog. Dan haal ik de taart uit de oven en leg ik er een deksel of bord overheen. Die is dan helaas wel vochtig met condens 's ochtends en is de taart aan de zachte kant. Maar dat is lekkerder dan te hard.
Haha. Ik lees nu het hele verhaal van vandaag :)
Gisteren de taart op het aanrecht gezet met een theedoek er over en vandaag opgegeten, hij was superlekker! Was dus een prima oplossing.
Ik zet taarten meestal in de schuur omdat de best kleine koelkast vol staat met andere verjaardagsvreterijen. Onder een glazen stolp dus daar komt geen beestje bij. Het is gewoon een fietsenschuurtje. Doet niemand dat? In de winter is dat gewoon mijn reuzekoelkast.
Drank staat gewoon in de tuin direct achter de achterdeur, lekker makkelijk dichtbij :)
Alle reacties Link kopieren
Ja, issie al op :|
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
streepjessokken schreef:
29-12-2018 23:59
Heb je geen koele gang, bijkeuken oid?
Enne, hoop dat je geen huisdieren hebt, hier resulteert een appeltaart op het aanrecht in een aangevreten appeltaart. Been there, done that ;-D
Hier ook.. :-(
streepjessokken schreef:
29-12-2018 23:59
Heb je geen koele gang, bijkeuken oid?
Enne, hoop dat je geen huisdieren hebt, hier resulteert een appeltaart op het aanrecht in een aangevreten appeltaart. Been there, done that ;-D
Gelukkig geen huisdieren.
Wel vloerverwarming die snachts beetje aan blijft en goed geisoleerd huis😬

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven