avocadomousse met gerookte zalm en..?
woensdag 14 april 2010 om 21:54
Wie kan mij helpen. Ik ga vrijdag koken voor een aantal mensen. Ik heb in mijn hoofd wat het voorgerecht moet worden maar toch ook weer niet helemaal. Ooit heb ik dit in een restaurant gegeten, maar ik kom er gewoon niet uit wat het nou precies was.
Het waren 3 bonbons van avocadomousse met zalm erom. Dat weet ik zeker. Daarbij een 'streep' teriyaki saus met daarop 3 'sponzige' witte torentjes. Het gaat me om die torentjes. Dat was dus luchtig/sponzig van structuur, geen specifieke vlees/groente smaak maar ook geen deeg. Meer de structuur van een chocolademousse maar dan dus geen chocola maar iets neutraals. Het moet dus bij die teriyakisaus passen..
Jeetje wat een omschrijving. Het maakt het er niet duidelijker op.
Als ik niets kan verzinnen dan maak ik er gewoon gefrituurde noedels van.. dat is knapperig maar past er vast ook wel bij..
Alvast bedankt voor het meedenken!
Het waren 3 bonbons van avocadomousse met zalm erom. Dat weet ik zeker. Daarbij een 'streep' teriyaki saus met daarop 3 'sponzige' witte torentjes. Het gaat me om die torentjes. Dat was dus luchtig/sponzig van structuur, geen specifieke vlees/groente smaak maar ook geen deeg. Meer de structuur van een chocolademousse maar dan dus geen chocola maar iets neutraals. Het moet dus bij die teriyakisaus passen..
Jeetje wat een omschrijving. Het maakt het er niet duidelijker op.
Als ik niets kan verzinnen dan maak ik er gewoon gefrituurde noedels van.. dat is knapperig maar past er vast ook wel bij..
Alvast bedankt voor het meedenken!
woensdag 14 april 2010 om 22:16
Ik zou gokken op een puree van iets wits met gelatine erdoor inderdaad. Champignons misschien? De mierikswortel vind ik ook een goeie, past absoluut bij teriyaki en bij zalm, maar als het dat geweest was, had je dat waarschijnlijk wel geproefd, da's namelijk nogal scherp. Toch zou ik persoonlijk daarvoor gaan, avocado en zalm is natuurlijk allebei zacht en vrij subtiel, en teriyaki vooral zoet/zout, iets scherps erbij lijkt me erg lekker.
woensdag 14 april 2010 om 22:20

donderdag 15 april 2010 om 08:16
ja, het stond erg leuk, en het had ook een heel leuke structuur! De structuur was niet zoals de avocadomousse, die was heel romig. Dit was een beetje 'stijf''. Dat decolleté is ook een goede tip.
Mierikswortel klinkt goed! Sint Jacobsschelpen ook, maar ik denk dat dat als voorgerecht een beetje teveel wordt bij elkaar? En sint jacobsschelpen hebben weer meer een beetje een vissige structuur. Mierikswortel kopen en met gelatine een mousse maken. Misschien is het handig daar nog wat roomkaas doorheen te mengen om het allerscherpste ervanaf te halen?
Dank jullie wel voor het meedenken !
Mierikswortel klinkt goed! Sint Jacobsschelpen ook, maar ik denk dat dat als voorgerecht een beetje teveel wordt bij elkaar? En sint jacobsschelpen hebben weer meer een beetje een vissige structuur. Mierikswortel kopen en met gelatine een mousse maken. Misschien is het handig daar nog wat roomkaas doorheen te mengen om het allerscherpste ervanaf te halen?
Dank jullie wel voor het meedenken !
donderdag 15 april 2010 om 14:49
quote:Lizzl schreef op 15 april 2010 @ 09:03:
De sponzige witte torentjes.... was het geen opgeklopt ei? In de japanse keuken zie je het vaak. Het lijkt op Sponge Bob, maar dan zonder ledematen, kleding en ogen.jaa daar leek het heel erg op (en inderdaad niet geel maar een beetje wittig). Maar hoe krijg je dat zo voor elkaar? Iemand?
De sponzige witte torentjes.... was het geen opgeklopt ei? In de japanse keuken zie je het vaak. Het lijkt op Sponge Bob, maar dan zonder ledematen, kleding en ogen.jaa daar leek het heel erg op (en inderdaad niet geel maar een beetje wittig). Maar hoe krijg je dat zo voor elkaar? Iemand?
donderdag 15 april 2010 om 16:26
Ik heb dit laatst als voorgerecht op in een restaurant!!
Daar serveerden ze bij de gevulde zalmbonbons, iets van aardappel, een soort mousse... Ik zal vanavond eens aan mijn man vragen of hij nog weet was het precies was. Heb al even op de kaart van het restaurant gekeken, maar ook bij dit restaurant staat het niet meer op de kaart...
Daar serveerden ze bij de gevulde zalmbonbons, iets van aardappel, een soort mousse... Ik zal vanavond eens aan mijn man vragen of hij nog weet was het precies was. Heb al even op de kaart van het restaurant gekeken, maar ook bij dit restaurant staat het niet meer op de kaart...
donderdag 15 april 2010 om 20:51
vrijdag 16 april 2010 om 10:11
Ok, mijn man wist het ook niet meer precies, behalve dat het hem goed smaakte... daar kan je dus niet zoveel mee
Wat we wel zeker weten is dat het een klein aardappelgerechtje was, misschien kan je zelf kijken voor iets leuks met aardappel, het smaakte er goed bij.
Ik ben benieuwd of de zus van lizzl nog een goed idee heeft!
Alvast succes voor vanavond!
Wat we wel zeker weten is dat het een klein aardappelgerechtje was, misschien kan je zelf kijken voor iets leuks met aardappel, het smaakte er goed bij.
Ik ben benieuwd of de zus van lizzl nog een goed idee heeft!
Alvast succes voor vanavond!