avocadopitten

22-06-2010 17:46 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag voor het eerst met avocado's gekookt.

En ik vraag me af of je wat met die pitten kunt doen.

Ten eerste vind ik best wel decoratief maar ik vraag me af, kun je ze ook planten??

Misschien krijg je er een leuk plantje van??
JFGI
Mijn moeder hangt ze altijd een tijdje boven water, dan krijgen ze wortels. Maar volgens mij is het haar nooit gelukt om er een echte plant uit te laten komen.
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Hier alles over het planten van een avocado pit.
quote:Ainne schreef op 22 juni 2010 @ 17:51:

JFGIDat dus
Gewoon planten kan volgens mij niet. Je moet er eerst voor zorgen dat er een wortel aan komt.

Neem een glas, 4 cocktailprikkers die je in de pit prikt zodat er een kruis ontstaat. Dan de avocadopit op het glas leggen en zoveel water er in doen dat het kontje van de pit net in het water komt. Na een poosje komt er dan als het goed is een wortel en kun je de pit planten.

Iets anders
Bedankt Jorina

Maar als telers er al niet aan beginnen denk ik niet dat ik er het geduld voor heb maar ik zet ze toch in het water. Kost niks, toch??

Alleen water en 2 stokjes!!
quote:oranjemuts schreef op 22 juni 2010 @ 17:56:

Bedankt Jorina

Maar als telers er al niet aan beginnen denk ik niet dat ik er het geduld voor heb maar ik zet ze toch in het water. Kost niks, toch??

Alleen water en 2 stokjes!!Meid, al plant je de hele tuin vól met avocadopitten. Mijn zegen heb je
En wie heeft misschien al een plant weten te kweken en hoe lang heeft het geduurt
quote:Ainne schreef op 22 juni 2010 @ 17:51:

JFGIEn dat is??
quote:dangeensuus schreef op 22 juni 2010 @ 18:09:

[...]

En dat is??Just Fucking Google It
Ik heb ze hier gewoon in een pot met aarde gedaan en dat werkte. Het duurde alleen ontzettend lang voordat ze opkwamen. Net toen ik ze weg wilde gooien omdat ik dacht dat het niks meer zou worden, kwamen ze tevoorschijn.

Misschien werkt de methode van Babsjuh beter en sneller.
Volgens mij duurde het wel een maand voordat er wat gebeurde.
Ik heb ze een keer geplant, eerst in het water, daarna half in de aarde met plasic folie erover. Duurde wel 6 weken ofzo voor het wat werd. Ik vond het overigens niet zo heel mooie plant, net een aardappelplant, dus heb ze op een gegeven moment weggedaan ;o
.
Babado

Zonde!!!!!
Even offtopic, hoe kan ik mijn avatar veranderen??

Kan het nog niet vinden....
Tuurlijk kan ik googlelen maar ik wil gewoon ervaringen horen, duh!!
Boven aan de pagina

'Mijn Viva'

'Profiel wijzigen'

'Portret toevoegen'
ik ben zoooo dom.. ik dacht dat je bedoelde zon kookpit waar je advocado op kan maken.

ik snapte hem al niet!
Ja, ik heb ook weleens een pit van avocado geplant en er kwam een plant op. Leuk!

Gewoon in de tuin in de aarde gedouwd.
Ik plant ze altijd in de guacamolesaus. Om verkleuring te verkomen, samen met citroensap.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:oranjemuts schreef op 22 juni 2010 @ 18:07:

En wie heeft misschien al een plant weten te kweken en hoe lang heeft het geduurt

Ik heb ooit een plant gehad. Meerdere. Maar de bladeren zijn vrij groot, de plant in totaal ook. Paste niet in m'n huisje toen. Heb 'm wel een aantal jaren gehad. Volgens mij heeft m'n zus al zo'n 10 jaar een plant.

Ik zette 'm trouwens gewoon in een pot met aarde. Topje er bovenuit laten. Boven de aarde dan.
Later is nu
Ik deed dat toen ik thuis woonde altijd. Inderdaad eerst in water, wortel laten schieten. Dan in de grond. Een keer lukte het goed en toen heeft de kat de plant op een dag uit de vensterbank geslagen. Dat was het einde van de plant. Nu doe ik het niet meer. Wel weer eens leuk om te doen, goed idee!
quote:mylenevalerie schreef op 22 juni 2010 @ 22:23:

Ik plant ze altijd in de guacamolesaus. Om verkleuring te verkomen, samen met citroensap.Ik wist niet dat dat ook zin had! Citroensap wel, maar de pit kende ik nog niet. Ga ik voortaan ook doen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven