Bakmix nog goed??

19-05-2014 10:01 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Lezers,

Ik heb 3 pakken whoopie bakmixen van de Honig staan met een THT datum van maart 2014. Zou ik het nog kunnen gebruiken of uit voorzorg geen risico nemen? Ze waren bestemd om uit te delen in de klas.

Groet Emmeline
Zou het niet doen, straks heb je allemaal zieke kinderen
Kan geen kwaad maar omdat de meeste mensen overdreven huiverig zijn voor tht zou ik het beslist niet uitdelen, dan lijkt het net of je oude zooi kwijt moet.
verba volant, scripta manent.
Ik zou ze voor mezelf gebruiken, niet om uit te delen.
Ik zou ze bakken, proeven en indien ok, dan gewoon uitdelen.

Zo snel gaat dat spul niet kapot. Er staat een datum op, omdat het moet. Maar niet omdat het dan ook meteen niet meer te gebruiken is.

Als het een vers of nat product is, is het wat anders.

Maar dit is een droog product en een veel suikerhoudend product. Dat kan je gerust nog gebruiken. Althans, ik zou het nog gewoon gebruiken.
Ik zou de whoopies gewoon maken en als ze dan prima smaken/ruiken gewoon uitdelen. Maart 2014 is nog niet zo lang geleden, dat lijkt me echt geen probleem.
het is wat het is
Gewoon gebruiken als de inhoud er normaal uitziet en ruikt. Het is tenminste houdbaar tot he, geen uiterste gebruiksdatum. Ik kijk bij dat soort dingen nooit naar de datum.
quote:sam1979 schreef op maandag 19 mei 2014 10:03 Zou het niet doen, straks heb je allemaal zieke kinderenWaarvan precies dan? Enig idee waar whoopies uit bestaan?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:reisa1978 schreef op 19 mei 2014 @ 10:07:

Ik zou ze voor mezelf gebruiken, niet om uit te delen.Dit. Wel zo beleefd om, wanneer je zelf twijfelt of iets nog kan, het in ieder geval niet aan anderen voor te schotelen.
O, ik dacht dat je die pakken wilde uitdelen.
verba volant, scripta manent.
Je kan niet ziek worden. Nu niet en over een jaar niet. Hooguit dat het minder rijst ( maar dat is nu niet eens aan de hand) maar je kan niet ziek worden.

Ja, als je het hele pak in je eentje op eet. Kotsmisselijk van de suiker.

Dan heb je zo'n pak een jaar in de kast staan, en denk je dat het per april 2014 ineens ziekmakend zou zijn. Dus die bederfelijke stoffen hebben een kalender?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Gewoon bakken en uitdelen, bakmixen kun je ver na de tht datum nog gebruiken. Ik spreek uit ervaring.

Zolang er geen beestjes inzitten is er geen probleem.

THT datums op dit soort houdbare producten leveren helaas een grote bijdrage aan de voedselverspilling. Vele mensen houden vast aan de THT datum ipv hun zintuigen te gebruiken.
Als er geen beestjes of klontjes inzitten: gewoon gebruiken. Er zijn in de Kamer zelfs voorstellen gedaan om de THT-datum op bepaalde producten te laten vervallen. Zo'n datum is verplicht voor alle producten, waardoor mensen vaak iets weggooien omdat het over datum is, terwijl je het dan nog prima kunt gebruiken.
Gewoon gebruiken.

Bakmix durf ik nog wel meer dan een jaar over de datum te gebruiken.
Niet geschoten is altijd mis
quote:Trotter schreef op 19 mei 2014 @ 10:33:

Als er geen beestjes of klontjes inzitten: gewoon gebruiken. Er zijn in de Kamer zelfs voorstellen gedaan om de THT-datum op bepaalde producten te laten vervallen. Zo'n datum is verplicht voor alle producten, waardoor mensen vaak iets weggooien omdat het over datum is, terwijl je het dan nog prima kunt gebruiken.

Dit heb ik dus ook gelezen en gezien op tv dat een mevrouw appelmoes van een jaar na dato nog proefde en goed was. Maar omdat het om kinderen twijfelde ik om het nog te gebruiken.

Ik ga ze bakken. Smaken ze goed dan gaan ze alsnog mee naar school.
Ik kom hier ook nog wel eens bakproducten tegen die meer dan twee jaar over THT zijn. Soms wil het niet meer rijzen, maar voor de rest is het prima te gebruiken. Ik doe er vaak gewoon een nieuw zakje gist bij.
Geloof me nou maar, ik heb er een studie van gemaakt
quote:Dahlia74 schreef op 19 mei 2014 @ 10:28:

Gewoon bakken en uitdelen, bakmixen kun je ver na de tht datum nog gebruiken. Ik spreek uit ervaring.

Zolang er geen beestjes inzitten is er geen probleem.

THT datums op dit soort houdbare producten leveren helaas een grote bijdrage aan de voedselverspilling. Vele mensen houden vast aan de THT datum ipv hun zintuigen te gebruiken.

Idd, droog spul kan nog prima gebruikt worden hoor! Bij twijfel desnoods even proeven.

Zelfs melk vlees e.d kun je nog prima een dag na de datum gebruiken en anders ruik je het wel. Bij twijfel hou ik het altijd mijn katten voor, die eten namelijk niets wat bedorven is, hoe lekker ze het ook vinden ;P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven