Bami: welke kruiden?

vrijdag 12 maart 2010 om 13:55
Ik wil bami gaan maken voor mijn man (eet het zelf niet). Ik heb mie, vlees en groente in huis maar geen zakje bamikruiden.
Welke kruiden kan ik hier voor gebruiken die een beetje bij zo'n zakje in de buurt komen? Ik heb ook wel een boemboe voor curry staan en iets Indiaans, maar net geen bamikruiden.
Ik hoor jullie tips graag!
Welke kruiden kan ik hier voor gebruiken die een beetje bij zo'n zakje in de buurt komen? Ik heb ook wel een boemboe voor curry staan en iets Indiaans, maar net geen bamikruiden.
Ik hoor jullie tips graag!
vrijdag 12 maart 2010 om 14:16
vrijdag 12 maart 2010 om 14:17

vrijdag 12 maart 2010 om 14:17
Hm, ik heb een hoop kruiden maar komijn, koriander en gember zit er niet bij. Ik heb wel een molen met gemengde kruiden staan. Hier zit in: chili, zout, knoflook, komijn, karwij, korianderzaad en munt. Dat komt misschien wel in de richting.
Ik heb wel gembersiroop en ketjap is ook een vaste gast in het keukenkastje.
Ik heb wel gembersiroop en ketjap is ook een vaste gast in het keukenkastje.

vrijdag 12 maart 2010 om 14:20
vrijdag 12 maart 2010 om 14:30
vrijdag 12 maart 2010 om 14:32

vrijdag 12 maart 2010 om 14:36
quote:sassafras schreef op 12 maart 2010 @ 14:30:
Gembersiroop kun je niet zomaar gebruiken ipv gemberwortel! De kruiden die je noemt klinken heel lekker maar meer Marokkaans dan Indisch. Is 't geen optie om naar de super te gaan? Als je er alleen maar ketjap bij kunt doen, lijkt 't me niet echt lekker.Nee, de super is geen optie helaas. Man zal het moeten doen met wat ik er van brouw.
Gembersiroop kun je niet zomaar gebruiken ipv gemberwortel! De kruiden die je noemt klinken heel lekker maar meer Marokkaans dan Indisch. Is 't geen optie om naar de super te gaan? Als je er alleen maar ketjap bij kunt doen, lijkt 't me niet echt lekker.Nee, de super is geen optie helaas. Man zal het moeten doen met wat ik er van brouw.

vrijdag 12 maart 2010 om 14:53

zondag 14 maart 2010 om 12:58
quote:sassafras schreef op 13 maart 2010 @ 11:02:
En, hoe was de bami?
Man vond het heerlijk. Ik heb een mix gemaakt van knoflookpoeder, griekse kruiden, de afrikaanse kruiden die ik had en vleeskruiden. In al die potjes zat wel iets dat jullie noemden dat in de bami moest. En ja, het rook ook echt als bami. Met vlees erdoor en satesaus erbij vond man het heerlijke bami.
Vanavond eet hij deel 2 op en verheugd zich er nu al op.
Ik heb de kruiden die hier voorbij kwamen op mijn boodschappenlijst staan zodat ik de volgende keer niet misgrijp.
En, hoe was de bami?
Man vond het heerlijk. Ik heb een mix gemaakt van knoflookpoeder, griekse kruiden, de afrikaanse kruiden die ik had en vleeskruiden. In al die potjes zat wel iets dat jullie noemden dat in de bami moest. En ja, het rook ook echt als bami. Met vlees erdoor en satesaus erbij vond man het heerlijke bami.
Vanavond eet hij deel 2 op en verheugd zich er nu al op.
Ik heb de kruiden die hier voorbij kwamen op mijn boodschappenlijst staan zodat ik de volgende keer niet misgrijp.