Boodschappen bezorgen België

15-04-2019 18:46 39 berichten
Binnenkort ga ik op vakantie naar België en ik wil graag de boodschappen laten bezorgen zoals dat in Nederland kan met Albert Heijn en Picnic.

Maar ik snap er niets meer van en google helpt me niet ;-D

Zitten er hier Vlamingen die me kunnen vertellen welke site ik moet hebben? We zitten in de provincie Luxemburg. Ik dacht dat AH daar ook bezorgde maar als ik dat adres gebruik op ah.be krijg ik alleen maar pickup points ver weg.
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
15-04-2019 20:13
Toch een beetje een deceptie hoor!
Nou, wij moeten uit huis om boodschappen te doen. Voor ons is het veel erger hoor. :proud:
Life is short. Eat dessert first.
COtweepuntnul schreef:
15-04-2019 20:13
Toch een beetje een deceptie hoor!
Goh, zeker in Wallonië verbaast het me niet met het oog op erg wijdverspreide woonkernen en dorpen. De bussen rijden er ook veel minder frequent in bijv. de weekends (niet praktisch als je alles met het OV doet). Of dat is toch mijn ervaring...

En in mijn Vlaams ‘dorp’ zijn alle winkels om 18u dicht en moet je niet denken dat je nog ergens terecht kan voor je boodschappen na 19u (2/3 dicht) en na 19u30 (laatste dicht).

Wees blij met Libramont ;-)
PiNuts14 schreef:
15-04-2019 20:19
Goh, zeker in Wallonië verbaast het me niet met het oog op erg wijdverspreide woonkernen en dorpen. De bussen rijden er ook veel minder frequent in bijv. de weekends (niet praktisch als je alles met het OV doet). Of dat is toch mijn ervaring...

En in mijn Vlaams ‘dorp’ zijn alle winkels om 18u dicht en moet je niet denken dat je nog ergens terecht kan voor je boodschappen na 19u (2/3 dicht) en na 19u30 (laatste dicht).

Wees blij met Libramont ;-)
Oh dat is echt wel een verschil met Nederland dan! Hier is alles tot 20 of 22 uur open, zelfs in t dorp waar mn ouders wonen.
PiNuts14 schreef:
15-04-2019 20:19
Goh, zeker in Wallonië verbaast het me niet met het oog op erg wijdverspreide woonkernen en dorpen. De bussen rijden er ook veel minder frequent in bijv. de weekends (niet praktisch als je alles met het OV doet). Of dat is toch mijn ervaring...

En in mijn Vlaams ‘dorp’ zijn alle winkels om 18u dicht en moet je niet denken dat je nog ergens terecht kan voor je boodschappen na 19u (2/3 dicht) en na 19u30 (laatste dicht).

Wees blij met Libramont ;-)
Hier woonde ik dan vroeger weer in een Vlaams klein dorp waar echt wel 3 supermarkten open waren tot 20u.
Dat was ook 't enige voordeel aan 't dorp :-).

Waarschijnlijk met het idee van "als de andere winkels toe zijn om 18 à 19u, kan 't personeel dat daar werkt tenminste nog zijn boodschappen doen in de supermarkt".


Het verschilt dus van dorp tot dorp.


Maar op de Ardeense kronkelwegen heb je dus wel meestal minder supermarkten per dorp.


En brengen heb je hier dus quasi nergens, maar het zorgt wel voor contact met de mensheid :-D.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 15-04-2019 20:24
5.06% gewijzigd
COtweepuntnul schreef:
15-04-2019 20:21
Oh dat is echt wel een verschil met Nederland dan! Hier is alles tot 20 of 22 uur open, zelfs in t dorp waar mn ouders wonen.
I know! Ik mis dat wel hoor. Enige voordeel is dat de bakkers hier op zondag(ochtend) wel open zijn :-D
PiNuts14 schreef:
15-04-2019 20:24
I know! Ik mis dat wel hoor. Enige voordeel is dat de bakkers hier op zondag(ochtend) wel open zijn :-D
Oeh dat is ook wel lekker
Belg007 schreef:
15-04-2019 20:23
Hier woonde ik dan vroeger weer in een Vlaams klein dorp waar echt wel 3 supermarkten open waren tot 20u.
Dat was ook 't enige voordeel aan 't dorp :-).

Waarschijnlijk met het idee van "als de andere winkels toe zijn om 18 à 19u, kan 't personeel dat daar werkt tenminste nog zijn boodschappen doen in de supermarkt".

Het verschilt dus van dorp tot dorp.

Maar op de Ardeense kronkelwegen heb je dus wel meestal minder supermarkten per dorp.


En brengen heb je hier dus quasi nergens, maar het zorgt wel voor contact met de mensheid :-D.
Naja op 15 km van de provinciehoofdstad en 35000+ inwoners verwacht je toch wel dat er tenminste een koopavond is waar je tot 20u of 20u30 terecht kan. Maar nee :proud:
COtweepuntnul schreef:
15-04-2019 20:25
Oeh dat is ook wel lekker
Wees wel op tijd, want de gemiddelde Belgische bakker is om 10u30 uitverkocht.

En de rijen zijn soms lang!
Belg007 schreef:
15-04-2019 20:26
Wees wel op tijd, want de gemiddelde Belgische bakker is om 10u30 uitverkocht.

En de rijen zijn soms lang!
Valt goed mee hoor, daar hebben we er dan wel weer genoeg van hier, ook diegenen die twee keer bakken op zondag :-D
PiNuts14 schreef:
15-04-2019 20:43
Valt goed mee hoor, daar hebben we er dan wel weer genoeg van hier, ook diegenen die twee keer bakken op zondag :-D
Hier vangt man werkelijk elke keer als ie 't probeert achter 't net.
(Om dan maar naar de supermarkt aan de overkant te lopen.)

En ook in 't dorp van mijn ouders ben je maar beter vroeg genoeg wakker of bestel je vooraf.


De meeste bakkers zijn hier ook maar open tot de middag.
En om 12u zien die bakkerijen er leeg en triestig uit.


Blij dat jij wél verse pistolets, sandwiches en koffiekoeken hebt.
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
15-04-2019 20:26
Wees wel op tijd, want de gemiddelde Belgische bakker is om 10u30 uitverkocht.

En de rijen zijn soms lang!
Hier geen probleem hoor. Sommige bakkers zijn zelfs tot 14u open.
Life is short. Eat dessert first.
Grappig, ik vind boodschappen doen in een vreemde supermarkt in een ander land altijd écht een uitje :proud:

Geld dus niet voor iedereen! Succes TO!
ClaireSophie schreef:
18-04-2019 10:11
Grappig, ik vind boodschappen doen in een vreemde supermarkt in een ander land altijd écht een uitje :proud:

Geld dus niet voor iedereen! Succes TO!
Op zich wel hoor, alleen de eerste dag niet ;-D
Alle reacties Link kopieren
PiNuts14 schreef:
15-04-2019 20:24
I know! Ik mis dat wel hoor. Enige voordeel is dat de bakkers hier op zondag(ochtend) wel open zijn :-D
;-D Hier twee bakkers in de buurt die op zondag open zijn, maar geen enkele busverbinding in het weekend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven